نوشته شده توسط : gheirati

یکی از تفریحاتی که می تواند در روحیه انسان بسیار تاثیر گذار باشد، سفر کردن و مسافرت است. همچنین سفر کردن به تنهایی نیز می تواند بسیار خطرناک و مشکل ساز باشد. چرا که اگر در طول سفر با مشکلی روبه رو شوید، ممکن است لذت سفر به کلی از بین برود. استفاده از تور های مسافرتی نیز علاوه بر این که به جذابیت سفر می افزاید، باعث می شود که با خیلی از این مشکلات رو به رو نشویم. اما تور چیست؟

در این مقاله می خواهیم این واژه را به طور کامل شرح دهیم. با وبلاگ های هتل همراه ما باشید:

تورچیست؟

این واژه نیز به معنای سفری است که توسط یک گروه گردشگری ارائه می شود و در لغت نیز به معنی گشت و سیاحت است. همچنین تور تشکیل شده از عناصری مانند حمل و نقل، اقامت، تغذیه، گشت... می باشد که توسط آژانس یا تورگردان برنامه ریزی می شود و برای افرادی که در یک گروه گردشگری قرار دارند، همانند یک بسته ارائه داده می شود.

تور گردان

به فردی گفته می شود که خدمات برنامه ریزی سفر را فراهم می کند. در تورهای مسافرتی و گردشگری تور گردانان با بستن قرارداد با هتلداران، استخدام راهنما در طول سفر، مشخص کردن اسباب حمل ونقل ( هوایی و رمینی ) و همچنین ارتباط با دفاتر مسافرتی و... برای مسافران سفری راحت و با امکانات و خدمات ارائه می دهد.

 

مزایای استفاده از تور

تور های مسافرتی دارای مزایای بسیاری است. سفر دسته جمعی، آشنایی با اعضا گروه با یکدیگر، آشنا شدن با مکان های دیدنی، کسب اطلاعات مفید در زمینه های تاریخی، کشاورزی، زیارتی، فرهنگی و... از جمله این مزایا هستند. این سفر ها نیز موجب می شوند تا افراد با یکدیگر ارتباط دوستی، کاری و یا... ایجاد کنند. در صورتی که به تنهایی به سفر بروید، باید کل سفر خود را درگیر تعیین محل اقامت و یا پخت و پز و... باشید تا بتوانید نیازهای خود را در آن سفر برطرف کنید. اما در تور های مسافرتی این چنین نیست و هر روز را طبق برنامه ریزی های راهنما پیش خواهید رفت و یک سفر لذت بخش را تجربه خواهید کرد.

انواع تور

  •  تور خارجی
  • تور داخلی
  • تور یک روزه
  • تورهای طبیعت گردی
  • تورهای آفرود
  • تورهای نمایشگاهی
  • تور لحظه آخری
  • تور رفتینگ
  • تور خانوادگی
  • تور زیارتی

خدمات ارائه شده در تور ها

در تورهای مسافرتی خدماتی همچون اخذ بلیط و ویزا، رزرو هتل، برنامه سفر، راهنمای تور، بیمه مسافرتی ترانسفر از فرودگاه به هتل و بلعکس، گشت های مشخص شده و سایر خدمات نیز ارائه می شود.

انواع تورهای مسافرتی

به طور کلی تور های مسافرتی به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

تور های گروهی

در این گونه تور ها، آژانس های مسافرتی و هوایی، تاریخی را مشخص و تعدادی صندلی خریداری می کند. سپس گروهی از افراد را ثبت نام کرده و برنامه سفر آنان را تنظیم می کند. در این تور همه افراد گروه با هم می روند و با هم برمی گردند.  

تور های انفرادی

این تور ها از آژانس ای مسافرتی خریداری می شوند و افراد با پروازی که از پیش تعیین شده است به مقصد می روند. این تور ها دارای برنامه و راهنمایی می باشند، که در کشور مقصد مشخص می شود. 



:: برچسب‌ها: تور های گردشگری , تور گزدی , تور های داخلی , تور های مسافرتی ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

جزیره قشم یکی از بزرگترین و پربازدید ترین جزیره ها در خلیج فارس است. این جزیره با بافت قدیمی و سنتی خود باعث شده است که یکی از مقاصد پر طرفدار و شلوغ در ایران در همه فصل ها باشد. این جزیره نیز دارای هتل هایی می باشد که کلیه امکانات را دارا می باشند و می توانید برای اقامتی بی نظیر و راحت به آن ها مراجعه کنید. در این قسمت نیز شما را با بهترین هتل های جزیره قشم آشنا می کنیم. با وبلاگ های هتل همراه ما باشید:

هتل آپارتمان آرش قشم

هتل آپارتمان آرش، هتلی 3 ستاره ای است که در سال 1395 در جزیره زیبای قشم بنا شده است. این هتل 3 ستاره در زمینی به مساحت 400 متر مربع واقع شده که دارای 3 طبقه و 12 واحد اقامتی می باشد. همه اتاق های این هتل مجهز به کلیه امکانات رفاهی و همچنین ظرفیت های مختلف می باشند. هتل آپارتمان آرش با قرار گیری در مرکز شهر موجب شده است تا به برخی از اماکن تاریخی و گردشگری دسترسی بسیار راحتی داشته باشد. با اقامت در این هتل می توانید اقامتی راحت در مکانی بسیار آرام را تجربه کنید.

هتل آپارتمان 2 ستاره سما 2

هتل آپارتمان 2 ستاره سما 2 هتلی است که در سال 1394 در قشم تاسیس شده است. این هتل دوستاره در محیطی بسیار آرام و همچنین بهترین منطقه قشم واقع شده است. هتل آپارتمان سما 2 دارای 4 طبقه می باشد که تعداد 16 واحد اقامتی را در خود جای داده است. این هتل آپارتمان با توجه به موقعیت مکانی خوب خود دسترسی بسیار راحتی به مراکز خرید دارد. همچنین با پیمودن مسیر کوتاهی می توان به ساحل زیبا جزیره قشم دسترسی پیدا کرد.

هتل الوند 1 قشم

در سال 1394 در جزیره بسیار زیبای قشم هتل به نام هتل الوند 1 تاسیس شد. این هتل نیز دارای 3 طبقه می باشد که تعداد 25 باب اتاق را در بر گرفته است. اتاق های این هتل مجهز به کلیه امکانات رفاهی می باشند. این هتل 3 ستاره با توجه به موقعیت مکانی خوب، دسترسی بسیار راحتی به مراکز خرید و اسکله شهید ذاکری دارد. یکی از ویژگی های خوب این هتل امکان پذیرش 24 ساعته آن می باشد. با اقامت در این هتل می توانید اقامتی راحت و دلچسب در هتل بسیار شیک و مدرن را تجربه کنید.

هتل ستاره مارینا 1 قشم

یکی از هتل های قدیمی در جزیره قشم، هتل 1 ستاره مارینا 1 می باشد و در بین بهترین هتل های جزیره قشم قرار دارد. این هتل در سال 1391 تاسیس شده و سپس در سال 1396 به دلیل ارائه خدمات مورد بازسازی قرار گرفته است. هتل مارینا 1 قشم دارای 2 ساختمان می باشد که یک طبقه می باشند و در فضایی بسیار بزرگ قرار دارند. این هتل در مکانی واقع شده است که دسترسی بسیار راحتی به دانشگاه پیام نور مرکز بین المللی قشم دارد.

هتل کیمیا 4 قشم

یکی از هتل های زیبای قشم که در سال 1392 تاسیس شده است، هتل کیمیا 4 می باشد. این هتل شامل 5 طبقه می باشد که 44 واحد اقامتی را در خود جای داده است. موقعیت مکانی خوب این هتل باعث شده است تا بتوان به مراکز خرید و برخی اماکن تفریحی دسترسی بسیار راحتی داشته باشد. هتل کیمیا 4 با طراحی بی نظیر و شیک و همچنین امکاناتی که ارائه داده است، موجب شده است تا تمامی نیاز هایی که مسافران در طول سفر به آن احتیاج دارند برطرف شود.

