نوشته شده توسط : gheirati

برافروختن آتش و پریدن از روی آن، یکی از رسم و رسومات چهارشنبه سوری مردم ایران است که در غروب آخرین سه شنبه سال برگزار می شود. این جشن بهاری دروازه ای رو به بهار و عید نوروز محسوب می شود. واژه چهارشنبه سوری برای مردم در سراسر ایران نامی آشنا بوده، اما هر منطقه آن را با گویش مخصوص و آداب و رسوم خاص شهر خود برگزار می کند.

چهار

و اما رسم و رسومات چهارشنبه سوری در شهر های مختلف کشور

همانطور که گفتیم چهارشنبه سوری در شهر های مختلف کشور گویش ها و آداب و رسوم متفاوتی دارد. در این قسمت می خواهیم رسم و رسومات چهارشنبه سوری در برخی از شهر ها را بیان کنیم:

شهر شیراز

چهارشنبه سوری در شهر شیراز به این صورت برگزار می شود که افراد در هنگام غروب تعداد هفت یا سه کپه خار را تهیه می کنند و آن ها را آتش می زنند. سپس از روی آن ها پریده و جمله خاص این شب را "زردی من از تو، سرخی تو از من" را می خوانند. همچنین در کنار این کار یک سبو یا یک کوزه سفالی را می شکنند. یکی دیگر از اقداماتی که مردم شیراز در این شهر انجام می دهند، گرفتن فال حافظ در دورهمی ها که به آن "فال دوره" گفته می شود.

فال گوش ایستادن از هم یکی از آدابی است که در شهر شیراز توسط زنان و دختران انجام می شود. این کار به این صورت انجام می شود که این افراد ابتدا چادر به سر کرده و نیت می کنند و در قسمتی از کوچه می ایستند و به صحبت های رهگذارن نیز گوش می دهند. خوردن آجیل شیرین، پختن آش، ریختن کندر و اسپند در آتش و... از دیگر اقدامات شیرازی ها در این شب است.   

رشت

مردم شهر رشت هم در چهارشنبه سوری آداب و رسوم مخصوص به خود را دارند. مردم شهر رشت در کنار جشن اصلی چهارشنبه سوری اقدامات دیگری همچون آتش روشن کردن و پریدن از روی آن، خوردن آجیل، قاشق زنی و فال گوش را نیز انجام می دهند. رشتی ها در خانه های خود در شب چهارشنبه سوری باید اسپند، کندر، گلاب و شمع داشته باشند. اسپند و کندر را دود می کنند و شمع را به جهت روشنایی نیز روشن می کنند، سپس گلاب را به صورت خود می زنند. اقدام دیگر این شهر ریختن خاکستر آتش چهارشنبه سوری در صبح روز بعد پای درختان است. این کار با هدف بارور کردن درختان نیز انجام می شود.

مشهد

مردم شهر مشهد در شب چهارشنبه سوری آتشی با هیزم در کوچه یا حیاط خود درست کرده و از روی آن می پرند. آتش نیز باید کامل به خاکستر تبدیل شود و اعضای خانواده آن ها را به سر کوچه می برند تا باد آن ها را ببرد. کوزه شکستن یکی دیگر از آداب و رسوم مشهدی ها می باشد که مردم ظرف های کهنه و یا کوزه های جرم گرفته را به پشت بام برده و می شکنند و یا مقداری نمک به نشانه بدبختی، مقداری زغال به نشانه سیاه روزی و سکه ای به نشانه ی تنگدستی را درون کوزه ای قرار می دهند که توسط یکی از اعضای خانواده همراه با گفتن جمله «درد و بلای خانه را ریختم در کوچه» به وسط کوچه پرتاپ می شود.  

مشهد

تبریز

مردم تبریز هم همچون دیگر شهر ها آداب و رسوم خاصی برای چهارشنبه سوری دارند. در این شهر جوانان قبل از طلوع آفتاب به کوچه رفته و هفت مرتبه از روی جوی آب می پرند و شعر “آتیل ماتیل چهارشنبه آینا تکین بختیم آچیل چهارشنبه” که در زبان فارسی به معنی “زردی من از تو سرخی تو از من” را می خوانند. آب یا گلاب ریختن روی صورت نیز از دیگر کارهایی که مردم تبریز انجام می دهند و اعتقاد دارند که این کار باعث سعادت در زندگی می شود.

