نوشته شده توسط : gheirati

یکی دیگر از انواع تور ها، سفر به مقاصد لوکس و بی نظیر است. این سفر های لوکس می تواند یک سفر خاص باشد و برای افرادی که می خواهند یک سفر لوکس و لاکچری را تجربه کنند، خاطره انگیز ترین و بیادماندنی ترین سفر باشد. از جمله ویژگی های یک تور لوکس می توان از موقعیت مکانی عالی، امکانات کامل و مدرن و... نام برد.

 در این قسمت وبلاگ های هتل شما را با بهترین و لوکس ترین مقاصد گردشگری در ایران و جهان آشنا می کند:

تور مشهد

این تور نیز دارای خدمات و امکانات لوکس و بی نظیری مانند انتخاب بهترین هتل ها، پرواز یا قطار ها با کلیه تجهیزات و امکانات لاکچری می باشد. قیمت این تور ها با توجه به امکانات و خدماتی که در آن ارائه شده است، بسیار بیشتر از دیگر تور ها می باشد و این ویژگی ها باعث شده است افراد خاصی این تور را انتخاب کنند. در این تور نیز هتل هایی را برای گردشگران رزرو می کنند که کلیه خدمات و امکانات آن مدرن و خاص می باشد. تور مشهد نیز به صورت ترکیبی می باشد، به صورتی که در یک سفر هم می توانید به زیارت از حرم مطهر امام رضا (ع) رفته و هم از جاذبه های گردشگری شهر مشهد و همچنین شهر های اطراف آن بپردازید.

تور لوکس اروپا

یکی از لوکس ترین تور های خارجی تور گردشگری اروپا می باشد. چرا که این تور می تواند یکی از بی نظیر ترین تجربه ها را برای افراد به ارمغان آورد. از آن جایی که این تور با بالا رفتن قیمت یورو گران شده است، افراد خاصی می توانند در این تور شرکت کنند. گردشگران نیز باید برای رفتن به اروپا ویزای شینگن را تهیه کنند تا به راحتی بتوانند از جای جای این کشور بازدید کنند. همچنین یکی از مزایای این سفر این است که کشور های اروپایی با هم هم مرز هستند و نیازی به استفاده از هواپیما نمی باشد و می توانند با قطار یا اتوبوس به مقصد خود برسند.

از جمله بهترین جاهای دیدنی و فوق العاده در این کشور می توان به پاریس و آمستردام اشاره کرد که هر کدام از آن ها به نوع خود منحصر به فرد می باشند. همچنین این قاره دارای سواحل بی نظیر و شگفت انگیزی می باشد که با معماری سنتی و قدیمی خود، تصویری زیبا و فوق العاده ای را به نمایش گذاشته است. در این تور نیز خدماتی مانند اقامت در هتل های متنوع با صبحانه، ترانسفر رفت و برگشت، بلیط رفت و برگشت، همراهی لیدر فارسی زبان، ویزای شینگن و... ارائه می شود. این امکانات نیز باعث می شود افرادی که به دنبال تور های لوکس و لاکچری هستند، این تور مورد تاییدشان قرار بگیرد.

تور ایتالیا

از دیگر تور های لوکس در جهان می توان به تور ایتالیا اشاره کرد. این تور نیز یک تور ترکیبی با شهر های دیگر مانند شهر های رم، میلان، ونیزو... برگزار می شود. گردشگرانی که این تور را برمی گزینند باید ویزای شینگن را خریداری کنند. همچنین است که برای سفر به این کشور فصول بهار و تابستان را انتخاب کنید. در این تور ها نیز امکاناتی همانند گشت شهری، راهنمای محلی، همراهی لیدر فارسی زبان، رزرو هتل 4 ستاره با صبحانه، بلیط رفت و برگشت با هواپیما و بیمه مسافرتی به گردشگران ارائه می شود.

تور فلورانس

این تور نیز یکی دیگر از تور های لوکس است که به صورت ترکیبی با دیگر شهر های ایتالیا اجرا می شود. این شهر نیز یکی از جذاب ترین و بهترین شهر های اروپایی می باشد که می توان در آن به بازدید از کلیساها، قصر ها، موزه ها و... پرداخت. از متداول ترین خدمات و امکانات ارائه شده در تور فلورانس نیز می توان به بلیط رفت و برگشت، رزرو بهترین هتل، گشت های شهری و آپشنی، همراهی لیدر فارسی زبان، بیمه مسافرتی، راهنمای محلی و... اشاره کرد.

تور7 روزه نیویورک

این تور نیز در 7 روز ادامه دارد و هر روز آن دارای برنامه های منحصر به فرد و مهیجی می باشد. در این تور می توان به بازدید از جاذبه های گردشگری و مراکز تجاری پرداخت. برجهای نیویورک نیز منظره ای بی نظیر را به وجود آورده که چشم هر گردشگری را به خود خیره می سازد. این تور نیز بهترین هتل در نیویورک را برای اقامت گردشگران رزرو می کند. همچنین بهترین و لوکس ترین امکانات را نیز برای آن ها ارائه می دهد. تور نیویورک نیز گشت و گذار از بهترین جاهای دیدنی نیویورک مانند گشت فیلادلفیا، آبشار نیاگارا، بوستون شهر چینی ها، و همچنین گشت تمام روز در شهر را در برنامه های خود دارد.



:: برچسب‌ها: تورگردی , لوکس ترین تور ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

مولکول فسفین گازی است که یک گروه بین المللی از ستاره شناسان در ابرهای زهره کشف کرده اند. این گاز تنها در محیط هایی رشد می کند که فاقد اکسیژن باشند و تولید آن هام فقط با میکروب یا به صورت صنعتی در زمین تولید می شود.

فسفین چیست؟

این مولکول فسفین یک نوع گاز بی رنگ و بسیار سمی می باشد، که توسط ارگانیسم هایی که برای رشد و زنده ماندن به اکسیژن نیاز ندارند، تولید می شوند.     

در جلسه ی خبری انجمن نجوم سلطنتی که در تاریخ 25 شهریورماه 1399 در کشور بریتانیا برگزار شد، این خبر توسط تیم ستاره شناسان که از کشور های انگلستان، ایالات متحده و همچنین ژاپن است، اعلام گردید. این کشف بزرگ نشان دهنده وجود حیات در سیاره زهره می باشد.

برخی از دانشمندان بر این باورند که ابرهای زهره می توانند مکانی برای رشد میکروب ها باشند، البته در مکانی که از سطح داغ آن بسیار دور باشند و همچنین میزان تحمل محیط اسیدی آن مکان بسیار بالا باشد.

 " زمانی که برای اولین بار نشانه هایی از مولکول فسفین را مشاهده کردیم، خیلی عجیب و شوک آور بود! "

این گفته جین گریوز، رهبر تیم ستاره شناسان است که اولین بار در تلسکوپ جیمز کلرک بخشی از نشانه های فسفین را مشاهده کرده است.

چگونگی تایید این کشف شگفت انگیز

برای آن که، این کشف بزرگ ستاره شناسان، مولکول فسفین مورد تایید قرار بگیرد، باید ابتدا از 45 آنتن در کشور شیلی و سپس از تلسکوپی حساس تر در رصد خانه ی جنوب اروپا استفاده شود. این دو عمل توانستند طول موج حدود 1 میلی متری سیاره زهره را رصد کنند.

آیا مقدار فسفین موجود در ابر های زهره می تواند از فعالیت های غیربیولوژیکی طبیعی در کره زمین را حاصل شود؟

تیم بین المللی محققان برای پاسخ به این سوال نیز محاسباتی انجام دادند اما هیچکدام از آن ها نتوانستند فسفین را به اندازه کافی بسوزانند. بنابراین به این نتیجه رسیدند که این منابع غیر بیولوژیکی حداکثر یک ده هزارم فسفینی را که تلسکوپ ها دیده اند، تولید می کنند.