هتل ۲ ستاره پارک قشم

هتل ۲ ستاره پارک قشم در فاصله بسیار نزدیک به دریا و در بلند ترین نقطه جزیره زیبا قشم افتتاح گردیده است این هتل دارای ۳۴ واحد اقامتی با ظرفیت های متنوع و امکانات رفاهی مطلوب آماده میزبانی از میهمان گرامی در هر ساعت از شبانه روز می باشد. ظرفیت واحدهای اقامتی شامل دوتخته، سه تخته و چهار تخته با چیدمانی تمیز و مرتب است. واحدهای اقامتی نیز بسیار دلباز با نورگیرعالی و امکانات خوب آماده میزبانی از میهمانان گرامی می باشد.  هزینه‌ی مناسب هتل و محیط زیبا، تمیز و سرسبزش از دیگر دلایل محبوبیت این هتل بین مسافران قشم است.

هتل ۳ ستاره پرشیا

هتل ۳ ستاره پرشیا از هتل های بسیار شیک و لوکس جزیره قشم می باشد. این هتل سال ۱۳۹۶ در ۵ طبقه و ۷۴ واحد اقامتی با امکانات رفاهی مطلوب افتتاح گردیده است. این هتل آپارتمان از نظر دسترسی به مراکز خرید و مراکز تفریحی و توریستی موقعیت مناسبی دارد. هتل آپارتمان لوکس پرشیا با اتاق‌های مجهز و پرسنل با تجربه‌اش اقامت خوشی را برای مهمانان رقم می‌زند.

هتل ۳ ستاره آرکا قشم

هتل ۳ ستاره آرکا قشم در سال ۱۳۹۷ با هدف جلب رضایت میهمانان شروع به کار نموده است. این مجموعه با داشتن واحد های اقامتی با سطح امکانات بالا مجهز به خدمات vip و طراحی های شیک علاوه بر تمیز و نوساز بودن، چشم انداز بسیار زیبا رو به دریا را فراهم آورده. هتل آرکا قشم از نظر موقعیت مکانی دسترسی بسیار راحتی به مراکز خرید و همچنین ساحل دارد. اگر به نظافت و تمیزی اطرافتان اهمیت می دهید توصیه می کنیم حتما اقامت در این هتل را امتحان کنید زیرا واحد های اقامتی با تخت و تشک استاندارد، ملحفه های سفید و تمیز و رعایت نکات بهداشتی اقامتی بسیار لذت بخش برای میهمانان گرامی به ارمغان می آورد.



:: برچسب‌ها: اقامت , هتل های جزیره قشم , جزیره قشم , وبلاگ ها هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

  در این مقاله سعی داریم که هتل های پیشنهادی اصفهان را از نگاه سایت گردشگری های هتل برای افرادی که قصد سفر به این شهر را دارند، بررسی کنیم. با وبلاگ های هتل همراه ما باشید.

هتل صفوی

یکی از هتل های قدیمی شهر اصفهان، هتل صفوی می باشد که در سال 1386 شروع به کار کرده است. این هتل با بهره گیری از رنگ و نقوش دوران صفوی تجلی فرهنگ و سنت آن دوران می باشد. هتل دو ستاره صفوی دارای 6 طبقه می باشد که تعداد 40 واحد اقامتی را در خود جای داده است. همه این واحد ها به کلیه امکانات رفاهی مجهز شده اند. از نظر موقعیت مکانی این هتل در فاصله چند کیلومتری بسیاری از اماکن گردشگری و تاریخی اصفهان مانند باغ هشت بهشت، بلوار خواجو، بلوار چهارباغ، کاخ عالی قاپو می باشد. نزدیکی به مراکز درمانی یکی از مزایای این هتل دوستاره می باشد.

هتل سپاهان

در سال 1385 در شهر اصفهان، هتل سه ستاره ای به نام هتل سپاهان افتتاح شد. سپس این هتل جهت ارتقا کیفیت و خدمات در سال 1396 مورد بازسازی قرار گرفت. هتل سه یتاره سپاهان نیز اکنون جزء اولین هتل های استاندارد اصفهان می باشد. این مجموعه دارای 3 طبقه بوده که 42 باب اتاق را در خود جای داده است. همه این واحد ها با چیدمان بسیار تمیز و مرتب، با بهره گیری از معماری کلاسیک اقامتی دلچسب برای میهمانان عزیز فراهم می آورد. واحد های اقامتی این هتل با ظرفیت دوتخته، سه تخته، چهارتخته و پنج تخته می باشد. این هتل در مرکز شهر قرار گرفته و دسترسی آسانی به اماکن تاریخی و دیدنی شهر مشهد دارد.

هتل ستاره

یکی از هتل های مدرن و سنتی شهر اصفهان، هتل ستاره می باشد. این هتل در سال 1394 مورد بازسازی قرار گرفت تا بتواند رضایت بیشتر مسافران را از آن خود کند. این مجموعه دارای سه طبقه و۵۲ واحد اقامتی با چیدمان و دکوراسیون زیبا، اقامتی دلچسب و به یادماندنی برای میهمانان گرامی به ارمغان می آورد.

موقعیت مکانی خوب این هتل باعث شده است تا دسترسی بسیار آسانی به اماکن تاریخی و گردشگری این شهر داشته باشد. امکانات عمومی هتل ستاره اصفهان شامل رستوران بسیار لوکس و مجلل با کیفیت غذایی عالی و متنوع با سرآشپز های بسیار مجرب، کافی شاپ با انواع نوشیدنی و دسر های خوشمزه در محیطی بسیار آرام و دلنشین می باشد.

هتل توریست

یکی دیگر از هتل های قدیمی شهر اصفهان که در سال 1349 افتتاح شده است، هتل توریست می باشد. این هتل جهت ارتقاء کیفیت در سال 1394 مورد بازسازی قرار گرفته است. هتل توریست دارای 2 طبقه می باشد که تعداد 30 واحد اقامتی را در خود جای داده است. این هتل با توجه به موقعیت مکانی خوبی که دارد، دسترسی بسیار راحتی به معروف ترین بنای تاریخی اصفهان یعنی سی و سه پل دارد و میهمانان عزیز با پیمودن مسیری حدود ۱۰ دقیقه به آن می رسند. همچنین از دیگر مزیت های این هتل می توان به نزدیکی آن به اماکن تاریخی و گردشگری مانند  پل خواجو، چهل ستون، مدرسه چهار باغ، میدان نقش جهان اشاره کرد.

هتل آزادی

یکی از هتل های سه ستاره اصفهان هتل آزادی می باشد که در سال 1356 افتتاح شده است. این هتل در سال 1394 جهت ارتقا کیفیت و خدمات مورد بازسازی قرار گرفت. هتل آزادی اصفهان دارای 3 طبقه می باشد که 38 واحد اقامتی را در بر گرفته است. همه ی این اتاق ها کلیه امکانات و خدمات را دارا می باشند. این هتل دسترسی بسیار راحتی به اماکن تاریخی و گردشگری شهر اصفهان دارد. این هتل در ابتدا زیر نظر بنیاد شهید بود و سپس به تشکیلات خانه کارگر تهران واگذار گردید.

هتل باران

در سال 1397 در زمینی 4000 متری در شهر اصفهان هتلی با نام هتل باران افتتاح شد. طراحی داخلی اتاق ها، لابی، رستوران و کافی شاپ این مجموعه با استفاده از رنگ های دلچسب و تجهیزات مدرن بسیار زیبا و چشم نواز می باشد. این هتل با موقعیت مکانی خوب باعث شده است تا به برخی از اماکن مانند دانشگاه صنعتی اصفهان، بیمارستان امام حسین (تخصصی کودکان) و اماکن گردشگری اصفهان نظیر میدان نقش جهان و پل خواجو دسترسی بسیار آسانی داشته باشد.

هتل نگین جی

در سال 1384 یکی از هتل هایی که فعالیت خود را در صنعت هتلداری آغاز کرد، هتل نگین جی می باشد. سپس این هتل جهت ارتقا کیفیت و خدمات در سال 1396 مورد بازسازی قرار گرفت. این مجموعه دارای 3 طبقه و 20 واحد اقامتی با ظرفیت های دوتخته، سه تخته، چهار تخته می باشد که کلیه امکانات رفاهی را ارائه می دهند. از نظر موقعیت مکانی این مجموعه در نزدیکی ترمینال جی در شرق اصفهان قرار گرفته و همچنین دسترسی به اماکن تاریخی و گردشگری شهر زیبای اصفهان بسیار آسان و میسر می کند.



