نوشته شده توسط : gheirati

با راه اندازی طرح جداسازی بهبود یافتگان کرونا و بیمارانی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان را ندارند، بسیاری از هتل ها آمادگی خود را جهت تبدیل شدن به نقاهتگاه و تغییر کاربری اعلام کردند.

با توجه به محدودیت هایی که از ابتدای آذرماه آغاز شده است، بسیاری از شهرها در خلوت ترین روز های خود به سر می برند. در این شرایط دولت خواستار تعطیلی سازمان های دولتی شد و از مدیران نیز خواست درصورتی که ضرورتی در کار آن ها وجود ندارد کار خود را به مدت یک هفته تعطیل کرده و یا تعداد نیرو های خود کم کنند.

با توجه به افزایش آمار مبتلایان و فوت شدگان کرونا، ستاد ملی کرونا همچنان محدودیت های سختگیرانه ای را در جهت کاهش این آمار اعمال کرده است. همچنین این ستاد برنامه های دیگری مانند ردیابی مبتلایان با استفاده از کارت ملی و تبدیل برخی از هتل ها به نقاهتگاه بیماران کرونایی در دستور کار خود قرار داد. این پیشنهاد در موج اول و دوم کرونا مطرح شد اما مورد استقبال هتلداران قرار نگرفت. در نیمه دوم سال و همزمان با موج سوم این بیماری و همچنین بیکاری بی سابقه هتل ها و مراکز اقامتی، تعدادی از هتل ها آمادگی خود را اعلام کردند.

هدف از اجرای این طرح

یکی از هدف های اصلی راه اندازی این طرح، جداسازی مبتلایان است. همچنین افرادی که توان مالی مناسبی ندارند و نمی توانند شرایط قرنطینه را به خوبی فراهم کنند، این طرح کمک کننده خواهد بود.

چگونگی انتخاب هتل ها برای تبدیل شدن به نقاهتگاه

از آن جایی که ظرفیت بیمارستان ها و مراکز درمانی برای بستری شدن بیماران کرونایی کامل شده است، دیگر تخت خالی برای بیمارانی که در مرحله خطرناک آن قرار دارند پیدا نمی شود و همچنین در این زمان ساخت بیمارستان و مراکز درمانی هم بسیار زمانبر و پرهزینه است. به همین دلیل مسولین وزارت بهداشت ناگریز شدند تا از هتلداران بخواهند در این شرایط بخشی از هتل های خود را تبدیل به نقاهتگاه کرده تا بتوان از شیوع ویروس کرونا در کشور جلوگیری کرد.

بر اساس آمار وزارت میراث فرهنگی و گردشگری 95 درصد از ظرفیت هتل ها و مراکز اقامتی از ابتدای شوع کرونا خالی مانده اند و مدیران این مراکز با مشکلات زیادی رو به رو شده اند. در این صورت تعداد هتل هایی که اعلام آمادگی کرده اند تا تخت های خود را به بیماران کرونایی اختصاص دهند 33 هتل می باشد. هتل ها نیز با این کار از سوی وزارت بهداشت مبلغی را به عنوان اجاره دریافت می کنند.

کدام هتل ها می توانند در این طرح شرکت کنند؟

جمشید حمزه زاده در خصوص انتخاب هتل ها بیان کرد: هر هتلی در این طرح نمی تواند شرکت کند. چرا که وزارت بهداشت باید وضعیت بهداشتی آن ها را بررسی و سپس تایید کند. نمایندگان وزارت بهداشت با مراجعه به هتل ها و مراکز اقامتی که اعلام آمادگی می کنند، استانداردها و سطح خدمات این مراکز را ارزیابی کرده و در صورت تایید آن ها اجازه استقرار و بستری بیماران کرونایی در هتل مورد نظر را صادر می کند.  



:: برچسب‌ها: هتلداری , هتل , ویروس کرونا , نقاهتگاه , ستاد ملی مبارزه با کرونا ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

هر کشوری در هرجای دنیا دارای تاریخ و تمدن با آثار و بنای تاریخی منحصربفرد می باشد ایران نیز سالیان دور یکی از بزگترین امپراطوری ها از یونان تا چین را دربرداشته است. این کشور با تمدن دیرینه مملو از آثار و بنای تاریخی می باشد که تا به امروز با وجود محدودیت های های سیاسی مورد استقبال توریست ها و گردشگران زیادی قرار گرفته است.

میراث جهانی یونسکو...؟

به مجموعه ای از مکان ها گفته می شود که در دسته فرهنگی یا طبیعی توسط کمیته میراث جهانی یونسکو برگزیده می شوند. این سایت هایی که مورد تایید این کمیته قرار می گیرند، براساس حفاظت از میراث جهانی فرهنگی و طبیعی به کلیه انسان ها با هر نژاد و ملیتی تعلق می گیرد و وظیفه دولت ها حفط و نگهداری از آن ها است. با توجه به آمار سال 2019، به طور کلی تعداد 1121 اثر در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است که تعداد 869 اثر فرهنگی، 213 اثر تاریخی و 39 اثر مشترک وجود دارد که از 169 کشور نیز برگزیده شده اند. همچنین کشور های ایتالیا و چین با 55 اثر بیشترین آثار به ثبت شده در این فهرست را شامل شده اند.

