نوشته شده توسط : gheirati

محسن قاضی مرادی، بازیگر سینما و تلویزیون در شامگاه چهارشتبه 25 فروردین 1400 در سن 80 سالگی دار فانی را وداع گفت.

محسن قاضی مرادی متولد سال 1320 در تهران بود. وی فارغ التحصیل مدرسه عالی مدیریت تهران و بازیگر سینما و تلویزیون بوده است. قاضی مرادی فعالیت خود را در سینما در سال 1351 با بازی در فیلم « حسن سیاه » با کارگردانی پرویز اصانلو آغاز کرده است. آقای قاضی مرادی قبل از آغاز فعالیت در عرصه بازیگری در آموزش و پرورش به عنوان معلم مشغول بوده است.

در سال 1356 محسن قاضی مرادی که در دفتر کل تربیت معلم به عنوان کارشناس حضور داشت با مهوش وقاری که از بازیگران سینما و تلویزیون که وی هم کارشناس بوده با هم آشنا شده و در سال 1358 زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

این زوج بازیگر هیچ فرزندی با وجود سال ها زندگی مشترک ندارند. خانم مهوش وقاری تاکنون دو بار باردار شده اما به دلایلی فرزند آن ها به دنیا نیامد و باعث شد این زوج زندگی مشترک خود را دو نفره ادامه دهند.

آغاز فعالیت در تلویزیون و سینما

همانطور که بیان شد آقای قاضی مرادی در سال 1351 با فیلم حسن سیاه به عرصه بازیگری ورود پیدا کرد. وی با بازی در این فیلم سینمایی و کسب تجربه پا به دنیای تلویزیون گذاشت. با ورود به تلویزیون ابتدا به ایفای نقش در چند تئاتر پرداخت و سپس به بازی های خود را در سریال های تلویزیونی و فیلم های سینمایی آغاز کرد.

 اولین تئاتری که ایشان در آن ایفای نقش کردند، تله تئاتر تصادفی بود و پس از آن در چهار تله تئاتر دیگر نیز بازی کرد. نارو نی نام اولین فیلمی می باشد که ایشان در سال 1367 بعداز انقلاب تجربه کردند. سپس در سال 1370 اولین مجموعه تلویزیونی خود را با بازی در سریال « شما بگویید چه کنم » انجام داد.

نهنگ عنبر 2، خانه کاغذی، پیتزا مخلوط، همه چی آرومه، چراغ قرمز، اسپاگتی در هشت دقیقه، مادرزن سلام و... از جمله فیلم های سینمایی هستند که محسن قاضی مرادی در آن به ایفای نقش پرداخته است. همچنین ایشان در تلویزیون آثاری همچون شمعدونی، راه شیری، هفت سنگ، چمدان، تله فیلم یک تصادف ساده، تله فیلم نامه های خیس، چهار چرخ، تله فیلم مهمان بابا، تله فیلم اتوبوس، عید امسال و دفترخانه شماره 13و... را از خود بجای گذاشته اند.

بیماری محسن قاضی مرادی

بازیگر سینما اقای قاضی مرادی، چند سال است که با بیماری پارکینسون در گیر شده که اولین علائم آن در سال 1382 نشان داده است. این بیماری اولین مشکلی که داشت لرزش دست های وی بود. سپس پس ا گذشت چندی ایشان مشکل بلع و مشکل در راه رفتن و قدرت تکلم نیز پیدا کردند و باعث شد این بازیگر خانه نشین شود. از آن جایی که وضعیت ایشان به گونه ای بود که در هر لحظه باید فردی در کنار ایشان باشد، همسر ایشان خانم مهوش وقاری تمام این سال ها را به عنوان تنها پرستار ایشان در کنار او بوده است.

درگذشت

محسن قاضی مرادی پس از سالها درگیری با بیماری پارکینسون سرانجام در شامگاه 25 فروردین 1400 در منزل خود دار فانی را وداع گفت.



:: برچسب‌ها: محسن قاضی مرادی , درگذشت محسن قاضی مرادی , پارکینسون , بازیگر سینما و تلویزیون , ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

ماه رمضان ، ماه مفروش کردن قدوم شب قدر با اشکهای شوق برای درک «زیباترین لحظهء حیات انسانی» است.

در ساعت 24 امشب 25 فروردین ماه 1400، یارانه معیشتی ماه رمضان به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود

طی هفته های گذشته در ستاد ملی مبارزه با کرونا صحبت هایی در خصوص ارائه بسته حمایتی ویژه ماه رمضان شده و بیان شده است که این طرح با تایید دولت در دستور کار قرار بگیرد. مشمولان دریافت این بسته معیشتی همان 60 میلیون نفری هستند که یارانه معیشتی را دریافت می کنند.

بسته معیشتی ماه مبارک رمضان همانند یارانه معیشتی می باشد و مبلغ پرداختی نیز همان است. مبلغ یارانه معیشتی به تعداد افراد خانواده متفاوت می باشد. به این صورت که برای خانوار یک نفره 55 هزار تومان، خانوار دو نفره 103 هزار تومان، سه نفره 138 هزار تومان، چهار نفره 172 هزار تومان و پنج نفره نیز 205 هزار تومان است.

در نهایت کل هزینه در نظر گرفته شده برای یارانه معیشتی ماه مبارک حدود 2500 میلیارد تومان اعلام شده است. این مبلغ نیز با مبلغ سارانه معیشتی است که دولت در هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می کند.

حلول ماه مبارک رمضان ، بهار قرآن ، ماه عبادتهای عیارانه معیشتی ویژه ماه رمضان امشب واریز می باشداشقانه نیایشهای عارفانه و بندگی خالصانه را به شما تبریک عرض میکنم

التماس دعا



:: برچسب‌ها: یارانه معیشتی ماه رمضان , یارانه معیشتی , ماه رمضان , ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

در کشور ایران، شکل جدیدی از هتل های شیک و مدرن به وجود آمده است که هتل بوتیک نام دارد. سرمایه گذاران در تهران اولین نفراتی هستند که از این طرح استقبال کرده اند. این هتل بوتیک ها به تازگی در بین اقامتگاه های ایران قرار داده شده اند و قدمت آن ها به 10 سال می رسد. این نوع از اقامتگاه ها، سبک جدیدی از معماری تاریخی و لوکس را ارائه می دهد و اکنون مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.

در این قسمت می خواهیم با وبلاگ گردشگری های هتل شما را هتل بوتیک های موجود در ایران آشنا کنیم. با ما همراه باشید:

هتل بوتیک لاله کندوان

یکی از نخستین هتل هایی که تحت نام هتل بوتیک در ایران قرار گرفته است، هتل لاله کندوان می باشد. این هتل یک هتل منحصر به فرد و زیبا می باشد که در کوهپایه های موجود در کندوان واقع شده است. این هتل در مقابل هتل بوتیک های دیگر توانسته است که فضایی کاملا متفاوت با سبک معماری خاصی را برای گردشگران و مسافران تشکیل دهد. هتل لاله کندوان در 60 کیلومتری شهر تبریز و در روستایی به نام کندوان واقع شده و برای افرادی که به دنبال سفر در یک مکان پرماجرا و تماشایی هستند، می توانند با رزروهتل لاله کندوان این سفر را تجربه کنند.

هتل داد یزد

یکی دیگر از هتل بوتیک ها در ایران در شهر یزد واقع شده است. این هتل که هتل داد نام دارد، در مکانی قرار گرفته است که در سال 1307 ساخته شده است. هتل داد یزد توانسته است سبک سنتی و مدرنیته خود را کاملا حفظ و نمایی زیبا و بی نظیری را ایجاد کند. دیوار های کاه گلی و سنتی، نورپردازی، اتاق های آرام و مجهز به امکانات سنتی همگی در کنار یکدیگر می توانند اقامتی راحت و بی نظیری را برای گردشگران به ارمغان بیاورند.

هتل بوتیک ایرمان قشم

از دیگر هتل بوتیک های پرطرفدار در ایران می توان به هتل ایرمان قشم اشاره کرد. این هتل در مرکز شهر قرار گرفته و دسترسی بسیار راحتی با مکان های گردشگری و مراکز خرید دارد. همچنین این هتل در فاصله بسیار کمی از آب های واقع شده است. هتل ایرمان قشم برای افرادی که دچار بیماری قلبی هستند، بسیار مناسب است. چرا که در این هتل استعمال دخانیات ممنوع شده و یک فضای کاملا سالمی را ایجاد کرده است. با انتخاب هتل ایرمان می توانید یک سفر خاطره انگیزی را در جزیره قشم برای خود به یادگار بگذارید.