:: برچسب‌ها: هتل های اصفهان , هتل های پیشنهادی های هتل , سایت گردشگری های هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

در ایران اقامتگاه های زیادی وجود دارد و باعث شده است که افراد بیشتر به اقامتگاه های بومگردی برای گذراندن اوقات خود بروند. همچنین گردشگران به دلیل خستگی از سرعت سرسام‌ آور زندگی در شهرهای بزرگ بیشتر به سفر به شهرهای دنج و اقامت در بوم‌ گردی‌ها و گذراندن تعطیلات با مردم محلی روی آورده اند. در این قسمت می خواهیم برخی از اقامتگاه های بومگردی در شمال کشور را معرفی کنیم. با وبلاگ های هتل همراه ما باشید.

اقامتگاه بومگردی ارغوان تنکابن

یکی از اقامتگاه های بومگردی زیبای استای مازندران که در شهرستان تنکابن قرار گرفته است، اقامتگاه بومگردی ارغوان است. این اقامتگاه در 3 خانه دو طبقه ساخته شده و دارای 8 اتاق مجهز به امکانات لازم همچون تشک و پتو، سیستم گرمایشی بخاری هیزمی و بخاری گازی و سرویس بهداشتی می باشد. این اقامتگاه در نزدیکی جنگل های دوهزار و سه هزار و در روستای بکر لیره سر بنا شده است. تنکابن یکی از قدیمی ترین شهرهای مازندران است که دارای جنگل های رویایی و سرسبز و باغ های کیوی، پرتقال و چای فراوانی می باشد و از شهرهای پرطرفدار گردشگری است.  

اقامتگاه بومگردی گالش منزل ساری

اقامتگاه بومگردی گالش منزل اقامتگاهی می باشد که در زمینی 3500 متری در شهرستان ساری واقع شده است. اقامتگاه بومگردی گالش منزل ساری دارای 4 طبقه می باشد و می تواند به صورت همزمان میزبان 20 نفر از گردشگران باشد. این خانه روستایی با معماری فوق العاده خود دارای فضایی دلنشین و سنتی می باشد.

این روستا نیز دارای آب و هوایی معتدل است که موجب شده است هرساله میزبان بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی باشد. چشم انداز رویایی این اقامتگاه به سمت طبیعت بکر آن و بازی های محلی مانند لینگ و طناب کشی برای شما خاطره ای به یادماندنی و زیبا می سازد.همچنین شما می توانید شاهد رسومات سنتی مانند : تلم زنی ، شیر دوشی و چوپانی  نیز باشید و لحظات بسیار دل انگیزی را در کنار خانواده رقم بزنید.

اقامتگاه بومگردی ماهور

یکی از خانه های قدیمی موجود در استان مازندران، اقامتگاه بومگردی ماهور در شهرستان بابلسر می باشد. این اقامتگاه بومگردی با طراحی خاص و زیبایش با 7 واحد اقامتی پذیرای مسافران و گردشگران از سراسر کشور می باشد. همه این واحد ها دارای امکاناتی از قبیل تخت، سیستم گرمایش و سرمایش، بخاری گازی، اسپیلت، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی می باشد.همچنین چنانچه به آشپزی علاقمند می باشید می توانید از آشپزخانه موجود دراین اقامتگاه استفاده کنید.

اقامتگاه بومگردی قلی تبار فیلبند بابل

یکی دیگر از اقامتگاه هایی که در استان مازندران و شهرستان بابل قرار دارد، اقامتگاه بومگردی قلی تبار فیلبند می باشد. این اقامتگاه در زمینی به مساحت 5 هزار متربع و در میان باغی پر از میوه بنا شده است. این روستای زیبا در میان گردشگران از محبوبیت خاصی برخوردار است. همچنین با فراهم کردن برخی امکانات نظیر سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، حمام، وسایل گرمایشی شامل پتو و…، سیستم های سرمایشی آسایش و آرامش را به گردشگرانی که این اقامتگاه را انتخاب کرده اند، هدیه می کند.

اقامتگاه بومگردی لیا رامسر

در 30 کیلومتری شهر رامسر نیز اقامتگاهی به نام اقامتگاه بومگردی لیا وجود دارد که در روستای دالخانی واقع شده است. این اقامتگاه بکر و زیبا بر بلندی تپه ای قرار دارد که چشم اندازی بی نظیر به روستای سرسبز و دریا دارد. اقامتگاه بومگردی لیا رامسر در 3 طبقه بنا شده است که 2 طبقه آن برای اقامت استفاده می شود و هر کدام دارای امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی ، حمام و آشپز خانه  برخوردار هستند که در جهت رفاه و آسایش گردشگران فراهم شده اند.

اقامتگاه کوتنا قائم شهر

یکی از دلایلی که باعث شده است استان مازندران هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران باشد، وجود اقامتگاه کوتنا قائم شهر در این استان است. این اقامتگاه با قدمت 170 ساله خود، اکنون در بین جاذبه های سنتی این استان قرار دارد. چشم انداز بی نظیر این اقامتگاه نیز باعث شده است که به محبوبیت آن افزوده شود.

اقامتگاه کوتنا دارای ۲ اتاق می باشد که از یکی به عنوان اقامت گردشگران و دیگری به عنوان موزه ای است که وسایل قدیمی و سنتی را در خود جای داده است. اتاق اقامت دارای مساحتی  ۲۵ متر مربع است که ظرفیت پذیرایی از ۱۰ دوست دار طبیعت را دارد. از دیگر امکاناتی که در این اقامتگاه مشاهده می شود می توان به سیستم گرمایشی بخاری گازی، تشک و پتو اشاره کرد.

اقامتگاه بومگردی کومه بهشهر

از دیگر اقامتگاه های موجود در استان مازندران می توان به اقامتگاه بومگردی کومه بهشهر اشاره کرد که در منطقه خلیل شهر واقع شده است. این اقامتگاه دارای 8 کلبه با ظرفیت 50 نفر می باشد. این کلبه مجهز به امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی، حمام و تخت می باشد. علاوه بر این ها در این اقامتگاه کلبه های VIP وجود دارد که دارای حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی می باشد.

در بهشهر شما می توانید از مکان های دیدنی مختلفی مانند بنای تاریخی چشمه‌ عمارت، تالاب و منطقه حفاظت‌ شده زاغمرز، امام‌ زاده عبدالله سارو، عمارت چهل‌ ستون، غارهای التپه، مجموعه باغ صفوی، هوتو و کمربند، کاخ صفی‌ آباد، پناه‌ گاه حیات وحش میانکاله، قلعه پلنگان، مجموعه تاریخی سد عباس‌ آباد و دریای چهارفصل دیدن کنید. سافاری، ماهی گیری، آبشار نوردی و… از جمله تفریحات هیجان انگیزی است که برای شما در نظر گرفته شده است.

اقامتگاه بوم گردی ننه گل ابرو چالوس

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استان مازندران، اقامتگاه بوم گردی ننه گل ابرو می باشد که در روستای کریم آباد شهرستان چالوس قرار دارد. این اقامتگاه دارای 12 اتاق می باشد که می تواند به صورت همزمان میزبان 60 گردشگر باشد. همچنین این اقامتگاه تمامی امکانات را برای اقامتی راحت ارائه داده است. از جاذبه های نزدیک به اقامتگاه ننه گل ابرو می توان به  آبشار های اکاپل، سواسره، هریجان، پارک جنگلی چالوس، پارک جنگلی نمک آبرود، دریاچه سد دریوک، دریاچه ولشت، مرداب کندو چال، منطقه شکار ممنوع سیاه بیشه، منطقه حفاظت شده چهار باغ اشاره داشت.



:: برچسب‌ها: اقامتگاه , بومگردی , گردشگری , های هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

 در این مقاله سعی داریم که هتل های پیشنهادی شیراز را از نگاه سایت گردشگری های هتل برای افرادی که قصد سفر به این شهر را دارند، ارائه دهیم. با وبلاگ های هتل همراه باشید.

 

هتل دو ستاره سنتی نیایش شیراز

هتل سنتی نیایش هتلی دوستاره می باشد که در سال 1388 در شهر شیراز به بهره برداری رسیده است. فضای بیرونی این هتل از گل و گیاهان رنگارنگ، آبنما و حوضچه هایی که تعداد زیادی از ماهی های قرمز را دارند و همچنین صدای آب که آرامش خاصی به این فضا بخشیده است، تشکیل شده است. هتل دوستاره نیایش شیراز شامل 2 طبقه می باشد که تعداد 77 واحد اقامتی را در خود جای داده است. همه این واحد ها با طراحی سنتی و بی نظیر خود اقامتی دلچسب را برای میهمانان به ارمغان می آورند. این هتل با قرار گیری در نزدیکی مجموعه ای از کلیسا ها، کنیسه ها، موزه ها، مساجد، آتشکده های قدیمی و خانقاه ها، موجب شده است تا مسافران به راحتی به اماکن تاریخی این شهر دسترسی پیدا کنند.