در سال 1975 کشور ایران به کنوانسیون میراث جهانی یونسکو پیوسته و تاکنون تعداد 24 اثر فرهنگی و طبیعی آن در این فهرست به ثبت رسیده است. در این مقاله از وبسایت “های هتل” به معرفی آثار مهم ثبت شده در یونسکو می پردازیم.

با وبسایت های هتل همراه ما باشید:

جاذبه ها شهر سال
چغازنبیل خوزستان 1979
تخت جمشید فارس 1979
میدان نقش جهان اصفهان 1979
تخت سلیمان آذربایجان غربی 2003
مجموعه ارگ بم کرمان 2004
مجموعه پاسارگاد فارس 2004
گنبد سلطانیه زنجان 2005
محوطه بیستون کرمانشاه 2006
بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی اردبیل 2010
مجموعه از کلیسا ها آذربایجان 2008
سازه های آبی شوشتر خوزستان 2009
بازار تبریز آذربایجان شرقی 2010
مسجد جامع اصفهان 2012
برج گنبد قابوس گلستان 2012
کاخ گلستان تهران 2013
شهر سوخته سیستان و بلوچستان 2014
روستای میمند کرمان 2015
محوطه باستانی شوش خوزستان 2015
کویر لوت خراسان جنوبی 2016
شهر تاریخی یزد یزد 2017
چشم انداز باستان شناسی ساسانی فارس 2019

دیگر جاذبه ها

علاوه بر جاذبه هایی که نام برده شد، مجموعه ای از قنوات همچون قنات قصبه گناباد، بلده فردوس، زارچ حسن آباد، آسیاب آبی میرزا نصرالله مهریز، جوپار کرمان، اکبرآباد و قاسم آباد بروات بم، مون در اردستان، وزوان و مزدآباد اصفهان و ابراهیم آباد اراک نیز در این فهرست به ثبت رسیده است.

همچنین باغ های زیاد ایرانی هم در این فهرست به چشم میخورد که میتوان به باغ های باغ ایرانی پاسارگاد ، باغ چهل‌ستون اصفهان، باغ ارم شیراز،  باغ فین کاشان، باغ دولت‌آباد یزد، باغ شاهزاده کرمان، باغ پهلوان پور در مهریز یزد و... اشاره کرد.     



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری , گردشگری , گردشگری در ایران , یونسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

کمتر از یک هفته تا شب یلدا فاصله داریم اما هنوز شمار مبتلایان ویروس کرونا به نسبت زیاد است. طبق آمار به دست آمده طی محدودیت هایی که از اوایل آذر اعمال شده است، در شهر های قرمز تعداد افرادی که به این ویروس مبتلا شده اند، با کاهش روبه رو بوده است. اما برگزاری شب یلدا باعث نگرانی مسئولین شده است.

معاون وزیر بهداشت، ایرج حریرچی با گفتن این که « از شب یلدا خیلی هراس داریم » می گوید: ۵۱ درصد موارد ابتلا در دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه بوده و رعایت پروتکل‌ها در این دورهمی‌ها اساسا شوخی و مسخره است.همچنین به این دلیل که شمار افراد مبتلا در این دورهمی ها با افزایش همراه خواهد بود، تعطیلی شنبه و یکشنبه هفته آینده را پیشنهاد می کند.

در پی پیشنهادی که توسط معاون وزیر بهداشت داده شد، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا از طرح تعطیلی و منع تردد در شب یلدا خبر داد و بیان کرد که درصورتی که تصمیم نهایی گرفته شود، این طرح در طی روز های 29 و 30 اجرا خواهد شد. در کنار تعطیلی این دو روز نیز تمامی اصناف از ساعت 18 نیز تعطیل خواهند شد.  



:: برچسب‌ها: محدودیت های کرونایی , ستاد ملی مبارزه با کرونا , ویروس کرونا , شب یلدا ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

شب یلدا یکی از سنت های باستانی و کهن ترین جشن ایرانیان است که چندین سال است که همچنان بر قوت خود باقی مانده است. در این شب بیشتر خانواده های ایرانی در کنار هم جمع شده و بلندترین شب را در کنار هم می گذارنند.

مردم ایران نیز علاوه بر نام شب یلدا آن را به نام شب چله هم نامگذاری کرده اند. چرا که برگذاری این جشن جزء آیین یک ایرانی می باشد. این شب نیز مردم در کوچه و بازار به دنبال فراهم کردن تدارکات مخصوص برگذاری این شب هستند.

با وبلاگ های هتل همراه ما باشید:

یلدا در ایران نماد امید و روشنایی و عبور از سیاهی ها و نا امیدی ها است و این آیین توسط گذشتگان به یادگار مانده تا بهانه ای برای جمع شدن در کنار یکدیگر و برپایی بساط شادی در خانواده باشد. زمان دقیق این شب در تقویم ایرانی در سال 1399 برابر با یکشنبه 30 آذرماه 1399می باشد.