هتل سرای عامری ها در کاشان

هتل سرای عامری ها یکی دیگر از هتل بوتیک های تماشایی در شهر زیبای کاشان است. این هتل در ابتدا تنها یک خانه تاریخی بوده است که از سال 1387 توانسته است این عنوان را از آن خود کند. هتل سرای عامری ها از همان ابتدا طرفداران بسیاری را جذب کرد. چرا که با فضای سنتی و دکوراسیون خاص خود چشم هر بیننده ای را به خود خیره می سازد.



:: برچسب‌ها: رزرو هتل , رزرو هتل بوتیک , هتل بوتیک در ایران , رزرو , ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

می توان یکی از بزرگ ترین و بهترین تغییراتی که در زمینه رزرو هتل به وجود آمده است را رزرو آنلاین هتل دانست. این روش در مقابل روش های سنتی که یک پروسه بسیار وقت گیر و پر هزینه است، با کمترین زمان و مناسب ترین هزینه برای شما در سایت های معتبری همچون رزرواسیون های هتل ارائه شده و شما می توانید به راحتی برای رزرو هتل اقدام کنید.

اما بسیاری از افراد وجود دارند که با نحوه رزرو هتل آشنا نیستند و به همین باعث می شود که در انجام مراحل رزرو اشتباهی رخ داده و نتوانند به نتیجه دلخواهشان برسند.

وبلاگ گردشگری های هتل تصمیم دارد شما را با نحوه رزرو هتل آشنا کند. همراه ما باشید:

پیدا کردن سایت رزرو آنلاین معتبر

از آن جایی توسعه اینترنت توانسته است در زمینه های مختلف باعث پیشرفت و کمک شود، اما در مقابل مشکلاتی را هم به وجود آورده است. استفاده زیاد مردم از خدمات آنلاین، سبب پدید آمدن کلاهبردارانی شده است که در زمینه های مختلف توانسته اند از اعتماد مردم سوء استفاده کنند. به همین دلیل برخی از افراد با این مشکل روبه رو شده و دیگر نمی توانند به خدمات آنلاین اعتماد کنند. افراد زیادی وجود دارند که عازم سفر بوده و می خواهند هتل مقصد خود را به صورت اینترنتی رزرو کنند. وقتی برای اینکار کار اقدام می کنند با سایت های رزرو هتل بسیاری روبه رو می شوند. همین امر باعث می شود که در پیدا کردن یک سایت معتبر دچار مشکل شوید. برای حل این مشکل بایستی سوابق سامانه و آدرس آن را به درستی بررسی کرده و سپس در صورت اطمینان اقدام به رزرو هتل کنید.

جستجو و انتخاب هتل

پس از آن که سایت معتبر را پیدا کردید، تاریخ سفر خود را مشخص کرده و نام هتل مدنظر خود را در بخش جستجوی هتل وارد کنید. در صورتی که هتلی را انتخاب نکرده اید، با وارد کردن شهر مقصد و تاریخ ورود و خروج، مدت اقامت، تعداد اتاق و تعداد افراد، می توانید هتل های شهر مقصد را مشاهده کنید. در این قسمت نیز هتل مورد نظر را انتخاب کنید. سپس پس از انتخاب هتل نوبت به پیدا کردن اتاق می رسد که می توانید با بررسی امکانات ارائه شده در هر اتاق، اتاقی را که با نیاز های شما همخوانی داشته باشد را انتخاب کنید. در این قسمت ممکن است با کلمات و اصطلاحات مربوط به هتل رو به رو شوید که باید از قبل با آن ها آشنا شده باشید.

چگونگی پرداخت رزرواسیون

پس از آن که اطلاعات تمام افراد را وارد کنید، می توان با کلیک بر روی گزینه پرداخت به صفحه پرداخت الکترونیک انتقال داده می شوید. در این صفحه با وارد کردن اطلاعات کارت، رزرو هتل خود را قطعی خواهید کرد.

دریافت واچر

آخرین مرحله از رزرو هتل، دریافت واچر است. مسافران می توانند پس از پرداخت هزینه رزرواسیون هتل، رزرو خود را قطعی کنند. در این قسمت به صفحه ای انتقال داده خواهند شد که حاوی کلیه اطلاعات آن ها خواهد بود که می توانید در این صورت واچر خود را از سایت دریافت و چاپ کنید. 



:: برچسب‌ها: رزرو هتل , رزرو آنلاین هتل , رزرواسیون های هتل , هتل , رزرو آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

یکی از مهمترین اقداماتی که هر مسافر باید قبل از شروع هر سفر باید انجام دهد، رزرو هتل در مقصد مورد نظر می باشد. اما بسیاری از افراد وجود دارند که با قوانین و محدودیت هایی که هر هتل تعیین کرده است، آشنایی ندارند و تنها به هزینه هتل توجه دارند. در برخی از هتل ها این قوانین به اندازه ای اهمیت دارند که رعایت نکردن آن ها گاه ممکن است که برای افراد باعث بروز مشکل شود. به همین دلیل بهتر است که قبل از انجام هر کاری، با قوانین هتل مورد نظر کاملا آشنا باشند و سفری راحت و همراه با اطمینان و آرامش را تجربه کنند.

در این مقاله وبلاگ گردشگری های هتل به بررسی مهمترین قوانین هتل ها در ایران می پردازد تا بدون نگرانی و استرس برای رزرو هتل مورد نظر خود اقدام کنید.

قوانین و محدودیت های هتل های ایران

1- در اکثر هتل های ایران ساعت 12 ظهر برای ورود مسافران به داخل اتاق در نظر گرفته شده و ساعت 14 نیز ساعت تحویل اتاق ها می باشد. در برخی از هتل ها ممکن است این ساعات نیز به خواسته مدیریت هتل تغییر کند. 
2- در صورتی که پیش از ساعت تعیین شده به هتل رسیدید، هیچ عجله ای برای دریافت اتاق رزرو شده نداشته باشید. چرا که اگر از آن زمان زودتر هتل خود را درخواست کنید باید مبلغی حدود 50  درصد از هزینه یک شب اقامت را به هتل بپردازید.
3- هزینه مازاد در هتل به هزینه ای گفته می شود که در صورتی که مسافر در زمان پایان مدت اقامت، اتاق خود را تحویل نداده و قصد سکونت در هتل را داشته باشد، باید مبلغی حدود 50 تا 100 درصد هزینه اقامت یک شب را پرداخت کند.
4- افراد زیر 18 سال نمی توانند برای رزرو هتل اقدام کنند و حداقل سن قانونی برای کار 18 سال می باشد.
5- هتل های ایران برای کودکان زیر 2 سال نیز هزینه ای را دریافت نمی کنند. اما کودکان 2 تا 12 سال باید نصف هزینه را پرداخت کنند.
6- مسافران در هنگام رزرو آنلاین هتل باید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به هتل پرداخت کرده و تاییدیه رسمی از طرف هتل را دریافت کنند، تا اقدامشان دارای اعتبار قانونی باشد.
7- مسافران باید تا تاریخ رزرو شده که در تاییدیه ثبت شده است، در هتل وجود داشته باشد. چنانچه بخواهند این زمان را تمدید کنند باید قبل از آن هتل با درخواست آن ها موافقت کند.
8- از آنجایی که مسافران باید در صورت لغو هتل هزینه ای را پرداخت کنند، هتل هم موظف است در صورتی که برگه ی تائیدیه را صادر کرده باشد اما نتواند اتاق مورد نظر مسافر را تحویل دهد، باید اتاق دیگری با همان امکانات را فراهم کند. در صورتی که مسافر موافقت خود را اعلام نکند، باید مبلغ پیش پرداخت را به مسافر پس بدهد. همچین مبلغی را در قالب جریمه برابر با هزینه یک شب اقامت به مسافر پرداخت نماید.
9- چنانچه مسافر خسارتی به هریک از اموال هتل وارد کند، باید خسارت وارد شده را پرداخت کند.
10- شئونات اسلامی در تمامی هتل های ایران توسط مسافران ایرانی و خارجی باید رعایت شود.

لغو هتل رزرو شده

درصورتی که هتل مورد نظر را رزرو کرده و برگه تایید را دریافت کرده باشید، به هر دلیل مجبور به لغو هتل شوید، باید موضوع را به صورت کتبی با هتل در میان بگذارید و در نهایت تاییدیه ای در این خصوص دریافت کنید. در هر صورت اگر هتل رزرو شده را لغو کنید، باید هزینه هایی را در این خصوص پرداخت کنید.