هتل چهارستاره آریوبرزن

یکی از هتل های قدیمی شهر شیراز هتل آریوبرزن می باشد. این هتل چهارستاره در سال 1379 تاسیس شده و سپس جهت ارتقا کیفیت و خدمات در سال 1395 مورد بازسازی قرار گرفته است. هتل آریوبرزن شامل 5 طبقه و 51 واحد اقامتی می باشد که هر کدام دارای ظرفیت های متفاوتی می باشند. در این هتل نیز رستورانی قرار دارد که می توانید در آن انواع غذا های ایرانی و فرنگی با کیفیت را در محیطی آرام و لذت بخش و همچنین همراه با موسیقی زنده سرو کنید.

هتل بزرگ شیراز

در شیراز هتل های شیک و مدرن بسیاری وجود دارد. یکی از این هتل ها که در سال 1392 تاسیس شده است، هتل بزرگ می باشد. این هتل با زیربنای 40 هزار متر مربع در بهترین مکان شهر شیراز و همچنین در نزدیکی دروازه قرآن این شهر قرار گرفته است. هتل بزرگ شیراز دارای 13 طبقه می باشد که تعداد 158 واحد اقامتی را در خود جای داده است که می تواند میزبان تعداد350 نفر به صورت هم زمان باشد. همه این واحد ها مجهز به کلیه امکانات رفاهی و پیشرفته مطابق با استاندارد های بین المللی می‌باشد.

هتل ستارگان شیراز

هتل ستارگان شیراز در سال 1391 در منطقه شمال شهر شیراز افتتاح شده است. این هتل چهار ستاره دارای 13 طبقه و تعداد 48 واحد اقامتی با طراحی باشکوه و بی نظیر در بین هتل های مجلل این شهر قرار دارد. موقعیت مکانی عالی این هتل باعث شده است تا مسافران دسترسی آسانی به جاذبه های گردشگری و تفریحی مانند باغ جهان نما، دروازه قرآن، باغ ارم، بستنی فروشی پرطرفدار بابا بستنی و … داشته باشند. هتل ستارگان شیراز با توجه به معماری بی نظیر خود توانسته است هرساله میزبان بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی باشد.

هتل ۵ ستاره زندیه شیراز

در سال 1395 در محدوده مجموعه زندیه هتلی پنج ستاره به نام زندیه بنا شده است. این هتل دارای 6 طبقه و 72 اتاق می باشد که بر روی زمینی با زیربنای 900 متر احداث شده است. این هتلِ چشم نواز با بهره گیری از طراحی اصیل و سنتی ایرانی بسیار شیک اقامتی دلچسب و خاطره انگیز را برای میهمانان گرامی به ارمغان می آورد. واحد های اقامتی این مجموعه بگونه ای طراحی شده که برای هر نوع اقامت بسیار مناسب می باشد.

هتل ۴ ستاره امیر کبیر

هتل امیرکبیر شیراز یکی از هتل های 4 ستاره شیراز می باشد که در محیطی آرام و سرسبز افتتاح شده است. این هتل تعداد 45 واحد اقامتی دارد که در دو طبقه قرار گرفته اند. تمامی این اتاق ها با طرحی های خاص و بی نظیری تزئین شده اند. این هتل با موقعیت مکانی و طراحی خاص خود، در بین طرفداران از محبوبیت فراوانی برخوردار است که می تواند سفری لذت بخش و خاطره انگیزی را برای میهمانان به یادگار بگذارد. با اقامت در هتل امیرکبیر به دلیل قرارگیری در میان باغ جنت می توان آرامش وصف ناپذیری را تجربه کرد.

هتل ۴ ستاره الیزه

هتل ۴ ستاره الیزه در سال ۱۳۹۳ با تمامی امکانات رفاهی در شهر شیراز افتتاح شده است. این هتل در 7 طبقه با 68 واحد اقامتی بنا شده است. ارائه خدمات عالی هتل الیزه در سال ۱۳۹۶ سبب شده درجه هتل از سه ستاره به چهار ستاره ارتقا پیدا یابد. یکی از بهترین مزایایی که باعث پیشرفت این هتل شده است، دسترسی آسان آن به جاذبه های گردشگری و تاریخی همچون مسجد نصیرالملک، باغ جهان نما و … نیز می باشد.

هتل ارگ شیراز

هتل ارگ هتل 3 ستاره ای می باشد که در سال 1370 در شهر شیراز تاسیس شده و سپس در سال 1394 مورد بازسازی قرار گرفته است. هتل ارگ دارای 3 طبقه می باشد که تعداد 64 واحد اقامتی دو، سه، چهارتخته و همچنین سوئیت می باشد. دسترسی آسان این هتل به جاذبه های تفریحی و گردشگری باعث شده است، در بین مسافران و گردشگران از محبوبیت خاصی برخوردار شود. رستوران هتل ارگ شیراز با طبخ انواع غذاهای لذیذ ایرانی و فرنگی، محلی آماده میزبانی از میهمانان گرامی می باشد.



:: برچسب‌ها: هتل های شیراز , سایت گردشگری های هتل , های هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

از آن جایی که هر ملت دارای فرهنگی متفاوت و خاص است، کشور ماهم عرف خود را برای هرموقعیتی تعیین کرده است. با سفر به هر نقطه از ایران می توان سوغات منحصر به فرد همان شهر را خریداری کنید. یکی از بهترین تجربه های هر سفر، خرید کردن است. خرید سوغات برای دوستان و آشنایان علاوه بر یاد کردن آن ها، موجب می شود تا با رسم و رسوم نقاط مختلف کشور نیز آشنا شوید و اطلاعات زیادی را در مورد آن ها به دست آورید. در این مقاله وبلاگ های هتل قصد دارد اطلاعاتی در مورد سوغات و صنایع دستی غرب کشور برای شما ارائه دهد.

آذربایجان شرقی، تبریز

شهر تبریز یکی از شهرهایی است که علاوه بر جاذبه های گردشگری فراوان، سوغات بسیار زیادی هم دارد. از جمله سوغات این شهر می توان به شیرینی های لذیذی مانند شیرینی‌ قرابیه، نوقا، ریس و قند پنیری اشاره کرد که با دستان زنان هنرمند و خوش سلیقه تبریزی آماده می شود.

همچنین این شهر به دلیل آب و هوای کوهستانی که دارد، انواع گیاهان و محصولات کشاورزی را دارا می باشد. از دیگر سوغات معروف این شهر که هر مسافر می تواند آن را به راحتی تهیه کند، فرش عصاره هنر ایرانیان است. این فرش که یکی ار محصولات این شهر است، با تلاش فراوان زنان و دختران این خطه از کشوربافته می شود. آثار معرق، منبت، کفش چرم از دیگر سوغات این شهر به حساب می آیند.

آذربایجان غربی، ارومیه

 خاک حاصلخیز و طبیعت غنی استان آذربایجان غربی باعث شده است که این استان دارای سوغاتی های بسیار و متنوع  باشد. از معروف ترین سوغات این شهر می توان از نقل های خوشمزه آن نام برد که انواع مختلفی مانند نقل زعفرانی، گل محمدی، بید مشکی و... دارد.

همچنین شیرینی های خوشمزه ای مانند سوجوق و نان سنتی و صنایع دستی چوبی و فرش برخی از سوغات این استان به شمار می روند.

اردبیل

اگر به شهر اردبیل سفر می کنید پیشنهاد ما این است حتما عسل آن را تهیه کنید. در این شهر هم مانند دیگر شهر های ایران شیرینی های بسیاری مانند حلوای زنجبیلی، قچکورگی و حلوای سفید و سیاه نیز تهیه می شود. از دیگر سوغات آن می توان به نان برنجی خلخال اشاره کرد. لباس های سنتی و ظروف مسی و نقاشی روی چرم از صنایع دستی این شهر به شمار می روند که می توانید با سفر به اردبیل آن ها را به عنوان سوغات برای عزیزانتان خریداری کنید.