نام های بلند ترین شب سال و ریشه آن ها

کهن ترین شب سال در کشور ایران دارای چند نام متفاوت می باشد. اما این سوال پیش می آید که نامگذاری این شب برگرفته از چیست؟

  • واژه یلدا به معنای زایش است که از واژه های سریانی گرفته شده است.
  • چله نیزاز واژه چهل نشأت گرفته و معنی آن با کلمه یلدا یکی می باشد و بیانگر آن است که چهل روز اول زمستان را «چله بزرگ» و بیست روز باقی مانده را «چله کوچک» می نامند.
  • میلاد اکبر نیز نامی است که توسط ابوریحان بیرونی به آن داده شده است و منظور از آن میلاد خورشید می باشد

آیین و رسومات شب یلدا

اغلب ایرانیان در هر کجا ک باشند، آداب و رسوم این جشن را، آن طور که باید برگزار می کنند. چرا که تنها چیزی که باعث تفاوت  این شب با دیگر شب ها می شود، آداب و رسوم آن می باشد که به صورت مشترک در جای جای ایران انجام می شود.

  •  یکی از آدابی که معمولا همه ایرانیان آن را در این شب در برنامه خود قرار می دهند، شاهنامه خوانی و فال حافظ است. همچنین در این شب بزرگتر ها شروع به داستان خوانی و شعرخوانی می کنند و جوان تر ها نیز به آن ها گوش می دهند.
  • از دیگر رسوماتی که در این شب انجام می شده است، آتش بازی می باشد که به مرور زمان نسبت به گذشته کم رنگ تر شده است.
  • این شب نیز در برخی از خانواده ها برای عروس هایی که به خانه به خانه همسر خود نرفته اند، شب یلدابرون هم می باشد. خانواده همسر در این شب با آماده کردن کادو، میوه، جواهرات به خانه عروس رفته و شب یلدا را در کنار یکدیگر سپری می کنند.  

 نماد خوراکی های مخصوص شب یلدا

طولانی بودن، دورهمی ها، میوه های خوشرنگ، انواع آجیل و... از جمله سکانس های ویژه ای هستند که برای ایرانیان یادآور شب یلدا می باشند و آماده کردن هر کدام از آن ها یکی از سرگرم کننده ترین و زیباترین برنامه های دنیا به شمار می رود. در این شب از هر نوع میوه ای می توان استفاده کرد اما تعدادی از میوه ها وجود دارند که معمولا استفاده از آن در بین تمام ایرانی ها مشترک و دارای نماد خاصی می باشد که هر کدام را به طور مختصر معرفی می کنیم:

آجیل: از پرطرفدار ترین خوشمزه ترین قسمت های شب یلدا بوده و ترکیبی از انواع آجیل و خشکبار می باشد.

 

هندوانه: از مهمترین میوه های شب یلدا می باشد و نماد آن گرمای تابستان و حرارت می باشد. برخی بر این باورند که اگر در شب یلدا از آن استفاده شود در زمستان دچار سرما و بیماری نخواهید شد

انار: یکی دیگر از خوراکی هی شب یلدا انار است که از قدیم به عنوان میوه ای خونساز مورد استفاده قرار می گرفته است. انار نیز در شب یلدا نماد شادی و زایش است و رنگ سرخ دانه های آن را نشان از خورشید می دانند.

کدو حلوایی: کدو حلوایی از دیگر میوه های شب یلدا است که همانند هندوانه و انار در بین ایرانیان جا باز نکرده است. اما برخی از افراد به دلیل علاقه و ذائقه خود از آن استفاده می کنند. کدو حلوایی در شب یلدا، دارای نماد های مخصوص هالووین نیز می باشد که ایرانی ها برای تزئین آن از ایده های هالووین کمک می گیرند.

لبو: یکی دیگر از میوه هایی که به تازگی به این شب اضافه شده است، لبو می باشد.این هرچند دارای نما

 

د خاصی نیست اما استفاده از آن می تواند در کاهش فشار خون، سلامت قلب، پیشگیری و درمان سرماخوردگی، درمان کم خونی، و... بسیار تاثیر گذار باشد.      



:: برچسب‌ها: شب یلدا , شب چله , وبلاگ های هتل , آداب و رسوم شب یلدا ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

از جمله اقوامی که موجود در ایران که در دوقسمت شمال شرق و غرب ساکن هستند، می توان به قوم کُرد اشاره کرد. این قوم در یکی از زیبا ترین نواحی ایران ساکن شده اند که با دشت های سر سبز و پوشش گیاهی سبز و زیبا، در نگاه اول چشم هر گردشگری را به خود خیره می سازد. این منطقه در فصل زمستان به دلیل کوهستانی بودن، به طور کامل پوشیده از برف می باشند. از دیگر ویژگی های این مناطق می توان به دره های وسیع و حاصلخیز آن اشاره کرد.

قوم کرد تنها در ایران وجود ندارند و قشر دیگر آن ها را می توان در خاورمیانه و آسیا نیز مشاهده کرد. ترکیه، عراق، سوریه آن دسته از کشور هایی هستند که دارای قوم کرد می باشند. این کشور ها در پی جنگ های گذشته از ایران جدا شده و هم اکنون در همسایگی ایران قرار گرفته اند.

