نوشته شده توسط : gheirati

یکی از مناطق بکر و سرسبز موجود در شمال ایران، شهر رامسر می باشد. رامسر یکی از شهر هایی می باشد که در غربی ترین نقطه استان مازندران قرار گرفته است. یکی از ویژگی هایی که باعث شده است این شهر هرساله میزبان بسیاری از گردشگران باشد، آب و هوای آن می باشد. چرا که هم در فصل تابستان و هم درفصل زمستان می توان به آن سفر کرد. علاوه بر آب و هوا، قرار گیری این شهر در کنار دریا و جنگل نیز زیبایی آن را دو چندان کرده است.

در این قسمت می خواهیم شما را با جاذبه های دیدنی و گردشگری بکر موجود در شهر رامسر آشنا کنیم. با وبلاگ های هتل همراه باشید:

جنگل دالخانی

اولین جاذبه ای که می توان به آن اشاره کرد، جنگل دالخانی می باشد که در روستایی با همین نام در شهر رامسر قرار گرفته است. این جنگل نیز دارای ارتفاعی 800 متری می باشد که بسیاری از مناظر بکر و سرسبز را به نمایش گذاشته است. جنگل دالخانی به صورت نیمه کوهستانی بوده و فاصله ای 30 کیلومتری با رامسر دارد. همچنین ارتفاع زیاد آن باعث شده است تا برای کوهنوردی و طبیعت گردی جزء بهترین انتخاب ها باشد. دالان بهشت، لقبی است که توسط گردشگران به دلیل وجود درختان سربه فلک کشیده و سرسبز به این جنگل حیرت انگیز داده شده است.

تله کابین رامسر

یکی از تله کابین های موجود در ایران که ارتفاعات جنگل و ساحل دریا را به یکدیگر پیوند داده است، تله کابین رامسر می باشد. این تله کابین نیز در فاصله 5 کیلومتری شهرستان رامسر قرار گرفته ایت و عنوان بزرگ تله کابین در کشور را به خود اختصاص داده است. این تله کابین دارای طول 2 کیلومتری می باشد و تعداد 40 تله کابین را در خود جای داده است.

همچنین این تله کابین تنها تله کابین موجود در خاور میانه است. این تله کابین در گروه مجموعه ی کامل توریستی در دو بخش فعالیت می کند که « مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز» نام رسمی آن است. قسمت اول این تله را امکانات تفریحی و رفاهی مانند شهربازی، پینت بال، پیست کارتینگ، ایستگاه تله کابین، قایق سواری، مراکز تجاری، رستوران و... و قسمت دوم آن را کلبه های لوکس جنگلی، سوئیت های VIP و مکان های گردشگری فوق العاده دیگری تشکیل داده است.  

روستای جواهر ده

یکی دیگر از زیبا ترین مناطق گردشگری بی نظیر در استان مازندران که در 26 کیلومتری شهر رامسر قرار گرفته است، روستای جواهر ده می باشد که همانند نامش همچون جواهری است در دل طبیعت استان مازندران و شهرستان رامسر که سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان است. از ویژگی های بی نظیر این روستا می توان به آب و هوای دلنشین و چشم انداز فوق العاده آن اشاره کرد که باعث شده است که هرساله بسیاری از گردشگران از شهر های مختلف ایران این روستا را برای تفریح  و گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب کنند. یکی از آثار تاریخی موجود در این روستا مسجد آینه می باشد که دارای قدمتی حدود 7 قرن می باشد.

غار یاغی لوکا

یکی از غار های بسیار دیدنی ایران که در شمال غربی شهر رامسر قرار گرفته است، غار یاغی لوکا می باشد. این غار نیز بر روی کوهی و در محل دژی قدیمی  قرار گرفته است. نام این غار از دهانه چاهی سنگ چین شده آن که حدود 3 متر است، گرفته شده است. این نام در زبان محلی به معنی سوراخ راهزنان است.

آبشار ایج رامسر

شهر رامسر یکی از شهر هایی است که هرساله از بارش های فراوان فصلی برخوردار است و به همین سبب در بین شهر هایی قرار گرفته است که در طی سال عنوان پرآبی را به خود اختصاص داده اند. همچنین تعداد زیادی از آبشار های خروشان را در خود دارد که موجب شده است مناظر بی نظیر و فوق العاده ای به نمایش گذاشته شود. نام دیگر آبشار ایج، آبشارده قلوه می باشد که از جاذبه های بی نظیر و زیبای شهر رامسر در استان مازندران محسوب می شود.



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری رامسر , استان مازندران , ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

با شروع فصل پاییز کم کم به فصل زمستان ، فصل سرد و برفی نزدیک می شویم. افراد در این فصل بیشتر نوشیدنی ها و مکان های گرم را ترجیح می دهندو کمتر این فصل را برای سفر و لذت بردن از طبیعت انتخاب می کنند. از آنجایی که بیشتر افراد فصول بهار و تابستان را برای سفر انتخاب می کنند اما باید بدانند که کشور چهار فصل ایران، برای هر فصل نیز جاذبه های گردشگری فوق العاده ای دارد.

برخی از جاهای دیدنی در این کشور قرار دارد که زیبایی خود را تنها در فصل زمستان به نمایش می گذارد و ممکن است در دیگر فصول این جذابیتی که در زمستان دیده می شود، دیده نخواهد شد. همچنین در این بین افرادی هم هستند، علاوه بر اینکه در فصول بهار و تابستان سفر می کنند، سفرکردن در فصل زمستان را هم دوست دارند. در این قسمت شما را با برخی از مکان های دیدنی که می توان در فصل زمستان به آن سفر کرد آشنا می کنیم.

با های هتل همراه باشید:

غار نمکدان

یکی از طولانی ترین غار های جهان، غار نمکی موجود در قشم می باشد. این غار در 100 کیلومتری این شهر قرار گرفته است و هم اکنون نام آن در لیست جاذبه های توریستی و گردشگری جزیره قشم قرار دارد. نام این غار برگرفته از نمک موجود در آن است که به شکل نمک دان و دالان های مخروطی می باشد. نمک موجود در این غار یک نوع نمک خوراکی می باشد و می توان از آن در مصارف خانگی نیز استفاده کرد. وجود این نمک ها در این غار باعث شده است که خاصیت ضدعقونی داشته و هوای غار را دارای خاصیت درمانی کند. اگر قصد سفر به این جاذبه زیسا و دیدنی را دارید، فصل زمستان بهترین زمان برای سفر می باشد.

جزیره ستاره ها در قشم

جزیره ستاره ها در ایران یکی از عجایب بی نظیر ایران است که درنزدیکی روستای برکه خلف قرار گرفته است. این مکان که در 5 کیلومتری شهر قشم قرار دارد، تندیس ها و ستون های ماسه ای فراوانی را دارا می باشد که منظره ای بسیار شگفت انگیز و مسحور کننده ای را به وجود آورده است. نام این جزیره نیز از ستاره ای که در سال ها قبل به این نقطه سقوط کرده است و باعث شده است تا این منطقه به وجود بیاید، گرفته شده است. در زبان محلی نیز با نام های دیگری همچون " استاره کفته " هم این جزیره را صدا می زنند. نام این جزیره در لیست بهترین مقاصد سفری زمستان قرار گرفته است.

چشمه آب گرم سیاه کش

 یکی از بکر ترین و زیبا ترین مناطق گردشگری ایران چشمه آب گرم سیاه کش می باشد که در روستای نیمه کار استان هرمزگان قرار گرفته است. این چشمه نیز به دلیل اینکه مواد و املاح خاصی را دارد دارای خاصیت درمانی نیز می باشد. با سفر به این بندر می توانید برای چند روز از هوای آلوده نجات پیدا کرده و در یک محیط فوق العاده تمیز و زیبا قرار بگیرید.