اصفهان

استان اصفهان یکی از شهر هایی است که افرادی که به تاریخ و هنر علاقه دارند را به خود جذب می کند. این استان علاوه بر جاذبه های تاریخی و گردشگری فراوانی که دارد، دارای سوغات متنوعی هم می باشد. شما با سفر به این استان می توانید معروف ترین سوغات را که گز می باشد و همچنین دیگر سوغاتی های خوردنی مانند پولکی، شیرینی کرکی، سوهان عسلی را خریداری کنید.

استان اصفهان علاوه بر سوغاتی های خوردنی، صنایع دستی فراوانی هم دارد که می تواند بهترین سوغاتی برای عزیزانتان باشد. مینا کاری، خاتم کاری و پارچه های قلم کار از دیگر سوغاتی است که در این استان می توان به راحتی تهیه کرد.

بوشهر

یکی از استان های دیدنی و زیبای جنوب کشور ایران، استان بوشهر می باشد. این شهر نیز با توجه به موقعیتی که دارد، دارای سوغاتی های فراوانی می باشد. از جمله ان سوغات می توان به انواع میگو و ماهی، خرما و خارک اشاره کرد. همچنین این استان صنایع دستی های فراوانی مانند حصیربافی، عبابافی را هم در کارنامه خود دارند.

شهر کرد

یکی از سوغاتی که هم در شهرکرد و هم در استان اصفهان پیدا می شود، گز می باشد. همچنین این استان دارای سوغات دیگری مانند بادام درختی، عسل و قره قوروت نیز می باشد. در  این شهر نیز صنایع دستی های ارزشمند و بسیاری همچون قالی، گلیم و گبه هم وجود دارد که می توانید با سفر به آن می توان بسیار راحت آن ها را تهیه کنید.

کرمانشاه

استان کرمانشاه یکی از استان های قدیمی در ایران است. آب و هوای معتدل این استان باعث شده است تا هوایی دلچسب و طبیعتی بی نظیر و همچنین دارای انواع غذا های محلی و صنایع دستی فوق العاده باشد.

چرم سازی: یکی از صنایع دستی پرطرفدار در این استان، تولید و ساخت چرم می باشد که از گذشته های دور بسیار رونق داشته است. همچنین از دیگر سوغاتی هایی که در زمینه صنایع دستی در کرمانشاه از آن استقبال می شود، می توان به چیغ بافی، گلیم بافی، نمد مالی، موج بافی، گیوه کشی، جاجیم بافی، قالی بافی و قلم زنی نیز اشاره کرد.

کرمانشاه علاوه بر صنایع دستی، سوغاتی های فراوان دیگری در زمینه خوراکی هم دارد. از جمله این سوغاتی ها می توان به شیرینی کاک اشاره کرد که در این شهر بسیار پرطرفدار و معروف است.

یکی دیگر از سوغاتی که می توان در این شهر خریداری کرد، نان خرمایی می باشد. این نوع نان را در هر قسمت از این شهر بروید می توانید به راحتی آن را تهیه کنید. از دیگر خوراکی های موجود در این استان نان برنجی می باشد که هم اکنون در لیست بهترین سوغات در کرمانشاه می باشد.

کردستان

گلیم، فرش، نمد، سجاده، آلات موسیقی، زیور آلات و... از جمله صنایعی می باشند که در استان کردستان تولید می شود. همچنین این استان دارای هنرمندانی می باشد که در تولید مصنوعات چوبی بسیار خلاق و ماهر می باشند. در زمینه خوراکی استان کردستان نیز سوغاتی های زیادی از جمله شیرینی کنجدی، سقز، بادام سوخته و برساق را دارد که می توانید با سفر به این استان آن را به راحتی برای عزیزانتان تهیه کنید.

ایلام

کرک، ابریشم و گلیم از صنایعی می باشند که با دستان هنرمند و خوش سلیقه زنان ایلامی با طرح ها و نقش های متنوعی بافته می شود و هم اکنون جزء مهم ترین صنایع دستی این استان به شمار می رود. علاوه بر این موارد ایلام دارای صنایع دستی دیگری همانند جاجیم بافی، فرنجی مالی، قتره بافی، نمد مالی و گیوه بافی می باشد که می توان به عنوان سوغات آن ها را خریداری کرد.

روغن حیوانی، ترخینه، کره محلی، کنجد، عسل کوهی، کشک، سقز محلی، گردو، شیرنی کله کنجی، صمغ درخت بنه، میشخاص و شیرینی بژی برساق از جمله سوغاتی های محبوب این استان می باشند که برای مسافران بسیار جذاب بوده اند.



:: برچسب‌ها: سوغات ایران , سوغات و صنایع دستی غرب کشور ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

یکی از مهمترین قسمت های هر سفر، خرید سوغاتی می باشد. خرید سوغات علاوه بر این که می توان برای عزیزان یادگاری با ارزشی را تهیه کرد، موجب می شود تا با رسم و رسوم و فرهنگ یک ملت نیز آشنا شویم. در کشور ایران هر منطقه دارای سوغات و صنایع دستی منحصر به فردی می باشد که با توجه به فرهنگ و رسم و رسوم همان منطقه تولید می شود.

در این قسمت یه معرفی سوغات و صنایع دستی شرق کشور پرداخته ایم. اگر با سوغات این نقطه از کشور آشنا نیستید، با وبلاگ های هتل همراه باشید:  

سوغات خراسان رضوی

خراسان رضوی همانند دیگر استان های کشور دارای سوغاتی های متنوعی از قبیل خوراکی های بومی و صنایع دستی می باشد که می توانید برای عزیزانتان خریداری کنید. با سفر به این شهر علاوه بر زیارت بارگاه مطهر امام رضا (ع)، می توانید سوغاتی همانند عطر، سجاده، مهرو تسبیح، انواع ادویه، زیورآلات متنوع و صنایع دستی مانند پوستین دوزی را تهیه کنید.

علاوه بر مواردی که گفته شد خراسان رضوی دارای یکی از محصولات با ارزش کشاورزی همچون زعفران می باشد، که محبوب ترین سوغات در این استان به شمار می رود.

شهرستان های استان خراسان رضوی نیز دارای محصولات باغی بسیاری می باشند. از این رو می توانید خشکباری مانند برگ هلو، زرد آلو، سیب و انواع آلو های خشک را در این شهر برای خود تهیه کنید.

خراسان شمالی

از دیگر شهر های شرق کشور خراسان شمالی می باشد. این استان هم همانند دیگر نقاط کشور دارای سوغات و محصولان منحصر به فرد خود است. از جمله محصولاتی که در این استان وجود دارد می توان به آبنبات، شکر پنیر، قره قروت، کشک و انگور رازقی و... می باشد. همچنین این استان تولید کننده سوغاتی در زمینه صنایع دستی هم می باشد. از جمله این صنایع می توان از قالیچه های مرغوب ترکمنی، چارق پشتی، قالیچه و خرسگ، جاجیم، نمد، پوستین، چادر شب روئین، حوله دستی، کلاه کرکی جاجرمی و... نام برد.

 از دیگر سوغات منحصر این استان جل و زیور آلات اصیل ترکمن و هلوی درکش درمانه و همچنی سملقان می باشد که می توان در این استان آن را تهیه و خریداری نمود.  

 

خراسان جنوبی

از آن جایی که پایتخت زعفران و زرشک دنیا که در شهر قائن است، در این استان قرار دارد، در زمان سفر به این استان دست خالی برنخواهید گشت. همچنین آب و هوای مناسب این استان موجب شده است که بسیاری از محصولات مانند زرشک، آلوبخارا، عناب، سنجد، بادام کوهی، گردو، کشک سیاه، کشک زیره ای، قره قروت، برگه هلو  نیز در این استان تولید شود.

همچنین خراسان جنوبی دارای صنایع دستی زیبا و قالی هایی با نقش های فوق العاده و در طرح های مختلف می باشد.

استان سیستان و بلوچستان

یکی دیگر از استان های جنوب شرق کشور، استان سیستان و بلوچستان است که دارای سوغات و صنایع دستی فراوانی می باشد. در سفر به این استان می توانید سوغاتی های متنوعی چه در زمینه صنایع دستی و چه در زمینه خوراکی را برای عزیزانتان خریداری کنید. سفالگری یکی از سوغات بی نظیر این استان به حساب می آید که در روستای کلپورگان که به صنعت سفالگری مشهور است، به سنتی ترین روش و بدون استفاده از دستگاه انجام می شود.