به این صورت که:

  • اگر هتل مورد نظر را ظرف مدت 48 ساعت قبل از شروع اقامت لغو کنید، هتل مبلغی حدود 70 درصد از هزینه اقامت یک شب را از هزینه پیش پرداخت شما کم خواهد کرد.
  • اگر از 5 روز تا 48 ساعت قبل از شروع اقامت اقدام به لغو هتل کنید، هتل 50 درصد از هزینه پیش پرداخت کسر خواهد کرد.
  • در صورتی که از 10 تا 6 روز پیش از شروع اقامت اقدام به لغو هتل رزرو شده کنید، هتل 30 درصد از هزینه اقامت در یک شب را از شما خواهد گرفت.
  • همچنین اگر 11 تا 20 روز قبل از شروع اقامت نسبت به لغو هتل رزرو شده اقدام کنید، تنها 20 درصد از هزینه اقامت یک شب را باید پرداخت کنید.
  • اما اگر 20 روز قبل از شروع اقامت برای لغو هتل اقدام کنید، هتل هیچ مبلغی به عنوان جریمه از شما دریافت نخواهد کرد.



:: برچسب‌ها: رزرو هتل , رزرو آنلاین هتل , مهمترین قوانین رزرو هتل در ایران , هتل , رزرو آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

یکی از مهمترین اقداماتی که هر مسافر باید قبل از شروع هر سفر باید انجام دهد، رزرو هتل در مقصد مورد نظر می باشد. اما بسیاری از افراد وجود دارند که با قوانین و محدودیت هایی که هر هتل تعیین کرده است، آشنایی ندارند و تنها به هزینه هتل توجه دارند. در برخی از هتل ها این قوانین به اندازه ای اهمیت دارند که رعایت نکردن آن ها گاه ممکن است که برای افراد باعث بروز مشکل شود. به همین دلیل بهتر است که قبل از انجام هر کاری، با قوانین هتل مورد نظر کاملا آشنا باشند و سفری راحت و همراه با اطمینان و آرامش را تجربه کنند.

در این مقاله وبلاگ گردشگری های هتل به بررسی مهمترین قوانین هتل ها در ایران می پردازد تا بدون نگرانی و استرس برای رزرو هتل مورد نظر خود اقدام کنید.

قوانین و محدودیت های هتل های ایران

1- در اکثر هتل های ایران ساعت 12 ظهر برای ورود مسافران به داخل اتاق در نظر گرفته شده و ساعت 14 نیز ساعت تحویل اتاق ها می باشد. در برخی از هتل ها ممکن است این ساعات نیز به خواسته مدیریت هتل تغییر کند. 
2- در صورتی که پیش از ساعت تعیین شده به هتل رسیدید، هیچ عجله ای برای دریافت اتاق رزرو شده نداشته باشید. چرا که اگر از آن زمان زودتر هتل خود را درخواست کنید باید مبلغی حدود 50  درصد از هزینه یک شب اقامت را به هتل بپردازید.
3- هزینه مازاد در هتل به هزینه ای گفته می شود که در صورتی که مسافر در زمان پایان مدت اقامت، اتاق خود را تحویل نداده و قصد سکونت در هتل را داشته باشد، باید مبلغی حدود 50 تا 100 درصد هزینه اقامت یک شب را پرداخت کند.
4- افراد زیر 18 سال نمی توانند برای رزرو هتل اقدام کنند و حداقل سن قانونی برای کار 18 سال می باشد.
5- هتل های ایران برای کودکان زیر 2 سال نیز هزینه ای را دریافت نمی کنند. اما کودکان 2 تا 12 سال باید نصف هزینه را پرداخت کنند.
6- مسافران در هنگام رزرو آنلاین هتل باید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به هتل پرداخت کرده و تاییدیه رسمی از طرف هتل را دریافت کنند، تا اقدامشان دارای اعتبار قانونی باشد.
7- مسافران باید تا تاریخ رزرو شده که در تاییدیه ثبت شده است، در هتل وجود داشته باشد. چنانچه بخواهند این زمان را تمدید کنند باید قبل از آن هتل با درخواست آن ها موافقت کند.
8- از آنجایی که مسافران باید در صورت لغو هتل هزینه ای را پرداخت کنند، هتل هم موظف است در صورتی که برگه ی تائیدیه را صادر کرده باشد اما نتواند اتاق مورد نظر مسافر را تحویل دهد، باید اتاق دیگری با همان امکانات را فراهم کند. در صورتی که مسافر موافقت خود را اعلام نکند، باید مبلغ پیش پرداخت را به مسافر پس بدهد. همچین مبلغی را در قالب جریمه برابر با هزینه یک شب اقامت به مسافر پرداخت نماید.
9- چنانچه مسافر خسارتی به هریک از اموال هتل وارد کند، باید خسارت وارد شده را پرداخت کند.
10- شئونات اسلامی در تمامی هتل های ایران توسط مسافران ایرانی و خارجی باید رعایت شود.

لغو هتل رزرو شده

درصورتی که هتل مورد نظر را رزرو کرده و برگه تایید را دریافت کرده باشید، به هر دلیل مجبور به لغو هتل شوید، باید موضوع را به صورت کتبی با هتل در میان بگذارید و در نهایت تاییدیه ای در این خصوص دریافت کنید. در هر صورت اگر هتل رزرو شده را لغو کنید، باید هزینه هایی را در این خصوص پرداخت کنید.

به این صورت که:

  • اگر هتل مورد نظر را ظرف مدت 48 ساعت قبل از شروع اقامت لغو کنید، هتل مبلغی حدود 70 درصد از هزینه اقامت یک شب را از هزینه پیش پرداخت شما کم خواهد کرد.
  • اگر از 5 روز تا 48 ساعت قبل از شروع اقامت اقدام به لغو هتل کنید، هتل 50 درصد از هزینه پیش پرداخت کسر خواهد کرد.
  • در صورتی که از 10 تا 6 روز پیش از شروع اقامت اقدام به لغو هتل رزرو شده کنید، هتل 30 درصد از هزینه اقامت در یک شب را از شما خواهد گرفت.
  • همچنین اگر 11 تا 20 روز قبل از شروع اقامت نسبت به لغو هتل رزرو شده اقدام کنید، تنها 20 درصد از هزینه اقامت یک شب را باید پرداخت کنید.
  • اما اگر 20 روز قبل از شروع اقامت برای لغو هتل اقدام کنید، هتل هیچ مبلغی به عنوان جریمه از شما دریافت نخواهد کرد.



:: برچسب‌ها: رزرو هتل , رزرو آنلاین هتل , مهمترین قوانین رزرو هتل در ایران , هتل , رزرو آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

یکی از مهمترین اقداماتی که هر مسافر باید قبل از شروع هر سفر باید انجام دهد، رزرو هتل در مقصد مورد نظر می باشد. اما بسیاری از افراد وجود دارند که با قوانین و محدودیت هایی که هر هتل تعیین کرده است، آشنایی ندارند و تنها به هزینه هتل توجه دارند. در برخی از هتل ها این قوانین به اندازه ای اهمیت دارند که رعایت نکردن آن ها گاه ممکن است که برای افراد باعث بروز مشکل شود. به همین دلیل بهتر است که قبل از انجام هر کاری، با قوانین هتل مورد نظر کاملا آشنا باشند و سفری راحت و همراه با اطمینان و آرامش را تجربه کنند.

در این مقاله وبلاگ گردشگری های هتل به بررسی مهمترین قوانین هتل ها در ایران می پردازد تا بدون نگرانی و استرس برای رزرو هتل مورد نظر خود اقدام کنید.