آبشار شوی دزفول

یکی از مقاصدی که افراد می توانند در زمستان برای سفر انتخاب کنند، آبشار شوی دزفول می باشد. این آبشار نیز در سال 1393 به عنوان اولین اثر ملی خوزستان به ثبت رسید. آب این آبشار از غاری سرچشمه می گیرد و و از صخره های بلندی به سمت پایین سرازیر می شود. این آبشار دارای ارتفاعی 85 متر می باشد که در فصل زمستان با نمایی زیبا و دیدنی به پایین می ریزد و هم اکنون یکی از مکان های بسیار مناسب برای سفر می باشد.

جزیره هرمز

از دیگر جاذبه های بی نظیری که در فصل زمستان می توانید آن را برای سفر انتخاب کنید، جزیره هرمز می باشد. این جزیره به دلیل خاک قرمزی که دارد در بین مردم بسیار معروف است. این خاک نیز در کنار دریا جلوه ی بی نظیری را به وجود آورده است. شما با سفر به جنوب کشور می توانید از جاذبه های دیگری مانند دره مجسمه ها، جزیره بکر منفق، دره رنگین کمان و... دیدن کنید. این منطقه از کشور نیز در بین لیست زیبا ترین و بهترین مقاصد سفر در زمستان نیز می باشند.   



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری , بهترین مکان های سفر در زمستان , گردشگری , های هتل , ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

یکی از استان های زیبای ایران که دارای جاذبه های گردشگری بی نظیر و هیجان انگیزی می باشد و می توان در فصول پاییز و زمستان به آن سفر کرد، استان هرمزگان می باشد. استان هرمزگان به دلیل وجود مکان های گردشگری، هر ساله مقصد بسیاری از ایرانیان می باشد. در این قسمت شما را با برخی از جاذبه های گردشگری این استان آشنا می کنیم. با وبلاگ های هتل همراه ما باشید:

آبشار تزرج در هرمزگان نقاشی منحصر به فرد طبیعت

یکی از زیبا ترین آبشار هایی که در استان مازندران و در روستای حاجی آباد قرار دارد، آبشار تزرج می باشد. این آبشار دارای 50 متر ارتفاع بوده که از ارتفاعات موجود در اطراف روستا سرازیر می شود. این آبشار در میان جنگلی از درختان نخل و گیاهان طبیعی واقع شده است. آبشار تزرج به دلیل زیبایی های خیره کننده ای که دارد باعث جذابیت روستای حاجی آباد شده است و عنوان زیباترین آبشاردر مناطق جنوبی ایران را از آن خود کرده است.

قلعه لشتان در بندر لنگه

قلعه لشتان از دیگر مکان هایی است که در شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان قرار گرفته است. این قلعه نیز بر فراز شاهینکوه و در شمال روستای بارچاه واقع شده است. قلعه لشتان نیز دارای آثاری می باشد که در لب دریا و نزدیکی شهر گنگ باقی مانده اند. مردم این منطقه این قلعه را با نام «قـَلعُـوْ» می شناسند. آثار باقی مانده از این قلعه تنها حصار بند و آثار مخروبه دیوار ها می باشد. قلعه لشتان در داخل خود تعداد زیادی قبرستان، چندین برکه آب و انبار آذوقه قرار دارد.

چشمه چاه احمد یکی از مهمترین چشمه های آب معدنی هرمزگان

اگرمی خواهید به هرمزگان سفر کنید، بازدید از بندرخمیر را در برنامه خود قرار دهید. در مسیر رفتن به این بندر که به طرف بندر لنگه می روید، چشمه ای را خواهید دید به نام چشمه چاه احمد، که یکی از چشمه های آب معدنی هرمزگان است. شکاف سنگ های آهکی باعث می شوند آب این چشمه از زمین خارج شود. آب این چشمه خاصیت درمانی نیز دارد و برای درمان بسیاری از بیماری هاهمچون بیماری های مختلف تنفسی, رماتیسم و بیماری های جلدی و همچنین این نوع آب ها خاصیت تسکین دهندگی , ضد خارش و صفرا آور است.

در نزدیک این چشمه استخری به شکل مربع وجود دارد که طول هر ضلع آن 5 متر می باشد. اگر برای دیدن این چشمه رفتید می توانید در اتاقک هایی که در حوالی این چشمه قرار دارد، ساکن شوید.

آبشار پلکانی و فصلی بِدو یکی از زیباترین مناظر هرمزگان

استان مازندران یکی از استان هایی می باشد که تعداد زیادی آبشار را در خود جای داده است. آبشار بدو یکی از این آبشار ها می باشد که از کوه بدو در شمال روستای لمزان سرچشمه می گیرد. این روستا در 4 کیلومتری آبشار بدو قرار دارد. این آبشار به صورت پلکانی منظم است که زیبایی خاصی به این منطقه داده است.

عمارت فکری یادگار عروس بنادر ایرانی در هرمزگان 

عمارت فکری، عمارتی می باشد که در بندر لنگه قرار گرفته است. این عمارت تاریخی دارای قدمتی 75 ساله و مساحتی 2600 متری می باشد که توسط فردی به نام عبدالواحد فکری، که یکی از تجاران معروف بندر لنگه بوده است، ساخته شده است. عمارت فکری نیز به عنوان یکی از الگو های اصیل معماری در هرمزگان بوده است. نام این اثر زیبا و تاریخی اکنون درفهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است.  



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری استان هرمزگان , استان هرمزگان , ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

 

 
 

امروز، چه بسیار مردان و زنان داغدار این رنج عظیم، در این روزگار تلخ، اشک های خود را برای بدرقه مردی از سلاله خوبان، روانه کردند تا شاید خاک سرد پیکر این بزرگ مرد را آرام و مهربان در آغوش گیرد. "محمدرضا شجریان" ، استاد آواز ایران پس از 4 سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری سخت و لاعلاج سرطان کلیه در سن 80 سالگی، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

 
 
 
 

اولین نشانه های بیماری

 
 

در سال 1380 و در کنسرت آمریکا اولین نشانه های بیماری در بدن ایشان ظاهر و مجبور به عمل جراحی شدند که طی آن یکی از کلیه های ایشان را برداشتند. این خبر در روزنامه ای که توسط اسرافیل شیرچی، خوشنویس برجسته معاصر نوشته شده بود، انتشار گردید.

 
 
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن کنسرت2.jpg است
 
 
 

استاد شجریان بعد از این دوران و با کمک خداوند و دعای دوستداران خود، بهبودی نسبی را حاصل کرده و توانست با استادانی بزرگ بار دیگر کنسرت های بی نظیری را اجرا کند. از جمله این کنسرت ها، کنسرت معروفی بود که به منظور کمک به زلزله زدگان بم بود و استاد در حال ساخت آن بودند. اما در زمانی که این کنسرت آماده اجرا شد، استاد نیز سخت بیمار و خانه نشین شده بودند.

 
 

استاد شجریان بعد از دوران سخت بیماری که گذراند، به گروه شهنازی پیوست و همراه آن ها کنسرت های زیادی را اجرا کرد. تابستان 1394 درحالی که استاد شجریان برای اجرای کنسرتی در ساکرامنتو کالیفرنیا قرار داشتند و به مناسبت تولد شاعر مشهور ایرانی مولانا خود را آماده می کردند، دچار سردردی شدید شده که بلافاصله به بیمارستان انتقال داده شدند. پزشکان این بیمارستان در طی مراحل پزشکی که انجام دادند، متوجه بیماری شدند که برای همه افراد شنیدن آن سخت و تاسف بار بود. این خبر نیز باعث شد تا کنسرت وی در قونیه لغو گردد.