سوزن دوزی یکی دیگر از سوغات مخصوص این استان است. سوزن دوزی در این استان به سوزن دوزی بلوچی معروف است و به دو دسته سوزن دوزی مناطق شمالی و سوزن دوزی مناطق جنوبی تقسیم می شود.

شیرینی لندو: این نوع شیرینی با ترکیب خرما، گندم و کنجد آماده می شود، در همه نقاط این استان برای پذیرایی از میهمانان تهیه می شود.  

استان کرمان

یکی از کلان شهر های کشور ایران، استان کرمان می باشد. استان کرمان نیز دارای گنجینه های هنری بسیاری از جمله قالی کرمان، پته دوزی، مسگری و... می باشد. همچنین این استان دارای فرشی می باشد که تاکنون چند دوره تاریخی را پشت سر گذاشته است. پسته، سمنو، خرمای بم، قاووت، کماچ سهن، کلمپه از جمله خوراکی هایی هستند که برخی از سوغات این استان به شمار می روند.

استان کرمان در زمینه تولید دارو های گیاهی همچون زیره، حنا، سدر و کتیرا نیز مهارت دارد. در این استان دیگر سوغاتی که می توانید آن ها را تهیه کنید انواع پته، ظروف مسی، قالی، گلیم، شیریکی پیچ، و کار های قلمزنی می باشد.

استان یزد

استان یزد از آن دسته استان هایی می باشد که سوغات صنایع دستی آن دارای تنوع بیشتری نسبت به سوغاتی که در زمینه خوراکی هیتند می باشد. سرامیک و سفال، دارایی، ترمه، زیلو را می توان در این استان تهیه کرد. با توجه به نظر افرادی که به این استان سفر کرده اند، سوهان یزد و عرقیات سنتی این استان در بین طرفداران از اهمیت والایی برخوردار است.



:: برچسب‌ها: زعفران , سوغات وصنایع دستی شرق کشور ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

در زمانی که به یک شهر می روید و می خواهید برای اقامت هتلی را انتخاب کنید، اولین گزینه ای که باید به آن توجه کنید مدت اقامت می باشد. چرا که می تواند در انتخاب هتل نقش مهمی داشته باشد. اگر سفرتان کوتاه است و ممکن است تنها برای خواب به آن برگردید، پس هتلی را انتخاب کنید که علاوه بر امکانات مناسب، قیمت مناسبی هم داشته باشد. اگر به تهران می روید و به دنبال هتلی با امکانات مناسب و همچنین هزینه مناسب هستید این مطلب را مطالعه کنید. وبلاگ های هتل قصد دارد شما را با برخی از هتل های قیمت مناسب در شهر تهران آشنا کند. با ما همراه باشید:

هتل آپادانا تهران

یکی از هتل های دوستاره و ارزان قیمت شهر تهران هتل آپادانا می باشد. این هتل در سال 1342 تاسیس شد و سپس در سال 1390 مورد بازسازی قرار گرفت. هتل آپادانا واقع در خیابان طالقانی دارای 3 طبقه و 19 اتاق می باشد. موقعیت مکانی خوب این هتل موجب شده است تا بتوان به همه نقاط کشور دسترسی پیدا کرد. این هتل نیز با ارائه امکانات در بین هتل های قیمت مناسب تهران قرار گرفته است.

هتل پامچال

هتل پامچال هتلی سه ستاره ای است که در سال 1382 مورد بازسازی قرار گرفته است. این هتل دارای 10 طبقه و 45 واحد می باشد. هتل پامچال از نظر نزدیکی به ایستگاه های مترو وایستگاه های بی آرتی و جاذبه های گردشگری و مراکز مهم تجاری و اداری باعث کم شدن بسیاری از هزینه های ممکن در شهر تهران می شود. این هتل یکی از هتل های قیمت مناسب تهران می باشد که با ارائه برخی امکانات سخت در تلاش است تا اقامتی راحت و دلنشینی را برای میهمانان به ارمغان بیاورد.

هتل اطلس تهران

از قدیمی ترین و بهترین هتل های شهر تهران می توان به هتل سه ستاره اطلس اشاره کرد. این هتل در سال 1320 تاسیس شد و در سال 1388 جهت ارتقا سطح کیفی مورد بازسازی قرار گرفت. از نظر موقعیت مکانی این مجموعه در قلب پایتخت واقع شده است که دسترسی آسان و سریع به وزارت صنعت و معدن، دانشگاه امیرکبیر و بوستان هنرمندان دارد. ساختمان این هتل دارای 4 طبقه می باشد که تعداد 40 اتاق را با امکانات مناسب در بر گرفته است.  

هتل آرمان تهران

هتل آرمان تهران یک هتل یک ستاره در خیابان سعدی تهران است. این هتل در سال 1390 شروع به کار کرده و سپس پس از 5 سال در سال 1395 مورد بازسازی قرار گرفته است. نزدیکی این هتل و همچنین دسترسی راحت آن به اماکن دیدنی و تاریخی تهران موجب شده است تا بسیار مورد توجه مسافران قرار بگیرد. هتل یک ستاره آرمان تهران دارای 6 طبقه و 60 اتاق و سوئیت می باشد.

هتل آراد تهران

در سال 1393 در خیابان شهید مطهری تهران هتلی به نام هتل آراد افتتاح گردید. این ساختمان دارای 5 طبقه می باشد که تعداد 35 اتاق را در بر گرفته است که هر کدام از این اتاق ها دارای امکانات مناسبی می باشند. پرسنل هتل یک ستاره آراد می کوشند تا اقامتی راحت و دلنشینی را برای شما به ارمغان بیاورند. با اقامت در این هتل یک ستاره می توان به بسیاری از جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی بسیار آسان دسترسی پیدا کرد.

هتل پارسیان اوین تهران

هتل پارسیان اوین تهران یکی ازهتل هایی است که در یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق تهران یعنی بزرگراه چمران و بزرگراه یادگار امام واقع می باشد. این هتل در سال 1348 شروع به فعالیت کرده است و سپس در سال 1380 مورد بازسازی قرار گرفته است. هتل پارسیان اوین تهران دسترسی آسانی به فرودگاه، مراکز خرید، نمایشگاه های بین المللی و مجموعه ورزشی انقلاب دارد. هتل اوین با ارائه کلیه امکانات رفاهی و هزینه ای مناسب سعی در جلب رضایت مشتریان عزیز دارد.  



:: برچسب‌ها: اقامت , اقامت در هتل , هتل های ارزان تهران , های هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

سفر در پاییز شور واشتیاق دیگری دارد در این فصل که طبیعت زیبایی هایش را بیش از پیش به نمایش می گذارد خوراک عکس های زیبا و به یادماندنی خواهد بود. سفر در پاییز حال و هوای خاصی دارد و مطمئنا همه دوست داریم در این فصل دل به دریا زده و کوله بار سفر ببندیم... برای سفر در این فصل به دلیل تغییرات غیر منتظره در شرایط آب و هوایی لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

وضعیت آب و هوا را بطور مداوم چک کنید.

فصل پاییز ، یکی از جذاب ترین فصل های سال است فصل رنگ های زیبا که در همه جای شهرها چشم اندازی زیبا و دل نواز بوجود آورده پاییز نه گرمای طاقت فرسا تابستان را دارد نه سرمای سخت زمستان بلکه آب و هوای معتدل آن روح و جسم انسان را نوازش می کند شاید شما هم بارها از پنجره خانه تان بیرون را تماشا کرده و خنکی این فصل زیبا شما را به بیرون از خانه کشانده و در همان لحظه به فکر سفری دلچسب افتاده باشید. اما قبل از عزیمت برای سفر به دلیل شرایط جوی ناپایدار در بیشتر نقاط ایران حتما از وضعیت آب و هوا مطلع شوید و از طریق منابع هواشناسی معتبر کنترل های لازم جهت شرایط جوی پیش رو را در نظر بگیرید.

هواشناسی، نکات مهم مربوط به سفر در پاییز

هواشناسی، نکات مهم مربوط به سفر در پاییز

از بردن دارو های ضد حساسیست، مرطوب کننده ها و ... غافل نشوید.                                                                                                                                   

وقتی از آلرژی صحبت می کنیم همه ما یاد فصل بهار میفتیم و در تصورمان آلرژی در فصل بهار به دلیل شکوفه زدن گل ها بیشتر است اما باید بگوییم در فصل پاییز نیز به دلیل گرده افشانی گل ها و قارچ ها حساسیت فصلی بیشتر می شود تا جاییکه ممکن است آنرا با سرما خوردگی اشتباه بگیرید پس سعی کنید در این فصل در صورت خارش های سطحی گلو و یا آبریزش بینی و ... دارو های ضد حساسیت استفاده کنید و درصورت بیشتر شدن علائم حتما به پزشک رفته تا در سفر دچار کسلی و بی حالی نشوید.