قوانین و محدودیت های هتل های ایران

1- در اکثر هتل های ایران ساعت 12 ظهر برای ورود مسافران به داخل اتاق در نظر گرفته شده و ساعت 14 نیز ساعت تحویل اتاق ها می باشد. در برخی از هتل ها ممکن است این ساعات نیز به خواسته مدیریت هتل تغییر کند. 
2- در صورتی که پیش از ساعت تعیین شده به هتل رسیدید، هیچ عجله ای برای دریافت اتاق رزرو شده نداشته باشید. چرا که اگر از آن زمان زودتر هتل خود را درخواست کنید باید مبلغی حدود 50  درصد از هزینه یک شب اقامت را به هتل بپردازید.
3- هزینه مازاد در هتل به هزینه ای گفته می شود که در صورتی که مسافر در زمان پایان مدت اقامت، اتاق خود را تحویل نداده و قصد سکونت در هتل را داشته باشد، باید مبلغی حدود 50 تا 100 درصد هزینه اقامت یک شب را پرداخت کند.
4- افراد زیر 18 سال نمی توانند برای رزرو هتل اقدام کنند و حداقل سن قانونی برای کار 18 سال می باشد.
5- هتل های ایران برای کودکان زیر 2 سال نیز هزینه ای را دریافت نمی کنند. اما کودکان 2 تا 12 سال باید نصف هزینه را پرداخت کنند.
6- مسافران در هنگام رزرو آنلاین هتل باید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به هتل پرداخت کرده و تاییدیه رسمی از طرف هتل را دریافت کنند، تا اقدامشان دارای اعتبار قانونی باشد.
7- مسافران باید تا تاریخ رزرو شده که در تاییدیه ثبت شده است، در هتل وجود داشته باشد. چنانچه بخواهند این زمان را تمدید کنند باید قبل از آن هتل با درخواست آن ها موافقت کند.
8- از آنجایی که مسافران باید در صورت لغو هتل هزینه ای را پرداخت کنند، هتل هم موظف است در صورتی که برگه ی تائیدیه را صادر کرده باشد اما نتواند اتاق مورد نظر مسافر را تحویل دهد، باید اتاق دیگری با همان امکانات را فراهم کند. در صورتی که مسافر موافقت خود را اعلام نکند، باید مبلغ پیش پرداخت را به مسافر پس بدهد. همچین مبلغی را در قالب جریمه برابر با هزینه یک شب اقامت به مسافر پرداخت نماید.
9- چنانچه مسافر خسارتی به هریک از اموال هتل وارد کند، باید خسارت وارد شده را پرداخت کند.
10- شئونات اسلامی در تمامی هتل های ایران توسط مسافران ایرانی و خارجی باید رعایت شود.

لغو هتل رزرو شده

درصورتی که هتل مورد نظر را رزرو کرده و برگه تایید را دریافت کرده باشید، به هر دلیل مجبور به لغو هتل شوید، باید موضوع را به صورت کتبی با هتل در میان بگذارید و در نهایت تاییدیه ای در این خصوص دریافت کنید. در هر صورت اگر هتل رزرو شده را لغو کنید، باید هزینه هایی را در این خصوص پرداخت کنید.

به این صورت که:

  • اگر هتل مورد نظر را ظرف مدت 48 ساعت قبل از شروع اقامت لغو کنید، هتل مبلغی حدود 70 درصد از هزینه اقامت یک شب را از هزینه پیش پرداخت شما کم خواهد کرد.
  • اگر از 5 روز تا 48 ساعت قبل از شروع اقامت اقدام به لغو هتل کنید، هتل 50 درصد از هزینه پیش پرداخت کسر خواهد کرد.
  • در صورتی که از 10 تا 6 روز پیش از شروع اقامت اقدام به لغو هتل رزرو شده کنید، هتل 30 درصد از هزینه اقامت در یک شب را از شما خواهد گرفت.
  • همچنین اگر 11 تا 20 روز قبل از شروع اقامت نسبت به لغو هتل رزرو شده اقدام کنید، تنها 20 درصد از هزینه اقامت یک شب را باید پرداخت کنید.
  • اما اگر 20 روز قبل از شروع اقامت برای لغو هتل اقدام کنید، هتل هیچ مبلغی به عنوان جریمه از شما دریافت نخواهد کرد.



:: برچسب‌ها: رزرو هتل , رزرو آنلاین هتل , مهمترین قوانین رزرو هتل در ایران , هتل , رزرو آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

نوعی دیگر از اقامت که تجربه ای بی نظیر برای شما به ارمغان می آورد، اقامت در هتل کشتی است. این هتل ها با قرار دادن کلیه امکاناتی که ممکن است در طول سفر به آن ها نیاز پیدا کنید، را ارائه داده است. هتل کشتی ها با طراحی های بی نظیر و خاصی که دارند باعث می شوند که رویای مسافران و میهمانان به واقعیت بپیوندد. این هتل در برخی از شهر های جهان وجود دارد که هر کدام با طراحی خاص خود میزبان مسافران در هر ساعت از روز می باشند.

اگر شما ماهیگیر و یا دریانورد نیستید، خوابیدن در کشتی می تواند برای شما حس و حال جدیدی را در بر داشته باشد. منظور از هتل کشتی، هتل هایی است که در درون کشتی ساخته شده اند. این هتل ها برای افرادی که به دنبال یک تجربه جدید و دریایی و در عین حال لذت بخش هستند، بسیار مناسب بوده و می تواند انتخابی هیجان انگیز نیز باشد.

با ما در وبلاگ گردشگری های هتل همراه باشید تا تعدادی از زیبا ترین و جذاب ترین هتل کشتی های موجود در جهان را به شما معرفی کنیم.

هتل کشتی آمستل بوتل آمستردام

کشتی آمستل بوتل، کشتی سفید بزرگی است که بر روی دریا شناور می باشد.  این هتل یک هتل سه ستاره بوده و در رودخانه ایج دراسکله NDSM در آمستردام واقع شده است. این هتل با ارائه دادن برخی از امکانات همچون ترانسفر فرودگاهی رایگان رفت و برگشت، کافی نت، لابی، سیستم تهویه مطبوع در لابی، وندینگ ماشینی در لابی، آسانسور، سرویس حمل و نقل رایگان برای گشتن در اطراف هتل، خدمات خشکشویی، رستوران و... سفری راحت و جذاب را برای شما به ارمغان می اورد. این هتل دارای 4 طبقه می باشد که تعداد 175 اتاق را در خود جای داده اند.

بوت هتل فورتونا، مجارستان

بوت هتل فورتونا، هتلی سه ستاره است که در کشور مجارستان واقع شده است. این هتل نیز در میان طبیعتی بکر و دیدنی و بر روی رودخانه ای به نام دانوب شناور می باشد. هتل فورتونا یک هتل کاملا غیر سیگای می باشد. چرا که در هیچ قسمت آن اجازه کشیدن سیگار وجود ندارد. این قانون توسط مدیران هتل گذاشته شده است، چرا که به سلامت میهمانانشان اهمیت می دهند. رستوان موجود در این هتل انواع غذا های مجارستانی و بین المللی را در منوی خود قرار داده است و میهمانان می توانند در طول روز به آن مراجعه کرده و لذت ببرند. هتل فورتونا بسیاری از امکانات مورد نیاز مسافران همچون تلویزیون LCD، اینترنت رایگان بیسیم، حمام اختصاصی و لوازم بهداشتی رایگان در تمامی اتاق ها، تهویه کننده هوا و... را ارائه داده است.

هتل هنگ های سی لایف کروز هانوی

هتل هنگ های سی لایف کروز هانوی، هتلی است که در کوانگ نین واقع شده است. این هتل برای افرادی که به تور ویتنام علاقه دارند، بسیار مناسب است. در این هتل فعالیت هایی همچون ماهیگیری، تماشای فیلم و تای چی انجام می شود. همچنین می توان فعالیت های دیگری همچون درست کردن کیک، اسکرولینگ و شنا و... را انجام داد. در این هتل رستورانی قرار داده شده است که انواع غذا های بین المللی را می توان سرو کرد. اتاق های موجود در هتل سی لایف کروز هانوی مجهز به کلیه امکانات مانند تلویزیون LCD، مینی بار و حمام اختصاصی، سشوار و آب گرم وجود دارند.



:: برچسب‌ها: هتل , هتل کشتی , اقامت در هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

براساس آخرین آمار مبتلایان کرونا، پنج شهر از خراسان رضوی در روز 18 فرودین 1400 از وضعیت نارنجی به قرمز تغییر کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در خصوص قرمز شدن 5 شهر از خراسان رضوی بیان کرد: صبح روز چهارشنبه 18 فروردین، 5 شهر از خراسان رضوی در وضعیت بد کرونایی قرار گرفته و به رنگ قرمز در آمدند. این شهرها شامل مشهد، قوچان، بینالود، سبزوار و نیشابور می باشد. اکنون در این استان تعداد 28 شهر در وضعیت نارنجی و زرد قرار داشته و هیچ شهری در وضعیت آبی وجود ندارد.

وی در خصوص تعداد افراد بستری شده در بیمارستاد ادامه داد: هم اکنون تهداد افراد مبتلا به ویروس کرونا که در بیمارستان بستری شده اند در روز به بیش از 200 نفر افزیش داشته است. همچنین تعدا کل بستری شدگان نیز به 750 نفر می رسد.

آقای مهدی قلیان افزود: با این روند رو افزایش بستری شدگان، تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا در خراسان رضوی دو رقمی شده است.

