نوشته شده توسط : gheirati

معاون هوانوردی: قیمت بلیط پرواز های نوروزی 1400 افزایش نمی یابد.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری، ابوالقاسم جلالی، طی بخشنامه ای به شرکت های هواپیمایی اعلام کرد که افزایش قیمت بلیط های هواپیمایی در سال 1400 ممنوع می باشد.

جلالی در ادامه بیان کرد: با انجمن شرکت های هواپیمایی جلسه ای برگزار کردیم تا بلیط پرواز های نوروزی 1400 را افزایش ندهند. همچنین موضوع نیز به تمامی دفاتر فروش بلیط ارسال شده است.

تخلف و گران فروشی در قیمت های بلیط هواپیما در ایرلاین ها

معاون هوانوردی نیز در خصوص تخلف برخی از ایرلاین ها در فروش بلیط های هواپیما با قیمتی بالاتر از نرخ آن بیان کرد: این مسئله در سال های گذشته پیش آمده است و ما تجربه این تخلف را داشته ایم. اگر شرکت هواپیمایی نسبت به رعایت نرخ بلیط واکنش و اقدامی انجام ندهد، سازمان هواپیمایی نیز پرواز مورد نظر را به تعویق خواهد انداخت. در صورتی که مسافران به اینگونه مسائل برخورد کنند می توانند به اطلاع سازمان هواپیمایی کشوری نیز برسانند.

وی ادامه داد: سقف فروش 60 درصد از پرواز ها تنها در خصوص پرواز های داخلی است و برای پرواز های بین المللی اعمال نشده است. در صورتی که ایرلاینی به دلیل نقص فنی درخواست افزایش نرخ فروش بلیط هواپیما به سازمان هواپیمایی بدهد، به صورت موردی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

افزایش بلیط هواپیما در آبان 1400

ابوالقاسم جلالی، معاون سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص افزایش بلیط در آینده افزود: طبق تصمیماتی که گرفته شد در آبان ماه 1400 قیمت بلیط هواپیما 10 درصد افزایش خواهد داشت.  



:: برچسب‌ها: عدم افزایش بلیط پرواز های نوروزی 1400 , پرواز های داخلی , ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

 سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی از ابتدای اسفند ماه 1399 می توانند تنها با ارائه کارت ملی از خدمات تشخیصی و درمانی مورد تعهد سازمان تامین اجتماعی برخوردار شوند.

با وبلاگ گردشگری های هتل همراه ما باشید:

طبق بخشنامه ای که توسط مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور به تمامی واحد های اجرایی ستادی و استانی ابلاغ شده است، از این پس کارت ملی جایگزین دفترچه درمانی تامین اجتماعی می شود.

افراد تحت پوشش این این سازمان در هنگام مراجعه می توانند با ارائه کارت ملی، شناسنامه، و یا جلد دفترچه خود از خدمات بهره مند شوند. افراد بیمه شده و بازنشسته که صفحات دفترچه آن ها تمام شده است، نیازی به درخواست دفترچه جدید ندارند. همچنین دفترچه هایی که هنوز دارای برگه های خالی هستند نیز معتبر و قابل استفاده می باشند و افراد می توانند در زمانی که به پزشک مراجعه می کنند از آن ها استفاده کنند.

اطمینان از پوشش بیمه تامین اجتماعی

افراد تحت پوشش این سازمان قبل از مراجعه به پزشک باید از پوشش بیمه ای خود مطمئن شوند و می توانند با مراجعه به سایت سازمان تامین اجتماعی راهکار هایی جهت استعلام شرایط بیمه ای خود آگاه شوند.

مدیرسازمان تأمین اجتماعی نیز در خصوص موفقیت و دستیابی به اهداف طرح حذف دفترچه بیمه های تامین اجتماعی و همکاری تمام پزشکان و موسسات مربوطه بیان کرد: پزشکان و موسسات طرف قرارداد می توانند پس از اهراز هویت فرد از جمله کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی و استعلام برخورداری بیماران از پوشش بیمه درمان از روش‌های اعلامی سازمان، می‌توانند نسبت به نسخه نویسی و ارائه خدمات تشخیصی و درمانی در بستر الکترونیک اقدام کنند.

وی ادامه داد: پزشکان و موسسات طرف قرارداد می‌توانند در صورت قطع بودن سیستم با استفاده از سرنسخه مخصوص مطب پزشک و یا سرنسخه متعلق به موسسه درمانی به جای برگ دفترچه درمانی بیمار اقدام کنند.  



:: برچسب‌ها: کارت ملی جایگزین دفترچه تأمین اجتماعی , تامین اجتماعی , کارت ملی ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

 امام محمد باقر(ع) ، ملقب به باقرالعلوم در 1 رجب سال 57 قمری در مدینه چشم به جهان گشود. وی فرزند فاطمه دختر امام حسن (ع) و امام چهارم ما شیعیان امام سجاد (ع) می باشد. امام باقر (ع) به دلیل نسبت با امام حسین(ع) و امام حسن (ع) لقب هاشمیٌ بین هاشمیَین، علویٌ بین علویَین و فاطمیٌ بین فاطمیَین را از آن خود کرده است. همچنین ایشان دارای لقب های دیگری مانند باقرالعلم، شاکر، هادی، امین و باقر هم می باشند که مهترین آن ها باقر به معنای شکافنده است.

شهادت امام باقر (ع)

امام باقر (ع)  در تاریخ 7 ذی الحجه سال 114 هجری قمری در سن 57 سالگی به شهادت رسیدند. زمان شهادت ایشان همزمان با خلافت هشام بن عبد الملک بوده است. برخی از منابع معتقدند که این فرد را عامل شهادت امام باقر (ع) بوده است. اما برخی از افراد دیگر ابراهیم بن ولید را قاتل این حضرت می دانند. امام باقر (ع) نیز در کنار مرقد پدر و عموی خود در قبرستان بقیع به خاک سپرده شده است.

اما باقر (ع) دارای 3 همسر و هفت فرزند بوده اند. ام فروه فرزند قاسم بن محمد بن ابی‌بکر همسر اول است که فرزندانش امام صادق(ع) و عبدالله می باشند. ابراهیم و عبیدالله فرزندان همسر دوم امام به نام ام حکیم دختراسید ثقفی می باشند. همچنین علی، زینب و ام سلمه فرزندان سومین همسر که ام ولد نام داشت، بوده اند.

ولادت امام باقر (ع) همزمان با آغاز ماه رجب

هفتمین ماه از ماه های قمری ماه رجب می باشد. این ماه از ماه های حرام نیز به شمار می رود. نام رجب از نهری گرفته شده است که در بهشت از عسل شیرین تر و از شیر سفید تر است.

بیان کرده اند که اگر در ماه رجب فردی روزه بگیرد، از آن نهر آب می نوشد. نام دیگر ماه رجب رحب الأصب می باشد که به معنی ماه ریزش رحمت خداوند بر مردم می باشد.

اهمیت ماه رجب

اهمیت ماه رجب از زبان پیامبران و امامان  اینگونه است:

پیامبر اکرم(ص) فرمودند: ماه رجب ماه بزرگ خداست و ماهى که حرمت و فضیلت به آن نمى‏رسد و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است و رجب ماه خداست و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است کسى که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودى خدای بزرگ می‌شود و غضب الهى از او دور می‌شود و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته شود.