قبل از رسیدن به شهر مقصد از وضعیت سیستم گرمایشی اقامتگاه با خبر شوید.

یکی دیگر از مهم ترین اقداماتی که قبل از رسیدن به شهر مقصد باید در نظر بگیرید رزرو اقامتگاه می باشد تا دچار سراسیمگی نشوید در نتیجه توصیه می کنم برای اقامت در هر مکانی که مد نظر دارید از سیستم گرمایشی آن مطلع شوید تا بتوانید اقامتی دلچسب و خاطره انگیز داشته باشید.

مطالب مرتبط:

بهترین مکان گردشگری در پاییز کجاست؟

پاییز زیبا در مشهد

وسیله نقلیه، نکات مهم مربوط به سفر در پاییز 

وسیله نقلیه، نکات مهم مربوط به سفر در پاییز

چناچه با وسیله نقلیه شخصی سفر می کنید، ایمنی ها لازم را در نظر بگیرید.

بر اساس گزارش ها در جاده ایران با وجود بارندگی های مکرر و عدم رعایت نکات ایمنی منجربه افزایش تصادفات شده از این رو کنترل کلیه قطعات ماشین بسیار مهم می باشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

  1. اطمینان از کیفیت و سلامت لاستیک ها یکی از اصلی ترین اقدامات می باشد.
  2. حتما از سالم بودن تیغه برف پاک کن های جلو و عقب مطمئن شوید.
  3. در طول مسیر فاصله ایمنی را با ماشین جلویی رعایت کنید.
  4. در ابتدا بارندگی زمین ها لغزنده تر هستند با احتیاط رانندگی کنید.
  5. در ارتفاعات معمولا بارش باران همراه با مه خواهد بود که امکان دید در فواصل طولانی تر کاهش می یابد با احتیاط و کاهش سرعت رانندگی کنید.

لباس مناسب، نکات مهم مربوط به سفر در پاییز

 لباس مناسب بپوشید

  • سعی کنید بیشتر در این فصل از لباس هایی استفاده کنید که علاوه بر گرما، ضد آب باشند تا در صورت بارندگی آب به داخل لباس شما نفوذ نکند و دچار استخوان درد و سرما خوردگی نشوید.

  • از بردن چتر غافل نشوید.

  • کفش مناسب یکی از مهم ترین ملزومات سفر می باشد در این فصل زیبا همه ما دوست داریم بر روی برگ های خیس پاییزی قدم بزنیم لذا سعی کنید کفشی را انتخاب کنید علاوه بر راحتی و سبکی ، کمی ساق داشته و ضد آب باشد تا آب داخل پایتان نفوذ نکند.

چناچه هوا در شرایط جوی پایدار هم بود سعی کنید کنار رودخانه و دره ها اتراق نکنید.



:: برچسب‌ها: بهترین مکان ها برای سفر در پاییز , پاییز زیبا ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

پاییز در مشهد هم مانند دیگر فصل های سال زیبایی خودش را دارد حتی زرد و قرمز شدن برگ درختان و ریختن آن روی زمین و پا گذاشتن روی برگ ها شنیدن صدای خرد شدن آن ها زیر پا واقعا دل انگیز است. چه زیبا می شود بار و بندیلمان را ببندیم در گوشه ای دنج، کنار رودخانه ای روان با صدای پرندگان... بوی هیزم... ساعت ها در کنار خانواده بودن لذتی وصف ناپذیر است پاییز فصل رنگ های زیباست رنگ هایی که شاید مانند آن هارا ندیده باشیم زرد، قرمز، قهوه ای  و حتی صورتی ...

پاییز زیبا در مشهد

مشهد جاذبه هایی دارد که در فصل پاییز زیباییشان چندین برابر می شود هوای خنک کنار آتیش و چایی تازه دم آتیشی... بسیار دلچسب است توصیه می کنم تا پاییز تمام نشده حتما در این فصل به مشهد سفر کنید پاییزی که اینگونه شروع شود یقینا تا آخر سال پر انرژی و شاد خواهید بود. حتی شده برای مدت کوتاه رفتن به دل طبیعت مشهد بس شگفت انگیز است. اخلمد با آبشار و باغ های زیبایش، طرقبه با رستوران های سنتی، صنایع دستی، بازاربین المللی بعثت و ...

شهر تاریخی کلات در نزدیکی مشهد است. علاوه بر جاده ی پر پیچ خم و زیبایش مهم ترین یادگار نادرشاه، قصر خورشید و آبشار زیبای ارتوکند نیز در آنجا سبب جذب گردشگران بیشتری شده است.

پاییز زیبا در مشهد - آبشار قره سو

آبشار قره سو

ازهمه زیباتر آبشار قره سو در جنوب شرقی کلات است. شاید تا بحال اسم این جاذبه گردشگری زیبا در مشهد را نشنیده باشید و یا از شنیدن اسم آن متعجب شوید... دلیل نام گذاری این اسم چیست؟

 ریشه این اسم ترکی است به معنای سیاه، کف رودخانه پوشیده از سنگ های سیاه است که سبب سیاهی رنگ آب نیز شده است. زیبایی آبشار های این منطقه وصف ناپذیر است. وجود هشت آبشار با نردبان فلزی که در آنها تعبیه شده خیلی راحت می توانید به بلندترین نقطه های آبشار بروید ارتفاع این آبشار ها 8 متر است.

روستای گرینه - پاییز مشهد

روستای گرینه

روستای گرینه در شمال شرقی نیشابور، در ضلع شرقی شهر زیبای درود و شهر زیارتی قدمگاه در دامنه کوه واقع شده است. آبشار گرینه یکی دیگر از جاذبه های گردشگری می باشد. بهترین زمان برای رفتن به این منطقه ییلاقی و سرسبز اواخر بهار تا اوایل پاییز می باشد. آبشار گرینه به دلیل قله های بلندی که دارد بسیاری ازگردشگران را برای بالا رفتن از آن ها مجذوب خود می کند.

روستا گرینه در گذشته گبرینه بود که محل سکونت زرتشتیان بوده است هم اکنون نیز آثار قدیمی نظیر قبر و حمام زرتشتیان در آن وجود دارد.

از محصولات این روستا می توان به آلبالو، سیب، هلو، گیلاس، عسل کوهی و زعفران اشاره کرد شما می توانید با اطمینان خاطر نسبت به مرغوب بودن آنها این محصولات را خریداری کنید و به اقتصاد مردمان مهربان و میهمان نواز این روستا کمک کنید.

بند گلستان - پاییز مشهد

بند گلستان

یکی دیگر جاذبه های گردشگری مشهد که با وجود گذشت زمان از قدمت آن هنوز هم مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می گیرد بند گلستان است. این رودخانه از پیوستن سه جویبار دهبار، مایان و جاغرق در نزدیکی حصار به وجودآمده به دلیل بارندگی های خوب در سال های اخیر این رودخانه معمولا پر آب است ولی بهترین زمان برای رفتن به این منطقه اواخر تابستان و یا اوایل پاییز می باشد. از امکانات ویژه بندگلستان امکان قایقرانی در آب های آن می باشد که علاقمندان به قایق را به سمت خود جذب می کند. چیزی که سبب تمایز این رودخانه می شود حفظ شکل طبیعی و اولیه این رودخانه می باشد.

بند گلستان - پاییز مشهد

در ساخت و قدمت این بند ابهامات زیادی وجود دارد بعضی به دوره شاهرخ میرزا و گوهر شاد خاتون اشاره کرده اند. برخی معتقدند قدمت این بند به دوران صفوی بر می گردد اما در "کتاب اسناد و مکاتبات تاریخی ایران" به احداث ساختمان بند توسط "سلطان ابوسعید بن سلطان محمد بن میران شاه بن تیمور" اشاره کرده که در سال ۸۶۱ هـجری قمری بعد از تصرف هرات به حکومت رسید و در سال 873 به قتل رسید. علاوه بر صخره های بلند و محکمی که اطراف این سد است و سبب استحکام بنا شده در سال های اخیر توسط آستان قدس رضوی مرمت هایی انجام شده که سبب حفظ استقامت بیشتر این بند شده است.