طبق آخرین گزارشی که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شده است، در شبانه روز گذشته 17 فروردین 1400 تعداد جان باختگان کرونایی به 174 نفر رسید. در کل تعداد فوتی ها کرونا در ایران به 63 هزار و 506 تن رسیده است.  اکنون 17 هزار و 430 نفر بیمار جدید در ایران شناسایی شده و دو هزارو 369 هزار نفر دیگر بستری شده اند.

وضعیت کرونا در ایران

در ایران از تاریخ 18 فرودین ماه 1400 :

  • 257 شهرستان در ایران در وضعیت قرمز قرار گرفتند.
  • 129 شهرستان در وضعیت نارنجی، 51 شهرستان در وضعیت زرد و 11 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 



:: برچسب‌ها: گرونا , وضعیت قرمز مشهد , خراسان رضوی ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

 شاید بتوان گیلان را جزو گردشگر پذیرترین استان های شمالی کشور به حساب آورد. گستردگی سواحل بی نظیر در موازات با جنگل ها و طبیعت بکر آن، سالانه میلیون های گردشگر و توریست را به مناطق گردشگری گیلان می کشاند. این استان زیبا علاوه بر جاذبه های طبیعی، مملو از بناهای تاریخی با فرهنگی کهن است که به خوبی گذشته ایران زمین را به بازدیدکنندگان نشان می دهد. شما می توانید به اقامت در هتل ها و اقامتگاه های بومگردی این استان فرصت کافی برای بازدید از آنها داشته باشید.

ما در ادامه می خواهیم زیباترین جاهای دیدنی گیلان جهت گردشگری و بوم گردی را به شما معرفی کنیم.

تالاب انزلی، زیستگاه پرندگان

شاید بتوانیم تالاب انزلی در نزدیکی شهر انزلی را به عنوان سمبل مناطق گردشگری گیلان بدانیم. این تالاب زیبا که ترکیبی از محیط خشکی و آبی را در کنار هم دارد، می تواند سلیقه های مختلف در خصوص گردشگری را برآورده کند. نیلوفرهای آبی جذابیت بصری فوق العاده ای به این تالاب بین المللی داده است. سایر تفریحات و دیدنی های آن شامل قایق رانی، پرنده نگری، عکاسی، کایاک سواری، ماهیگیری و بازدید از مناطق حفاظت شده این تالاب است.

تالش، نگین گیلان

اگر برای گردشگری گیلان برنامه ریزی می کنید، شهرستان تالش با جاذبه های تکرار نشدنی آن را از قلم نیدازید، این منطقه بین استان گیلان و اردبیل واقع است. موقعیت استثنایی هم جواری با کوه های سبز و دریا، تالش را تبدیل به نگین طبیعت گردی و سفر گیلان کرده است. وجود قوم هایی با اصالت روس یا ترک های آذربایجان، از جذابیت های بومگردی این شهرستان و ییلاقات آن محسوب می شود. از مناطق تفریحی گردشگری آن می توان ییلاقات سوباتان، غار سوباتان، رودخانه گرگان رود؛ قلعه سلسال، منطقه باستانی تول نام برد.

پارک جنگلی گیسوم

اغلب افرادی که یک بار به جنگل گیسوم از روستاهای بخش شهرستان تالش رفته باشند هرگز آن را فراموش نمی کنند. جنگل های در هم تنیده آن را از محبوب ترین مناطق گردشگری گیلان کرده است. اگر دنبال جایی هستید که چند روز بمانید و از فشار زندگی شهری دور باشید، گیسوم انتخاب خوبی است. شما می توانید در طول روز در جنگل کمپ و پیاده روی کنید، شب ها از سکوت ساحل لذت ببرید و با قایق سواری، دوچرخه سواری و جت اسکی سفرتان را هیجان انگیز کنید.

گردنه و تله کابین حیران

 در جاده آستارا به اردبیل به گردنه حیران می رسید و اگر دنبال کمی هیجان هستید، تله کابین حیران را به شما پیشنهاد می کنیم. با سوار شدن به این تله کابین از روی جنگل های فندقلو و بین ابرها رد می شوید. وجود هتل، رستوران، پیست کارتینگ، سورتمه ریلی فرصتی برای تفریحات دیگر را هم به مسافران می دهد.

پارک جنگلی صفرا بسته

اگر قصد دارید برای یک سفر پاییزی برنامه ریزی کنید و به دنبال جایی در بین مناطق گردشگری گیلان هستید، توصیه می کنیم تماشای پارک جنگلی صفرا بسته را از دست ندهید. روستای صفرا بسته و پارک جنگلی آن از توابع شهرستان آستانه اشرفیه است. این روستا فرصت خوبی در زمینه بوم گردی به مسافران می دهد. تلفیق محیط روستایی و جنگل های بکر برای هر طبیعت گرد و فردی که قصد عکاسی دارد، شبیه رویاست.

قلعه رودخان، دژی در میان جنگل

یکی از بناهای تاریخی و تفریحی گیلان قلعه رودخان در نزدیکی فومن است. دژی پابرجا از دوره سلجوقیان که معماری فوق العاده آن کمتر دیده شده است. مسیر پله ای رسیدن به قلعه را در دل جنگل های بکر گیلان را نمی توانید جای دیگری پیدا کنید. در پایین کوه امکانات رفاهی و استراحتگاه برای مسافران آماده شده است. شما می توانید از بازارهای سنتی با صنایع دستی منطقه نیز خرید کنید.

ماسال، سفر به روی ابرها

ماسال در منطقه تالش استان گیلان، منحصر به فردترین مناظر را برای دوست داران طبعیت به نمایش می گذارد. لذت تماشای اقیانوس ابر و غرق شدن در آن ویژگی است که افراد زیادی را به منطقه می کشاند. تنوع جاذبه های گردشگری ماسال را شاید هر جایی پیدا نکنیم. بام سبز ماسال، آبشار ویوز، آبشار خون، غار آویشو، دیواره سنگی اسب ریسه ماسال، ییلاقات، دهکده توریستی شاندرمن، اقامتگاه ها و هتل ها می تواند هر مسافری که به این منطقه وارد می شود را راضی برگرداند.

آبشار زمرد

تالش از شناخته شده ترین مناطق گردشگری و تفریحی گیلان است، اگر به آنجا سفر کرده اید حتماً سری به آبشار زمرد بزنید. برای رسیدن به این آبشار ابتدا باید به حویق بروید و از آنجا به سمت روستای زمرد حرکت کنید. با کمی پیاده روی در دل جنگل به این آبشار دو قلو می رسید. بالاتر از آن هم چند آبشار خزه ای کوچک وجود دارد و فضایی بهشتی برایتان مجسم می کند. بهترین زمان سفر به روستای زمرد بهار و تابستان است.

آبشار لاتون

اگر به دنبال زیبایی های منحصر به فرد گیلان هستید، خوب است که بلندترین آبشار ایران، یعنی آبشار 105 متری لاتون را از نزدیک ببینید. این آبشار در نزدیکی روستای کومه است. در کنار این آبشار مرتفع یک آبشار 65 متری هم وجود دارد که آب فراوانی در آن جریان دارد. جنگل های این ناحیه را می توان جزو بکرترین مناطق گردشگری گیلان به حساب آورد.

ما تنها به بخشی از زیبایی ها و مناطق گردشگری گیلان اشاره کردیم، استان گیلان فرصت فوق العاده ای برای گردشگری، بومگردی، طبیعت گردی، بکرگردی، جنگل نوردی به علاقمندان می دهد. از دیگر جاهای دیدنی گیلان می توان ماسوله، جاده اسالم به خلخال، تالاب عینک رشت، پارک جنگلی سراوان، جنگل سیاهکل، داماش، ییلاق اولسبلنگاه، منطقه ییلاقی النزه را نام برد. 