امام موسی کاظم (ع) در یک روایتی در باب اهمیت ماه رجب فرمود: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال، از او دور شود و هر کس سه روز از آن را روزه بگیرد، بهشت بر او واجب می‌شود، همچنین فرمود: رجب نام نهرى است در بهشت که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏ تر است، هر کس یک روز از رجب را روزه بگیرد، البته از آن نهر بیاشامد.

اعمال ماه رجب

روز اول رجب، روز شریفى است و برای آن چند عمل ذکر شده است:

  • روزه: روایت شده که حضرت نوح (علیه السلام) در این روز به کشتى سوار شد و به کسانى که همراه او بودند امر فرمود روزه بگیرند که هر کس این روز را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال از او دور شود.
  • غسل
  • زیارت امام حسین علیه السلام: از امام جعفر صادق(علیه السلام) روایت شده است که: هر کس امام حسین (علیه السلام) را در روز اول رجب زیارت کند، خداوند او را بیامرزد. البته قابل ذکر است که زیارت از راه دور هم مورد قبول است ان شاء الله.



:: برچسب‌ها: ولادت , آغاز ماه رجب، رجب , ولادت امام محمد باقر(ع) ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

این روز ها حواشی بسیار زیادی در باشگاه استقلال دیده می شود. بند های عجیب و قرارداد های برخی از بازیکنان این باشگاه به حواشی اخیر فوتبال ایران تبدیل شده است. فسخ قرارداد های یک طرفه توسط بازیکنان به دلیل مبلغ کمی که دریافت می کنند، یکی دیگر از حواشی این باشگاه شده است.

باشگاه استقلال

پس از بازی استقلال و نساجی که با برد استقلال به پایان رسید، پیش بینی ها نیز نشان از روحیه بالای بازیکنان این تیم در جهت تثبیت صدرنشینی داشت که با واکنش بد بازیکنان علیه کادر مدیریتی روبرو شد.

این بازیکنان در خصوص مشکلات مالی و نبود امکانات علیه کادر مدیریتی نیز واکنش های تندی را از خود نشان دادند که باعث شد نگرانی ها درباره آینده این تیم بسیار بیشتر شود. شرایط به وجود آمده نیز می تواند منجر به جدا شدن برخی از ستاره ها از این تیم شود.

وریا غفوری کاپیتان آبی ها، یکی از بازیکنانی است که وکیلش به دلیل عدم پرداخت مطالبات، درخواست جدایی یک طرفه و فسخ قرارداد داده است. علاوه بر کاپیتان استقلال بازیکنان دیگری هم هستند که می توانند به راحتی از جمع آبی های پایتخت جدا شوند. در قرار داد برخی از این بازیکنان بندی وجود دارد که در صورتی که باشگاه 50 درصد قرارداد ها تا پایان نیم فصل ندهد، بازیکنان می توانند برای فسخ قرارداد صورت یک طرفه اقدام کنند. وریا غفوری، مهدی مهدی پور، مهدی قایدی، محمد نادری، عارف غلامی، رشید مظاهری، فرشید اسماعیلی و... از جمله بازیکنانی می باشند که این بند در قرارداد هایشان قرار دارد.

مشاور اقتصادی مدیرعامل باشگاه استقلال، سهیل یحیی زاده در خصوص افزایش نرخ قرار داد های این باشگاه بیان کرد: قرار داد بازیکنان استقلال حدود 60 تا 70 درصد افزایش پیدا کرده است. وی ادامه داد: یکی از مسائلی که امروزه این تیم به آن برخورد کرده است مشکلات مالی و رقم پرداختی ب بازیکنان است که اعتراص بازیکنان را در پی داشته است. رقم قرارداد بازیکنان نسبت به سال گذشته حدود 60 تا 70 درصد افزایش یافته است.

افزایش چشم گیر مبلغ قرارداد باشگاه استقلال

وریا غفوری نیز یکی از بازیکن هایی است که به صورت خودکار قرارداد وی حدود 4 درصد افزایش پیدا کرده است. این بازیکن در فصل گذشته با قراردادی دو ساله به مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون تومان برای این تیم به میدان رفته است.

همچنین وی در این فصل نیز قرارداد خود را با مبلغ 2 میلیارد و 700 میلیون منعقد کرد که به صورت ناگهانی همزمان با جدایی فتحی قرارداد قبلی را فسخ و قرارداد جدیدی با مبلغ 8 میلیارد تومان را به ثبت رساندند.  

انتشار این خبر نیز موجب اعتراض دیگر بازیکنان تیم استقلال شده و هر کدام از آن ها مبلغ قرارداد های خود را به صورت چشم گیری افزایش داده اند. 



:: برچسب‌ها: استقلال , قرارداد های نجومی ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

اولین مرحله مطالعاتی واکسن کاملا ایرانی به نام رازی کُوو پارس به صورت مستقل در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رایانه به پایان رسید. در نتیجه تفاهمنامه ای جهت همکاری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و دانشگاه علوم پزشکی ایران به امضا رسید.

در این مراسم که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد افرادی همچون رئیس موسسه تحقیقات، واکسن و سرم سازی علی اسحاقی و دکتر جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در کنار معاونان مربوطه در آن حضور داشتند.

واکسن رازی کُوو پارس

 واکسن رازی کُوو پارس پس از اینکه مجوز کمیته اخلاق را گرفت وارد مرحله انسانی شد. اولین مرحله تزریق واکسن شامل 133 داطلب است که از هفته بعد آغاز خواهد شد.

علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی  در خصوص مرحله اول تزریق واکسن کرونا بیان کرد: در اولین مرحله از تزریق واکسن، برای تعداد 13 نفر ظرف مدت 8 روز تزریق انجام خواهد شد. در صورتی که اگر واکنشی خاصی از خود نشان ندهد، تزریق بر روی دیگر گروه های 20 نفره تا 120 نفره ادامه داده خواهد شد. مدت زمان برای مرحله اول 23 روز می باشد.

آغاز کار با واکسن رازی کُوو پارس

رییس موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی در خصوص شروع کار با این واکسن افزود: آزمایش های مربوطه با این واکسن از اسفند ماه بر روی حیواناتی همچون موش، خوکچه، خرگوش و همستر شروع شده است. پس از آن آزمایشی بر روی میمون آغاز شد که پس از تزریق واکسن، تیتر آنتی بادی در این حیوان بالا رفته و ایمنی همورال و ایمنی سلولار تشکیل شد. از آن زمان تا کنون 222 روز گذشته و این ایمنی همچنان ثابت قرار دارد.

اسحاقی در پایان افزود: روش کار ما ویروس ضعیف شده یا کشته شده نیست، ما از یک پروتئین ویروس کرونا با نام اسپای استفاده کردیم و با تغییرات در ژنوم آن و همچنین فرمولی کردن آن، این واکسن را تولید کردیم. 



:: برچسب‌ها: واکسن کرونا , واکسن رازی کوو پارس , کرونا ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

 « علی انصاریان » پیشکسوت فوتبال ایران پس از روزها نبرد نافرجام با ویروس مهلک کرونا در نهایت در 15 بهمن ماه 1399 چشم از دنیا فرو بست.

بار دیگر ایران عزادار شد...

چند روزی از درگذشت بازیکن سابق تیم ملی ایران، مهرداد میناوند نگذشته بود که بار دیگر این حادثه تکرار شد و ویروس کرونا  باعث شد که پیشکسوت فوتبال ایران، علی انصاریان  نتواند در برابر این ویروس مقاومت کند و زندگی او در سن 43 سالگی به پایان برسد.   