زبان مردم کرد

کرد های ایران دارای یکی از شیرین ترین گویش های ایرانی، گویش کردی می باشند. زبان کردی دارای 3 دسته شمالی یا کُرمانجی، میانی یا سورانی، جنوبی یا کلهری می باشد. در کشور عراق زبان کردی در کنار زبان عربی نیزبسیار رواج دارد.

دین و مذهب کرد های ایران

دین تعداد زیادی از قوم کرد، دین اسلام است. بیشتر کرد های مسلمان و سنی نیز پیرو فقه شافعی می باشند. دین بیشترمردم استان های آذربایجان و کردستان سنی می باشد. همچنین دین قوم کرد در استان کرمانشاه نیز سنی و شیعی می باشد.

آداب و رسوم

یکی از مهمترین جشن هایی که در بین مردم کرد رواج دارد، جشن نوروز است. در قسمت های مختلف استان کردستان این جشن با رقص مخصوص کرد ها و برپایی مراسم آتش همراه است. همچنین دیگر اعیاد مانند عید قربان و عید فطر در نظر این مردم بسیار با اهمیت است. از دیگر جشن های مرسوم در این استان ها می توان به جشن معراج پیامبر و شب نیمه شعبان اشاره کرد.

مراسم بوک باران، از دیگر سنت ها و آداب ورسوم قوم کُرد در زمان های خشکسالی و کم باران می باشد. واژه بوک به معنی عروسکی بوده که دختران کرد با کمک دو تکه عروسکی را ساخته و لباس هایی از پارچه های رنگی بر تن آن ها می کنند. چگونگی انجم این مراسم به این گونه می باشد که دختران همراه با عروسک هایشان در میان کوچه ها راه رفته و شعر می خوانند. افرادی که از کنار آن ها عبور می کنند، با نیت پرآبی و فراوانی گندم بر سر عروسک های آن ها آب می پاشند. در نهایت این عروسک ها را به زیارتگاه برده و در آب می اندازند.

فصل بهار در میان قوم کُرد با سنت های خاص خود همراه است. مردم در این فصل صبح زود به سمت کوه به راه می افتند و مقداری آرد را نیز با خود می برند. سپس آرد را خمیر کرده و دسته ای گل در آن قرار می دهند. بعد از اتمام این کار به روستا بازمی گردند و خمیر گل ها را روی دیوار خانه هایشان نصب می کنند. تعبیر این کار در نظر آن ها این است که بهار به خانه می آید و باعث خیر و برکت می شود.

پوشش مردم کرد

لباس های قوم کُرد ، یکی از زیبا ترین لباس های محلی در ایران است. این لباس به دلیل زیبایی وپوشیدگی و همچنین تنوع طرح و رنگ در تعداد زیادی از جشنواره های مختلف در سطح بین المللی مقام اول را از آن خود کرده است. لباس کرد دارای قدمت بسیار زیادی می باشد و برای دستیابی به آن باید نقش های برجسته در دوره هخامنشی را مشاهده کنیم. لباس های قوم کرد دارای نام های بسیاری در بخش مردانه مانند چوخه و رانک، سورانی، شال، دستار و کلاه،  فرنجی، پوزانه و کلاش می باشد. همچنین زنان کرد هم لباس های مختلفی مانند جافی، کلنجه، کلکه، کراس و کلاو را دارا می باشند.   



:: برچسب‌ها: کُرد , کردستان , قوم کُرد ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

 

 
 

من همه‌ی دانشجویان را به «دانشجویی» به معنای واقعی کلمه - یعنی دنبال علم رفتن - و به فعالیتهای متناسب با دانشجوئی دعوت میکنم؛ چه فعالیتهای اجتماعی، چه فعالیتهای سیاسی

 
 
 
 

با وبلاگ های هتل همراه ما باشید:

 
 

در تاریخ 16 آذر سال 1332، سه داشجو به نام های مصطفی بزرگ نیا، احمد قند چی و آذر شریعت رضوی هنگام اعتراض به دیدار رسمی با معاون رسمی آمریکا ریچارد نیکسون وهمچنین شروع دوباره روابط ایران با بریتانیا در دانشگاه تهران کشته شدند و این روز توسط کنفدراسیون دانشجویان ایرانی خارج از کشور به یاد آن ها نامگذاری شد.

 
 

چگونگی نامگذاری 16 آذر به نام روز دانشجو

 
 

با اوج گرفتن فعالیت دانشجویان در حوزه سیاسی، در دهه 1320 و بعد از سقوط حکومت رضاشاه پهلوی، حزب توده در بین دانشجویان بسیار نفوذ پیدا کرد. به صورتی که بیش از نیمی از دانشجویاندانشگاه تهران درآن عضو و یا طرفدار آن شدند. در پی آن در سال 1330 و همزمان با دوران محمد مصدق و بالا رفتن محبوبیت جبهه ملی، این حزب در دانشگاه با مشکل روبه رو شد. پس از آن برخی از سازمان هایی که تشکیل دهنده جبهه ملی بودند، با هماهنگی بسیار ضعیفی با نام نهضت مقاومت ملی به مقاومت سیاسی دست زدند که باعث شد که در دانشگاه تهران و برخی مکان های دیگر مانند بازار ها در پی اعتراض به محاکمه مصدق تظاهراتی شکل بگیرد.