این محققان نیز با توجه به بررسی های متعددی که انجام داده اند می گویند یکی از تولید کننده های فسفین، باکتری های زمین می باشند. این باکتری ها فسفات را از مواد بیولوژیکی گرفته و به جای آن هیدروژن اضافه می کنند و سپس فسفین را دفع می کنند.

لئوناردو تستی مدیر عملیات آلما، درباره کشف مولکول فسفین می گوید: وجود حیات در سیاره زهره می تواند یک موفقیت و پیشرفت برای علم اختر زیست شناسی باشد. پس باید این نتایج شگفت انگیز همراه با مطالعات نظری و شهودی بررسی شود.



:: برچسب‌ها: فسفین , کشف حیات در ابر های زهره , ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

تور چیست؟

تور مسافرتی به مجموعه ای از اجزای سفر گفته می شود که باید همانند یک بسته به مسافر داده شود. عناصر این بسته شامل : حمل و نقل و جابجایی، اقامت، غذا، گشت و گذار و... می باشد. این سفرتوسط آژانس یا دفاتر مسافرتی از قبل تعیین شده است.

انواع تور

تور مسافرتی یکی از بهترین و بی دغدغه ترین روش های سفر می باشد. یکی از بدترین اضطراب هایی که مسافران در سفر دارند، می تواند فراهم کردن و جمع آوری مقدمات و ضروریات سفر باشد که تور از این مسئله مستثنی است. همچنین ممکن است هر فرد در سفر دارای خواسته های  منحصر به فردی باشد که در این صورت وجود آژانس ها و دفاتر متفاوت که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند، باعث می شود که مسافر با توجه به خواسته های خود سک تور را انتخاب کند.

تور ها انواع مختلفی دارند که در این قسمت با آن ها آشنا می شویم:

  • تور هوایی، زمینی
  • تور انفرادی، گروهی
  • تور ترکیبی ، تک مقصده
  • تور داخلی ، خارجی

تور هوایی و زمینی

تور هوایی : یکی از قسمت های تور، وسیله نقلیه ای می باشد که برای طی کردن مسیر استفاده می شود. از راحت ترین روش های حمل نقل انتخاب تور هوایی است چرا که باعث می شود در کمترین زمان به مقصد رسیده و برای بازدید از جاذبه های گردشگری وقت کافی را نیز داشته باشید. در تور هوایی نیز بلیط هواپیما و واچر هتل نیز به شما داده می شود.

تور زمینی و دریایی: از دیگر روش های سفر انتخاب تور زمینی می باشد که برخی از افراد به دلایل مختلفی این تور را انتخاب می کنند و باعث می شود افراد از جاذبه های موجود در طول راه نهایت لذت را ببرند. قیمت تور زمینی بسیار ارزان تر از تور هوایی می باشد و می تواند با قطار یا اتوبوس باشد.  یکی دیگر از روش های سفربه صورت زمینی، تور دریایی می باشد که بسیار هیجان انگیز است. چرا که با کشتی سفر کردن می تواند حال و هوای خاصی به افراد ببخشد.

تور داخلی و خارجی

فصول بهار و تابستان بهترین  فصل هایی هستند که می توان برای سفر به نقاط مختلف  کشور و جهان انتخاب کرد. تور های مسافرتی چه در مقصد های داخلی و چه مقصد های خارجی باعث می شوند که از هزینه سفر کاسته شود. در این قسمت می خواهیم به تفاوت تور های داخلی و تور های خارجی بپردازیم:

 تور داخلی: این نوع تور در بین مردم از استقبال بی نظیری بر خوردار است. این تور بیشتر به صورت گروهی و در ایام تعطیل در هر کشور می باشد. برخی از افراد فقط با هدف طبیعت گردی کوتاه و چند روزه به این تور روی می آورند. همچنین در تور داخلی بلیط و واچر به مسافر داده شده و نرخ گذاری می شود.

تور خارجی: این تور ها نیز دارای پکیج های مختلفی مانند پرواز، محل اقامت و خدمات دیگر می باشند. اقامت در تور های خارجی از قبل تعیین می شود. تور خارجی در مقابل تور داخلی از هزینه بیشتری برخوردار است. چرا که با نوسان قیمت ارز روبه رو است. همچنین طی کردن مسیر با هواپیما می باشد که این خود یک هزینه بسیار بالایی را در بر دارد. استانبول، گرجستان، تایلند، آنتالیا، مالزی و کشور های اروپایی از پرطرفدارترین کشور هایی هستند که مقصد اکثر مردم جهان است.

 تورهای گروهی و انفرادی

تور گروهی: در این تور شما به همراه چند نفر دیگر همسفر هستید که ممکن است در بیشتر اوقات در کنار شما باشند. در برخی از این تور ها یک نفر به عنوان لیدر گروه شما را تا جاذبه های گردشگری و مراکز خرید راهنمایی می کند و باعث می شود سفری خوب را تجربه کنید. در این گونه سفر ها هزینه گزاف و اضافی مانند هزینه تاکسی برای رسیدن به مقصد مورد نظر را هم در بر ندارد چرا که شما به صورت گروهی با یک وسیله نقلیه بزرگ به بازدید از جاذبه ها می پردازید.

تور انفرادی: در این تور ها با توجه به هوایی یا زمینی بودن سفر، بلیط هواپیما همراه با قطار یا اتوبوس به مسافر داده می شود. در کنار این موارد گزینه های دیگری هم قرار دارند مانند بیمه مسافرتی، ترانسفر فرودگاه، لیدر، هتل و... که ممکن است در اختیار مسافرقرار بگیرد. در اینگونه سفر ها می توانید به صورت مستقل تصمیم گیری کرده و افراد غریبه هم با شما همسفرنخواهند بود.                                                                  

تور ترکیبی و تک مقصده

تور های ترکیبی: این تور ها به این معنی می باشد که افراد می خواهند در یک سفر از قسمت های مختلف بازدید کرده و چندین مقصد را با هم دیدن کنند. مثلا اگر به شهر مشهد سفر می کنند هم یک سفر زیارتی و هم یک سفری که بتوانند از جاذبه های گردشگری آن بازدید کنند را تجربه کنند، که به این نوع تور ها، تور های ترکیبی گفته می شود.

تور تفریحی و زیارتی

تور های تک مقصده: این نوع تور ها از قبل برنامه ریزی می شوند و تنها به بازدید از یک منطقه اختصاص میایند. به طور مثال بعضی از افراد ممکن است تور تک مقصده مشهد را برگزینند که تنها برای زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) باشد.

تور زیارتی

یکی از ویژگی هایی که تور مسافرتی دارند این است که می توانند با یکدیگر ترکیب شوند. قابلیت ترکیب کردن تور های مختلف به گونه ایست که شما می توانید یک تور داخلی را به صورت زمینی و اقامت در هتل 5 ستاره را انتخاب کنید.

تفاوت تور ارزان قیمت و گران قیمت در چیست؟

تور مسافرتی می تواند بر اساس موارد خاصی همچون خدمات، امکانات، نوع هتل و... به دودسته ارزان قیمت و گران قیمت تقسیم شود. از جمله مواردی که درتغییر قیمت تور نقش بسزایی دارد، نوع هتل می باشد.