علی انصاریان متولد 14 تیر 1356 در تهران است. وی فوتبال حرفه ای خود را از سال 1369 در تیم جوانان پیام تهران آغاز کرد. بانک سپه، بانک ملی و فجر سپاسی  دیگر تیم هایی می باشند که او در رده نوجوانان در آن ها بازی کرده است. از آن پس او نیز فوتبال خود را به صورت حرفه ای تر ادامه داد و اولین گام خود را با بازی در تیم فجر سپاسی رده بزرگسالان برداشت. سپس در سال 1377 به تیم پرسپولیس ملحق شده و با پیراهن این تیم توانست در 88 بازی تعداد 6 گل ه ثمر رساند.

وی پس ازبازی در تیم پرسپولیس به مدت یکسال به تیم سایپا رفت اما دوام نیاورد و بار دیگر به تیم پرسپولیس بازگشت. انصاریان سابقه بازی در تیم استقلال تهران را هم دارد و در سال 1386 به این تیم پیوست. همچنین او سابقه بازی در تیم های لیگ برتری دیگری مانند استیل ‌آذین، استقلال اهواز، گسترش فولاد تبریز و شاهین بوشهر را هم در کارنامه خود به ثبت رسانده است. این پیشکسوت فوتبال ایران تعداد 6 بازی هم برای تیم ملی ایران به میدان رفته است. این مدافع نام آشنای فوتبال ایران در سال 1390 به طور کلی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

فعالیت در عرصه هنری

علی انصاریان پس از خداحافظی از فوتبال وارد عرصه هنرو بازیگری شد. وی در بیش از 10 فیلم و مجموعه ایفای نقش کرد. همچنین چندین برنامه اینترنتی را هم اجرا کرده است. پاداش سکوت، کلاف، شروع یک پایان، حکم تیر، دو روز تا ماندن، حس خوب زندگی،اژدر، کلوپ همسران و رمانتیسم عماد و طوبا از جمله فیلم هایی است که او در آن ها نقش آفرینی کرده است. از دیگر فعالیت های این انصاریان می توان به هنر خوانندگی او اشاره کرد که در سال 1390 آهنگی به نام تشدید را در بازار موسیقی منتشر کرده و پس از آن به کار خود در این عرصه پایان داد.

درگذشت

بازیکن سابق سرخابی های پایتخت، از ابتدای بهمن ماه با ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان فرهیختگان تهران بستری شد و پس از چند روز مقاومت در برابر این ویروس در نهایت در 15 بهمن ماه 1399، در سن 43 سالگی چشم از دنیا فروبست و بار دیگر باعث شد شوک بزرگی به جامعه ورزشی ایران و هواداران فوتبال وارد شود.  



:: برچسب‌ها: درگذشت ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

سالروز میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا(س) سرور بانوان جهان، عطای خداوند سبحان، کوثر قرآن، همتای امیر مومنان و الگوی بی بدیل تمام جهانیان بر همه زنان عالم خجسته باد.

امروز 20 جمادی الثانی 1442، برابر با 20 بهمن ماه 1399 سالروز ولادت دخت گرامی پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) است. یکی از 5 بانوی مقدسی که جایگاه بسیار مقدسی در اسلام دارد، ایشان می باشد که در 20 جمادی الثانی سال 1442 در مکه چشم به جهان گشوده است. وی در همان ابتدا که پا به دنیا نهاد، لب به سخن گشود و فرمود: "شهادت می‌دهم که جز خدا، الهی نیست و پدرم رسول خدا و آقای پیامبران است و شوهرم سرور اوصیاء و فرزندانم (دو فرزندم) سرور نوادگان می‌باشند".

ایشان از زمان تولد تا شهادت درس های بسیار زیادی را به مردم آموخته اند و از جمله زنانی است که دارای برترین مقام در تمام دوران حیاتش بود. حضرت محمد(ص)، ایشان را اولین و آخرین سرور زنان در دنیا نام نهاده است.

نامگذاری

فاطمه زهرا (س)، نامی است که توسط خداوند حکیم انتخاب شده است. پیامبر اکرم (ص) در روایتی بیان کرده است:

«اِنَّما سَمَّاهَا فَاطِمَة لاَنَّ اللهَ فَطَمَها وَ مُحِبِّیها عَنِ النّارِ» 
(او را فاطمه نام نهاده؛ زیرا خداوند او و دوستانش را از آتش دوزخ باز داشته است). این روایت بیانگر آن است که خداوند وعده داده است که او و کسانی که او را دوست دارند و در خط مکتب او قرار دارند، هرگز به دوزخ نروند.

کنیه های حضرت

حضرت فاطمه زهرا(س) دارای کنیه های فراوانی می باشند. ام الحسن، ام الحسین، ام الائمه، ام ابیها و... از جمله کنیه های حضرت زهرا (س) می باشند. یکی از نام هایی که پیامبر اکرم حضرت محمد(ص)، ایشان را با آن می ستود، ام ابیها می باشد.

جایگاه و ویژگی های حضرت زهرا (س)

حضرت زهرا(س) در اسلام از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار بوده و دارای ویژگی های بسیاری می باشد. در قرآن کریم، سوره ها وآیات بسیاری مانند سوره کوثر، انسان و... آیه تطهیر و مودت در حق ایشان و همسر و فرزندانش نازل شده است. همچنین ایشان دارای ویژگی های بارز و بی نظیر انسانی بسیاری است که در این قسمت به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • الگوی کامل پوشش و حجاب اسلامی
  • انفاق و ایثار فراوان در اشیای مورد علاقه و نیاز خویش
  • تبلور حیا و عفت
  • علم و دانش گسترده
  • پارسایی و قناعت به مال اندک و امکاناتی ناچیز، در عین امکان بهره مندی از بالاترین امکانات

 15 بهمن 1399 برابر با روز مادر

امروز روز مادر است...! چه کلمه کوچکی اما چه مفهوم زیبایی ! مادر تنها واژه ایست که که هیچ معنایی ندارد...

" مادر" نیز در اکثر فرهنگ های دنیا کسی است که مقام او توسط تک تک مردم مورد ستایش قرار گرفته و گرامی داشته می شود. این نام نیز نوعی نقش اجتماعی می باشد. نامی که مشخص نیس اکتسابی هست یا ذاتی...! ما ایرانیان به احترام حضرت زهرا (س)، این روز که روز ولادت او می باشد را گرامی میداریم.

گرامیداشت روز زن

حضرت زهرا (س) با داشتن ویژگی های به عنوان الگویی برای زنان عالم قرار گرفت و روز ولادت ایشان در ایران به نام روز زن نیز نامگذاری شده است.

 ایشان از باب همسر بهترین نمونه است. چرا که امام علی (ع) می فرمایند: در طی 9 سال که از شروع زندگی مشترک ما گذشته است، تاکنون هیچ خواسته ای از من نداشته ای. ایشان در پاسخ به امام علی (ع) می گویند: از پدرم شنیده‌ام که نکند از همسرت خواسته‌ای داشته باشی که او نتواند آن را بر آورده کند که نه در دنیا عاقبت بخیر می‌شوی نه در آخرت. سپس بار دیگر از امام علی (ع) می پرسند: آیا از من رضایت داری، امام علی (ع) در این لحظه دست هایش را به سوی آسمان بالا می برد و می فرماید من فاطمه را حلال می کنم. 

 



:: برچسب‌ها: روز زن , روز مادر , ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

امام خمینی (ره) بعد از گذشت 14 سال تبعید، در 12 بهمن ماه سال 1357 به ایران بازگشت و در تهران با استقبال بی نظیر مردم روبه رو شد. از آن پس این روز را آغاز دهه فجر نامیدند.