 
 

با آغاز سال 1395، استاد شجریان با چهره ای متفاوت و برای اولین بار با سر تراشیده ویدئویی از خود منتشر کرد و از مهمان 15 ساله خود که در تن وی بود، خبر داد. این خبر نیز موجب شد تا بسیاری از مردم ایران با شنیدنش غصه دار شوند.

 
 
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن سرطان.jpg است
 
 
 

از آن جایی که همه ما این استاد بزرگ را یکی از سرسخت ترین افراد در دستیابی به اهداف می دانستیم اما در طی مصاحبه ای بیان کرد: " من برای رسیدن به اهدافم در هر روز چندین ساعت را برای هر کاری وقت می گذاشتم تا بهترین نتیجه و کیفیت را بدست آورم. اما اکنون دچار بیماری شده ام که چاره ای نداشت ".

 
 

بازگشت به ایران

 
 

استاد شجریان تا چند ماه دیگر در آمریکا ماندگار شد و با آخرین امکانات و بهترین متخصصان تحت مراقبت بود، که این کار خبر از حال خوش استاد می داد. اما این بیماری نبود که به این راحتی از بین برود. در این صورت به ایران بازگشت. در ایران هم استاد آواز ایران با استقبال گرم مردم روبه رو شد و همچنین وزارت بهداشت نیز خبر از قرار دادن امکانات خوبی داد که جهت درمان وی در نظر گرفته بود. استاد در این زمان بار ها و بارها به صورت های مختلفی در بیمارستان های داخلی و خارجی برای درمان بستری شد. باز هم دست از فعالیت های خود نکشید و با انگیزه ای بسیار به کار خود ادامه داد. اما این سرطان سخت همه توان او را گرفته و نمی توانست در صحنه حضور پیدا کند.

 
 
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن استاد-شجریان2.jpg است
 
 
 

این فرد در سال پایانی عمر خود مرداد ماه 99، در بیمارستان جم به دلیل افت شدید فشار بستری و تحت درمان قرار گرفت و سپس پس از گذشت 10 روز به خانه بازگشت. اما در نهایت برای آخرین بار در 13 مهرماه با شرایط عمومی، قلبی و ریوی، تنفسی ناپایدار و افت سطح هوشیاری، افت فشار خون و پلاکت در بخش مراقبت های ویژه پس از گذشت 3 روز، مصادف با روز اربعین در سن 80 سالگی در گذشت و این واقعه باعث شد صدای استاد آواز ایران برای همیشه خاموش شود.  

 
 

مراسم خاکسپاری هزار دستان ایران

 
 
 
 

 صبح امروزشنبه 19 مهرماه 99، پیکر استاد محمدرضا شجریان پس از وداع تلخ خانواده با پدر، بر دوش خانواده و دوستداران در آرامگاه ابدی در کنار موزه آرامگاه فردوسی مشهد به خاک سپرده شد.

 
 
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن تدفیناستادشجریان-1024x683.jpg است
 
 
 
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن تدفین-1.jpg است
 
 
 

روحشان قرین رحمت الهی و نوای جاودانه و بی بدیل "ربنا" بدرقه پرواز با شکوهشان باشد.

 
 

 



:: برچسب‌ها: استاد شجریان , محمدرضا شجریان , استاد آواز ایران , ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

یکی از سفر هایی که دارای طرفداران و علاقمندان  بسیاری است، کویرگردی می باشد. معمولا افراد فصل پاییز و زمستان را پایان سفر های خود می دانند و به زندگی عادی خود ادامه می دهند. در صورتی که این دو فصل نیز بهترین فصل های سفر کردن و کویرگردی می باشد. چرا که در این زمان دیگر خبری از گرمای آزار دهنده  تابستان نخواهد بود و درمقابل در هوایی دلچسب می توانید لذت کافی را از بودن در کویر تجربه کنید.

همچنین بعضی از مناطق مختلف کشور جزء بهترین و مناسب ترین مقاصد کویرگردی هستند که می توان در پاییز و زمستان به آن سفر کرد. در اینجا قصد داریم شمارا با کویر هایی که می توان دراین دو فصل سرد به آن ها سفر کرد را معرفی کنیم.

با وبلاگ های هتل همراه باشید:

کویر خور و بیابانک

یکی از زیبا ترین کویر های ایران کویر خور و بیابانک می باشد که در نزدیکی شهرستانی به همین نام قرار گرفته است. این منطقه کویرگردی که در فاصله 399 کیومتری شهر اصفهان قرار دارد، زمین هایی 6 ضلعی در برخی از مناطق خود دارد. کلمه خور خود به معنای خورشید است که از فرهنگ کهن ایرانی گرفته شده است. همچنین نمادی از یک فرشته نگهبان است. این کویر نیز در بردارنده یکی از بزرگترین دریاچه های نمک می باشد که هم اکنون عنوان بزرگترین دریاچه فصلی نمک در جهان را به خود اختصاص داده است.

کویر حلوان، طبس

یکی دیگر از کویر هایی که می تواند در فصل زمستان مقصد بسیاری از افراد باشد، کویر حلوان می باشد که در شهر طبس ودر خراسان جنوبی واقع شده است. یکی از زیبا ترین قسمت های کویر طبس، کویر حلوان است. دسترسی به این کویر بسیار آسان است چرا که در نزدیکی شهر طبس قرار دارد. بخش گسترده ای از این کویر دارای ریگزار می باشد و دیگر قسمت های آن را باتلاق های نمکی و رسی تشکیل داده اند. این منطقه نیز می تواند برای سفر های زمستانی مقصد بسیار مناسبی باشد.

کویر ریگ زرین

در نزدیکی استان یزد و در شمال بافق کویری زیبا به نام کویر ریگ زرین قرار دارد. به یکی از بیابان های زیبا و معروفی که درایران قرار دارد می توان به مغستان یا ریگ زرین اشاره کرد که دارای دوبخش نیمه شمالی  و جنوبی می باشد. در قسمت شمالی این کویر می توانید از انواع گنبد های نمکی دیدن کنید. همچنین شن های روان موجود در این کویر می تواند خاطره ای بسیار زیبا  و بیادماندنی برای شما به ارمغان آورد.

کویر ریگ جن

کویر ریگ جن یکی از کویر هایی می باشد که ممکن است نام آن را تا این لحظه نشنیده باشید. این کویر که در جنوب شرق گرمسار قرار دارد، جزء کویر هایی است که برای رسیدن به آن باید از راه بسیار سخت و دشواری عبور کنید. کویر جن نیز از آن دسته کویر هایی می باشد که فاقد هرگونه آب و آبادی است. برخی از مردمی که در نزدیکی آن قرار دارند به این کویر عنوان سرزمین نفرین شده داده اند. به این دلیل که حتی در گذشته هیچ گروهی از این این منطقه نتوانسته عبور کند. با توجه به گفته مردمان محلی تاکنون هر فردی که به این کویر رفته است دیگر بازنگشته است. همچنین این کویر به مثلث برمودای ایران هم معروف می باشد.  