اگر هتلی با امکانات و خدمات کمتری را انتخاب کنند، می توانند هزینه کمتری را برای آن در نظر بگیرند، در این صورت می توانند سفری مقرون به صرفه و کم هزینه داشته باشند و باید برای اقامت در بین هتل های 3 یا 4 ستاره به دنبال هتل مورد نظر خود باشند. در مقابل افرادی که هیچ محدودیت مالی ندارند و به دنبال هتل های با امکانات فراوان و لاکچری می باشند، می توانند هتل های 5 ستاره را برای اقامت خود انتخاب کنند. هر گونه امکاناتی که در هتل ارائه شود دارای هزینه ای خاص می باشد.

تفاوت تور لحظه آخری و تور عادی

این نوع تور مسافرتی به این معنی است که فاصله زمان اعلام تور تا زمان پایان ثبت نام تنها دو روز یا سه روز است. در این نوع تور افراد باید در هر لحظه آماده باشند. تور لحظه آخری به دلیل اینکه با استقبال کمی روبه رو است، هزینه ای که از مسافرین دریافت می شود، بسیار کمتر از قیمت واقعی آن است. این تور ها بیشتر برای سفر به کشور های خارجی که برای ورود مسافران ایرانی نیاز به ویزا ندارند، ارائه می شود. حال تفاوت اصلی این تور با تور عادی در این است که تور های عادی همیشه بر روی سایت های مختلف قرار دارند و اینگونه تور ها هیچگونه تخفیفی چه از سمت پرواز و چه از سمت هتل را شامل نیست. همچنین تور عادی را در هر زمان که بخواهید می توانید با مراجعه به سایت های گردشگری رزرو کنید.



:: برچسب‌ها: تور داخلی , تور مسافرتی , تورگردی , ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

یکی از مناطقی که جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است و همواره به عنوان یک مکان توریستی و گردشگری مهم و زیبا در کشور به شمار می رود، روستای بند می باشد. این روستای بی نظیر که از توابع بخش مرکزی شهرستان ارومیه می باشد، یک منطقه کوهستانی بوده که تعداد زیادی باغ و سد و رودخانه را در بر گرفته است.

در این روستا اغلب مردم به کار کشاورزی و و دامداری مشغول می باشند. از جمله محصولاتی که در این روستا با بیشترین سهم تولیدات روبه رو است گندم و جو می باشند. همچنین بخش دامپروری نیز با رونق چشم گیری مواجه می باشد و محصولاتی همانند گوشت و انواع فرآورده های لبنی را به مردم عرضه می کند.

 اکثر مردم ساکن در این روستا با زبان کردی کرمانجی و آذری صحبت می کنند و دین آن ها اسلام و مذهب شافعی نیز می باشند. در این روستا طبق آخرین سرشماری در سال 1385، تعداد 3888 نفر سکونت داشته اند. این روستا از آنجایی که جاذبه های گردشگری زیبای زیادی را در خود دارد تقریبا شکل روستایی خود را از دست داده و به عنوان یک مکان گردشگری و تفریحی به شمار می رود که هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران می باشد.  

روستای بند ارومیه که در قدیم مرکز مبادله کالا و بازار روستایی بوده است، دارای خانه هایی قدیمی می باشد که ساختار سنتی خود را حفظ کرده اند. در ساخت این خانه های قدیمی از مصالحی مانند چوب و خشت و گل وآجر استفاده شده است. این خانه ها نیز دارای قسمت های مجزا مانند انبار علوفه، اصطبل، آغل، سرویس بهداشتی، اتاق استراحت و ... می باشد.     

فرهنگ و آداب و رسوم  

مردم روستای بند مردمی مهمان نواز و مهربان می باشند. این روستا نیز همانند دیگر مناطق کشور دارای آداب و رسوم و مراسم های مختلفی همچون: جشن عید نوروز، شب یلدا و... می باشد. اگر به این روستا در زمان برگزاری مراسمی و یا در روز خاصی سفر کنید می توانید از نزدیک شاهد جشن هایی که آذری ها و کردی ها با زبان های متعلق به خود اجرا می کنند باشید و یک خاطره ی بی نظیر و به یاد ماندنی را به یادگار بگذرانید.

همچنین می توانید از این روستا سوغاتی از صنایع دستی آن برای عزیزانتان تهیه کنید. از جمله صنایع دستی مهم این روستا می توان از گلیم و قالی نام برد که همچنان توسط دستان زنان هنرمند و خوش سلیقه بافته می شود.

راه دسترسی و بهترین زمان سفر به این روستا

اگر قصد سفر به این تفرجگاه زیبا را دارید، بهتر است فصل بهار و تابستان را انتخاب کنید. چرا که در این دو فصل هوای این روستا معتدل است، اما در فصول پاییز و زمستان آب و هوای آن سرد می باشد.

برای رسیدن به تفرجگاه بند باید ابتدا از مسیر جاده شهید بهشتی عبور کرده و به جاده دانشکده برسید. با پیمودن فاصله ای از مسیر راژان، گردشگاه بند نیز در مقابل شما قرار می گیرد.

دیگر جاذبه های روستای بند ارومیه

روستای بند ارومیه دارای طبیعت بکر و بی نظیری می باشد و همین امر موجب شده است تا در میان گردشگران با استقبال بی نظیری روبه رو شود. همچنین این روستا جاذبه های گردشگری طبیعی فوق العاده دیگری نیز می باشد. برخی از آن ها عبارتند از:

  • مسجد روستای بند 
  • چشم‌انداز کوهستان و تفرجگاه زمستانی بند
  • باغات پیرامون روستا
  • تفرجگاه‌های حاشیه رودخانه شهرچای
  • تفرجگاه پیرامونی سد شهرچای
  • دریاچه پشت سرد شهرچای 



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری ارومیه , روستای بند , ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

با فرارسیدن ماه محرم مسلمانان در هر نقطه از جهان، با برپایی مراسم عزاداری عشق خود را نسبت به امام حسین (ع) و یارانش نشان می دهند از این رو هر کشور دارای آداب و رسوم خاصی می باشد که در اینجا شما را با رسومات کشور ها در این ایام آشنا می کنیم:

کشور لبنان

لبنان کشوری می باشد که از سالهای قبل عزاداری در این کشور ممنوع بوده است و تنها تعدادی از مردم که از ایران بوده اند و از طرف حکومت صفویه در این کشور حضور داشته اند می توانستند مراسمات عزاداری امام حسین را در محرم به هر شکلی که می خواهند برگزار کنند. این قانون نیز با سقوط سلطنت عثمانی تغییری نکرد و و مسلمانان نیز نتوانستند به آزادی مذهبی نیز برسند. آن چنان که مردم اگر می خواستند در خانه خود مراسم روضه ای را برگزار کنند نمی توانستند هیچ نمادی از محرم مانند پرچم و... را بر سر در منازل خود قرار دهند و باید بدون هیچ صدایی دور هم شوند و روضه را می گرفتند. اما مردم با کمک تعدادی از روحانیون توانستند این قانون را از بین ببرند و مردم لبنان همانند دیگر کشور ها در این ایام برای امام حسین (ع) عزاداری کنند.

عزاداری در این کشور به گونه ای است که قسمت خانم ها آقایان جداست. اگر صندلی نباشد مردم بر روی زمین می نشینند. ابتدا یکی از روحانیون صحبت می کند و سپس روضه می خواند. در پایان روضه، مداح با سینه زنی و روضه خوانی به مراسم پایان می دهد. برای پذیرایی نیز برخی از بانیان تنها آب معدنی یا آب میوه و کعک العباس (نوعی شیرینی ویژه محرم) و برخی دیگر غذا در بین عزاداران پخش می کنند. پوشش مردم در این مراسم کاملا سیاه می باشد.

 

مراسم اربعین در این کشور نیز در همه مناطق برگزار می شود. عزاداران لبنانی در این روز از هر نقطه دور هم جمع شده و با راهپیمایی به سمت مرقد سیده خوله دختر سه ساله امام حسین (ع) که در شهر بعلبک قرار دارد، همراه با دیگر کاروان های سوگواری این روز را به پایان می رسانند.