بازگشت امام خمینی (ره) به ایران پس از 14 سال

آیت الله سید روح الله خمینی (ره) در سال 1342 تا 12 بهمن ماه 1357 در تبعید به سر می برد. امام خمینی (ره) درابتدای تبعید در ترکیه قرار داشت و پس از گذشت مدتی به عراق منتقل شد. وی دوره اخر تبعید را در دهکده نوفل لوشاتو در فرانسه گذراند. محمدرضا پهلوی و آمریکا در زمانی که امام به ترکیه تبعید شد، هیچگونه پیش بینی در خصوص اینکه امام بار دیگر مقتدرانه به ایران باز گردد را نمی کردند.

امام خمینی (ره) با بازگشت به ایران بار دیگر توانست رژیم شاهنشاهی را به طور کامل از بین ببرد. پس از خروج شاه ایران و رسیدن این خبر به امام، ایشان بیان کردند: اولین مرحله پایان یافتن سلطه جنایت بار پنجاه ساله رژیم پهلوی، خروج شاه از ایران می باشد که با مبارزه ملت ایران انجام شده است. وی همچنین این پیروزی را به مردم ایران تبریک گفت.

ورود امام خمینی (ره) به ایران

در ساعت 9:30 دقیقه روز 12 بهمن 1357، آیت الله سید روح الله خمینی (ره) در میان تعداد زیادی از دوستداران خود پا به خاک وطن خود گذاشت. استقبال مردم نیز آنچنان غوغا به پا کرده بود که رسانه های غربی نیز به اعتراف روی آورده و آمار این افراد را حدود چهار تا شش میلیون نفر مشخص کردند.  

مسافران همراه امام خمینی(ره)

در زمان بازگشت امام خمینی (ره) به ایران، افراد زیادی همچون برخی از سیاستمداران انقلابی، ماموران آمریکایی، خانواده امام خمینی(ره) و... ایشان را همراهی کردند. حسن ابراهیم حبیبی، حسن لاهوتی، محمد منتظری، ابوالحسن بنی‌صدر، تقی ابتکار، خانم دوریان مک گری، صادق قطب ‌زاده، مرتضی مطهری، باتوش (محافظ شخصی آیت‌الله خمینی در نوفل‌ لوشاتو) برخی از این افراد هستند.

پیامد های بازگشت امام خمینی (ره) به ایران

بازگشت امام خمینی (ره) به ایران پیامد های بسیار زیادی را به دنبال داشت که به سرعت موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد. انتصاب دولت موقت و بیعت نظامیان با امام خمینی (ره) از مهمترین این پیامدها هستند. امام خمینی (ره) در زمان خروج شاه از ایران بیان کرد که به زودی دولت را اعلام خواهد کرد. سپس در نوزدهم بهمن ماه با تشکیل راهپیمایی عظیم، میلیون ها نفر از دولت منتخب از امام خمینی (ره) حمایت کردند. همچنین در دهه انقلاب، ارتش که تنها پشت گرمی رژیم بود، در نهایت به انقلاب پیوست.

از جمله اقداماتی که نشان دهنده همراهی ارتش با انقلاب بود می توان به اعتصاب، فرار، بیعت با امام خمینی(ره) و مشارکت در تظاهرات می باشند که در این روز به اوج خود رسید. بنابراین به سرعت این رژیم از هم پاشیده شده و انقلاب اسلامی در 22 بهمن ماه نیز به پیروزی نهایی رسید.

دهه فجر انقلاب اسلامی

به روز های 12 تا 22 بهمن را دهه فجر می نامند. در این دوران امام خمینی (ره)، پس از 14سال تبعید در 12بهمن به ایران بازگشت و سلطنت شاهنشاهی در تاریخ 22 بهمن ماه به طور کامل منقرض شد. این دوران در بین ایرانیان از محبوبیت خاصی برخوردار است. مردم ایران در طی این روز ها مراسم و یادبود هایی انجام می دهند. همچنین برخی از سازمان ها و مراکز دولتی با برگزاری همایش ها و سمینار این روز را به پایان می رسانند. 



:: برچسب‌ها: خروج شاه از ایران , ورود امام خمینی(ره) به ایران , دهه فجر , آغاز دهه فجر ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

در سال 1395 در منطقه قلعه گنج هتل چهارستاره ای بنا شد به نام هتل پارسیان که توانست عنوان اولین هتل کپری جهان را خود اختصاص دهد. این هتل یک هتل سنتی می باشد که در آخرین نقطه استان کرمان واقع شده است. هتل کپری قلعه گنج با هدف تغییر نماد کپر از فقر به ثروت احداث گردیده است.

با انتخاب قلعه گنج برای سفر و اقامت در هتل پاسیان کپر، می توانید بهترین سفر را برای خود رقم بزنید. چرا که در این هتل امکاناتی همچون شتر سواری، پذیرایی شام در کویر و میوه فصل،  مشاهده منظره زیبای منطقه از بالای تخت ورزال که منظره‌ای منحصر به فرد از جنگل، آفرود در شنزارهای کویری و... ارائه شده است.

لابی

 

با ورود به این هتل، اولین قسمتی که به آن می رسید لابی آن است. این لابی یک لابی محلی می باشد که در آن اشیایی 5 هزار ساله قرار داده شده اند. یکی از معروف ترین اشیایی که در این موزه دیده می شود، اسب سفالی با افسار است که یکی از بزرگترین اسناد تاریخی ایرانیان به شمار می رود. این اسب بیانگر آن است که ایرانیان اولین قومی هستند که توانسته اند اسب ها را رام و به آن ها افسار بزنند.  

معماری وامکانات هتل پارسیان کپر

هتل پارسیان دارای 5 راهرو بوده که برگرفته از معماری سنتی می باشد. هر کدام از این راهرو ها 6 اتاق را در خود جای داده اند که در مجموع این هتل تعداد 30 اتاق کپری را شامل شده است. تمامی اتاق های این هتل مجهز به کلیه امکانات مورد نیاز از جمله مینی بار، یخچال بدون صدا، تلفن سانترال، سشوار، اسپیلت ‏سرمایشی و گرمایشی، آبگرم کن جداگانه، سیستم اعلام حریق و کپسول ‏آتش نشانی، حمام ، سرویس بهداشتی فرنگی و اینترنت می باشد. فضای اتاق های هتل کپری پارسیان تلفیقی از سنت و معماری مدرنیته را به نمایش گذاشته است.

رستوران های موجود درهتل پارسیان

از دیگر امکانات موجود در این هتل می توان به رستوران سنتی جام هتل پارسیان اشاره کرد. این رستوران با انواع غذا های بومی و محلی می تواند به صورت همزمان پذیرای 28 نفر از مسافران باشد. کباب تنوری، بز قرمه، دوغ پای و... برخی از غذاهای این رستوران می باشند. همچنین وجود کافی شاپ نیز یکی از ویژگی های پر طرفدار در این هتل محسوب می شود.

جاذبه های گردشگری قلعه گنج

شهر قلعه گنج در در فاصله 400 کیلومتری از شهر کرمان واقع شده است. این شهر دارای جاذبه های گردشگری فراوانی از جمله تالاب جازموریان و طولانی ترین رمل های شنی دنیا و پیست ‏آفرود می باشد که می تواند سفری خاطره انگیز و بیادموندنی را برای شما به ارمغان بیاورد.