مردم تبریز در عصر روز سه شنبه برای خرید به چهارشنبه بازار موجود در تبریز می روند و به خریدن شیرینی، میوه خشک و انواع آجیل می پردازند که به آن چهارشنبه یمیشی گفته می شود. برخی از این کار ها همچنان ادامه دارند و بعضی دیگر در این شهر فراموش شده اند. 



:: برچسب‌ها: چهارشنبه سوری , چهارشنبه سوری99 , چهارشنبه سوری ایران باستان ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

یکی از جشن های ایرانی که همراه با رسم و رسوماتی خاص در آخرین غروب سه شنبه سال برگزار می شود، چهارشنبه سوری می باشد. واژه چهارشنبه سوری از معانی خاصی گرفته شده است. برخی از پژوهشگران معتقدند که کلمه سور به معنای «جشن» و برخی دیگر در این باورند که این کلمه به معنای سرخ بوده و نشانه ای از سرخی آتش و یا سرخی و سلامتی فرد را در بر میگیرد.

چهارشنبه سوری به بیانی دیگر

در واقع چهارشنبه سوری مقدمه ای است برای ایام نوروز که مردم با برگزاری آن به استقبال بهار می روند. در این روز مهمترین آیینی به صورت مشترک در سراسر ایران برگزار می شود، روشن کردن آتشی بسیار بزرگ است که افراد از روی آن می پرند. هدف از این کار این است که بیماری و مشکلات را به آتش سپرده و سرخی و نیرو و قدرت را از آتش نیز می گیرند.سوزاندن وسایل کهنه، اسپند دود کردن، زاج سوزی، ریختن خاکستر آتش به بیرون از آتش، کوزه شکنی و... از دیگر اقداماتی می باشند که در این روز برای دفع بلا و نحسی می توان انجام داد.

نام های مختلف چهارشنبه سوری در شهر های ایران

چهارشنبه سوری هرساله در کشور و در شهر های مختلف برگزار می شود. این جشن نیز دارای نام های متفاوتی در سراسر ایران شناخته شده است. برای مثال مردم گیلان این جشن را با نام "گول گوله چهارشنبه"، در کردستان " چوارشمه کوله"، در اصفهان "چارشمبه-سُرخی"، قزوین" كوله چهارشنبه" و... که هر شهر نیز با آداب و رسوم خود این جشن را برگزار می کند.

تاریخچه چهارشنبه سوری در ایران

افرادی در گذشته وجود داشتند که معتقد بودند جشن چهارشنبه سوری به دوران پیش از اسلام هیچ تعلقی ندارد. بنابراین تنها و قدیمی ترین منبعی که به این جشن اشاره کرده، کتاب بخارا نوشته ابوبکر محمد بن جعفر نرشخی می باشد. وی در این کتاب آورده است:

<< چون امیر منصور بن نوح به مُلک بنشست، اندر ماه شوال سال ۳۵۰، به جوی مولیان فرمود تا آن سرای را دیگر بار عمارت کردند و هرچه هلاک و ضایع شده بود بهتر از آن به حاصل کردند. آن‌گاه امیر به سرای بنشست و هنوز سال تمام نشده بود که چون شب سوری چنان که «عادت قدیم» است، آتشی عظیم افروختند.>>

ناگفته نماند که اعراب روز چهارشنبه را روزی نحس دانسته اند و در این روز مراسم عروسی، مسافرت و... را نمی گرفتند. بر اساس این عقیده منوچهر دامغانی در بیتی از شعر خود در خصوص این نکته به این شکل اشاره کرده است:

چهارشنبه که روز بلاست باده بخور        به ساتکین می‌خور تا به عافیت گذرد



:: برچسب‌ها: چهارشنبه سوری , چهارشنبه سوری99 , چهارشنبه سوری ایران باستان ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

افراد با رسیدن بهار و آغاز تعطیلات نوروز بساط برنامه ریزی برای تعطیلات را پهن می کنند و هر یک نظر خود را برای هر چه بهتر شدن این روز ها را بیان می کنند و در نهایت مکانی را برای گذراندن اوقات خوشی خود انتخاب می کنند. اما ممکن است برای بیشتر افراد این سوال پیش بیاید که عید نوروز به کجا سفر کنیم؟ وبلاگ های هتل در این مقاله سعی دارد تا محبوب ترین مقاصد سفر عید نوروز را به شما معرفی کند. همراه ما باشید:

افراد زیادی وجود دارند که عاشق گردشگری در ایران هستند و سفر داخلی را به سفر های خارجی ترجیح داده و در اولویت انتخاب هایشان قرار می دهند. اما در مقابل افرادی هم وجود دارند که به سمت تور های خارجی رفته و می خواهند این روز های زیبای خود را در کشور های خارجی با خاطراتی بیاد ماندنی تجربه کنند.  در این مقاله شما را با محبوب ترین مقاصد گردشگری که می توانند در ایام تعطیل با زیبایی خود می توانند بهترین مقصد ها باشند، آشنا می کنیم:

قشم

یکی از بهترین مقاصد در فصل بهار و ایام تعطیل نوروز ، نیمه جنوبی کشور می باشد. این بخش از کشور در فصل بهار آب و هوایی بسیار مساعد تری نسبت به دیگر مناطق کشور دارد. جنوب کشور با دارا بودن جزایر شگفت انگیز بسیاری همچون جزیره قشم، هرمز و... که هر کدام از آن ها خود دارای جاذبه های منحصر به فردی می باشند که می تواند برای شما نوروز متفاوتی را رقم بزنند. تنگه چاهکوه قشم، جزایر ناز قشم، دره ستارگان قشم، غار نمکدان قشم، چاه های تل آب یا طلا قشم، جزیره هنگام قشم، قلعه پرتغالی ها قشم و... ار جمله جاذبه های گردشگری جنوب کشور می باشند که می توان در ایام تعطیل به آن ها سفر کرد.

شیراز

یکی از دیگر شهر های داخلی که در ایام عید حال و هوای خاصی دارد، شهر راز یعنی شهر شیراز است. این شهر در هر سال در بین پر طرفدار ترین شهر ها شناخته قرار می گیرد. فصل بهار در شیراز که با رویش شکوفه های بهار نارنج است، نوروزی بی نظیر را به گردشگران و مسافران هدیه می کند. این شهر با داشتن جاذبه های تاریخی بی نظیری همچون مجموعه زندیه و آرامگاه‌های شاعران بزرگ پارسی و... جذابیتی را از آن خود کرده است که با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست و اگر بارها از آن ها بازدید کرده باشیم بازهم کم است.

با سفر به این شهر هیچ نگران محل اقامت خود نباشید چرا که هتل هایی با تمام امکانات مورد نیاز شما قرار داده شده تا شما بتوانید با رزرو هتل سفری راحت و بدون دغدغه را در این خطه از کشور ایران تجربه کنید.

کرمان

کرمان، شهر فرهنگ و تاریخ می تواند مقصد دیگری برای تعطیلات نوروزی باشد. دیدنی هایی که با گوشه ای از تاریخ وفرهنگ شهر کرمان تلفیق شده است و هرساله گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می کند. این شهر دارای گردشگری های بی نظیری هم می باشد که از معروف ترین جاذبه های توریستی کرمان و ایران به شمار می روند. مجموعه گنجعلی خان شامل حمام گنجعلی خان و بازار گنجعلی خان، چهارسوق، موزه سکه، بازار مسگرها، مقبره خواجه اتابک، قلعه های تاریخی همچون قلعه دختر و قلعه اردشیر، یخدان مویدی، آتشکده زرتشتیان و... از جمله جاذبه های کرمان محسوب می شوند که با استقبال بی نظیر گردشگران در هر روز از سال روبه رو می شوند.

با سفر به این شهر و رزرو هتل های کرمان یک تجربه اقامتی بی نظیر و به یادماندنی را به خود و همراهانتان هدیه دهید.

یزد

شهر یزد از آن دسته شهر هایی است که در هر روز از سال که به آن سفر کنید، آب و هوایی مطبوع و دلنشین را به شما هدیه می دهد. این شهر تاریخی با جاذبه های شگفت انگیز خود که هرساله باعث می شوند گردشگران از هر کجای جهان به این شهر آمده و از آن ها بازدید کنند، یک مقصد حیرت انگیزی به شمار می رود. آتشکده زرتشتیان، گور دخمه‌ها، مسجد جامع یزد، محله قدیمی فهادان و ... از جمله ی جاذبه های تاریخی و گردشگری می باشند، که برای بسیاری از علاقه ‌مندان به تاریخ و فرهنگ بسیار جذاب هستند.