کویر حاج علی قلی دامغان

کویر حاج علی قلی دامغان یکی از کویر های بسیار زیبا در استان سمنان می باشد که در قسمت جنوبی شهرستان دامغان قرار گرفته است. در این کویر رودخانه ای وجود دارد که دره ای بسیار عمیق در آن ایجاد کرده است. اگر در فصل های پاییز و زمستان به این کویر بیایید، می توانید منظره ای بی نظیر و دیدنی را مشاهده کنید. چرا که در این زمان با توجه به باران هایی که می بارد شش ضلعی های زیبایی در سطح دریاچه نمک آن ظاهر می شود. این کویر دارای جاذبه های دیگری مانند تپه های شنی، دریاچه نمک و حوزه های باتلاقی می باشد.



:: برچسب‌ها: کویرگردی , کویرگردی در زمستان , بهترین کویرهای ایران , ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

ایگل، روستایی زیبا می باشد که در 25 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این روستا نیز جاذبه های گردشگری فرا وانی را در خود جای داده است. همچنین روستای ایگل دارای جمعیتی به تعداد 800 نفر است که این افراد در فصل زمستان از تعداد آن ها کم می شود. نام دیگر این روستا ایکُل می باشد.

شغل اصلی ساکنین روستای ایگل باغداری و دامداری می باشد که محصولاتی مانند آلبالو، گیلاس، سیب و گردو را به همراه میوه هایی مانند آلوزرد، آلوسیاه و... را تولید می کنند.

همچنین در این روستا یک نوع میوه ای تولید می شود که ممکن است تا به حال حتی نام آن هم به گوشتان نخورده باشد. این میوه که رزبری نام دارد به رنگ قرمز است و می توان گفت که به شکل میوه هایی همچون آلبالو یا انگور قرمزاست.

اگر به این روستا سفر کنید می توانید تعداد زیادی از باغ ها را مشاهده کنید که عامل اصلی توسعه این روستا هستند. همچنین آبشاری در این روستا قرار دارد که در دامنه شمال شرق قله توچال قرار گرفته است.
این آبشار نیز با ارتفاع 2000 متری که دارد، چشم انداز بی نظیری به دامنه توچال و گردنه لوپهنه دارد.

راه دسترسی به آبشار ایگل

برای رسیدن به آبشار ایگل ابتدا باید مسیر2 ساعتی را پیاده روی کنید. در این مسیر می توانید از دامنه های کوه ها ریواس، تره کوهی و پونه تهیه کنید. همچنین در این مسیر رودخانه ای وجود دارد که می توان از آن برای آشامیدن استفاده کرد.   



:: برچسب‌ها: آبشار ایگل , روستای ایگل , جاذبه های گردشگری , های هتل , ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

یکی از شهر هایی که عنوان پایتخت تاریخی ایران را از آن خود کرده است، شهر تبریز می باشد. این شهر تاریخی که در شمال غرب ایران جای گرفته است، بزرگ ترین شهردراستان آذربایجان شرقی می باشد. این شهر نیز دارای جاذبه های گردشگری و مکان های تاریخی بسیاری می باشد که بازدید از آن ها می تواند یکی از بهترین خاطره ها را برای گردشگران رقم بزند.

در این قسمت به معرفی برخی از جاذبه های گردشگری فوق العاده شهر تبریز می پردازیم. با وبلاگ های هتل همراه باشید:

بازار بزرگ تبریز

اگر به شهر تبریز سفر کردید بازدید از بازار بزرگ این شهر را در برنامه خود قرار دهید. این بازار نیز یکی از زیبا ترین و برجسته ترین نقاطی می باشد که با مساحت یک کیلومتر در این شهر قرار گرفته است. در این بازار نیز حجره ها، تیمچه ها و سراهای زیادی وجود دارد. همچنین هر قسمت موجود در این بازار به یک کسب و کاری اختصاص داده شده است. یکی از این بازار ها که بسیار پرطرفدار و پر رونق می باشد بازار فرش می باشد. از دیگر کسب و کار های موجود در این بازار می توان به بازار بلور فروشان، کفش دوزان و... اشاره کرد.

مسجد کبود یا مسجد جهانشاه

این مسجد نیز یکی از مسجد های دوران قراقویونلوها می باشد که مربوط به قرن نهم هجری می باشد. در گذشته های دور افرادی این مسجد را با نام مسجد سنی یا مسجدی که شیعیان هیچ گونه تمایلی به استفاده از آن ندارند، می شناختند. بنای این مسجد در سال 1393 هجری قمری در اثر زلزله آسیب بسیار جدی دید و باعث شد که تنها ایوان و ورودی اصلی آن نسبت به دیگر قسمت ها آسیب کمتری ببینند. در درون مسجد کبود کاشی هایی وجود دارد که با طرح های آبی نقاشی شده اند و نام آن هم برگرفته از این نقش و نگار ها می باشد.

موزه آذربایجان، محل تماشای آثار باستانی تبریز

در شهر تبریز موزه های زیادی وجود دارد. یکی از مهمترین موزه هایی که در این شهر وجود دارد، موزه آذربایجان می باشد که بسیار دیدنی می باشد. همچنین این موزه عنوان مهمترین موزه موجود در کشور را به دلیل وجود آثار زیبا و مهمی که از پیشینه و تمدن باستانی دارد، را به خود اختصاص داده است.

از دیگر ویژگی های این موزه می توان به قدمت زیاد آن اشاره کرد که باعث شده است، این موزه باشکوه دومین موزه باستان شناسی کشور بعد از موزه ملی ایران است. این موزه نیز دارای آثار بسیار زیاد و منحصر به فردی می باشد که از دوران بسیار کهن و تاریخی ایران به جا مانده است که همواره می توان از این موزه به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در شهر تبریز نام برد.

مقبره الشعرا

این مقبره مربوط به قرن هشتم هجری می باشد. بنای این مقبره با گذر زمان و برخی از بلایای طبیعی آسیب بسیار جدی دیده و تا سال 1350 نیز به طور کامل متروکه شده بود. در سال 1350 در این مقبره مسابقه ای جهت طراحی این مقبره برگذار شد که فردی به نام غلامرضا فرزان مهر برنده این مسابقه شد. این گورستان محل دفن بیش از 400 فرد نامی و شاعر که در هشتصد سال پیش وجود داشته اند، می باشد که از مشهور ترین آن ها می توان به حکیم اسدی طوسی و سید محمد حسین شهریار اشاره کرد.

پارک ایل گلی

از زیباترین جاذبه های گردشگری که در فاصله 7 کیلومترتا مرکز شهر تبریز وجود دارد و می توان در هر ساعت از شبانه روز از آن بازدید کرد پارک ایل گلی می باشد. این پارک دارای قدمتی از زمان آق قویونلوها می باشد که در دوران صفوی این پارک نیز گسترش یافت. همچنین پارک ایل گلی دارای دریاچه ای با عمق 12 متری می باشد که می توان در کنار آن به قایقرانی نیز پرداخت.

کلیسای استفانوس مقدس، مکان تاریخی تبریز

این کلیسا عنوان دار اولین کلیسای جامع جهان مسیحیت و متعلق به ارمنی ها می باشد. مسافران و گردشگران خارجی می توانند همه روزه به غیر از روزی که مراسم ارمنیان در آن برگزار می شود، از این کلیسا بازدید کنند. این کلیسا در 17 کیلومتری شهر جلفا کنار رود ارس قرار گرفته است. کلیسای استقانوس یکی از جاذبه های گردشگری معروف تبریز در بین مردم است.

پارک کوهستانی عون بن علی

این منظره بی نظیر یکی از جاذبه های گردشگری فوق العاده زیبای شهر تبریز می باشد که این امکان را به وجود آورده تا گردشگران با هر نوع وسیله ای به آن دسترسی پیدا کنند. در زمان سفر به این پارک به دلیل هوای سرد حتما لباس مناسبی را به همراه خود ببرید.    