:: برچسب‌ها: گردشگری , جاذبه های گردشگری , جاذبه های گردشگری گیلان , ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

در کشور ترکیه و در منطقه مدیترانه شهری به نام آنتالیا قرار گرفته است. این شهر به دلیل وجود جاذبه های گردشگری فراوان، چندین سال است که مقصد اصلی سفر گردشگران در جهان و ایران است. مهاجران نیز این شهر را یکی از بهترین مناطق برای زندگی عنوان کرده اند. اما می خواهیم این بگوییم زندگی در این شهر چگونه است؟ آیا این شهر و جاذبه های گردشگری آن همیشه پویا  چه مقدار می تواند رضایت گردشگران را داشته باشد؟ وبلاگ گردشگری های هتل اکنون می خواهد به معرفی یکی دیگر از شهر های زیبا و جذاب کشور ترکیه بپردازد. با ما همراه باشید:

تاریخچه شهر آنتالیا

آنتالیا نیز به معنای خانه آتالوس بوده و توسط آتالوس دوم ساخته شده است. قدمت این شهر به 300 سال پیش از میلاد مسیح برمی گردد. این شهر در آن زمان جزئی از امپراطوری روم بوده است. آنتالیا در دوران بیزانس عنوان یکی از محبوب ترین شهر های جهان را از آن خود کرده است. سال های 1321 تا 1423 میلادی شهر آنتالیا پایتخت سلسله سلجوقی محسوب شده و در سفرنامه های کهنی که از گذشتگان به جای مانده همچون سفرنامه ابن بطوطه، از این شهر به عنوان شهری سرسبز و پررونق نام برده شده است.

آنتالیا

استان آنتالیا یکی از شهر های کشور ترکیه می باشد که مرکز آن آنتالیا است. این شهر در منطقه دریای مدیترانه و در نزدیکی شهر هایی همچون مرسین و کارامان، قونیه، اسپارتا و بوردور، غربش و موغلا و... واقع شده است. در آنتالیا امکانات و تفریحگاه های بسیاری برای گردشگران تعبیه شده است تا مسافران در هنگام سفر به این شهر خاطرات بیادماندنی را برای خود به ثبت برساند. از سوی دیگر ساحلی بودن این شهر باعث شده است که جذابیت آن بالا رفته و تعداد گردشگران نیز بیشتر و بیشتر شود. همچنین هزینه پایین اقامت در شهر آنتالیا باعث شده است که روز به روز شمار افرادی که به این شهر سفر می کنند، افزایش پیدا کند.

در این شهر منطقه ای به نام لارا وجود دارد که مکانی برای میزبانی از توریست ها و گردشگران به شمار می رود. وجود تعداد زیادی هتل و جاذبه های گردشگری در آنتالیا باعث شده است که این شهر برترین شهر توریستی نیز معرفی شود. مردم شهر آنتالیا در زمینه کشاورزی هم بسیار موفق عمل کرده اند و توانسته اند محصولات کشاورزی بسیاری همچون مرکبات، پنبه، زیتون و انواع سبزیجات را تولید کرده و به دیگر کشور ها هم ارسال کنند.

موقعیت و جمعیت آنتالیا

صنعت توریست و گردشگری کشور ترکیه، شهر آنتالیا می باشد. به طور کلی 30 درصد از کل توریست های این کشوربه این شهر سفر می کنند. این شهر دارای 657 کیلومتر ساحل است که پلاژ ها، بندر ها، و شهر های بسیاری در کنار آن ساخته شده اند. یکی از این مکان ها، محل باستانی زانتوس می باشد که نام آن در فهرست میراث جهانی نیز قرار دارد. براساس آخرین سرشماری که در سال 2016 انجام شده است، جمعیت شهر آنتالیا حدود دو میلیون و 328 هزار و 555 نفر بوده است.

جاذبه های گردشگری شهر آنتالیا

بندرگاه کاله ایجی

در شهر آنتالیا بنادر بسیاری وجود دارد که هر کدام از آن زیبایی خاص خود را دارند. یکی از این بندرگاه ها، بندرگاه کاله ایجی می باشد که قلب تپنده شهر نیز به شمار می رود. این بندرگاه از دوران سلجوقیان و رومیان باستان می باشد و از بهترین جاذبه های توریستی آنتالیا محسوب می شود.

شهر باستانی پرگه

یکی از زیباترین و جذاب ترین شهر های قدیمی در ترکیه، شهر باستانی پرگه می باشد. این شهر اگر چه قدمت بسیار زیادی دارد، اما به شکل بسیار ماهرانه ای از آن محافظت شده و محفوظ مانده است. این شهر با آنتالیا تنها 20 دقیقه فاصله دارد. شهر آب نام دیگر شهر پرگه می باشد و قدمت ویرانه های موجود در آن به 1500 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد. بنا های مذهبی آرتمیس و خانه آپولونیوس از دیگر دیدنی های موجود در شهر باستانی پرگه می باشند که مورد استقبال گردشگران بسیاری قرار گرفته است.  

 آبشار کورسونلو

این آبشار از مجموعه آبشار های کوچکی می باشد که در میان جنگل درختان کاج خنکی واقع شده است. آبشار کورسونلو تنها با شهر آنتالیا 20 دقیقه فاصله دارد. برای رسیدن به این آبشار باید مسیری را پیاده طی کنید. این آبشار در میان فضا های سر سبزو در کنار رودخانه ای به نام آکسو قرار گرفته است.

غار کارایین

در گذشته در شهر آنتالیا غاری وجود داشته است که مردم در آن زندگی می کرده اند. این غار کارائین و یا کاراین نام دارد. باستان شناسان در این غار یافته هایی از پارینه سنگی زیرین و پارینه سنگی میانی کشف کرده اند. استخوان و دندان های انسان دوران نوسنگی برخی از آثار کشف شده در این غار هستند که در قالب یک موزه در غار به نمایش گذاشته شده اند.                               



:: برچسب‌ها: گردشگری , گردشگری خارجی , آنتالیا , کشور ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

با پیدایش ویروس کرونا در جهان، تغییراتی چشم گیر در شکل سفر مردم به وجود آمده است. این تغییرات باعث شده است که دیگر مسافرانی که در هر لحظه آماده سفر می شدند و بلیط خود را به آسانی و در کمترین زمان از ایرلاین های متفاوت رزرو و یا با حمل و نقل ریلی به مقصد خود می رسیدند، خبری نباشد. همچنین باعث شده است که بسیاری از سفرها کنسل شوند.

حال با گذشت چندین ماه از پیدایش و شیوع این ویروس، مردم با مطالعه در خصوص پروتکل های بهداشتی و کمک گرفتن از پزشکان متخصص این بیماری، اطلاعاتی را در این باره کسب کردند. از طرفی دیگر تمامی ایرلاین های پرواز و قطار ها با رعایت کردن پروتکل ها و الزام رعایت آن ها توسط مسافران، سعی در آن دارند که بتوانند سفری سالم و بدون هر گونه استرس را برای مسافران فراهم کنند.

در این مقاله وبلاگ گردشگری های هتل قصد دارد در خصوص پروتکل های ضروری سفر با هواپیما و قطار بپردازد. همراه ما باشید.

پروتکل های بهداشتی در هواپیما

ایرلاین های مختلف پس از طی کردن دوره بسیار طولانی که بدون مسافر سر کردند، اکنون بار دیگر در حال بازگشت به آن می باشند.

محیط فرودگاه

محیط هر فرودگاهی باید به صورت مکرر ضدعفونی و نظافت آن انجام شود و گردشگران نیز خود فاصله اجتماعی را باید با یکدیگر رعایت کنند. حتما ماسک داشته باشند و در صورت نداشتن ماسک خدمه موجود در فرودگاه به آن ها تذکر دهد. داشتن دستکش یکی دیگر اقداماتی است که مسافران ملزم به داشتن آن می باشند. شیرآلات و دستگاه های مایع دستشویی چشمی باید در تمامی سرویس بهداشتی های فرودگاه وجود داشته باشند تا هیچگونه نیازی برای لمس آن ها توسط مسافران نباشد.

ایرلاین های پرواز باید در برای هر یک از مسافران پک بهداشتی حاوی ماسک و دستکش ارائه دهند و به آنها تاکید کنند که حتما از آن ها استفاده کنند.

ایرلاین ها باید در ابتدای ورود مسافران دمای بدن آن ها را با استفاده از تب سنج اندازه گیری کنند. چیدمان نشستن مسافران را به گونه ای تنظیم کنند که بین هر دو مسافر فاصله وجود داشته باشد.

یکی از اقدامات دیگری که برخی از ایرلاین ها در این ایام انجام داده اند، بیمه سالمندان می باشد. این امر بیمارانی که دارای ویلچر هستند، را شامل می شود. ایرلاین ها موظف هستند تا این بیماران را با رعایت پروتکل های لازم تا هواپیما ترانسفر کنند.

تغییرات به وجود آمده در قطار ها به سبب وجود کرونا

تمام حمل و نقل ها در دوران پاندمی کرونا ملزم به رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی هستند. اولین اقدامی که شرکت های حمل و نقل ریلی در این خصوص انجام داده اند، تبدیل کوپه های چهار نفری به کوپه های دو نفری می باشد. این کار با این هدف انجام شده است که گردشگران بدون هیچ تماسی به یکدیگر و بدون استرس و اطمینان خاطر بیشتری به سفر خود بپردازند.