با سفر به این شهر و اقامت در هتل های پارسیان صفائیه یزد و اقامتگاه سنتی گیتی یزد که توانسته اند با ترکیب امکانات مدرن و همچنین با بکار گیری معماری سنتی ایرانی بخشی از تاریخ و فرهنگ ایرانی را به نمایش بگذارد، تجربه اقامت در هتل هایی متفاوت نسبت به هتل های مدرن را برای خود به ثبت برسانید.  



:: برچسب‌ها: رزرو هتل , رزرو تور , گردشگری , سفر های نوروزی , جاذبه های گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

 همه ما شاید بارها به دلایل مختلفی به تعطیلی های چند روزه ای برخورد کنیم و این سوال که کجا بریم و چطور؟ برای ما پیش آمده باشد. همچنین ممکن است که بار ها با اهداف مختلف کاری، تفریح، دیدن اقوام، زیارت و... از شهر و محل زندگی خود فاصله گرفته و به شهر یا کشوری دیگر برویم. پس از مدت زمان طولانی کار و روبه رو شدن با مشکلات مختلف احساس نیاز به استراحت و آشنایی با فرهنگ، اقلیم، تاریخ، مکان های دیدنی و بدست آوردن تجربه های جدید در خودتان احساس کنید.

رزرو هتل

از آنجایی که ما هیچ اطلاعی نسبت به مکان و موقعیت جغرافیایی محل مورد نظر نداریم می بایست اطلاعات دقیق از جزئیات مقصد از نوع آب و هوا را از سایت های معتبر گرفته تا اقامتگاهی راحت از نظر امکانات و میزان دسترسی به مکان های مختلف و قیمت هتل یا مهمان پذیرو یا... را داشته باشیم.

همه ما دوست داریم هنگام سفر و ورود به شهر جدید خیلی فوری و بدون هیچ دغدغه ای وارد اقامتگاه خود شده و خستگی راه را از تن خارج کنیم تا بتوانیم با شور و اشتیاق بیشتری به مکان های تفریحی و گردشگری آن شهر رفته و سفری لذت بخش داشته باشیم. با گسترش و پیشرفت تکنولوژی امکان مشاوره و کسب اطلاعات در زمینه انتخاب هتل و رزرو آنلاین هتل برای همه مسافرین عزیز فراهم شده است.

گرفتن اطلاع نادرست از برخی افراد

بیشتر اوقات برخی از افراد برای یافتن پاسخ این سوال که کجا بریم و چطور؟ به افراد یا سایت هایی اعتماد می کنند که بدون آگاهی از اطلاعات درست، باعث سردرگمی و عقب ماندن از برنامه سفر می شود. در هر صورت انتظارات هر فرد نسبت به اقامتگاه خود متفاوت می باشد. معمولا مسافران تمایل دارند در این مدت امکانات تفریحی، مراکز خرید، رستوران ها، پارک های بازی، درمانگاه و... در نزدیکی اقامتگاه باشد و امکان دسترسی به همه ضروریات سفر مهیا باشد.

سر زدن به تک تک هتل ها و مهمانپذیر ها برای اطلاع از امکانات، قیمت و... کار بسیار سخت و زمان بری است وشما را از سپری کردن وقت در مکان های تفریحی باز می دارد. در بسیاری از موارد مسافران مسیر طولانی را برای پیدا کردن اقامتگاه پیموده ولی هنگام حضور در مکان متوجه می شوند که هتل امکانات مورد نیاز را ندارد و یا در بدترین حالت ممکن است و یا اتاق خالی برای اقامت نداشته باشد.

تیم رزوراسیون HiHotel.ir

با گسترش شهر ها و جمعیت و در نهایت پیشرفت تکنولوژی دسترسی آسان به اطلاعات دقیق از محل اقامت مورد نظر آسان شده و دیگر نیاز نیست به روش های سنتی اقامتگاه خود را رزرو کنیم. تیم رزوراسیون HiHotel.ir از کادری مجرب در زمینه های رزرو، مشاوره، IT و پشتیبانی 24 ساعته تشکیل شده است.