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری تبریز , استان ـذربایجان شرقی , ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

یکی از دلایلی که باعث شده است کشور ایران جزء کشور هایی که هرساله میزبان بسیاری توریست هستند قرار بگیرد، غذاهای ایرانی و خوشمزه آن است. هر کدام از شهر های ایران دارای غذای سنتی و مخصوصی است که به جذابیت آن شهر نیز می افزاید. غذاهای ایرانی تنوع زیادی دارند که هرکدام دارای مزه خاص و خوب خود است. در اینجاست که برخی از افراد برای انتخاب بهترین آن دچار تردید می شوند.

به همین دلیل وبلاگ های هتل لیستی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی را برای شما ارائه می دهد:

فسنجان

این نوع غذا نیز در بین خوشمزه ترین خورشت در ایران به شمار می رود. فسنجان یک غذای مخصوص مناطق کشور محسوب می شود اما در تمامی نقاط ایران تهیه می شود. همچنین هر منطقه از کشور برای پخت این غذا ممکن است از روش های مختلفی استفاده کنند که هر کدام نیز طرفداران خود را دارد. برای پخت این غذا نیز زمان زیادی لازم است اما این زمان زیاد از محبوبیت آن هیچ کم نمی کند.

کباب کوبیده

 کباب نیز یکی از غذاهایی می باشد که در نقاط مختلف ایران تهیه می شود و دارای جایگاه ویژه ای در بین مردم می باشد. این غذا اگر چه گوشت زیادی را استفاده می کند اما ارزش یک بار خوردن را دارد. کباب نیز به صورت های مختلفی مانند کباب برگ زعفرانی، مرغ کبابی، کباب کوبیده سنتی و... پخته می شود که هر کدام دارای مزه و طرفداران خاص خود را دارد.

قورمه سبزی

از اصیل ترین غذاهای ایرانی که در بین همه مردم ایران چه کوچک چه بزرگ از محبوبیت خاصی برخوردار است، می توان به خورشت قورمه سبزی اشاره کرد. خورشت قورمه سبزی از آن دسته غذاهایی می باشد که در ذهن همه ایرانی ها خاطرات زیبایی را به جا گذاشته است.

زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ یکی دیگر از غذاهای محبوب در بین ایرانی ها می باشد که در همه مجالس مهمانی ها از آن استفاده می کنند. این نوع غذا نیز غذایی است که همه ایرانیان نیز آن را دوست دارند. برای پخت این غذا نیاز به زمان زیادی نیست و به راحتی در کمترین زمان آماده می شود.

آش رشته

آش نیز یکی از غذا هایی می باشد که بیشتر در روز های سرد پاییز و زمستان خوردن آن لذت بخش است. این نوع غذا در هر کدام از نقاط ایران با یک دستور خاصی تهیه می شود. آش رشته، آش دوغ، آش شله قلمکار از مشهور ترین نوع آش هایی هستند که در بین ایرانیان قرار دارد. آش ترخینه که با ترکیب بلغور جو و گندم در دوغ آماده می شود، یکی از محبوب ترین نوع آش ها در استان های لرستان و کرمانشاه به شمار می رود. همچنین در شهر رشت یک نوع آش به نام آش ترش وجود دارد که با ترکیب نخود، اسفناج، لوبیا، کشمش و... تهیه می شود. به همین صورت جای جای ایران آش مخصوص و خوشمزه خود را دارد.

آبگوشت

از دیگر غذاهایی که در بین برنامه غذایی همه ایرانی ها دیده می شود و جزء محبوب ترین غذاهای ایرانی محسوب می شود، می توان به آبگوشت اشاره کرد. این غذای خوشمزه یک غذای سنتی محسوب می شود که برای هر ایرانی نیز یادآور خاطرات شیرینی است. هرچه بیشتر برای پخت این غذا وقت بگذارید، جا می افتد و خوشمزه تر می شود. آبگوشت یک غذای بسیار مناسبی برای مهمانان می تواند باشد.



:: برچسب‌ها: خوشمزه ترین غذاهای ایرانی , های هتل , توریست , ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

 بار ها شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که بین اقامت در هتل یا هتل آپارتمان چه تفاوتی وجود دارد. در این قسمت ما قصد داریم با وبلاگ های هتل شما را با این دو نوع اقامتگاه آشنا کنیم:

هتل...؟

هتل یک نوع مکان جهت اسکان موقت است که افراد در سفر های کوتاه و چند روزه برای اقامت انتخاب می کنند. هتل ها نیز تعداد زیادی از اتاق ها را در خود جای داده اند که بسته به تعداد مسافران دارای انواع مختلفی مانند (اتاق های یک تخته، دوتخته، سه تخته، چهارتخته) می باشند. همچنین هر یک از این اتاق ها دارای کلیه امکانات نیز می باشند. همچنین هتل ها هم  دارای امکانات و خدمات فراوانی از جمله رستوران و کافی شاپ، استخر شنا و... می باشند.

هتل آپارتمان...؟

یک نوع واحد اقامتی می باشد که تمامی امکاناتی که در خانه قرار دارد همچون آشپزخانه، نشیمن، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و حمام را در خود جای داده است. هریک از این قسمت ها نیز با امکانات خاص خود چیده شده اند. این نوع اقامتگاه به دلیل اینکه مانند یک خانه در بر گیرنده کلیه امکانات است می توان برای سفر های طولانی نیز از آن استفاده کرد.

تفاوت هتل آپارتمان و هتل

  • از مهمترین تفاوت هایی که در بین هتل و هتل آپارتمان وجود دارد می توان به وجود آشپزخانه اشاره کرد. هتل آپارتمان از آن دسته اقامتگاه هایی است که دارای آشپزخانه با کلیه امکانات آن می باشد. در مقابل هتل نیز تنها دارای تخت و سرویس بهداشتی است.
  • در هتل آپارتمان نیز می توان بیشتر از چند روز یا حداقل یک ماه اقامت کرد.
  • هتل ها نیز خدماتی دیگر مانند کافی شاپ، روم سرویس، سالن ورزش، استخر، ماساژ، فروشگاه، اینترنت و... را ارائه می دهند که هتل آپارتمان ها نیز هیچ گونه اجباری برای ارائه این خدمات و امکانات ندارند و اگر هتل آپارتمانی این خدمات را ارائه دهد صرفا برای رفاه و جلب رضایت مسافران خواهد بود.
  • هتل ها نیز باید براساس برخی از قواعد و اصول ساخته شوند. اما هتل آپارتمان نیز برای ساخت هیچ گونه شرایطی را ندارند.
  • اختلاف قیمت بین آپارتمان ها و هتل ها در هنگام توجه به مدت اقامت مشخص می شود. اقامت در هتل برای هفته ها می تواند بسیار گران باشد. ازطرفی پیدا کردن مکان های ارزان برای صرف ناهار در نزدیکی جاذبه های گردشگری تقریبا غیرممکن است. یک آپارتمان، برخی از هزینه های جدی را ، به خصوص در اقامت طولانی مدت، برای شما حفظ می کند.
  • اتاق های هتل ممکن است کوچک باشند. از طرف دیگر یک آپارتمان، یک نشیمن با اندازه معمولی به علاوه یک، دو یا سه اتاق خواب است که فضای بیشتر از اتاق هتل معمولی را ارائه می دهد. بنابراین شما فضای بسیار بیشتری برای کار، استراحت، فعالیت و زندگی دارید.
  • تفاوت در ابعاد و اندازه معیار هایی مانند مساحت لابی، تعداد واحد های اقامتی ، طراحی داخلی اتاق ها و هتل، مساحت و عرض خیابان هتل جزء تفاوت های اصلی بین هتل و هتل آپارتمان می باشد.