کشور انگلیس

از دیگر کشور هایی که در ایام محرم مراسمات باشکوهی در آن برگزار می شود، می توان به کشور انگلیس اشاره کرد. این کشور که یکی از کشور های اروپایی می باشد، دارای مسلمانانی است که درمحرم فعالیت های فراوانی را انجام می دهند. مسلمانان مقیم لندن نیز همانند سایر کشور ها در روز عاشورا دسته های عزاداری تشکیل می دهند و با روضه خوانی و سینه زنی یاد و خاطره امام حسین (ع) و یارانش را زنده می کنند.

کشور اردن

از آن جایی که محرم و مراسماتش در هر کشوری به صورت های مختلفی برگزار می شود، در کشور اردن هم آداب و رسومی رواج دارد. در این کشور شیعیان در 10 روز اول محرم برای افراد مستمند و فقیر غذای نذری آماده کرده و به آن ها می دهند و همواره یاد و خاطره امام حسین(ع) و یارانش را زنده نگه می دارند. روز عاشورا در کشور اردن تعطیل است و مسلمانان اعم از شیعه و سنی از کار های روزانه خود دست می کشند. مراسم عزاداری این کشور در شهر موته و در کنار مزار شهید جعفر طیار برگزار می شود.

کشور پاکستان

در این کشور همه مردم چه شیعه و چه سنی در مراسم عزاداری امام حسین (ع) شرکت می کنند. افراد با آغاز این ماه همگی لباس مشکی می پوشند و پخت و پز در خانه ممنوع می باشد و مردم باید در مجالس باشند. همچنین آقایان نمی توانند در این ماه اصلاح کنند و لباس نو هم برای آن ها ممنوع می باشد. برای خانم ها هم آرایش کردن و استفاده از زیور آلات ممنوع می باشد. در این کشور رسم است که نباید کسی بخندد و درصورتی که کسی این کار را انجام دهد به وی تذکر داده می شود.

 

مجالس سخنرانی، روضه‌خوانی، سینه‌زنی، زنجیرزنی، تاسوعا و عاشورا از جمله مراسم این روزها در پاکستان است و مردم چند روز قبل از شروع محرم در خیابان ها تبلیغات و پوستر هایی را جهت اطلاع عموم از مکان های عزاداری پخش می کنند. از دیگرآداب این کشور این است از زمان شروع محرم به مدت 10 روز، هر روز را به یک نام، نامگذاری می کنند. همچنین مراسم اربعین کشور یکی از بزرگ ترین محافل حسینی در جهان است.

کشور سنگال

کشور سنگال، کشوری است که نیمی از جمعیت این کشور را مسلمانان و شیعیان تشکیل داده اند. مراسمات و آیین های محرم نیز در این کشور و در نقاط مختلف آن به صورت سنتی برگزار می شود. پوشش مردم در این ایام کاملا مشکی می باشد و مردم موظفند که به این قانون عمل کنند. روز عاشورا در زبان سنگالی به آن تمخریت گفته می شود. این روز در این کشور تعطیل می باشد و مردم همراه با مداحان با عزاداری و به تصویر در آوردن واقعه کربلا این روز را به پایان می رسانند. عزاداران نیز در پایان روز با غذای مخصوص این ایام که نوعی غذای عربی همراه با گوشت گاو است، پذیرایی می شوند.

برخی از مردم نیز به این رسم پایبندند که باید بعد از غذا بشقاب خود را بر روی سر خود بگذارند و و مراسمی به نام قاشق زنی که سالیان دور در ایران هم رواج داشته است را انجام دهند. همچنین در این کشور تنها عزاداری در مساجد آن برگزار می شود چرا که حسینیه ،هیئت و یا فاطمیه ای در این کشور وجود ندارد.

کشور آلمان  

 آلمان کشوری است که هرساله عزاداری محرم در آن با حضور اکثریت مردم که طبق آمار شمار آن ها به دو هزار نفر میرسد برگزار می شود. مرکز اسلامی هامبورگ هرساله در روز عاشورا و تاسوعا با سخنرانی و سینه زنی میزبان دوستداران امام حسین و اهل بیت  می باشد که به عزاداری می پردازند. این عزاداری به گونه ای است که مردم از شهر های نزدیک با مسافت های طولانی در این مراسم شرکت می کنند و ممکن است این عزاداری تا صبح روز بعد نیز ادامه داشته باشد. همچنین در این کشور در پایان عزاداری امام حسین(ع) از افرادی که شرکت داشته اند پذیرایی به عمل می آید و هزینه آن توسط تجار این کشور پرداخته می شود.

کشور کانادا

محرم نیز در بین مسلمانان کانادا هم از اهمیت خاصی برخوردار است. در این کشورهمراه با آغاز ماه محرم مراسمات مختلفی برگزار می شود. از زیباترین فعالیتی که در این کشور توسط شیعیان انجام می شود، مراسم سخنرانی می باشد. در این مراسم هدف این است که مسئله عاشورا مورد بررسی قرار بگیرد و درس های تاریخی آن و همچنین وجه علمی آن برای مردم بازگو شود. عزاداری در این کشور همانند دیگر کشور ها با سینه زنی و نوحه خوانی در مکان های سرپوشیده همچون حسینیه ها انجام می شود. در پایان نیز پرچمی در برابر شهرداری تورنتو به یاد امام حسین(ع) نیز به اهتزاز در می آورند.



:: برچسب‌ها: عاشوراو تاسوعا , اربعین حسینی , ماه محرم , ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

یکی از شهر های باستانی ایران که در خراسان رضوی قرار دارد، شهر کاشمر می باشد. این شهر که در 240 کیلومتری شهر مشهد قرار دارد همواره نام « یادگار تاریخ کهن ایران » را به خود اختصاص داده است. شهر کاشمر از زمان های قدیم تاکنون با نام های های بسیاری معروف بوده است. ترشیز، بست، سلطان آباد از جمله نام هایی هستند که برای این شهر تاریخی گذاشته شده اند. شهر کاشمر دارای جاذبه های طبیعی بسیاری می باشد. همچنین با قدمت 2500 ساله خودش توانسته است آثار تاریخی فراوانی را به یادگار بگذارد که در اینجا شما را با برخی ار آن ها آشنا می کنیم:

شهر کاشمر

مسجد جامع كاشمر

یکی از مهمترین مساجدی که در شهر کاشمر قرار دارد و نامش نیز در بین آثار تاریخی این شهر چشم می خورد، مسجد جامع کاشمر می باشد. این مسجد دارای یک ایوان 10 متری می باشد. همچنین این مسجد دارای صحنی است که 12 اتاق را در بر می گیرد. این شهر نیز عنوان مهم ترین بافت قدیمی شهر کاشمر را به خود اختصاص داده و هم اکنون نام آن توسط سازمان میراث فرهنگی در بین فهرست آثار ملی به چشم می خورد.

يخچال طبيعي بند قرا

یکی از جاهای دیدنی در شهر کاشمر روستای بند قرا می باشد که در 25 کیلومتری شهر روش واقع شده است. این روستا نیز جاذبه های گردشگری بی نظیری را در خود جای داده است که موجب می شود گردشگران زیادی این روستا را برای گذراندن روز های تعطیلی خود انتخاب کنند. یکی از جاذبه های دیدنی و حیرت انگیزی که در این روستا قرار دارد یخچال طبیعی می باشد که در تمامی فصل ها چه تابستان و چه زمستان پر یخ و سرد است.  بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه دو فصل بهار و پاییز می باشد.