:: برچسب‌ها: قلعه گنج , اولین هتل کپری در جهان , هتل پارسیان کپری در قلعه گنج ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و تیم پرسپولیس، مهرداد میناوند شب گذشته 8 بهمن ماه 1399 بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در گذشت.

ورود به عرصه فوتبال

مهرداد میناوند متولد سال 1354 در تهران می باشد. او در سن 20 سالگی فوتبال حرفه ای خود را در تیم پاس آغاز کرد. در سال 1374 در پست مدافع چپ از تیم پاس به تیم پرسپولیس رفته و در 3 سال 89 بار در پیراهن این تیم بازی و موفق به زدن 13 گل شده است. این بازیکن طی بازی در تیم پرسپولیس در سال 1376 توانست قهرمان لیگ ایران شود.

میناوند در پایان 3 سال بازی در باشگاه پرسپولیس عازم سفر به اتریش شد و برای مدت 3 سال برای تیم اشتورم گراتس این کشور 67 بار به میدان رفت. او در سالهای بازی در تیم اتریشی موفق به کسب 1 بار قهرمانی در لیگ، ۱ قهرمانی در جام حذفی، ۲ قهرمانی در سوپرجام و ۲ سال حضور در لیگ قهرمانان اروپا شده است. وی با انجام 10 بازی در لیگ قهرمانان اروپا، اولین بازیکن ایرانی محسوب می شد که در آن رقابت ها پا به میدان گذاشته بود.   

این مدافع چپ نیز پس از بازی در تیم اتریش برای تیم های شارلوا بلژیک و الشباب امارات هم بازی کرد و در سال 1382 بار دیگر به تیم محبوب، پرسپولیس بازگشت. مهرداد میناوند در تیم پرسپولیس تنها یکسال به میدان رفت و بعد از آن تیم های سپاهان و راه آهن را برای بازی انتخاب کرد. آقای میناوند در بین سال های 1375 تا 1382 تعداد 75 بازی برای تیم ملی فوتبال ایران انجام داده است. او جزو نسل طلایی فوتبال ایران در اواخر دهه هفتاد بود که موفق شدند پس از ۲۰ سال ایران را پس از چند بازی نفس ‌گیر به جام جهانی ببرند. این ستاره در نهایت در سال 1384 به طور کامل از فوتبال خداحافظی کرد.

مربیگری

آقای میناوند برای دو سال در تیم خونه به خونه و مدت یک سال در تیم سپیدرود رشت به عنوان مربی حضور یافت. اما او در این عرصه خیلی فعالیت نکرد.

 

درگذشت

مهرداد میناوند بازیکن سابق تیم ملی فوتبال و تیم پرسپولیس، طی هفته های اخیر به علت عفونت شدید ریه هایش در بیمارستان بستری شد وسپس در تاریخ 8 بهمن ماه1399 در بیمارستان لاله تهران دار فانی را وداع گفت.  



:: برچسب‌ها: درگذشت مهرداد میناوند , میناوند , مدافع چپ فوتبال ایران , ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

وفات جانسوز ام‌الشهداء، ام‌العباس، مادر مهربان یتیمان مولا علی (ع)
حضرت ام البنین(س) تسلیت باد.

ام البنین (س) کیست؟

فاطمه معروف به ام البنین(س) متولد 5 قمری در کوفه است. وی فرزند حضرت حزام بن خالد و لیلا است که خانواده ای ریشه دار می باشند. او نیز یکی از زنان صدر اسلام و همچنین ادیب و شاعر است.

اجداد ام البنین (س)

ملاعب الاسنه نام جد مادری ام البنین می باشد که هم عصر پیامبر بوده و این نام به دلیل شجاعت بیش از حد به او داده شده است. ازدیگر اجداد وی می توان به عامربن طفیل اشاره کرد که برادرعمره مادرِ مادربزرگ وی می باشد. او یکی از معروف ترین سواران عرب محسوب می شد. اینها نام برخی از اجداد ام البنین (س) می باشند که دارای صفات والای انسانی بوده و این ویژگی های ناب را به او و فرزندانش منتقل کرده اند.

انتخاب ام البنین (س) برای همسری امیرالمومنین (ع)

بعد از شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت علی (ع) با فراخواندن برادرش به او گفت که برای او همسری از خاندان دلاور و شجاع برای او انتخاب کند. عقیل نیز پس از گذشت چند روزی به نزد حضرت علی رفته و فاطمه کلابیه که خاندان وی در شجاعت نیز بی مانند هستند را به او معرفی کرد.

پس از تحقیق و مطالعه شجره نامه آعراب و انتخاب ام البنین (س)، حضرت علی (ع)، عقیل را نزد پدرش فرستاد. پدر او حزام بن خالد نیز از این خبر بسیار خوشحال شد و سپس این موضوع را با خانواده خود درمیان گذاشت. او نیز پس از شنیدن این خبر با سربلندی بسیار جواب مثبت داده و از آن پس پیوندی همیشگی بین آن دو برقرار شد. اولین روز زندگی مشترک حضرت علی (ع) و ام البنین(س) نیز آنچنان آغاز شد که حسن و حسین (ع) در بستر بیماری افتاده بودند. او نیز به محض رسیدن خود را به آن ها رسانده و همانند مادری به پرستاری از آن ها پرداخت.

تغییر نام فاطمه به ام البنین(س)

فاطمه پس از گذشت مدتی از زندگی مشترک با حضرت علی (ع)، به او گفت که از این پس او را با نام ام البنین(س) صدا بزند تا فرزندان در هنگام صدا زدن نام فاطمه از زبان حضرت علی (ع) به یاد مادرشان و خاطرات گذشته نیفتند.

فرزندان امالبنین (س)

قمر بنی هاشم، حضرت ابوالفضل العباس(ع)، عبدالله، جعفر وعثمان نام فرزندان حضرت علی (ع) وام البنین(س) می باشند. همسر امیرالمومنین را به دلیل داشتن چهار فرزند پسر، امالبنین(س) نامیدند که به معنای مادر پسران می باشد.

ام البنین(س) بار دیگر به دلیل مادر چهار شهید و همچنین همسر شهید افتخار دیگری را به افتخارات خود افزود. در لحظه ای که خبر شهادت فرزندانش را شنید، همراه با اشک فرمود: «ای کسی که فرزند رشیدم عباس را دیدی که همانند پدرش بر دشمنان تاخت، فرزندان علی علیه ‏السلام همه شیران بیشه شجاعتند. شنیده‏ام بر سر عباس عمود آهنین زدند، در حالی که دست‏هایش را قطع کرده بودند؛ اگر دست در بدن پسرم بود، چه کسی می‏توانست نزد او آید و با او بجنگد؟»

ویژگی های بی همتایام البنین (س)

این حضرت یکی از زنان صدر اسلام می باشد. او نیز به دارای ویژگی های بساری است. یکی از ویژگی های بی نظیر وی توجه به زمان و مسائل مربوط به آن می باشد. او پس از واقع کربلا، با نوحه سرایی و مرثیه خوانی می خواست ندای مظلومیت را به گوش نسل های آینده برساند. ام البنین(س) در هر روز به همراه عبیدالله پسر حضرت عباس(ع)، به بقیع می رفت و به نوحه خواندن می پرداخت.