بررسی هتل آپارتمان های آرین و آلتون

در اینجا نیز می توان به هتل آپارتمان آرین و هتل آپارتمان آلتون مشهد اشاره کرد که، خدمات و امکانات بسیاری را برای مسافران ارائه داده اند. با رزرو هتل در مشهد وهمچنین اقامت در این دو هتل می توانید از بیشترین مزایای موجود در یک هتل آپارتمان بهره مند شده و سفری بی نظیر و به بیادماندنی را درکنار خانواده رقم بزنید. در ادامه به معرفی این دو هتل آپارتمان موجود در مشهد که از نظر امکانات، موقعیت مکانی و قیمت از شرایط عالی برخوردار هستند، می پردازیم .

هتل آپارتمان آرین مشهد: از بهترین مزایای هتل آپارتمان آرین مشهد نزدیک بودن هتل به حرم مطهر رضوی است که در زمانی کمتر از ۳ دقیقه به حرم می رسید. هتل آرین دارای ۳۰ اتاق است که ۱۰ سوئیت دو تخته، ۴ سوئیت سه تخته و ۱۰آپارتمان یک خوابه و ۶ آپارتمان دو خوابه هستند. این هتل نیز در سال 1396 تاسیس شده است.

هتل آپارتمان آلتون: هتل آپارتمان آلتون در سال 1389 تاسیس شده است. از ویژگی منحصر به فرد آن نیز می توان به فاصله نزدیک آن به حرم که کمتر از 10 دقیقه است اشاره کرد. طراحی کلیه اتاق های موجود در این هتل بر اساس استاندارد های مدرن هتلداری، بسیار شیک و تمیز انجام شده است که مورد استقبال زائرین عزیز می باشد. 



:: برچسب‌ها: هتل های مشهد , هتل آپارتمان آرین مشهد , رزرو هتل در مشهد , ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

تور گردی همیشه به این معنا نیست که فقط تور گردشگری یا زیارتی باشد. برخی از انسان نیز علاوه بر تور های گردشگری و... تور های هیجان انگیز را هم می پسندند. برخی از این تور ها ممکن است که علاوه بر عجیب و غریب بودن خطرناک هم باشند. در این قسمت شما را با چند تور که در بین عجیب ترین تور ها قرار گرفته اند، آشنا می کنیم:

زندگی با کوسه های سفید

تور تفریحی یک روزه زندگی در کنار کوسه های سفید در منطقه ای به نام کارائیب، یکی از تور های عجیبی است که مورد استقبال افرادی زیادی که به گردشگری از نوع ماجراجویی علاقه دارند، قرار گرفته است. این تور با ابتکار افرادی است که تعدادی از کوسه های سفید که در دیگر مناطق آبی جهان قرار داشته اند را جمع آوری کرده اند و در قفس های بسیار بزرگ از آن ها نگهداری می کنند.

افرادی که در این تور ثبت نام می کنند، ابتدا در 3 کلاس 10 ساعته به تمرین غواصی می پردازند و سپس برای رسیدن به محل قفس زیردریایی این کوسه ها مسافتی را با قایق طی می کنند. افراد نیز باید همراه با لباس غواصی بوده و با 3 یا 4 نفر دیگر وارد آب شوند و به بخشی که کوسه ها در آن جا قرار دارند بروند. در این قسمت می توانند دو یا 3 عدد کوسه درنده را که به پوشش های حفاظتی حمله می کنند را از نزدیک ببینند. در این تور قسمت ترسناک لحظه ایست که اداره کنندگان با ریختن موادی که آغشته ب خون باعث تحریک کوسه ها می شوند.

گردش در فاضلاب

همه می دانیم شهر پاریس دارای جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی بسیاری است که آرزوی هر فردی است که آن ها را از نزدیک ببیند. اما در این بین افرادی هستند که ترجیح می دهند به سمت تور هایی بروند که مقصدشان فاظلاب های زیرزمینی پاریس است. این افراد در این تور ها ثبت نام می کنند و می خواهند بدانند در این زیرزمین ها چه اتفاقاتی می افتد.

بازدید از توالت های عمومی

یکی دیگر از تور های عجیب در دنیا بازدید از توالت های عمومی در شهر یورک انگلستان است. افراد نیز با عضویت در این تور در کنار یکدیگر جمع می شوند و یک روز کامل را به بازدید از توالت های عمومی این شهر می پردازند تا با تاریخچه و ساخت آن ها آشنا شوند.

تور گردشگری به مناطق بسیار خطرناک

به یکی دیگر از عجیب ترین تور ها در جهان می توان به تور گردشگری اشاره کرد که توسط گووف هان تاسیس شده است. این تور به گونه ای است که وی تعدادی از مکان های گردشگری خطرناک را به صورت لیست در اختیار افرادی که برای شرکت در این تور می آیند، قرار می دهد. این مکان های خطرناک نیز درکشور هایی همچون عراق، سوریه، پاکستان و... قرار دارند.

افرادی که در این تور شرکت می کنند باید در هر لحظه آمادگی مواجه شدن با هر نوع خطری را داشته باشند. این تور در آخرین سفر که در هرات بوده است، در دام نیرو های طالبان گرفتار شده اند و این نیروها نیز به آن ها حمله ور شده اند. تنها یک نفر در این سفر جان خود را از دست داده و 5 نفر دیگر زخمی شده اند.

شرکت در مراسم ترسناک وودو

این تور نیز یک تور بسیار خطرناک است. چرا که گردشگران در این تور نمایش واقعی جادوی وودو را مشاهده می کنند و به افرادی که این جادو را انجام می دهند، معرفی می شوند. در پایان نیز از توریست ها درخواست می شود که در مراسمی که حیوانات را قربانی می کنند، شرکت کنند. اما خیلی ها ترجیح می دهند که فقط تماشا کنند. 



:: برچسب‌ها: تورگردی , عجیب ترین تور ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

می توان گفت که سفر کردن یکی از جذاب ترین بخش های زندگی هر فردی است. یکی از زیباترین تور های مسافرتی بازدید از جاذبه های گردشگری می باشد. همه می دانیم که در هر یک از کشور های جهان جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد که هر کدام از آن ها نیز هزینه هایی را در بر دارد.

اما می توان گفت در این بین کشورهایی هم وجود دارد که با پرداخت هزینه ای بسیار کم می توان به آن سفر کرد. از جمله این کشورها، می توان به کشور های همسایه اشاره کرد که به دلیل مسافت کوتاهی که با ایران دارند به راحتی می توان به آن ها سفر کرد.

در این قسمت قصد داریم شما را با کشور هایی که جزء ارزان ترین تور های گردشگری هستند آشنا کنیم. با وبلاگ های هتل همراه ما باشید:

کشور ارمنستان ارزان ترین تور

یکی از ارزان ترین کشور گردشگری که در جهان وجود دارد، کشور ارمنستان می باشد. کشور ارمنستان با این که کشور بزرگی نیست اما دارای جاذبه ها و زیبایی های فراوانی می باشد. همچنین وجود آثار تاریخی بسیار و معماری بی نظیر در ایروان می تواند سفر شما را بیادماندنی تر کند. یکی از مزایای سفر به این کشور این است که شما می توانید ویزای ارمنستان را قبل از حرکت و در فرودگاه بگیرید.