كاروانسرا حاج كاظم مدرس

از دیگر جاذبه های تاریخی و زیبایی که در این شهرستان به چشم می خورد می توان به کاروانسرای حاج کاظم مدرس اشاره کرد. این کاروانسرای زیبا با توجه به سبک معماری که در آن استفاده شده است، در بین کاروانسرا های فوق العاده زیبای کشور نیز قرار دارد.

این کاروانسرا دارای قدمتی طولانی و از دوره پهلوی می باشد و استراحتگاهی برای مسافران نیز به شمار می رود. کاروانسرا حاج کاظم بر روی زمینی به مساحت 3000 متر بنا شده است و در حال حاضر تعداد 12 حجره در کنار آن قرار دارد که برخی از افراد از آن برای اقامت و برخی دیگر برای تجارت تاجران معامله استفاده می کنند.

آبشار و آبگرم معدني كريز

یکی از جاذبه های زیبا و طبیعی که در این شهر دیده می شود آبگرم آب معدنی می باشد که در فاصله 3 کیلومتری از روستای کریز واقع شده است. این پدیده بکر و طبیعی دارای خاصیت درمانی نیز می باشد. در کنار این جاذبه نیز دره ای بزرگ و رودخانه ای پرآب وجود دارد که زیبایی این مکان را دو چندان کرده است.

پارک جنگلی سید مرتضی

پارک جنگلی سید مرتضی پارکی است که در کنار آستان مقدس سید مرتضی ساخته شده است. این مجموعه زیبا امروزه به عنوان یک مکان زیارتی – سیاحتی  نیز به شمار می رود. همچنین این مکان مجهز به کلیه امکانات نظیر زائر سرا، آشپزخانه، بازار و... می باشد.



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری خراسان رضوی , شهر کاشمر , ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

با وجود ویروس کرونا در ایران و جهان، سال تحصیلی 1399 را می توان یکی از سخترین شرایط برای بازگشایی مدارس تحصیل دانش آموزان دانست. اما مسئولان آموزش پرورش برای این سال تحصیلی که از امروز 15 شهریور ماه 99 آغاز شده است، راهکار های فراوانی اندیشیده اند که اطمینان و اعتماد دانش آموزان و خانواده های آن ها را به همراه دارد.

همچنین در صورتی که برگزاری کلاس ها به صورت حضوری امکان پذیر نباشد، به طور مجازی و هزینه اینترنت شبکه شاد هم با دستور رئیس جمهور رایگان خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی، در پی بازگشایی مدارس از امروز 15 شهریور، بیان کرد: سال تحصیلی 1399 با توجه به دستورالعمل ها و رعایت فاصله این امکان قرار داده شده است که همه دانش آموزان به صورت حضوری آموزش را فرا گیرند و دانش آموزان نیز باید در کلاس های خود حضور پیدا کنند.

آن دسته از کلاس هایی که تعداد دانش آموزان آن زیاد می باشد به دو گروه زوج و فرد تقسیم می شوند. هدف همه ما این است که مدارس آموزش های خود را به صورت حضوری آغاز کنند.

همچنین بیان کرد: از آن جایی که هیچ روش دیگری قابل جایگزین شدن برای آموزش حضوری نیست، تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی دانش آموزان و معلمان این امر میسر می شود. در این صورت در هر لحظه هر نکته ای از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شود، ما آن کار را انجام می دهیم.

از امروز همراه با بازگشایی مدارس برنامه های آموزشی برای تمامی پایه ها از طریق تلویزیون عرضه خواهد شد.

حاجی میرزایی نیز درباره محتوای دروس پایه ها می گوید: محتوای دروس همه پایه ها تولید شده است و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد. همچنین این برنامه بر روی برنامه شاد جدید بارگذاری شده است.

اهمیت ویژه دانش آموزان پایه اول

حاجی میرزایی، نیز در مورد برگزاری کلاس ها به صورت حضوری و ضرورت آن می گوید: دانش آموزان ابتدایی و به خصوص پایه اول ابتدایی از اهمیت بیشتری برخوردارند و تاکید بر آن است که حتما با معلم آشنا شده و در ارتباط باشند.

ارائه سیمکارت ایمن به دانش آموزان

آن دسته از دانش آموزانی که امکان دسترسی به اینترنت را ندارند می توانند از تلویزیون استفاده کنند. در صورتی که در این خصوص هم مشکلی باشد ما بسته های مورد نیاز را برای آن ها فراهم خواهیم کرد.

وی در خصوص تامین اینترنت مورد نیاز دانش آموزان افزود: برای دانش آموزان نیز سیم کارت ایمنی برای استفاده از اینترنت داده می شود. همچنین تبلت های ارزانی در نظر گرفته شده است اما ظرفیت تولید در ایران پایین است و امکان واردات هم در این شرایط وجود ندارد.

ارائه سیم کارت شاد به دانش آموزان

در این شرایط که باید همه با همکاری هم کمک کنیم تا مخاطرات در جامعه کاهش پیدا کند، ما با همکاری وزارت ارتباطات تصمیم گرفته ایم تا در بین دانش آموزان سیمکارت رایگان شاد را عرضه کنیم.

مدرسه ها در همه روزها باید باز باشند

وزیر آموزش و پرورش در این جلسه ادامه داد: مدارس در همه روزها به غیر از ایام تعطیلی عمومی باید باز باشند. همچنین مدارسی که دانش آموزان آن زیاد هستند باید به گونه ای برنامه ریزی کنند تا خروج و ورودشان با هم برخورد نداشته باشد.

همچنین تصمیم گرفته شده است که معاونان آموزش و پرورش هر شهرستان باید یک روز را به بازدید از مدارس بپردازند و بر فعالیت در مدارس و نظافت دانش آموزان و معلمان نظارت داشته باشند.

برای کلیه مدارس بودجه ای جهت ضد عفونی کردن و رعایت پروتکل های بهداشتی به حساب آموزش و پرورش هر شهر نیز واریز شده است.  



:: برچسب‌ها: ستاد ملی کرونا , ویروس کرونا، بازگشایی مدارس , ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

در برنامه ریزی برای مسافرت نوروز 99 به همراه خانواده به شهرهای پر گردشگر مانند مشهد ، شما نیازمند رزرو فضای بزرگتر و راحت تری مانند هتل آپارتمان هستید. اگر کودک همراه خود دارید، باید فضای اقامتی تان دارای حیاط، بالکن یا محیطی مانند خانه باشد تا شما وکودک دلبندتان در عین راحتی، سفری خاطره انگیز را داشته باشید.

هتل آپارتمان تلفیقی از امکانات هتل و یک آپارتمان می باشد. می توانید مانند خانه در آنجا آشپزی کنید و غذایی مطابق ذائقه تان میل نمایید، اتاق هایی را به دوستان یا فرزندان خود و اتاقی را به خودتان اختصاص دهید و از تمام امکانات یک هتل نیز بهره ببرید. شهر زیارتی مشهد مقدس دارای تعداد زیادی هتل آپارتمان شیک و با کیفیت نزدیک به حرم مطهر رضوی می باشد، ولی با وجود تعداد زیاد زائران امام رضا(ع) در ایام نوروز99 ، پیشنهاد ما به شما رزرو پیش فروش هتل آپارتمان مورد نظر خود، قبل از بستن چمدان هایتان است.

این مقاله با معرفی تعدادی از هتل آپارتمان های پیش فروش مشهد در نوروز 99 ، شما را برای انتخاب بهتر، کمک می کند.