از سایر جاهای زیبای اطراف مشهد می توان به جاغرق و چالیدره اشاره کرد که در مقاله های بعدی بطور مفصل از زیبایی و امکانات ویژه ی این مناطق صحبت خواهیم کرد.

 



:: برچسب‌ها: پاییز زیبا در مشهد , سفر به مشهد , پاییز زیبا ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

یکی از شهر های بزرگ کشور ایران شهر مشهد است، که هر ساله به دلیل وجود حرم مطهر امام رضا (ع) میزبان بسیاری از زائران و گردشگران از سراسر دنیا می باشد. این شهر نیز برای مسافران امکانات بسیار و کاملی قرار داده تا بتوانند سفری راحت همراه با بهترین خاطره ها را تجربه کنند. مسافران در هنگام سفر به هر شهری دغدغه هایی مانند پیدا کردن محلی برای اقامت در هتل یا هتل آپارتمان، پیدا کردن رستوران، جاذبه های گردشگری و... دارند. از این رو وبلاگ های هتل می خواهد لیستی از بهترین رستوران های مشهد را برای شما ارائه دهد تا بتوانید بهترین رستوران ها را با قیمت مناسب انتخاب کرده واز غذاهای سالم و با کیفیت آن لذت ببرید.

رستوران پسران کریم

رستوران پسران کریم مشهد، یکی از بهترین رستوران هایی است که در سال 1359 در خیابان طالقانی افتتاح شده و در سال 1376 در بلوار خیام به کار خود ادامه داد. در این رستوران شما می توانید انواع غذاهای ایرانی را با قیمت مناسب و تهیه شده با بهترین و سالم ترین مواد غذایی را سرو کنید.

رستوران پسران کریم مشهد: بلوار سجاد، خیابان فرهاد22، انتهای کوچه سمت راست.

رستوران باغ زیتون 2

یکی دیگر از رستوران های پرطرفدار و زیبای شهر مشهد، رستوران باغ زیتون 2 موجود در خیابان بهار می باشد. این رستوران علاوه بر غذاهای ایرانی، انواع غذاهای ایتالیایی همانند پیتزاو پاستا را در منو خود دارد. یکی ازخاص ترین و خوشمزه ترین غذاهایی که در این رستوران می توان آن را سرو کرد، استیک فوق العاده این رستوران می باشد.

رستوران باغ زیتون 2 : بلوار سجاد، بهار 10، خیابان 3/10

رستوران معین درباری

یکی از رستوران های با سابقه و قدیمی شهر مشهد که هم اکنون در دربین مردم از محبوبیت خاصی برخوردار است، رستوران معین درباری می باشد. این رستوران کمی متفاوت تر از رستوران های شیک و مدرن می باشد چرا که سالن غذا خوری آن، چند پله پایین تر است. همچنین دیوار ها و سقف این رستوران به صورت کامل آیینه کاری شده است.

فضای داخلی این رستوران نیز با گل های طبیعی و مصنوعی به شکل منظره ای بی نظیر تزئین شده است. رستوران معین درباری دارای انواع غذاهای ایرانی می باشد که می توانید به همراه سالاد بار و میز اردور برای خود سفارش دهید. اگر به این رستوران می روید، شیشلیک آن را از دست ندهید.

رستوران معین درباری: بین پاسداران 2 و 4

چلو کبابی امید

چلوکبابی امید با 100 سال قدمت یکی از قدیمی ترین و معروف ترین کبابی هایی است که در مشهد قرار دارد. این کبابی با توجه به محبوبیتی که در بین مردم دارد، همیشه شلوغ می باشد.

چلوکبابی امید: خیابان امام خمینی (ع)

کافه و رستوران تراس

کافه و رستوران تراس در سال 1395 با هدف ارائه محصولات غذایی سالم و با کیفیت در محیطی کاملا آرام و لذت بخش افتتاح شد. این مجموعه در فضایی حدود 800 متر زیربنا ساخته شده است و دارای رستورانی می باشد که می تواند میزبان 250 نفر به صورت هم زمان باشد. همچنین قسمتی از این فضا برای کافی شاپی در نظر گرفته شده است که ظرفیت پذیرش 100 مهمان را دارد. این کافه و رستوران با توجه به طراحی خاص و زیبایی که دارد، در بین طرفداران از محبوبیت خاصی برخوردار است. 

کافه و رستوران تراس: بلوار وکیل آباد. بلوار امامت. بین امامت 6 و 8



:: برچسب‌ها: های هتل , اقامت در هتل آپارتمان های شهر مشهد , بهترین غذا های شهر مشهد , ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

وجود عمارت و خانه های قدیمی در هر شهر نشان از قدمت چندین و چند ساله آن شهر دارد. شهر تهران نیز شهری است دارای خانه های بسیار ارزشمند و قدیمی که کمتر کسی از وجود این خانه ها در این شهر آگاه است.  زیبایی مسحور کننده این خانه ها باعث شده تا بتوان از آن ها به عنوان یک مکان گردشگری و دیدنی استفاده کرد. یکی از ویژگی های این عمارت ها این می باشد که هر کدام از آن ها دارای معماری متفاوتی بوده و هیچ دوخانه ای شبیه به هم پیدا نمی شود.

عمارت دبیرالملک تهران

اگر به محله سرچشمه تهران بروید، خانه های زیادی با معماری های بی نظیری را می بینید که از دوره قاجار به جا مانده و حدود 140 سال قدمت دارند. عمارت دبیرالملک که متعلق به میرزا محمدحسین‌خان فراهانی ملقب به دبیرالملک است، در سال 1383 نام آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 پیشینه عمارت دبیرالملک

براساس گفته های کارشناسان و همچنین با توجه به اسناد تاریخی، ساخت خانه دبیرالملک مربوط به دوران قاجار می باشد. این عمارت در یکی از محلات قدیمی و ارزشمند موجود در تهران به نام محله عودلاجان و در کوچه ای به نام میرزا نصیرالدوله خان دبیرالملک واقع شده است. دبیرالملک یکی از رجال و مستوفیان عصر قاجار بوده است. همچنین این شخص برای مدتی تولیت آستان قدس رضوی بوده است. این عمارت به دست هنرمندان با سلیقه ایرانی با معماری اروپایی و معماری دوره صفویه که سبک جدیدی از معماری است، بازسازی شده است.

عمارت دبیرالملک دارای اتاقی به نام اتاق شاه نشین بوده که در وسط خانه قرار دارد. این عمارت هم اکنون در دست شهرداری می باشد و در سال 1387 توسط فردی به نام استاد امرالله سلیمی بازسازی شد.

چگونگی استفاده از عمارت دبیرالملک

   عمارت دبیرالملک در ابتدا تحت عنوان خانه اسباب بازی و سلامت مخصوص کودکان بوده است. سپس از سال 1395 انجمن فراغت تهران آن را در اختیار گرفت و از آن پس به عنوان خانه فراغت از آن استفاده می شد. این خانه با هدف ارائه بازی های بومی، ملی و فرهنگی و...  راه اندازی شد. عمارت دبیرالملک دارای امکانات فراونی همچون اتاق فرار، اتاق سینما، استودیو، گالری، کتابخانه و... می باشد.

عمارت دبیرالملک برای مدتی در وضعیت نامعلومی به سر می برد و گردشگران با حضور در آن جا با در های بسته مواجه می شدند. این ناهماهنگی در نهایت باعث شد تا شهرداری آن را در دست گیرد و هم اکنون یکی از ادارات که زیر مجموعه شهرداری است، قرار بگیرد.

راه رسیدن به عمارت دبیرالملک

ابتدا برای رسیدن به این عمارت باید از چهار راه سرچشمه به طرف پایین حرکت کنید. پس از عبور از کوچه های تنگ که در آن خانه های آجری قدیمی به چشم می خورد، وارد کوچه فخرالملک می شوید. با قدم از کنار خانه های قدیمی و فرسوده ای که در این کوچه قرار دارند، در نهایت بنایی را مشاهده خواهید کرد که با نمای آجری و سردر کاشی کاری شده خودنمایی می کند. پس از وارد شدن به این عمارت در فضایی سرسبز و آرام قرار خواهید گرفت.  



:: برچسب‌ها: عمارت دبیرالملک , جاذبه های گردشگری استان تهران , ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 آبان 1399 | نظرات ()