پایان زندگی ام‌الشهداء

حضرت ام البنین (س) در زندگی که سراسر آن مهر و عاطفه بود را به پایان رساند و رسالت خود را به عنوان همسر شهید و مادرفرزندانی رشید به خوبی ادا کرد. وی بعد از زینب کبری (ع) و در سیزدهم جمادی الثانی سال 64 دار فانی را وداع گفت و در بقیع در کنار امام حسن مجتبی (ع)، فاطمه بنت اسد(ع) و... به خاک سپرده شد.   



:: برچسب‌ها: ام البنین(3) , سالروز وفات ام البنین(س) , همسر امام علی (ع) , ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

 

 
 

ورود خودرو شخصی نماینده دولت در مسیر ویژه تردد اتوبوس های بی آر تی و درگیری با سرباز وظیفه

 
 
 
 

با وبلاگ گردشگری های هتل همراه ما باشید:

 
 

در روز شنبه 4 بهمن ماه 1399 در پایتخت کشور خبر هایی از درگیری نماینده دولت با سربازی که در حال انجام وظیفه بوده، منتشر شده است. این رویداد بارها و بارها برای سربازانی که در پلیس راهور در قسمت های پرترافیک شهر های بزرگی همانند تهران در حال انجام خدمت هستند، رخ داده است. اما این بار یک طرف درگیری نماینده مجلس شورای اسلامی است که پدید آورنده حواشی زیادی بوده است.

 
 

سیلی قانون گذار به مامور حین انجام وظیفه

 
 

عابد اکبری نام سربازی است که در حین انجام وظیفه، مانع از تردد خودروی حامل نماینده مجلس شده که در نهایت در مقابل چشمان مردم توسط این نماینده دولت مورد ضرب و شتم قرار می گیرد. وی با انتشار ویدئویی ماجرا را این گونه صادقانه شرح می دهد: « در خیابان انقلاب اسلامی واقع در قلب پایتخت، سر دروازه دولت شیفت بودم که ماشینی سعی در عبور از مسیر ویژه تردد اتوبوس های بی آر تی داشت. با توجه به ممنوعیت تردد ماشین های شخصی در مسیر ویژه، من جلوی ماشین را گرفتم که راننده اتومبیل بدون توجه به مجوز تردد خط ویژه به من فحش داد. منم جوابشو دادم و گفتم "بچه خوشکل". در این جا خود نماینده مجلس پیاده شده و یک چک زد زیر گوش من که هم شاهد داریم و هم روی پل هوایی دوربین وجود دارد.».

 
 

ویدئوی سیلی زدن نماینده مجلس به سرباز راهور

 
 

سیلی زدن نماینده مجلس به صورت سرباز را اگر بخواهی دقیق تعریف کنی باید بنویسی: "سیلی قانون گذار، بر صورت قانون" و از این فاجعه نمی توان به سادگی گذشت.

 
 
 

در این ویدئو نامی از این نماینده گفته نمی شود، اما شماره پلاک خودروی وی به طور کامل مشخص است و این نشان می دهد که این نماینده در بین نمایندگان خاص قرار دارد. در این صورت بهتر است که بررسی بیشتر این قضیه را به مراجع قانونی ( نیروی انتظامی و پلیس راهور) واگذار کنیم.

 
 

پیگیری و بررسی دقیق این موضوع توسط مراجع قانونی

 
 

 با توجه به گفته سخنگوی ناجا، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی بلافاصله برای حمایت از سرباز و پیگیری این موضوع دستور ویژه ای را صادر کرد. وی همچنین بیان کرد: در صورت احراز تقصیر نماینده مجلس، ناجا از حق کارکنان خود به جدیت دفاع خواهد کرد.

 
 
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن خدمت.jpg است
 
 
 

همچنین محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به این فیلم واکنش نشان داده و بیان کرد: در برابر قانون همه مساوی هستند. مجلس به کسانی که به وظیفۀ قانونی خود عمل می‌کنند افتخار می‌کند و ‌اولین مدافع حقوق آنهاست.

 
 

در ادامه افزود: در حادثۀ اخیر، به محض شنیدن اولین گزارش‌ها، دستور بررسی دقیق این رویداد صادر شد؛ درصورت احراز تخلف، هیئت نظارت بر نمایندگان بدون مسامحه بررسی وبرخورد قانونی خواهد کرد.

 
 

در پایان...

 
 

این رویداد از مهمترین موضوع هایی است که هم اکنون در شبکه های مجازی برسر زبان ها افتاده است. چرا که یک فرزند، یک سرباز دو سال از بهترین روز های عمرش را در راه ایجاد امنیت و آرامش مردم فدا می کند و اکنون مورد توهین و بدرفتاری قرار گرفته است. این پرونده اکنون مورد بررسی قرار گرفته و باید منتظر ماند که چه تصمیمی برای پایان دادن به این بدرفتاری ها با سربازان گرفته خواهد شد.  

 
 
 


:: برچسب‌ها: قانون , قانون گذار , خط ویژه , سیلی , سرباز راهور , ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

همه می دانیم که شهر مشهد از جایگاه خاصی در گردشگری برخوردار است. چرا که شهری است که در طی یکسال پذیرای هزاران گردشگر و زائر می باشد. همین علت نیز باعث شده است تا صنعت هتلداری بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و هتلداران نیز با ساخت هتل و هتل آپارتمان های بسیار، مشکل اقامت زائران را رفع کنند.  با سفر و رزرو هتل های مشهد به کمک سایت گردشگری های هتل شما می توانید از تخفیفاتی که این سایت برای برخی از هتل ها شامل شده است، بهره مند شوید.

در این قسمت وبلاگ گردشگری های هتل شما ر با 5 هتل از هتل هایی که در فاصله بسیار کمی از حرم قرار گرفته اند، آشنا می کند. همراه ما باشید:

  هتل قصرالضیافه

نزدیک ترین هتل به حرم مطهر امام رضا (ع)، هتل قصرالضیافه می باشد. این هتل از شیک ترین و مجلل ترین هتل های شهر مشهد محسوب می شود. یکی از دلایلی که موجب شده است تا این هتل در بین گردشگران و زائران از اهمیت والایی برخوردار شود، قرار گیری قسمتی از آن در داخل حرم مطهر می باشد. هتل پنج ستاره قصرالضیافه دارای 2 طبقه و تعداد 57 اتاق است که  چشم انداز رو به حرم رضوی دارند که این خود از ویژگی های منحصر به فرد این مجموعه می باشد.

در این هتل امکانات بسیار زیادی ارائه شده است تا زائران هیچ گونه کمبودی را احساس نکنند. همچنین دو رستوران وجود دارد که با فضایی آرام و دل انگیز و طبخ انواع غذاهای ایرانی و فرنگی در هر ساعت از روز منتظر حضور گردشگران می باشند. زائران با رزرو هتل قصرالضیافه علاوه بر دسترسی راحت به حرم امام رضا(ع)، اقامتی همراه با آرامش و معنویت خاص را تجربه خواهند کرد.

هتل درویشی

در سال 1390 یکی از بزرگترین و لوکس ترین هتل های پنج ستاره کشور، به نام هتل درویشی در شهر مشهد ساخته شد. این هتل با بهره مندی از مدرن ترین امکانات برای مسافران یک سفر رویایی و خاطره انگیز را به ارمغان می آورد. ساختمان هتل درویشی شامل 25 طبقه می باشد که 223 واحد اقامتی را با طراحی های منحصر به فرد و فصلی در خود جای داده است. امکاناتی که این هتل ارائه داده است، می توانید نظیر آن را تنها در هتل های پنج ستاره و لوکس مشاهده کنید. با رزرو هتل درویشی می توانید اقامتی لوکس با مدرن ترین امکانات را در یک هتل پنج ستاره تجربه کنید.