رزرو هتل آپارتمان های مشهد در پیش فروش نوروز 99

هتل آپارتمان آرین مشهد

هتل آپارتمان آرین، هتلی شیک، زیبا به همراه امکانات رفاهی کامل برای زائران حرم امام رضا(ع) و بسیار نزدیک به حرم مطهر می باشد. فاصله این هتل آپارتمان تا حرم رضوی تنها 2 دقیقه پیاده روی است. از این رو می تواند انتخاب مناسبی برای  بسیاری از زائران  باشد. ساختمان زیبا این هتل در کنار چیدمان و دکوراسیون چشم نواز آن فضایی دلپذیر برای اقامت را فراهم نموده است. این هتل آپارتمان دارای 30 واحد اقامتی در 4 طبقه می باشد که دارای اتاق های یک تا شش تخته و دو خوابه شش تخته است و در سال 1396 افتتاح گردید.

در این هتل آپارتمان، رستوران مرکزی، سلف سرویس و کافی شاپ، به بهترین نحو از مسافران پذیرایی می کند. هتل آپارتمان آرین دارای سیستم تهویه مطبوع، اینترنت بی سیم و مترجم به زبان انگلیسی و عربی می باشد.  در دسترس بودن ایستگاه های اتوبوس و مترو یکی دیگر از دلایل انتخاب این هتل آپارتمان برای داشتن اقامتی راحت و دلپذیر می باشد.

برای مشاهده قیمت رزرو هتل آپارتمان آرین مشهد در نوروز ۹۹ و مشاهده عکس های هتل کلیک کنید.

هتل آپارتمان آلتون

این هتل آپارتمان واقع در خیابان شیرازی، از یک سمت نزدیک به حرم امام رضا (ع) و از سمتی دیگر نزدیک به میدان شهدا می باشد. وجود پاساژهای بسیار در میدان شهدا و نزدیکی این هتل آپارتمان به بازار مرکزی نیاز مسافران برای خرید سوغاتی را برطرف نموده است. میهمانان این هتل آپارتمان می توانند با چند دقیقه پیاده روی از باغ نادری که یکی از مکان های گردشگری مشهد است بازدید نمایند.

این هتل آپارتمان دارای 30 واحد اقامتی در 5 طبقه می باشد. اتاق های دو تخته، سه تخته و آپارتمان های یک خوابه، که تمامی این واحدها مجهز به سیستم تهویه مطبوع، فضایی تمیز و شیک، چیدمانی فوق العاده و خدمات رفاهی مناسب می باشد.

رستورانی با غذاهای لذیذ، کافی شاپ و اینترنت رایگان در اتاق ها و در لابی برای میهمانان تدارک دیده شده تا اقامتی راحت و به یاد ماندنی را در این هتل آپارتمان تجربه نمایند. اتاق چمدان، گشت درون شهری و برون شهری، خدمات معلولین و جانبازان از دیگر امکانات این هتل قیمت مناسب و با کیفیت می باشد.

برای مشاهده قیمت رزرو هتل آپارتمان آلتون مشهد در نوروز ۹۹ و مشاهده عکس های هتل کلیک کنید.

هتل آپارتمان حیات شرق

این هتل آپارتمان نوساز یکی از بزرگترین هتل آپارتمان های مشهد محسوب می شود. که واقع در خیابان نواب صفوی و بسیار نزدیک به حرم مطهر رضوی می باشد. وجود پاساژها و مراکز خرید بسیار در اطراف این هتل برای مسافرینی که قصد خرید سوغاتی دارند بسیار مناسب است.

هتل آپارتمان حیات شرق (سارا سابق) در هشت طبقه و سه فاز بنا شده است که دارای واحد آپارتمان های یک خوابه دو نفره، دو خوابه چهار نفره و سه خوابه  شش نفره است. فضای این واحدها بسیار شیک، تمیز، چشم نواز و در عین حال مدرن و زیبا می باشد که برای داشتن اقامتی فوق العاده، بسیار مناسب است. امکانات رفاهی خوبی در این هتل آپارتمان مهیا شده و کارکنان آن بسیار مجرب و آموزش دیده می باشند. رستوران آن با طبخ غذاهای خوشمزه ایرانی و فرنگی رضایت شما را جلب کرده و کافی شاپ آن انواع دسر و نوشیدنی ها را در اختیار شما قرار می دهد.

این هتل اقامتی خوش همراه با آرامش را برای شما به ارمغان می آورد.

برای مشاهده قیمت رزرو هتل اپارتمان حیات شرق مشهد در نوروز ۹۹ و مشاهده عکس های هتل کلیک کنید.

هتل آپارتمان رسالت

این هتل آپارتمان نوساز سه ستاره در خیابان امام رضا واقع شده است که دارای 42 واحد اقامتی در هفت طبقه می باشد. نزدیک به حرم مطهر امام رضا (ع) و مراکز خرید بسیاری است و این خود یک مزیت عالی برای انتخاب این هتل آپارتمان برای اقامت زائران حرم رضوی می باشد.

تمام واحدهای اقامتی این هتل دارای سیستم تهویه مطبوع، تخت خواب های استاندارد، مبلمان، یخچال و حمام است. در رستوران آن بهترین غذاها طبخ شده و کافی شاپ آن مکانی دنج و عالی برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی می باشد.

با انتخاب این هتل آپارتمان می توانید اقامتی به یاد ماندنی،آرام و آسوده را تجربه کنید.

برای مشاهده قیمت رزرو هتل آپارتمان رسالت مشهد در نوروز ۹۹ و مشاهده عکس های هتل کلیک کنید.

هتل آپارتمان تعطیلات

هتل آپارتمان تعطیلات واقع در خیابان شهید اندرزگو، جهت ارائه بهتر خدمات به میهمانان خود در سال 1395 بازسازی شد. این هتل دارای 22 واحد آپارتمانی در 6 طبقه می باشد. تمامی اتاق ها مجهز به اینترنت Wi-Fi ، تهویه عالی، یخچال، بالکن، سرویس ایرانی و فرنگی و حمام می باشد.

این هتل آپارتمان نزدیک به ورودی باب الجواد حرم مطهر، انتخابی مناسب برای زائران می باشد و دارای آپارتمان های دو خوابه و چهار خوابه وسوئیت های دو نفره با امکان پخت و پز برای طبخ غذای دلخواه، می باشد. کافی شاپ و چای خانه سنتی، صبحانه رایگان،خدمات خشک شویی و تاکسی سرویس از دیگر امکانات این هتل است.

برای مشاهده قیمت رزرو هتل آپارتمان تعطیلات مشهد در نوروز ۹۹ و مشاهده عکس های هتل کلیک کنید.

هتل آپارتمان آفرین

این هتل آپارتمان بزرگ که شامل 85 واحد اقامتی در هفت طبقه می باشد یکی از با کیفیت ترین هتل آپارتمان های نزدیک به حرم مطهر می باشد. آپارتمان های یک خوابه و دو خوابه این هتل بسیار تمیز و مبله است و سوئیت های دو تخته مجهز به آشپزخانه، نیاز مسافران برای طبخ غذای دلخواه را برطرف نموده است.

هتل آپارتمان آفرین بهترین اتاق ها را برای راحتی میهمانان خود فراهم کرده است، امکاناتی از قبیل لاندری، تلویزیون، سیستم سرمایشی و گرمایشی، وسایل آشپزخانه، هود، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، حمام و کاناپه تخت شو و .. در تمام اتاق های این هتل تعبیه شده تا میهمانان اقامتی دلپذیر را تجربه نمایند.

رستوران هتل خوشمزه ترین غذاها را طبخ نموده و فضای دلنشین آن آماده پذیرایی از میهمانان ارجمند می باشد. نزدیکی به مراکز خرید از دیگر امتیازات این هتل آپارتمان دو ستاره است.

برای مشاهده قیمت رزرو هتل آپارتمان آفرین مشهد در نوروز ۹۹ و مشاهده عکس های هتل کلیک کنید.