:: برچسب‌ها: رزرو هتل , رزرو آنلاین هتل , گردشگری , های هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

 مبعث و باران نور، دستان خسته تاریخ را روشن کرد و طلیعه ایمان بر بلندای انسانیت درخشید.برترین تجلّی خدا در کسوت آفتاب، معراج را زمزمه کرد و برگزیده شد برای خواندن اولین آیات نور:
«إِقْرَاءَ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِیَ خَلَقَ…»

مبعث پیامبر

عید مبعث مبارک

حضرت محمد (ص) در 27 رجب سال چهلم عام الفیل به مقام پیامبری رسیده و از آن پس رسالت خود را آغاز کرده است. به همین این تاریخ در فرهنگ شیعه به نام عید مبعث نام گذاری شده است. بعثت پیامبر نیز شروع دین اسلام و از بین بردن بت پرستی از حجاز بود.

پیامبر اکرم حضرت محمد (ص)، در سن 40 سالگی در غار حرا توسط خداوند به این مقام رسیدند. ایشان در زمانی که در غار حرا مشغول عبادت بودند، خداوند با نازل کردن آیه ای از سوره علق بر ایشان، بعثت را سرآغاز پیامبری حضرت محمد (ص) عنوان کردند. پیامبر این جریان را ابتدا با همسر خود و سپس با پسر عموی خود حضرت علی (ع) در میان گذاشتند. همچنین پس از گذشت سه سال با نزول آیه ( وَأَنذِرْ عَشِیرَتَک الْأَقْرَبِینَ ) که به معنی ( و خویشان نزدیکت را هشدار ده.) می باشد، دیگران را از نبوت خود آگاه کرد.

اولین ارتباط پیامبر با عالم غیب با احساس سنگینی بار عظیم رسالت را که از جانب خداوند توسط جبرئیل به او داده شده بود، همراه بود. حضرت محمد (ص)، که تا آن زمان در هیچ مدرسه ای و در نزد هیچ استادی درس نخوانده بود، به یکباره این وظیفه سنگین به او داده شده بود که از آن زمان تاکنون راهنمای میلیون ها انسان در سراسر جهان بوده و همچنان چراغ هدایت انسان ها را روشن دارد.

آغاز بعثت و آغاز زندگی همراه با آرامش

محمد

بعثت پیامبر اکرم (ص)، برای جامعه بشری و شیعیان حامل پیامد های بسیار خوبی بوده است. از این رو آغاز بعثت باعث شد که:

  • بعثت سبب ایجاد یک تحول بنیادین با دگرگونی اساسی در انسان ها در بخش های مختلف جامعه شد.
  • سبب ایجاد زندگی توأم با آرامش و صلح برای انسان شد.
  • سبب شد تا دین اسلام به دین رحمت و دین صلح و سازش نیز معروف شود، چرا که اولین پیام هایی که بر پیامبر نازل می شد پیام صلح ، پیام آشتی و پیام زندگی جمعی و گروهی بوده است.

بعثت بزرگترین حادثه در تاریخ آخرالزمان جامعه بشریت

یکی از بزرگترین حادثه هایی که در تاریخ جامعه بشریت رخ داده است، مبعث پیامبر اکرم (ص) می باشد. این عید نیز در تاریخ آغاز سرفصل مهمی در همه بخش های جامعه بوده است. در این روز آخرین فرستاده خداوند همراه با کامل ترین دین در کنار برآورده کردن نیاز های فکری و معنوی و سیاسی به نبوت و رسالت رسیده است. همچنین عید مبعث از ایام الله نیز به شمار می رود. 



:: برچسب‌ها: مبعث , عید مبعث , رسول اکرم , ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

سلام بر آن آقای غریبی امام موسی که شیعیان به میمنت آزادی شأن به استقبال آمدند ولی پیکر تابناکش با غل و زنجیر از کاخ هارون بیرون آمد.

" شهادت امام کاظم (ع) تسلیت باد. "

هفتمین امام شیعیان دوازده امامی، موسی بن جعفر معروف به امام موسی کاظم (ع) می باشد که در روز 7 ماه صفر سال 128 هجری قمری در منطقه ای میان مکه و مدینه به نام ابواء چشم به جهان گشوده است. وی فرزند امام صادق (ع) و حمیده بربریه می باشد. یکی از ویژگی های بی نظیر امام موسی کاظم، کنترل خشم در برابر بدرفتاری دیگران است.  نام کاظم نیز برگزفته از این ویژگی حضرت بوده است. همچنین به دلیل عبادت بسیار به او لقب عبد صالح نیز داده اند.