هتل مدینه الرضا

از دیگر هتل های نزدیک به حرم امام رضا (ع) می توان به هتل مدینه الرضا اشاره کرد. این هتل پنج ستاره در بین هتل های مجلل و مدرن این شهر قرار دارد و دارای 18 طبقه و 325  واحد اقامتی می باشد. در ساخت هتل پنج ستاره مدینه الرضا، از معماری اصیل ایرانی استفاده شده که که محبوبیت آن را در نزد زائران و گردشگران دو چندان کرده است. همچنین این هتل دارای اتاق های بسیاری است که هر کدام با طراحی خاصی چیده شده اند. با رزرو هتل مدینه الرضا می توانید در هر ساعت از شبانه روز و بدون هیچ ناراحتی به زیارت امام رضا(ع) بروید.

هتل قصر طلایی

از دیگر هتل های شیک و لوکس در مشهد می توان از هتل قصر طلایی نام برد. این هتل در سال 1389 ساخته شد و به دلیل امکانات مدرن بسیاری که ارائه داده است هم اکنون به یکی از بهترین هتل ها در سطح کشور تبدیل شده است. معماری این هتل به گونه ای است که در نگاه اول می تواند زائران و گردشگران بسیاری را جذب کند. هتل قصر طلایی در 20 طبقه ساخته شده که تعداد 357 اتاق را در خود جای داده است. در طراحی تمامی واحد های اقامتی هتل قصر طلایی از بهترین معماران کمک گرفته شده است که می تواند متناسب با هر نوع سلیقه ای باشد. با رزرو هتل قصر طلایی می توانید یک اقامت طلایی با به روز ترین امکانات را تجربه کنید.

هتل رز درویشی

هتل رز درویشی از هتل های نوساز شهر مشهد می باشد که در سال 1399 افتتاح شده است. موقعیت قرار گیری خوب این هتل باعث شده است تا دسترسی بسیار راحتی با مراکز خرید و همچنین بازار رضا داشته باشد. هتل رز درویشی دارای 22 طبقه می باشد که تعداد 107 اتاق را در خود جای داده است. هتل رز درویشی با ارائه امکانات مدرن و متنوع سعی دارد تا پاسخگوی هر گونه نیاز زائران و مسافران باشد. با رزرو هتل رز درویشی علاوه بر دسترسی بسیار راحت به حرم رضوی، اقامت در یک هتل شیک و لوکس را تجربه خواهید کرد.  



:: برچسب‌ها: رزرو آنلاین هتل مشهد , رزرو هتل های مشهد , رزرو ارزانترین هتل های مشهد , رزرو هتل و هتل آپارتمان مشهد , ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

جو بایدن چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا، در روز چهارشنبه 1 بهمن ماه 1399 رسما زمام امور کاخ سفید را پس از مراسم سوگند به دست گرفت.

این مراسم که به عنوان شروعی تازه برای کشوری که در طی انتخابات دچاردرگیری شده بود، در واشنگتن دی سی پایتخت کشور آمریکا برگزار شد.

 قبل از ورود پرزیدنت جو بایدن بسیاری از مقامات آمریکایی از جمله سه نفر از رئیس جمهور های سابق این کشور همچون " باراک اوباما، جورج بوش، بیل کلینتون و همچنین معاون ترامپ مایک پنس" در این مراسم حاضر شدند. اما رئیس جمهور سابق ایالت متحده، دونالد ترامپ در این مراسم شرکت نکرد و واشنگتن را به مقصد ایالت فلوریدا ترک کرد.

ورود جو بایدن و همسرش

دقایقی پس از ورود مقامات وسران آمریکایی، جوبایدن در کنار همسر خود، دکتر جیل بایدن در جایگاهی که برای آن ها مشخص شده بود، قرار گرفتند. لحظاتی پس از ورود بایدن، مراسم سوگند وی اجرا شد و از آن پس جو بایدن با نام کامل «جوزف رابینت بایدن جونیور» در سن 78 سالگی به طور رسمی کار خود را در کاخ سفید آغاز کرد.

او در سوگند نامه خود بیان کرد: "من رسما سوگند یاد می‌کنم که مسئولیت ریاست جمهوری ایالات متحده را صادقانه انجام دهم و تا جایی که توان دارم از قانون اساسی ایالات متحده پاسداری، حفاظت و دفاع کنم."

کاملا هریس هم سوگند یاد کرد...

در کنار جو بایدن، کاملا هریس به عنوان معاون رئیس جمهور سوگند نامه خود را ادا کرد و رسما این سمت را از آن خود کرد. او در سوگند خود بیان کرد:

«من کامالا هریس صادقانه سوگند یاد می‌کنم که از قانون اساسی در برابر تمام دشمنان داخلی و خارجی محافظت کنم و این کار را با خلوص تمام انجام می‌دهم و صادقانه وظایفی که برعهده‌ام گذاشته شده است را انجام خواهم داد. خدواند مرا یاری کند.»

 

جو بایدن اولین سخنرانی خود را با سمت ریاست جمهوری ایالت متحده در مراسم تحلیف این چنین آغاز کرد: اراده مردم شنیده شد و اراده مردم به اجرا گذاشته شد. ما بار دیگر آموختیم که دموکراسی بسیار با ارزش و در عین حال آسیب ‌پذیر است. دوستان من، در این لحظه دموکراسی چیره شده است. این امروز روز دموکراسی است. امروز روز آمریکاست. امروز روز امید است.

وی در خصوص جو نا آرام این روز های آمریکا بیان کرد: علی رغم حمله اخیر به کنگره ما بار دیگر کنار هم قرار گرفتیم تا انتقال مسالمت ‌آمیز قدرت انجام شود. امروز ما نه پیروزی یک نامزد انتخاباتی بلکه پیروزی یک آرمان را جشن می‌گیریم.

فیلمی از لحظه سوگند ریاست جمهوری بایدن و کاملا هریس

 

امضاء اولین بخشنامه ریاست جمهوری

جو بایدن در اولین حضور خود در اتاق ریاست جمهوری، سه فرمان اجرایی مربوط به اعلامیه روز تحلیف، انتصاب وزرا و پست‌های فرعی در وزارتخانه ها را امضا کرد.

بازتاب پنجاه و نهمین دوره ریاست جمهوری آمریکا در شبکه های مجازی

پنجاه و نهمین دوره ریاست جمهوری در آمریکا بازتاب زیادی در شبکه های مجازی به جای گذاشت. برخی از آغاز ریاست جمهوری بایدن استقبال کرده و در مقابل برخی دیگر از پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ ابراز تاسف کردند.

پایان مراسم تحلیف

پس از پایان مراسم تحلیف، جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا همراه با همسرش دکتر جیل راهی گورستان آرلینگتون شده تا به سربازان کشته شده ادای احترام کنند و سپس به کاخ سفید بازگردند. 



:: برچسب‌ها: رئیس جمهور , ترامپ , بایدن , کاخ سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

دیدنی های گرگان

استان گلستان یکی از زیباترین استان های شمالی کشور محسوب می شود. مرکز آن شهر گرگان است که دارای اماکن تفریحی گردشگری فراوان از جمله طبیعتی بکر، آب و هوایی فوق العاده و بناهای تاریخی کم نظیر است. همین ویژگی ها آن را تبدیل به یکی از پرطرفدارترین نقاط بومگردی کشور کرده است. هر گردشگری با هر نوع سلیقه ای می تواند گرگان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کند. وجود امکاناتی از جمله اقامتگاه ها و هتل های سنتی و مدرن، موقعیت مناسبی را برای رزرو اتاق و حضور چند روزه مسافران فراهم می کند. در ادامه می خواهیم برخی از این مکان های دیدنی گرگان را به شما معرفی کنیم.