کشور ترکیه

یکی از توریستی ترین کشور ها، کشور ترکیه می باشد. این کشور نیز دارای انواع جاذبه های گردشگری و تاریخی بسیاری می باشد که گردشگران می توانند با بازدید از آن ها خاطرات خوش و ماندگاری را به یادگار بگذارند. دو تا از شهر هایی که در این کشور از استقبال بی نظیری برخوردارند می توان به شهر استانبول و آنکارا اشاره کرد که اگر چه جاذبه های بسیاری را در خود جای داده اند اما هزینه سفر به آن ها بسیار کم و مناسب می باشد.

تفلیس گرجستان

یکی از مقاصد ارزان و همچنین دیدنی کشور گرجستان است. این کشور از آن دسته کشور هایی می باشد که مسافران می توانند بدون ویزا به آن سفر کنند. یکی از شهر های بسیار مهم و دیدنی کشور گرجستان، شهر تفلیس می باشد. این شهر چندین سال است که  به دلیل اینکه جاذبه های فراوانی را در خود جای داده است و همچنین هزینه بسیار کمی که دارد، بسیار مورد علاقه مسافران و گردشگران ایرانی و سایر نقاط جهان شده است.

کشور بلغارستان

میدانیم که سفر کردن چه داخلی و چه خارجی هزینه های بسیاری را در بر دارد. اما در این قسمت می خواهیم شما را با یکی از کشور هایی که در عین حال جذاب و دیدنی است اما هزینه رفتن به آن نیز بسیار مناسب است آشنا کنیم.

کشور بلغارستان یکی از جذاب ترین کشور هایی است که در فاصله کمی از کشور ایران قرار گرفته است و می توان به راحتی به آن سفر کرد. با سفر به این کشور زیبا می توانید علاوه بر صرفه جویی در هزینه بازدید از زیبا ترین جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی آن را تجربه کنید.    



:: برچسب‌ها: تورگردی , ارزان ترین تور هادر جهان ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

 تور های هوایی و زمینی در زندگی امروزی از اهمیت خاصی برخوردار است و هم اکنون مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. در این بین نیز تور هایی هم هستند که به دلیل قیمت بسیار بالایی که دارند کمتر کسی از آن ها استقبال می کند. به همین خاطر این دسته از تور ها بیشتر مورد توجه افراد ثروتمند قرار می گیرد. هزینه بالایی که برخی از تور ها دارند نیز به دلیل برخی از امکانات لوکس و خاصی است که مدیران این تور ها ارائه می دهند.

گرانترین

در این قسمت شما را با تعدادی از کشور هایی که تور آن به عنوان گران ترین تور های گردشگری شناخته شده است آشنا می کنیم:

تور مسافرتی نیویورک

به یکی از گران ترین تور ها در جهان می توان به تور مسافرتی نیویورک اشاره کرد. تور نیویورک توسط شرکتی به نام "دریم میکر " راه اندازی شده است. در این تور به کمک یک جت می توانید تنها در 20 روز، از 20 کشور دنیا بازدید کنید. همچنین این تور مسافرتی کلیه امکانات و خدمات و تجملات منحصر به فرد را ارائه داده است تا افرادی که هزینه برای آن ها ملاک نیست آن را تجربه کنند.

تور مسافرتی سوئیس

 شهر سوئیس نیز گران ترین کشور و گران ترین توردر جهان می باشد که نمی توان به راحتی به آن سفر کرد. این کشور که مهمترین کشور در جهان در زمینه های سیاسی و تجاری است به عنوان یک مقصد گردشگری نیز به شمار می رود. این تور نیز با امکانات و خدمات قابل توجهی که ارائه می دهد موجب شده است که هزینه زیادی را شامل شود و باعث شود که سفر به این کشور برای مردم بسیار دشوار باشد.

تور مسافرتی اتریش

یکی دیگر از کشور های گران جهان کشور اتریش می باشد. این کشور نیز هزینه های زیادی برای اقامت در هتل و حمل و نقل دریافت می کند که می تواند برای برخی از افراد بسیار سنگین باشد. به این صورت که در این تور با توجه به هزینه بالای آن تنها تعداد کمی از افراد شرکت می کنند.

تور گردشگری جزیره فیجی

از گران ترین جزایر هم می توان از جزیره فیجی نام برد که یک مقصد گردشگری بسیار زیبا و مناسب می باشد. این جزیره که در جنوب اقیانوس آرام قرار دارد، از 332 جزیره نیز تشکیل شده است. تور گردشگری این جزیره ها قیمت بسیار بالایی دارند. چرا که دارای مکان هایی بی نظیر و بکر می باشند.  



:: برچسب‌ها: تورگردی , گرانترین هتل ها ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

همه انسان ها در زمانی که به دنبال مقصدی برای گذراندن اوقات تعطیلی هستند بیشتر مکان هایی مورد نظر آن ها است که دارای طبیعت بکری باشد، اما در این بین نیز افرادی هم هستند که علاوه بر اینکه با دیگر شرایط سازگارباشد کمی هم هیجان را به آن ها ببخشد. در این قسمت می خواهیم تعدادی از هیجان انگیز ترین تور های دنیا را به شما معرفی کنیم پس با های هتل همراه باشید:

اسکی سواری روی آتشفشان

یکی از جاذبه های گردشگری در نیکاراگوئه که به تازگی تبدیل به یک مکان اسکی سواری تبدیل شده است، آتشفشان سرو نگرو می باشد. این آتشفشان این امکان را به وجود آورده است تا گردشگران بتوانند از آن بالا بروند و زیبایی های آن مانند گدازه های فعال آن را از نزدیک ببینند. همچنین آن ها می توانند با استفاده از اسکی هایی که sandboards نام دارند از آن با سرعتی غیر قابل اندازه گیری به پایین بیایند. این آتشفان یکی از فعال ترین آتشفشان ها در نیکاراگوئه و جوان ترین آتشفشان ها در آمریکای مرکزی می باشد.

چادر زدن بالای درخت

بسیاری از افراد هستند که وقتی به طبیعت می روند، در کنار دریا یا در جنگل چادر می زنند. اما افرادی هم هستند که دوست دارند کاری مارجرا جویانه تر و هیجان انگیز تر انجام دهند و در بالای درخت چادر بزنند. این کار آن ها علاوه بر اینکه این سفر را بسیار لذت بخش می کند می تواند یک سفر به یادماندنی نیز باشد.

تور کاستیرینگ

ساحل نوردی و یا کاستیرینگ یکی دیگر از تفریحاتی می باشد که برای کسانی که به تفریحات هیجان انگیز علاقه دارند، پیشنهاد می شود. در این تفریح نیز می توانید تفریحاتی مانند شنا کردن، شیرجه زدن و صخره نوردی را هم انجام دهید. این کار به این صورت امکان پذیر است که باید از صخره ساحلی به طرف بالا بروید و به سمت دریا از بالای صخره شیرجه بزنید. اگر این گونه سفرری را ترجیح دادید باید به همراه خود کلیه امکانات ایمنی را داشته باشید.

تور گردشگری دبی

یکی دیگر از مقاصد گردشگری هیجان انگیز و زیبا، دبی می باشد . گردشگران در این  شهر می توانند انواع تفریحات هیجان انگیز اعم از شتر سواری و... را تجربه کنند. همچنین این شهر دومین شهر دربین شهر هایی که دارای تفریحات هیجان انگیز هستند، قرار دارد.