فضای عمومی موجود در قطار که معمولا همه گردشگران از آن استفاده می کنند، باید نظافت در آن رعایت شود. در دوران کرونا فضاهای عمومی موجود در قطار همچون رستوران، کافه، سرویس بهداشتی و فضای خود هر کوپه به طور مکرر ضدعفونی شود. واگن نیز برای حفظ سلامتی و ایمنی هم گردشگران و هم مسئولین موجود در قطار باید ضدعفونی شود.

در زمان رسیدن به مقصد نیز تمامی فضاهای موجود در قطار، صندلی ها، کوپه ها، وسایل باید توسط هر شرکت ضدعفونی شود. غذاها و تغذیه هایی که در قطار به مسافران داده می شود، باید به صورت بسته بندی و همانند یک پک در کنار دستمال مرطوب ارائه شود.

از آن جایی ک هنوز برخی از افراد به بیماری ویروس کرونا اعتقاد ندارند و نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی تفاوت هستند، موجب می شود که افراد دیگر از وجود آن ها دچار استرس شوند. به همین دلیل باید فردی را قرار دهند تا به کمک دستگاه تب سنج، دمای آن ها را کنترل کرده و در صورت مشاهده هر فرد مشکوک به صورت جدی از وجود او در قطار جلوگیری کنند. 



:: برچسب‌ها: کرونا ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

در پی اعلام وضعیت نارنجی تهران وزارت بهداشت طی مصوبه ای از اعمال محدودیت های جدید برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

ایرج حریرچی با توجه به افزایش شمار مراجعه کنندگان و بستری شدگان در بیمارستان های تهران طی روز های اخیر وضعیت تهران را بسیار نگران کننده توصیف کرد.

همچنین معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران در این خصوص بیان کرد: اکنون اگر بخواهیم تاثیرات سفر های نوروزی به روند شیوع ویروس بپردازیم، باید حدود 10 روز دیگر صبر کنیم. چیزی که در حال حاضر مهم است، این است که موج چهارم کرونا به تهران رسیده است.

وزارت بهداشت ایران در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ایران گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در ایران حدود 56 درصد با کاهش رو به رو بوده است. این امر نیز باعث افزایش مبتلایان و افزایش شهرهای قرمز و نارنجی شده است. در حال حاضر بر اساس آمار بدست آمده، تعداد 67 شهر در ایران در وضعیت نارنجی و قرمز قرار گرفته اند که به طور کلی 30 درصد از جمعیت کل کشور را شامل شده است.

محدودیت های اعمال شده در شهر تهران

به همین دلیل محدودیت های جدیدی را اعمال کردند تا بتوانند این وضعیت را کنترل کنند. برخی از این محدودیت ها عبارتند از:

  • مسافرانی که در تهران وجود دارند و دارای پلاک غیر بومی می باشند، تنها از زمان اعلام وضعیت نارنجی این شهر به مدت 72 ساعت وقت دارند که تهران را ترک کنند.
  • ادارات ضروری در شهر تهران نیز باید تعداد یک سوم از کارمندان خود را کاهش دهند. همچنین اداراتی که سایر خدمات را ارائه می دهند، باید از نصف کارکنان خود به صورت حضوری استفاده کنند.
  • مشاغل تجاری و بازرگانی نیز به مدت دو هفته تعطیل می باشند.
  • کلیه مدارس، دانشگاه ها، حوزه های علمیه، نماز جمعه، نماز جماعت و مراسمات مذهبی در زمانی که این شهر دارای وضعیت نارنجی باشد، لغو شده اند.

آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا تا امروز 15 فروردین

با توجه به آمار امروز 15 فروردین ماه 1400، حدود 11 هزار و 680 بیمار کرونایی جدید شناسایی شده است که از این تعداد حدود یک هزا رو 572 نفر بستری شده اند. همچنین تعداد 161 یک نفر از آن ها جان خود را ازدست داده اند. مجموع بیماران کرونایی در کشور به یک میلیون و 932 هزار و 74 نفر رسیده است.  



:: برچسب‌ها: کرونا , محدودیت های جدید کرونایی در تهران , ستاد ملی مبارزه با کرونا , وضعیت نارنجی تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

صنعت هتلداری با گذشت زمان در هر لحظه پیشرفت های چشمگیری را در خود ایجاد می کند. همچنین افزایش سفر های مردمی نیز باعث شده است تا خدمات در این صنعت متنوع تر و بیشتر شود. برخی از هتل برای مطرح شدن در جامعه اقداماتی همچون بالا بردن ظرفیت هتل ها، ارائه امکانات بیشتر و جذاب تر در هتل و... انجام می دهند. این تغییرات نیز با استقبال گردشگران روبه رو شده و توانسته است طرفداران بسیاری برای خود پیدا کند. یکی از این تغییرات، ایجاد هتل بوتیک است که در ادامه وبلاگ گردشگری های هتل به معرفی آن پرداخته است. با ما همراه باشید.

هتل های بوتیک

سال 2012 اولین هتل تحت عنوان هتل بوتیک در هتل اینترکانتیننتال لندن پدید آمد و سپس در دو کشور بریتانیا و آمریکای شمالی رایج شد. این هتل ها معمولا دارای 200 اتاق بوده که در یک محیط کاملا مدرن و شهری قرار دارند و با مسافرخانه ها کاملا متفاوت هستند. یکی از اهداف اصلی ایجاد هتل بوتیک، تشکیل محیطی خودمانی و در عین حال مدرن است. همچنین هدف دیگر آن ها، نه تنها برای تجربه ای لوکس بلکه جذب مشتری به صورت همزمان است. معمولا این هتل ها در خیابان های پر رفت و آمد در شهر و یا در ساختمان هایی که در حال بازسازی هستند، ساخته می شوند.

امکانات موجود در بوتیک هتل ها

هتل های بوتیک دارای امکانات بسیار و عجیبی می باشند. این هتل ها در نظر افرادی که به دنبال اقامتی در کنار امکانات خاص و همچنی طراحی های بی نظیر هستند، بسیار جذاب خواهد بود. در برخی از این هتل ها ماهی قرمزی برای حیوانات خانگی قرار داده است، همچنین نقاشی های موجود روی دیوار ها برگرفته از کار های گرافیکی می باشند. وجود وان های زیبا در هر اتاق به زیبایی این هتل ها نیز افزوده است. این هتل ها برای هر یک از مهمانان خود سرویس مخصوصی را اختصاص داده است و برای هر یک از آن ها به صورت جداگانه ارائه می شود. هتل بوتیک ها اکثرا 3 یا 4 ستاره هستند و قیمت های آن ها در بازه قیمتی متوسط و متوسط رو به بالا قرار دارد.

رختخواب با پارچه های لوکس و زیبا، سونا و جکوزی با تجهیزات مورد نیاز آن ها، تلویزیون با صفحات بزرگ، استخر روباز، باشگاه ورزشی، اینترنت پر سرعت، مبل های بسیار مدرن و اروپایی و.. از جمله امکانات دیگری هستند که می توان در هتل های بوتیک مشاهده کرد.

میهمانانی که این هتل را انتخاب می کنند، در صورتی که امکانات دیگری همچون پیشخدمت، یا رقص در سالن های رقص را می خواهند، می توانند با پرداخت کردن هزینه بیشتری این امکانات را برای خود رزرو کنند.

برخی از هتل های بوتیک به مهمانان خود اجازه می دهند در صورتی که حیوان خانگی همراه خود دارند، آن را به داخل اتاق بیاورند.

هتل های بوتیک در ایران

اولین هتل بوتیک موجود در ایران هتل لاله کندوان است که در سال 1385 در تبریز به بهره برداری رسید. این هتل ها در ایران از برجسته ترین نمونه های سبک عامری در ایران است.



:: برچسب‌ها: هتل , هتل لاله کندوان , هتل بوتیک , هتل بوتیک در ایران , ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

غروب روز هفتم فرودین ماه 1400، خبری مبنی بر پیدا شدن جسد مجری سابق تلویزیون ایران آزاده نامداری در منزل وی منتشر شد. در ابتدا هیچ مقام رسمی تاییدی نسبت به مرگ وی نداده است، تا این که خبر مرگ وی توسط تکنسین های اورژانس منتشر شد.