پارک جنگلی ناهارخوران

جنگل ناهار خوران معروف ترین و زیباترین جاذبه گردشگری گرگان است که در فاصله 4 کیلومتری از شهر واقع شده است. وجود درختان کهن سال، آب و هوای مطبوع و دامنه شیب دار جنگلی، مسافران زیادی را برای گردش و تفریح در جذب می کند. بیشتر رستوران ها، کافه ها و هتل های شهر در پارک جنگلی ناهارخوران قرار گرفته اند. مسافران می توانند با رزرو هتل یا اقامتگاه بومگردی در گرگان فرصت کافی گشت و گذار در شهر داشته باشند.

جنگل النگدره

جنگل النگدره از پارک های طبیعی معروف ایران است که در جاده ناهارخوران قرار دارد. این جنگل به عنوان یکی از هفت منطقه نمونه گردشگری کشور انتخاب شده است. در میان آن رودخانه قلاشی جریان دارد که از جنوب تا شمال آن کشیده شده است. وجود چشمه های طبیعی یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این منطقه است. نکته جالب توجه درباره آن، ممنوعیت ورود اتومبیل در روزهای خاصی از هفته است به طوریکه امکان یک پیاده روی لذت بخش در مسیر جنگلی را برای علاقمندان فراهم می کند.

منطقه حفاظت شده جهان نما

منطقه حفاظت شده جهان نما در ارتفاعات جنوبی شهرستان گرگان و جنوب شرقی کردکوی واقع است. نام آن از روستایی ییلاقی در آن ناحیه گرفته شده است. قرار گرفتن این بخش از جنگل های هیرکانی در دسته بندی مناطق حفاظت شده، باعث حفظ طبیعت بکر و حیات وحش آن شده و همین ویژگی هر ساله گردشگران و مسافران داخلی و خارجی زیادی را مشتاق تماشای آن می کند. اگر قصد دارید مدتی را از زندگی پر مشغله شهری دور باشید، چند روز استراحت در اقامتگاه های بومگردی روستای توریستی جهان نما را به شما توصیه می کنیم.  

روستای زیارت

روستای زیارت در 7 کیلومتری جنوب پارک جنگلی ناهارخوران قرار دارد و مسیر دسترسی آن هم از همین پارک جنگلی است. روستای زیارت به اسامی دیگری مثل زیارت خسرو و زیارات نیز شناخته می شود. شما می توانید با طی مسافت کوتاه پنج کیلومتری، به تماشای آبشار زیارت بروید. این آبشار ارتفاعی حدود 16 متر دارد و داخل حوضچه ای ریخته می شود که آن را دیدنی تر کرده است. اگر قصد شب مانی در این روستای زیبا را دارید می توانید اقدام به رزرو اتاق در هتل زیارت کنید.

دریاچه توشن

دریاچه توشن در بخش جنوبی روستای توشن النگدره و در فاصله 5 کیلومتری گرگان واقع است. جذابیت بصری فوق العاده، آب و هوای معتدل و مرطوب و وجود ماهی در آب دریاچه، آن را به مکانی جذاب برای گردشگری، کمپ، عکاسی و ماهی گیری تبدیل کرده است. این منطقه در فصول مختلف سال طرفداران خود را دارد و با پیدا کردن یک اقامتگاه بومگردی در نزدیکی آن می توانید برای چندین روز استراحت، برنامه ریزی خوبی داشته باشید.

آبشار رنگو

آبشار رنگو در 15 کیلومتری شهر گرگان، از بهترین مناظر دیدنی و مقاصد گردشگری استان گلستان به حساب می آید. ساختار نیم دایره ای شکل این آبشار 7 متری بر جذابیت آن افزوده است. اگر قصد طبیعت گردی دارید و از پیاده روی در دل طبیعت بکر لذت می برید، حداقل یک بار بازدید از آن را به شما توصیه می کنیم.  

آبشار لوه

آبشار لوه با ارتفاع 75 متر، یکی از دیگر جاذبه های گردشگری گرگان و استان گلستان محسوب می شود که در 20 کیلومتری گالیکش است. این آبشار در میان جنگلی با همین نام واقع شده است که می توان آن را یکی از منحصر به فردترین جنگل های ایران دانست. فصل تابستان و پاییز بهترین زمان طبیعت گردی در جنگل لوه و لذت از خنکای این آبشار مرتفع است.

بازار نعلبندان

اگر از بین اماکن تفریحی گردشگری گرگان، بازارهای قدیمی را دوست دارید، می توانید با قدم زدن در بافت قدیمی شهر از بازار سنتی نعلبندان بازدید کنید و از نزدیک با فرهنگ و لجهه مردم گرگان آشنا شوید. این بازار به خوبی بافت تاریخی خود را حفظ کرده است و قدمت آن به دوره هخامنشیان می رسد.  

مسجد جامع گرگان

مسجد جامع گرگان قدیمی ترین مسجد این شهر و یکی از بناهای تاریخی آن محسوب می شود. این مسجد در کنار بازار اصلی نعلبندان قرار دارد و ساخت آن به عصر سلجوقیان برمی گردد. مناره های کروی شکل و کتیبه ای با خط کوفی از ویژگی های جالب توجه این بنا است.

کاخ موزه گرگان

کاخ موزه گرگان یکی از کاخ های سلطنتی باقیمانده از دوره پهلوی است. این کاخ پس از مرمت تبدیل به موزه شده است و در حال حاضر چهارمین موزه تخصصی باستان شناسی کشور به حساب می آید. طراحی این ساختمان دو طبقه به سبک اروپایی است و در موزه آن بیش از 100 قلم از اشیاء دوره پهلوی را می بینید.

خانه تقوی ها

خانه تقوی ها بنایی تاریخی متعلق به دوره قاجار است که مالک آن تاجری به نام میرزا محمد تقی تقوی بوده است. این خانه حدود 2000 متر مساحت دارد و بیشتر از 10 حیاط اصلی و فرعی در ان دیده می شود که کاربردهای متفاوتی دارد. هر یک از این حیاط ها داری حوض جداگانه ای است که آب جاری در آن را از طریق جوی های بیرون از بنا تامین می کردند. بازدید از این خانه زیبای تاریخی که یک نمونه از معماری خانه های تاریخی گرگان است، برای افراد علامند به تاریخ معاصر و گردشگران تجربه ‌‌ای فراموش نشدنی خواهد بود.

مدرسه عمادیه

مدرسه عمادیه در بافت قدیمی گرگان قرار دارد و سابقه تاریخی آن به دوره صفویه بر می گردد. این عمارت بدست روح الله حسینی استرآبادی بنا شده است. ساختمان دو طبقه آن معماری سنتی چشم نوازی دارد که شامل چهار ایوان می شود. از دیگر بخش های آن می توان به حمام، آب انبار، مسجد گلشن اشاره کرد. اگر به دنبال بناهای تاریخی و معماری کم نظیر ایرانی هستید، پیشنهاد می کنیم آن را در لیست خود از اماکن تفریحی گردشگری گرگان قرار دهید.   



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری در گرگان , گردشگری , گرگان , بومگردی شمال ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1399 | نظرات ()