 
 
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن اعتراضات.jpg است
 
 
 
بند

بعد از این وقایع اعلام شد که بار دیگر روابط ایران و بریتانیا شروع خواهد شد و معاون رسمی آمریکا ریچارد نیکسون به ایران سفر خواهد کرد. این موضوع نیز بهانه ای شد تا بار دیگر اعتراضات از سرگرفته شود و موجب ناآرامی هایی در تمام دانشگاه های تهران به خصوص دانشگاه تهران صورت بگیرد. در پی این اعتراضات تعدادی از نیرو های ارتشی به دانشگاه هجوم آورده و به کلاس های درس حمله و اقدام به تیراندازی کردند که باعث مرگ سه نفر از دانشجویان دانشگاه تهران به نام های مصطفی بزرگ نیا، احمد قند چی و آذر شریعت رضوی شد.

 
 

روز دانشجو در ایران از آن زمان از اهمیت تاریخی برجسته ای برخوردار است و مردم ایران در هر سال به یاد آن ها این روز را گرامی می دارد.  

 
 

 



:: برچسب‌ها: دانشجو , روز دانشجو , گرامی داشت روز دانشجو ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

اولین واکسن ایرانی کوید 19 موفق به اخذ کد اخلاق از کمیته ملی اخلاق در پژوهش شد.

بر اساس گفته های سازمان غذا و دارو این طرح پژوهشی، به دلیل کارآزمایی بالینی بررسی بی خطری و ایمونوژنیسیتی واکسن غیرفعال کرونا در جمعیت سالم برای مطالعه فاز یک،  کد اخلاق را از آن خود کرده است.

مینو محرز، پزشک، رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران محقق اصلی این طرح نیز می باشد.   

دکتر کیانوش جهانپورکه در توئیتر خود منتشر کرد: «اولین واکسن ایرانی # کووید _۱۹ موفق به اخذ کد اخلاق از کمیته ملی اخلاق در پژوهش شد.

همچنین در صفحه دیگری با همین عنوان اعلام کرد: اولین واکسن ایرانی به نام واکسن غیرفعال شرکت شفا فارمد کد اخلاق را دریافت کرد. با این کار این شرکت عملا وارد فاز مطالعه بالینی شده است.  

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشور در روز چهارشنبه 12 آذرماه 99 با توجه به این خبر بیان کرد: یکی از شرکت های تولید واکسن در ایران برای اولین بار مجوز مطالعه فاز انسانی را گرفته و در روز های آینده این کار را شروع خواهد کرد. در صورتی که این کار با موفقیت همراه شود، کشور ایران می تواند عنوان اولین تولید کننده واکسن کرونا در منطقه را به خود اختصاص دهد.



:: برچسب‌ها: واکسن کرونا , کرونا , کوید19 , وبلاگ های هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

 دیگو مارادونا ، اسطوره تکرار نشدنی تاریخ فوتبال جهان در 25 نوامبر 2020 مصادف با 5 آذر 1399 در سن شصت سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت.

دیگو مارادونا، یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال به شمار می رفت و توانست با بازی درخشان خود تیم ملی آرژانتین را در جام جهانی 1986 به قهرمانی برساند. مارادونا اگر چه قد کوتاهی داشت اما برخی از ویژگی های او مانند استعداد، تکنیک، چابکی، دید قوی، پاس‌های دقیق، مهارت در کنترل توپ و... باعث شده بود که برترین بازیکن در تمام دوره ها باشد و لقب پسر زرین را از آن خود کند.

از زندگی پرفراز و نشیب تا گرفتار شدن در دام اعتیاد

مارادونا کودکی خود را در خانواده ای فقیر گذراند و کار خود را با توپ آغاز کرد و برای تامین خرج خانواده اش درمکان های عمومی به انجام حرکات نمایشی می پرداخت. این بازیکن درخشش خود را در تیم یوکا جونیورز آغاز کرد و با بازی در تیم آرژانتین در سال 1986 با قهرمانی در جام جهانی به اوج خود رسید. این بازیکن در یک قسمت از زندگی خود در دام اعتیاد افتاد. اگر چه توانست تیم ملی کشورش را به فینال جام جهانی 1990 ایتالیا برساند اما در عین ناباوری سقوط کرد تا جایی که به دلیل دوپینگ توسط فیفا 15 ماه از شرکت در رقابت های فوتبال محروم شد.

مارادونا و رکورد نرخ نقل و انتقالات

دیگو مارادونا، اولین بازیکنی می باشد که برا دو بار رکورد سقف نقل و انتقالات را در جهان به خود اختصاص داده است. وی در اولین انتقال با 5 میلیون بورو به تیم بارسلونا در لالیگا و در دومین انتقال خود به تیم ناپولی در سری آ با مبلغ 95/6 میلیون یورو پیوست.

وقتی مارادونا با «دست خدا» از انگلیس انتقام گرفت

در سال 1982 دو کشور آرژانتین و انگلیس بر سر تصاحب جزایر فالکلند جنگی برپا شد که به مدت 74 روز ادامه داشت و در این جنگ تعداد 649 آرژانتینی جان خود را از دست دادند. مارادونا با زدن این کل بیان کرد: این گلی که با دست زده شد، دست من نبود دست خدا بود که انتقام مردم آرژانتین را از انگلیس گرفت. این گل مارادونا، زیبا ترین و جنجالی ترین گل تاریخ فوتبال می باشد.