هتل آپارتمان سلمان

این هتل آپارتمان واقع در خیابان امام رضا 3 بسیار نزدیک به حرم مطهر و مراکز خرید مانند بازار رضا و هفده شهریور و بازار های مجاور حرم رضوی می باشد. هتل آپارتمان تازه تاسیس سلمان دارای 34 واحد شیک و مجلل در سه طبقه است که تمامی واحدها بسیار بزرگ، راحت و مجهز ساخته شده است.

واحد های دو تخته، سه تخته، چهار تخته و پنج تخته دارای فضایی آرام و زیبا می باشد. رستوران هتل غذاهای ایرانی و فرنگی سرو کرده و در نهایت تمیزی و بهداشت، مواد اولیه تازه را برای طبخ غذاهای خود انتخاب می کنند. امکانات هتل شامل سیستم تهویه عالی، آسانسور، لاندری، اینترنت بی سیم و کافی شاپ می باشد.

امکانات دیگری مانند نصب بالابر معلولین در ورودی هتل برای تردد ویلچر و سالمندان، نشان دهنده ارائه خدمات با کیفیت این هتل برای میهمانان ارجمند می باشد.

برای مشاهده قیمت رزرو هتل آپارتمان سلمان مشهد در نوروز ۹۹ و مشاهده عکس های هتل کلیک کنید.

هتل آپارتمان ستارگان

این هتل آپارتمان عالی، در خیابان امام رضا 5 نزدیک به حرم مطهر واقع شده است. با 28 واحد اقامتی یکی از بهترین هتل آپارتمان های نزدیک حرم رضوی می باشد. اتاق های آن دارای کلیه امکانات رفاهی بوده و اینترنت بیسیم در تمام هتل قابل استفاده می باشد.

این هتل شیک و پر طرفدار دارای کافی شاپ، خدمات تاکسی سرویس، خشک شویی، تهویه مطبوع، رستوران عربی و خدمات روم سرویس می باشد و با پرسنلی مجرب و آموزش دیده آماده پذیرایی از میهمانان ارجمند و زائران حرم رضوی است.

برای مشاهده قیمت رزرو هتل آپارتمان ستارگان مشهد در نوروز ۹۹ و مشاهده عکس های هتل کلیک کنید. 



:: برچسب‌ها: لیست هتل آپارتمان های مشهد , پیش فروش هتل آپارتمان نوروز 99 , هتل آپارتمان های نوروز 99 , ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

هتل آپارتمان آلتون

هتل آپارتمان آلتون مشهد واقع در خیابان شیرازی مشهد، یکی از هتل های مناسب برای مسافرانی است که به دنبال اقامتگاهی در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع) هستید. این هتل آپارتمان امکانات کامل مورد نیاز مسافرانی که اقدام به رزرو اتاق در آن می کنند را فراهم و تمامی تلاش خود را جهت کسب رضایت مشتری به عمل می آورد. نزدیکی به وسایل حمل و نقل عمومی و بازارهای شناخته شده مشهد سهولت جابجایی را برای مسافران ساکن در هتل آپارتمان آلتون فراهم می کند. در ماه های اخیر و بحران ناشی از کرونا که در صنعت گردشگری و فعالیت هتل ها تاثیر منفی گذاشت، هتل آپارتمان آلتون در این زمینه تمهیدات لازم جهت حفظ سلامت مسافران را پیاده کرده است.

اقدامات ضد کرونایی هتل آپارتمان آلتون

از جمله تغییرات ایجاد شده پس از گسترش کرونا می توان به انجام اقدامات ضد کرونایی از ورودی هتل آپارتمان آلتون اشاره کرد. مسافران در ابتدای ورود به هتل با میز سلامت روبرو می شوند که شامل دستکش، ماسک و مواد ضد عفونی کننده برای تمیز کردن وسایل شخصی است. آسانسورها به سطل زباله و دستمال کاغذی تجهیز شده اند تا از تماس دست با دکمه های آسانسور و انتقال آلودگی جلوگیری شود. وسایل قرار گرفته در اتاق های هتل آپارتمان آلتون به صورت پک های گندزدایی شده آماده شده اند، از جمله ملافه ها و دمپایی و دیگر وسایل شخصی. تمامی کارکنان هتل آپارتمان آلتون موظف به توجه بیشتر به نظافت شخصی و استفاده از دستکش، ماسک و شیلد محافظ هستند. پرسنل هر روزه مورد تست تب سنجی قرار می گیرند تا از سلامت آنها اطمینان حاصل شود.

با توجه به مشکلات ایجاد شده در عموم فعالیت های تجاری و برای اکثریت افراد جامعه، مدیریت هتل آپارتمان آلتون جهت افزایش رفاه حال مسافران که قصد اقامت در آنجا را دارند، به ازای هر دو شب اقامت یک شب اقامت رایگان در نظر گرفته است.

با توجه به ویژگی های گفته شده می خواهیم نگاهی بیندازیم به نظرات افرادی که تجربه اقامت در هتل آپارتمان آلتون را دارند.

محاسن

  • برخورد مناسب کارکنان
  • رعایت پروتکل های بهداشتی ضد کرونایی
  • اتاق های بزرگ
  • توجه به تمیزی و نظافت اتاق ها
  • نزدیکی به خیابان های مهم شهر مثل میدان شهدا و احمد آباد
  • قیمت مناسب
  • ارائه اتاق های VIP
  • کیفیت بالای غذا

معایب

  • عدم وجود پارکینگ

هتل آپارتمان آرین

هتل آپارتمان آرین در گروه هتل آپارتمان های مقرون به صرفه مشهد قرار دارد. این هتل در خیابان امام رضا  بین امام رضا 1 و 3 قرار دارد. فاصله 3 دقیقه ای تا حرم مطهر امام رضا از محاسن قابل توجه هتل آپارتمان آرین است. هتل در سال های اخیر ساخته شده است، امکانات و چیدمان هتل آپارتمان آرین مطابق با نیازهای مسافران به روز شده است. از جمله می توان به سوییت های مجهز، کافی شاپ 24 ساعته و اینترنت رایگان اشاره کرد.

اقدامات بهداشتی هتل آپارتمان آرین در مقابله با کرونا

افزایش گسترش کرونا در شهرهای مختلف و به طبع آن در مشهد مقدس، حساسیت های بهداشتی را افزایش داده است و مجموعه هتل آپارتمان آرین نیز که توجه ویژه ای به حفظ سلامت و بهداشت مسافران و پرسنل دارد اقدامات جدی در این زمینه اعمال کرده است. از جمله این اقدامات می توان به الزام انجام مرتب ضد عفونی فضای هتل، تدارک میز سلامت در ورودی هتل با قرار دادن ماسک، دستکش و محلول ضد عفونی کننده اشاره کرد. تمام پرسنل به صورت روزانه مورد تب سنجی قرار می گیرند. قرار گرفتن مواد ضد عفونی کننده در قسمت های مختلف هتل آپارتمان آرین مثل آسانسورها، رستوران، لابی و پذیرش از دیگر فعالیت های ضد کرونایی است.

با توجه به هشدارهای ارائه شده از طرف سازمان های بهداشتی جهت عدم تجمع در شرایط کرونا، هتل آپارتمان آرین سرویس ارائه وعده های غذایی را از منوی بوفه تغییر داده و به شکل انتخابی درآورده است.