آزاده نامداری

زندگینامه آزاده نامداری

آزاده نامداری  متولد 9 آذرماه 1363 یکی از مجریان و تهیه کنندگان توانمند تلویزیون ایران بود که اولین کار خود را با شبکه زاگرس آغاز کرد. وی در برنامه تازه ها در سیمای خانواده به شهرت رسید و توانست در ذهن مخاطبان خود قرار بگیرد. خانم نامداری در این برنامه که از شبکه یک سیما پخش می شد، به مدت 4 سال فعالیت کرد و سپس در سال 1388 به کار خود در این برنامه پایان داد. بعد از فعالیت خود در شبکه یک سیما با برنامه غیرمنتظره روز های شنبه تا چهارشنبه که از شبکه دو سیما پخش می شد، به روز آنتن رفت.

فعالیت ها در طی سال 1391 و 1392

آزاده نامداری سال 1391 را در کنار احسان علیخانی و همزمان با سال تحویل آغاز کرد. وی از همان تعطیلات نوروزی با برنامه جنجالی « خانمی که شما باشی » به روی آنتن رفت که ناگهان خبرهایی حاکی از منع فعالیت او با فرزاد حسنی و احسان علیخانی منتشر شد و باعث شد که به مدت نه ماه از فعالیت در تلویزیون دور شود. سپس بعد از این مدت دوری از تلویزیون  نام او به عنوان نویسنده در برنامه احسان علی خانی بیان شد.

در سال 1392 نیز بار دیگر به برنامه «خانمی که شما باشی» دعوت شده و نویسندگی، مجری گری و تهیه کنندگی آن را به عهده گرفت. این برنامه در کل 6 سری داشته است که که در طی آن دو بار توقیف شده است. آزاده نامداری در در طی مصاحبه ای که با مجله زندگی ایده آل در سال 1394 انجام داده است بیان کرده است که از خانواده ای سنتی بوده است. وی عنوان نخستین مجری تلویزیونی است که با چادر ملی و چادر قهوه ای در تلویزیون حاضر شده است.

نامداری در سال 1395 پس از 3 سال که از عرصه اصلی خود یعنی اجرا دور بوده است، با برنامه محور آبان درآپارات به صحنه برگشت. در این برنامه آزاده نامداری به گفتگو با فعالان مختلف زن در عرصه های فرهنگی و اجنماعی پرداخت. سپس توانست کتابی با موضوع داستانی کوتاه با همین عنوان توسط انتشارات علمی فرهنگی منتشر کند.

ازدواج

آزاده نامداری و فرزاد حسنی بازیگر تلویزیون در سال 1392 در کنسرت فرزاد فرزین خبر ازدواج خود را پخش و رسانه ای کردند و در تاریخ 6 فروردین 1392 به عقد هم در آمدند. این ازدواج سرانجامی نداشت چرا که در تاریخ 20 مرداد ماه 1393 به پایان رسید و این دو از هم جدا شدند. چندی نگذشت که خبر ازدواج آزاده نامداری با سجاد عبادی پسر رحیم عبادی منتشر شد. ثمره ازدواج این دو تنها یک فرزند دختر به نام گندم می باشد.

درگذشت

هفتم فروردین ماه 1400 در ساعت 18:38 خبر فوت زنی در غرب سعادت آباد تهران منتشر شد که طی بررسی هایی که انجام شد، مشخص شد که جسد متعلق به مجری صدا و سیما آزاده نامداری می باشد. این خبر توسط مادر آزاده نامداری که با اورژانس تماس گرفته و بیان کرده است که با استفاده از کارت عابر بانک خود توانسته است در ورودی منزل نامداری را باز کند و وارد خانه شود. وی در لحظه ورود با پیکر بی جان دختر خود روبه رو شده است.

محسن خالدی سخنگوی اورژانس این حادثه را این گونه شرح می دهد: «ساعت ۱۸:۳۸ دقیقه مادر مجری سابق صدا و سیما با اورژانس تهران تماس گرفت. مادر خانم نامداری دو روز از ایشان خبر نداشت و پس از آن برای اطلاع از فرزندش به خانه اش در غرب تهران مراجعه کرده است. مادر خانم نامداری پس از باز کردن درب خانه با جسد ایشان مواجه می شود. بر اساس بررسی انجام شده مدت زیادی از فوت ایشان گذشته است.»

اکنون جسدایشان برای آزمایش های سمشناسی و علت فوت به پزشکی قانونی منتقل شده است.  



:: برچسب‌ها: آزاده نامداری , درگذشت مجری سابق تلویزیون ایران , درگذشت , درگذشت آزاده نامداری ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

یکی از بهترین جاذبه های گردشگری که می تواند در اولویت سفر های شما قرار بگیرد، پارک جنگلی فین چالوس می باشد. چرا که این این پارک در منطقه ای خوش آب و هوا و در محیطی کاملا جنگلی قرار دارد. در این منطقه تمامی امکانات برای راحتی گردشگران قرار دارد. وبلاگ گردشگری های هتل در این مقاله سعی دارد شما را با این پارک بی نظیر موجود در دل طبیعت آشنا کند. با ما همراه باشید:

شهر چالوس

شهر چالوس از گذشته به عنوان یکی از محبوب ترین مقصد ها برای سفر محسوب می شده است و همچنان در صدر بهترین مقاصد کشور ایران قرار دارد. یکی دیگر از عواملی که به زیبایی آن افزوده است و باعث شده است در بین گردشگران محبوبیت آن دو چندان شود، جاده بی نظیر آن می باشد که از گذشته تا به امروز قلب گردشگران را توانسته است شیفته خود کند.

جاده چالوس

پارک جنگلی فین در چالوس و در حاشیه شهر قرار گرفته است. این پارک دارای درختان بلند قامت جنگلی می باشد. علاوه بر آن در بین این پارک جریان آب از رودخانه چالوس ادامه دارد. پارک جنگلی فین با کمی فاصله از شهر جذاب و دیدنی چالوس قرار گرفته است اما همواره آب و هوای بی نظیر و ناب آن را با خود دارد.

خدمات و امکانات موجود در پارک جنگلی فین

شهر چالوس که به دلیل زیبایی فراوان خود در هرسال میزبان بسیاری از گردشگران از سراسر کشور می باشد، برای به وجود آوردن خاطره ای به یاد ماندنی و زیبا خدمات و امکاناتی را قرار داده است تا گردشگران سفری راحت را تجربه کنند. پارک جنگلی فین نیز با در بر گرفتن تمامی امکانات و خدمات محلی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت به شمار می رود. این پارک خوش آب و هوا و هم چنین خوش منظره و دیدنی دارای تعدادی آلاچیق و کلبه است که گردشگران می توانند با توجه به خواسته و سلیقه خود آن ها را انتخاب و برای هر مدت زمانی که در نظر داشته باشند اجاره کنند. در این پارک جنگلی گردشگران در شب هایی که آب و هوا خاص و خوب است می توانند در هر کجا که بخواهند چادر بزنند. قابل ذکر است که این پارک جنگلی دارای امنیت است و گردشگران می توانند شبی را در امنیت و آرامش در آن بگذرانند.

از دیگر امکاناتی که درآن قرار دارد می توان به تعداد زیادی از مغازه ها اشاره کرد که در این پارک قرار دارد و در هر ساعت از روز در حال فعالیت می باشند. این مغازه ها انواع و اقسام کالا هایی که ممکن است در طول سفر به آن ها نیاز داشته باشید، وجود دارد.

علاوه بر مغازه هایی که در این پارک مشاهده می شود، رستوران های زیادی هم قرار گرفته اند که با داشتن انواع غذاهای جنگلی و مازندرانی می توانند در ساختن سفری بسیار جذاب و دلچسب نقش بسزایی داشته باشند.

در این پارک جنگلی برای کودکان نیز فضایی در نظر گرفته شده است که می توانند در آن بدون هیچ خطری به بازی بپردازند. همچنین میز و نیمکت هایی در جای جای آن قرار گرفته است که می توان با نشستن بر روی آن ها در هوایی بسیار زیبا و لذت بخش از طبیعت خیره کننده آن استفاده کرد.

بهترین زمان سفر به پارک جنگلی فین چالوس

آب و هوا در منطقه شمال کشور به صورتی است که در فصل های گرم با آب و هوایی شرجی روبه رو خواهید شد. این نوع آب و هوا می تواند کمی آزاردهنده باشد. به همین دلیل بهترین زمان سفر به شهر چالوس فصل بهار می باشد. این زمان به ویژه در ما اردیبهشت می توانید بهترین سفر را برای خود به ارمغان بیاورید. 



:: برچسب‌ها: پارک جنگلی فین چالوس , چالوس , سفر به چالوس , گردشگری , جاذبه های گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 فروردين 1400 | نظرات ()