 

درگذشت مارادونا

دیگو مارادونا چندی پیش دچار حمله قلبی شد و در بیمارستان بستری شد. این بازیکن به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری و تحت عمل جراحی قرار گرفت. سپس بعد از جراحی با تشخیص کادر پزشکی به بهبودی کامل رسید و از بیمارستان مرخص شد. وی چند روز بعد از جراحی در حالی که در منزل خود قرار داشت، دچار حمله قلبی شده و در سن 60 سالگی جان خود را از دست داد.  



:: برچسب‌ها: مارادونا , دیگو مارادونا , اسطوره تکرار نشدنی تاریخ فوتبال جهان ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

یکی از مهم ترین گزینه هایی که در درجه بندی هتل ها موثر است، کیفیت می باشد. خدمات رستوران های موجود در هتل، تفریحات، چشم انداز اتاق ها، خدمات ورزشی و داشتن اسپا، موقعیت مکانی و امکانات ارائه شده در اتاق ها از جمله مشخصه های مهم کیفیت می باشند. هتل ها نیز به چند گروه با توجه به سیستم ستاره دهی تقسیم می شوند که شامل هتل های یک ستاره، دو ستاره، سه ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره می باشند. در ادامه به موضوع چگونگی ستاره دهی هتل ها پرداخته ایم. با وبلاگ های هتل همراه باشید:

از چه سالی رتبه بندی هتل ها آغاز شد؟

رتبه بندی هتل ها نیز ابتدا در کشور های آلمان و اتریش در سال 1979 آغاز شد. اما رتبه بندی رسمی در کشور آلمان با نام DEHOGA شروع شد. از آن پس این رتبه بندی در سال 1996 به عنوان معیار اصلی درجه بندی در هتل های دنیا شد.

 هدف رتبه بندی هتل ها

یکی از اهداف اصلی رتبه بندی هتل ها، اطلاع ساختن مسافران از امکانات ارائه شده و نوع و میزان خدمات موجود در اتاق هتل مورد نظر است.

هتل ها براساس تعداد ستاره

از آن جایی که تعداد ستاره هتل ها نشان دهنده نوع و کیفیت خدمات است، در این جا به چگونگی درجه بندی هتل های 1 تا 5 ستاره می پردازیم:

هتل های یک ستاره

 این هتل ها معمولی ترین نوع هتل ها می باشند که کم ترین خدمات و امکانات را ارائه داده اند. این هتل ها معمولا دارای 4 اتاق می باشند و سیستم گرمایش و سرمایش در همه آن ها به چشم می خورد. در این هتل ها مکانی با توجه به ظرفیت آن برای سرو صبحانه قرار دارد. هتل های یک ستاره باید حداقل سطح کیفی را داشته و همه آن ها دارای حمام و برخی امکانات اختصاصی باشند.

هتل های دو ستاره

 هتل های دوستارهنوعی دیگر از هتل ها می باشد که معمولا دارای دو یا 4 طبقه می باشند. یکی از ویژگی هایی که هتل های 2 ستاره نسبت به هتل های یک ستاره دارند، دکوراسیون زیبا و منظم و همچنین تمیزی آن می باشد. این هتل ها باید اصول خانه داری را رعایت کنند و اتاق های موجود در آن دارای برخی از امکانات نظیر قفسه لباس، تلویزیون و مبلمان باشند. همچنین پرسنلی که برای این دسته از هتل ها انتخاب می شوند، باید آموزش دیده باشند.

هتل های دوستاره نیز معمولا دارای رستوران نیستند و امکانات آن ممکن است که جزء معمولی ترین ها باشد. این هتل ها در نزدیکی جاذبه های ارزان قیمت واقع شده اند که رستوران های قیمت مناسب نیز در اطراف آن وجود دارد.

هتل های سه ستاره

نوع دیگر هتل ها،هتل های 3 ستارهمی باشند که از هتل های دوستاره بزرگ ترهستند. در این هتل ها امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی، حمام، تلویزیون، یخچال و... به چشم می خورد. هتل های سه ستاره دارای رستوران های مناسبی می باشند و مسافران می توانند برای هر سه وعده غذایی به این رستوران ها مراجعه کنند. در هتل های سه ستاره کیفیت غذا و رعایت بهداشت بسیار مهم است و خدمات لباسشویی باید در همه آن ها ارائه شود.