در ادامه به محاسن و معایب هتل آپارتمان آرین مشهد بر اساس نظرات افرادی می پردازیم که تجربه رزرو اتاق در هتل آرین مشهد را دارند:

محاسن

  • نزدیکی به حرم و امکان رفت آمد آسان افراد مسن
  • دکوراسیون به روز
  • نزدیکی به بازار هفده شهریور
  • وجود کارکنان مسلط به زبان عربی و انگلیسی
  • خوش برخورد بودن پرسنل و رسیدگی به موقع به مشکلات مسافران
  • امکانات رفاهی مناسب معلولین
  • قیمت مناسب
  • نزدیکی به پایانه مسافربری زمینی، ریلی و هوایی

معایب 

  • قرار گرفتن در محدوده طرح ترافیک

هتل پرستاره

هتل پرستاره مشهد در فاصله 1.5 کیلومتری حرم مطهر، در خیابان امام رضا 18 واقع شده است. مسافران می توانند با 14 دقیقه پیاده روی و بدون مشکلات ترافیک، برای زیارت به حرم امام رضا (ع) مشرف شوند.

امکانات هتل پرستاره شامل رستوران با تنوع غذایی بالا، کافی شاپ، لابی شیک و مجهز به اینترنت وایرلس، روزنامه رایگان، تاکسی سرویس، آسانسور، لاندری و سرویس گرمایشی و سرمایشی و نظافت روزانه و علاوه بر آن نظافت طبق درخواست مسافر می باشد. سهولت استفاده از قطار شهری امکان جابجایی ارزان قیمت را برای افرادی که در این هتل اقامت دارند فراهم می کند.

فعالیت های ضد کرونایی هتل پرستاره

هتل پرستاره تمام تلاش خود را برای آماده سازی امکانات رفاهی برای حال مسافران به عمل می آورد. در روزهای گسترش کرونا و نگرانی های موجود در زمینه انتقال بیماری، هتل پرستاره با جدی تر گرفتن مسائل بهداشتی از جمله فراهم کردن ضد عفونی کننده در بخش های مختلف هتل، ارائه ماسک و دستکش به مسافران و الزامات سختگیرانه برای پرنسل و کارکنان، به طور جدی در پیشگیری از انتقال احتمالی ویروس کرونا اقدام کرده است.

هتل آپارتمان

ارائه سرویس غذای انتخابی از دیگر مسائل بهداشتی رعایت شده در هتل پرستاره است که طبق موازین سازمان بهداشت در مقابله با کروناست.

اختصاص یک شب اقامت رایگان به ازای هر دو شب رزرو اتاق در هتل پرستاره، یکی از اقداماتی است که این مجموعه برای رفاه و رضایت مسافران پس از کاهش محدودیت های سفرهای سفر ناشی از کرونا در نظر گرفته است.

محاسن و معایب هتل پرستاره مشهد از نگاه مسافرانی که در آن اقامت داشته اند:

محاسن

  • نزدیکی به حرم مطهر امام رضا (ع) و امکان پیاده روی 15 دقیقه ای
  • نزدیکی بازار رضا
  • دسترسی آسان به فروشگاه های مختلف
  • برخورد مناسب کارکنان و توجه کافی برای درخواست های مسافران
  • وجود کافی شاپ با منو دلخواه
  • مسافت کوتاه تا خیابان اصلی
  • رعایت کامل تمام موازین بهداشتی در مقابله با کرونا
  • وجود پارکینگ

معایب

  • قرار گیری در محدوده طرح ترافیک 



:: برچسب‌ها: هتل آپارتمان های مشهد , هتل های مشهد , پروتکل های بهداشتی , ویروس کرونا ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

هتل آپارتمان آرین یکی از بهترین اقامتگاه‌های شهر مقدس مشهد بوده که در نزدیکی و جوار حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) قرار دارد. با توجه به فاصله بسیار کمی که تا حرم مطهر دارد, از این رو هتل آپارتمان آرین مشهد را می توان از جمله هتل آپارتمان مشهد نزدیک به حرم به شمار آورد. این هتل آپارتمان دارای واحد های اتاق دو تخته , اتاق سه تخته , اتاق چهار تخته و آپارتمان دو خوابه شش تخته می باشد. یکی از خدمات این مکان ترجمه زبان عربی و انگلیسی برای مسافرین و زائرین گرامی است.

جهت مشاهده عکس های بیشتر و رزرو اتاق در هتل آپارتمان آرین کلیک کنید.

از ویژگی های این هتل دارا بودن کلیه امکانات رفاهی از قبیل رستوران، سه وعده غذایی بوفه (سلف سرویس)، لاندری، آشپزخانه مرکزی، روف گاردن (بام سبز)، دوآسانسور، روم سرویس،کافی شاپ VIP، اینترنت وایرلس رایگان در لابی و واحد ها می باشد.

هتل آپارتمان آرین مشهد

این هتل آپارتمان با اتاق های بزرگ و عالی و دو درب وردی از امام رضا 1 و 3 امکانات پیشرفته خنک کننده و حرارتی و کافی شاپ  24 ساعته محبوب جهت میهمانی که هتلی با قیمت مناسب و نزدیک حرم امام رضا می خواهند، می باشد. از ویژگی های مهم هتل آپارتمان آرین مشهد دسترسی آسان به مراکز خريد و پايانه‌های هوايی و زمينی و ريلی است.

هتل آپارتمان آرین مشهد

  • فاصله تا حرم: 14 ثانیه با ماشین (206.2 متر)
  • فاصله تا حرم: 2 دقیقه پیاده (206.2 متر)
  • فاصله تا بازار رضا: 24 ثانیه با ماشین (333.8 متر)
  • فاصله تا بازار رضا: 3 دقیقه پیاده (333.8 متر)
  • فاصله تا مجتمع تجاری زیست خاور: 7 دقیقه با ماشین (2.91 کیلومتر)
  • فاصله تا مجتمع تجاری زیست خاور: 34 دقیقه پیاده (2.91 کیلومتر)
  • فاصله تا مجتمع تجاری الماس شرق: 21 دقیقه با ماشین (5.93 کیلومتر)
  • فاصله تا مجتمع تجاری الماس شرق: 1 ساعت و 35 دقیقه پیاده (8.12 کیلومتر)
  • فاصله تا نمایشگاه بین المللی مشهد: 56 دقیقه با ماشین (20.96 کیلومتر)

  • فاصله تا امامزادگان یاسر و ناصر: 1 ساعت و 20 دقیقه با ماشین (59.38 کیلومتر)
  • فاصله تا پارک ملت مشهد: 22 دقیقه با ماشین (8.48 کیلومتر)
  • فاصله تا پارک کوهسنگی: 12 دقیقه با ماشین (6.05 کیلومتر)
  • فاصله تا سرزمین موج های خروشان: 56 دقیقه با ماشین (20.96 کیلومتر)
  • فاصله تا سرزمین موج های آبی: 22 دقیقه با ماشین (8.48 کیلومتر)
  • فاصله تا مجتمع تفریحی توریستی چالیدره: 1 ساعت و 31 دقیقه با ماشین (65.98 کیلومتر)
  • فاصله تا منطقه ییلاقی طرقبه: 1 ساعت و 23 دقیقه با ماشین (61.31 کیلومتر)
  • فاصله تا فرودگاه شهید هاشمی نژاد: 11 دقیقه با ماشین (4.22 کیلومتر)
  • فاصله تا راه آهن:8 دقیقه با ماشین (3.47 کیلومتر)
  • فاصله تا راه آهن: 40 دقیقه پیاده (3.47 کیلومتر)
  • فاصله تا پایانه مسافربری: 5 دقیقه با ماشین (2.58 کیلومتر)
  • فاصله تا پایانه مسافربری: 30 دقیقه پیاده (2.58 کیلومتر)

جهت مشاهده عکس های بیشتر و رزرو اتاق در هتل آپارتمان آرین کلیک کنید.

 



:: برچسب‌ها: هتل آپارتمان آرین مشهد , بهترین هتل باقیمت مناسب ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 شهريور 1399 | نظرات ()