کنیونینگ

کنیونینگ یکی از هیجان انگیز ترین تور ها در جهان است. این تور به گونه ای است که فرد باید در آن صخره نوردی، غار نوردی، پریدن از روی صخره ها و ... را انجام دهد. یکی از هیجان انگیز ترین این تفریحات پریدن از بالای آبشار با سرعت بسیار بالا است در صورتی که فرود او بر روی صخره هایی با شیب تند همراه با عبور آب خواهد بود. این تفریح را می توانید در تور جنگل های کاستاریکا و یا تور گردشگری اسکاتلند تجربه کنید.

تور دین از کوسه ها از نزدیک ترین فاصله

تور هایی نیز وجود دارند که افراد با شرکت در آن ها می توانند با قرار گرفتن درون قفسی به زیر اقیانوس ها رفته و از نزدیک کوسه های آدم خور را مشاهده کنند. این کوسه ها که سفید هستند، مشاهده کردن آن ها در کمترین فاصله باعث می شود که ترس و هیجان به انسان منتقل شود. مدیران این تور هیجان انگیز نیز در آفریقای جنوبی و استرالیا سطلی حاوی دل و روده خون آلود ماهی را برای گرفتن کوسه درون آب می ریزند که این کار باعث می شود کوسه های حمله کنند.



:: برچسب‌ها: تورگردی , هیجان انگیز ترین تور ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

 

در جهان جاذبه ها و مکان های گردشگری و دیدنی بسیاری وجود دارد، که عنوان محبوب ترین تور ها را نیز به خود اختصاص داده و در بین گردشگران از محبوبیت خاصی برخوردارند. اگرچه این تور ها دارای هزینه های بسیاری می باشند اما در مقابل زیبایی هایی که برای تماشای آن می روید بسیار ناچیز است. در این جا به 10 تا از جاذبه هایی که در بین گردشگران از محبوبیت بیشتری برخوردارند، آشنا می کنیم. با های هتل همراه باشید:

 
 
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن محبوب.jpg است
 
 
 

تور آنتالیا

 
 

آنتالیا یکی از شهر های کشور ترکیه می باشد که از نظر گردشگری محبوب ترین شهر در این کشور شناخته شده است. سواحل دریایی موجود در این شهر و آب و هوای متنوع و مطبوع آن باعث شده است که در بین گردشگرانی که به تفریحات ساحلی علاقه دارند بسیار محبوب باشد. لارا، پاتارا، کلوپاترا و... برخی از سواحل بی نظیر این شهر می باشند. همچنین جاذبه های گردشگری ،معماری و بافت قدیمی، بندر قدیمی موجود در این شهر همگی موجب شده اند تا این شهر بسیار مورد توجه توریست ها قرار بگیرد.

 
 
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن آنتالیا.jpg است
 
 
 

تور بالی

 
 

یکی دیگر از پرطرفدار ترین جاذبه های گردشگری در جهان جزیره بالی واقع در کشور اندونزی می باشد. این نقطه از جهان نیز بخاطر داشتن طبیعت بکرو همچنین تفریحات جذاب و امکانات بسیار مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. سواحل بسیار زیبایی هم مانند ساحل نور در این کشور وجود دارد که به عنوان مناسب ترین ساحل، حمام آفتاب و...  معروف است.

 
 
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن جزیره-بالی-1024x682.jpg است
 
 
 

این کشور نیز دارای تور های مناسب و ارزان قیمتی نیز می باشد. همچنین می توانید در این تور ها از دیگر جاذبه های لذتبخش و زیبای بالی مانند معابد بسیار زیبا، جنگل میمون ها، پارک پرندگان، پارک حیوانات، تور های دوچرخه سواری و... بازدید کنید و خاطره های خوش و ماندگاری را در کنار خانواده به ارمغان بیاورید.

 
 

تور سنگاپور

 
 

کشور سنگاپور نیز یکی از کشور هایی است که در بین ایرانیان بسیار پرطرفدار است. این تور نیز با توجه به خواسته های شما دارای قیمت های مختلفی می باشد. در این تور نیز می توانید جاذبه هایی مانند تفرجگاه ساحلی شن های خلیج، مجموعه تفریحی بی نظیر سنتوسا، ساحل سنتوسا و...  را در خود جای داده است.

 
 
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن سنگاپور.jpg است
 
 
 

گالری ملی لندن

 
 

بازدید از نمایشگاه ملی زیبای موجود در لندن یکی از تور هایی است که در بین گردشگران و افرادی که به انواع نقاشی های روغنی، رنسانس نیز علاقه دارند بسیار محبوب است. این گالری نیز دارای 2300 اثر هنری است.

 
 
 
 
 

تور دبی

 
 

شهر دبی نیز از دیگر نقاطی است که جاذبه ها و تفریحات بی نظیر آن باعث شده است تا در بین ایرانیان بسیار مورد توجه قرار بگیرد و همواره در بین محبوب ترین تور ها نیز قرار بگیرد. همانطور که می دانید این شهر از جاذبه های فراوانی برخوردار است. آکواریوم دبی نیز یکی از مکان هایی که در این تور از آن بازدید می کنید و لحظاتی شاد را برای خود رقم بزنید. همچنین می توانید با انجام دادن اسکی روی برف که یکی از مفرح ترین ورزش های جهان است خاطره های خوش و ماندگاری را به یادگار بگذارید.

 
 
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن دبی.jpg است
 
 


:: برچسب‌ها: تورگردی , محبوب ترین تور ها ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

                                     مزرع سبز فلک دیدم و داس مه  نو                         یادم از کشته خویش آمد و هنگام درو
گفتم ای بخت بخفتیدی و خورشید دمید              گفت با این همه از سابقه نومید نشو

این شعر زیبا از حافظ می تواند یاد آور یکی از زیبا ترین خاطراتی باشد که با صدای استاد آواز ایران ، استاد محمدرضا شجریان در ذهن هایمان داریم.

استاد شجریان در اولین روز از ماه مهر سال 1319 در شهر مشهد چشم به جهان گشود. محمد رضا شجریان به آواز خواندن علاقه زیادی داشت اما پدر وی نیز با این کار او مخالف بود. به همین دلیل ایشان فعالیت های هنری خود را با نام مستعار از دوران دبیرستان آغاز کرد. علاقه به این هنر نیز باعث شد پدر ایشان در سال 1350 نیز راضی به خوانندگی فرزندش شود و از آن پس با نام خود به فعالیت های هنری خود ادامه دهد. پاییز سال 1345 نیز مصادف شد با آغاز کار استاد در رادیو که تا سال 1355 نیز ادامه پیدا کرد اما در سال 1356 به دلیل اعتراض به موسیقی آن زمان رادیو را هم ترک کرد.  

استاد آواز ایران در طی فعالیت هایی که در این سالها انجام داده است توانسته است هنر و فرهنگ ایرانی را به کشور های زیادی نشان دهد. همچنین ایشان در این راه جوایز و مدال های بسیاری  را به نام خود به ثبت رسانده است.

آثار استاد شجریان

استاد شجریان، هنرمند ایرانی دارای تعداد زیادی آلبوم و کنسرت و دیگر فعالیت های هنری می باشد وکمترکسی وجود دارد که با آن ها آشنا نشده باشد. نمی توان در بین آن ها بهترین را مشخص کرد چرا که همه آنها دارای محبوبیت خاصی در بین طرفداران وی می باشند. برخی از این آثار که هر کدام به دلیل حال ‌وهوا و ویژگی‌های موسیقایی خاصی که دارند، منحصربه‌ فرد شده‌اند می توان به آستان جانان، آن که هلاک من همی، عشق داند، ساز خاموش و... اشاره کرد. 



:: برچسب‌ها: استاد شجریان , محمدرضا شجریان , استاد آواز ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()