از دیگر خدماتی که در هتل های سه ستاره مشاهده می شود،؛ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دو دستگاه تلفن در اتاق
  • استخر شنا در محوطه‌ی ساختمان یا نزدیک آن
  • امکانات تفریحی برای مهمان از قبیل سونا، گلف، ‌بیلیارد و…
  • ترموستات کنترل درجه‌ی دما
  • سرویس حمام در هر اتاق با صابون و حوله با کیفیت عالی
  • خدمات بیدار کردن
  • ارائه‌ی خدمات ویژه از قبیل اتاق ملاقات و پارک اتومبیل توسط مستخدم

هتل های چهار ستاره

هتل های 4 ستاره آن دسته از هتل هایی می باشند که کیفیت آن ها از هتل های متوسط بسیار بالاتر است. این هتل ها دارای اتاق های دلباز و لوکس می باشند و نمای بسیار زیبایی دارند. در لحظه اول ورود به این هتل ها به لابی آن می رسید که فضایی بسیار زیبا و دکوراسیون فوق العاده ای را مشاهده خواهید کرد. در اتاق های هتل های چهارستاره تخت های با سایز بزرگ و با کیفیت و ملافه های زیبایی وجود دارد. همچنین همه اتاق ها دارای پنجره های نورگیر، مینی بار، یخچال، حوله، کمد لباس و... می باشند. رستوران ها و کافی شاپ های موجود در این هتل دارای کیفیت عالی و متنوع در فضایی بسیار زیبا و مجلل قرار گرفته اند.

پرسنل هتل های چهارستاره به زبان های مختلف مسلط هستند و آموزش های لازم این صنعت را دیده اند. همچنین در این هتل ها حمل چمدان مسافر توسط کارکنان مخصوص این بخش انجام می شود.

از دیگر خدماتی که در هتل های چهار ستاره مشاهده می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود تلویزیون و دکوراسیون عالی و تزئین ‌شده با کارهای هنری در هر اتاق
  • دو تلفن یکی کنار تخت و دیگری روی میز
  • تشک راحت و پتوی اضافه و تخت‌های بزرگ و معمولی
  • ارائه‌ لباس‌های راحت به میهمانان
  • روزنامه‌ رایگان
  • سیستم خشک ‌کن دست
  • جعبه‌ کمک‌های اولیه
  • دو بار در روز سرویس ‌دهی به اتاق‌ها
  • ارائه امکانات ویژه همانند استخر، سونا، ماساژ، سالن بدن سازی، و اسپا

هتل های پنج ستاره

درآخرین دسته بندی هتل ها، هتل های 5 ستاره قرار دارند که می توان گفت لوکس ترین و بهترین هتل ها در ایران می باشند. این هتل ها دارای قوانینی که مطابق استاندارد های بین المللی می باشند. هتل های 5 ستاره با ارائه خدمات و امکانات بسیار در بهترین سطح کیفیت قرار دارند و طراحی دکوراسیون این هتل ها به خوبی نشان دهنده آن هستند. در این هتل ها همه اصول اعم از خانه داری و نظافت باید منحصر به فرد باشد.

هتل های پنج ستاره معمولا بیش از 100 اتاق را در خود جای داده اند. این هتل ها نیز اتاقی را مخصوص میهمان در نظر می گیرند. لابی این هتل ها دارای نمایی فوق العاده زیبا می باشد که با امکانات لوکس و مجللی تزئین شده اند. این هتل ها دارای نگهبان بوده و پذیرش 24 ساعته دارند. پرسنل موجود در این هتل ها همگی از نیروهای آموزش دیده ای هستند و رعایت ادب و برخورد خوب آن ها در برابر مسافران از الزامات کار آن ها می باشد. اتاق های این هتل هرکدام باید دارای 3 تلفن باشند.    

از دیگر خدماتی که در هتل های پنج ستاره مشاهده می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  سرویس حمل و نقل
  • سالن آمفی‌تئاتر و اتاق کنفرانس
  • سرویس حمام مدرن
  • رستوران عالی و غذاهای متنوع و سرویس پذیرایی فرانسوی، انگلیسی، روسی
  • مغازه و فروشگاه‌های متنوع

 



:: برچسب‌ها: درجه بندی هتل ها , هتل های لوکس , وبلاگ های هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

زندگینامه مرحوم چنگیز جلیلوند

چنگیز جلیلوند متولد سال 1319 متولد شیراز است. وی از سال 1336 کار خود را با تئاتر در کنار ابوالحسن تهامی آغاز کرد.  جلیوند در سال 1357 به مدت بیست سال به آمریکا مهاجرت کرد و سپس در سال 1377 به ایران بازگشت و فعالیت خود را در زمینه دوبلور و بازیگری ادامه داد و در تعداد زیادی از فیلم های محمد علی فردین، صداپیشگی کرد. این دوبلور در گویندگی هایی که انجام داد، قابلیت تیپ سازی داشته و می توانست صداهای مختلفی را به وجود بیاورد.

از این رو جلیلوند با گویندگی تعداد زیادی از سریال های ایرانی و خارجی، در سال 1357 دوبلور نمونه جهانی شناخته شد و عنوان مرد حنجره طلایی را از آن خود کرد.

فعالیت های صداپیشگی

چنگیز جلیلوند بسیاری از نقش اول سریال های خارجی را با گویندگی های با صلابت خود انجام داده است و با مهارت فوق العاده خود توانست گوینده اصلی نقش های مارلون براندو، هنرپیشه آمریکایی باشد. وی همچنین در فیلم ها و سریال های خارجی دیگری مانند زنده باد زاپاتا، اتوبوسی به نام هوس، دزیره، در باراندار، ایندیا جونز، رابین هود، شیر در زمستان، فرمان گمشده، ربوده شده، انتقام جویان و بسیاری دیگر به عنوان دوبلور به جای بسیاری از هنرمندان سرشناس خارجی صداپیشگی کرده است.

فعالیت در عرصه بازیگری

چنگیز جلیلوند علاوه بر صداپیشگی در بسیاری از فیلم ها و سریال های ایرانی و خارجی، در زمینه بازیگری هم فعالیت داشت. ترمینال غرب، قلاده های طلا، آقای شانس، دختر همسایه، بندرگاه عشق و... در سینما و در سریال های تلویزیونی همچون یلدا، عبور از پاییز، معمای شاه و نوشدارو نقش آفرینی کرده است.

درگذشت

چنگیز جلیلوند، با به جای گذاشتن یک کارنامه درخشان در عرصه هنری در تاریخ 2 آذرماه 1399 به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.  



:: برچسب‌ها: چنگیز جلیلوند , هنرمند ایرانی , درگذشت , مرد حنجره طلایی ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

در هر هتل ممکن است، هر بخش دارای مدیر یا مسئول مخصوصی باشد. از آن جایی که هتل ها در بین اماکن بین المللی قرار دارند، اصطلاحاتی در آن به کار می رود که معمولا دارای معنی فارسی نیستند. در این صورت زمانی که در یک هتل مشغول به کار شوید و افراد دیگر از این اصطلاحات استفاده کنند، ممکن است با مشکل مواجه شوید. در این مقال سعی شده است تا شما را با برخی از اصطلاحات که در صنعت هتلداری به کار می رود، آشنا کنیم.

با وبلاگ های هتل همراه ما باشید:

Central Reservation System | سیستم رزرواسیون مرکزی    

این اصطلاح بیانگر برنامه ای است که جهت رزرو و فروش سایر خدمات هتل ها به کار می رود. به طور کلی رزرو و یا فروش اتاق ها با این برنامه انجام می شود.

Data Entry Clerk |  منشی ورود اطلاعات

در صنعت هتلداری به شخصی گفته می شود که رزرو ها را در سیستم وارد می کند.

Closed to Arrival |  محدودیت در ورود به هتل                                      

محدودیتی است که هتل ها در زمانی که یک مسافر برای یک روز خاص اتاقی رزرو می کند، استفاده می شود. بدین صورت رزرواسیون برای مسافرانی که در یک روز خاص می خواهند اتاقی را در یک هتل رزرو کنند، رزرو را انجام نخواهند داد.  

Close to Departure | محدودیت در خروج از هتل 

یک نوع محدودیتی است که در برخی هتل ها برای خروج مسافر از آن در نظر گرفته می شود.

Availability |  موجودی – در دسترس بودن

این اصطلاح به معنی آن است که در هر تاریخ چه نوع اتاق هایی خالی هستند. برای مثال: در تاریخ 24 فروردین ماه، 4 اتاق کوئین و4 اتاق دبل ذر هتل موجود است.

 Average Daily Rate | نرخ متوسط روزانه

این واژه به معنی آن است که اتاق های هتل، میانگین با چه نرخی در یک روز به فروش رفته است.  

Average Length of Stay | متوسط مدت اقامت

این اصطلاح بیانگر تعداد افرادی است که در هتل اقامت دارند.

Alternative Distribution System | سیستم توزیع جایگزین

این اصطلاح در صنعت هتلداری به روش‌های عرضه خدمات هتل از طریق غیرمستقیم همانند امکان رزرو اتاق‌ها از روی اینترنت گفته می‌شود.

Booking Engine

برنامه کاربردی می باشد که، هتل برای ارائه نرخ خفیفات و رزرواسیون در سایت خودشان قرار می دهند.

Channel Management |  مدیریت کانال‌های توزیع   

کنترل و سهمیه‌ بندی کانال‌های مختلف فروش همچون وب سایت، آژانس‌های طرف قرارداد و …. Channel Management نامیده می‌شود.

Charge | شارژ 

در زمان اقامت، مسافر در صورت استفاده از هرخدمات باید هزینه ای بابت آن پرداخت کند. مثال هایی که باید بابت استفاده از آن هزینه ای پرداخت شود، در زیر آمده است:

  • اقامت در اتاق
  • استفاده از رستوران
  • استفاده از مجموعه ورزشی
  • استفاده از کافی شاپ

Best Available Rate | بهترین نرخ موجود

بهترین و مناسب ترین نرخی که مسافران می توانند برای رزرو هر اتاق دریافت کنند. این نرخ در ساعت و روزهای مختلف تغییر می کند.

Early Bird

این اصطلاح به معنی تخفیفی است که  در رزرو زود هنگام بر روی قیمت اعمال می شود و معمولا باید یک فاصله حداقلی بین زمان انجام رزرو و زمان ورود میهمان به هتل بر اساس روز وجود داشته باشد.

Flash Sales

بیانگر تخفیفی است که تنها برای یک بازه زمانی کوتاه مدت در نظر گرفته می شود.

Folio

این واژه به معنی کلیه هزینه هایی است که یک میهمان با استفاده از آن ها در حساب وی به ثبت می رسد.

Hotel Clerk

این اصطلاح به معنی افرادی می باشد که در هتل ها با مسافران در ارتباط می باشند. 



:: برچسب‌ها: اصطلاحات رایج در هتل ها، صنعت هتلداری، های هتل، هتلداری ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آذر 1399 | نظرات ()