القاب و کنیه های امام موسی کاظم

امام موسی کاظم دارای القاب و کنیه های بسیار است. باب الحوائج، زین المجتهدین، عبد صالح از جمله القاب و ابو ابراهیم، ابوالحسن اول، ابوالحسن ماضی و ابوعلی تعدادی از کنیه های وی می باشد.  

خانواده امام موسی کاظم (ع)

تعداد همسران امام موسی کاظم تاکنون نامشخص بوده است اما اولین همسر او نیز نجمه که مادر امام رضا می باشد، بوده است. همچنین آمار دقیقی از تعداد فرزندان حضرت بدست نیامده ولی به گفته شیخ مفید امام موسی کاظم دارای 37 فرزند بوده که 18 نفر از آن ها پسر ( امام رضا (ع)، ابراهیم، شاهچراغ، حمزه، اسحاق و... )و 19 نفر از آن ها دختر ( حضرت معصومه، حکیمه و...) بوده اند. تمامی نوادگان امام موسی کاظم به سادات موسوی شهرت دارند.

امامت موسی بن جعفر

امام موسی کاظم در سن 20 سالگی به مقام امامت منسوب شدند. امامت ایشان نیز با خلافت چهار نفر از خلفای عباسی همچون  منصور، هادی، مهدی و هارون الرشید هم زمان بود. امام نیز به مدت 35 سال امامت کرد و با پایان یافتن زندگی وی در سال 183 قمری، امامت به فرزند ایشان حضرت امام رضا (ع) انتقال یافت.

شهادت

فردی از خلفای عباسی به نام هارون الرشید امام موسی کاظم را درمدینه دستگیر کرده و ایشان را به بصره برد و به مدت 7 سال زندانی کرد. یکی از مسئولان زندان به نام عیسی بن جعفر به هارون در طی پیغامی اطلاع داد که امام در هر ساعت از شبانه روز مشغول عبادت می باشد، اما به کسی تاکنون نفرینی نکرده است. وی از هارون تقاضا کرد که یا کسی را برای تحویل ایشان بفرست یا من خودم آزادشان می کنم. هارون سپس دستور انتقال امام به بغداد را صادر کرده و مأموری را مسئول این کار کرد. پس از مدتی که امام در آن زندان قرار داشت دستور به شهادت رساندن ایشان صادر شد اما مأموری که این کار به عهده او بود، این کار را انجام نداد و خود مجازات شد.

هارون الرشید پس از این که می دید روز به روز بر یاران امام افزوده می شد و شیعیان بیشتری از او پیروی می کردند تصمیم گرفت امام را مسموم کند. برای این کار چند خرما جمع آوری کرده و بر آن ها سم پاشید. سپس به مأموری دستور داد که حتما این خرماها را به امام بخواند. امام نیز با خوردن آن ها سه روز را در بستر شهادت قرار گرفت و در نهایت در 25 رجب سال 183 هجری به مقام شهادت نائل شدند.



:: برچسب‌ها: شهادت امام موسی کاظم , امام موسی کاظم (ع) , امام رضا (ع) , ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

کشور ترکیه یکی از دیدنی ترین کشور های جهان به شمار می رود. این کشور با دیدنی های فراوان و زیبایی که دارد هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان می باشد. از دلایلی که باعث شده است که رونق گردشگری در این کشور روز به روز بیشتر شود، جاذبه های گردشگری دیدنی و تاریخی و همچنین هتل های بسیاری است که با امکانات متنوع و مناسب در آن قرار گرفته است.

 

 

پایتخت کشور ترکیه آنکارا می باشد. کشور ترکیه دارای آب و هوایی خنک و بارانی است. فصل های بهار و پاییز بهترین فصل هایی هستند که می توانید برای سفر به این شهر انتخاب کنید. چرا که در این فصل ها هوا آفتابی بوده اما گرمای سوزانی ندارد. تاریخ تمدن در این کشور بسیار طولانی است و میراث فرهنگی و باستانی در آن بسیار زیاد است. اگر چه حکومت موجود در این کشور سکولار می باشد اما بیشتر مردم آن مسلمان می باشند. زبان اصلی مردم ترکیه، زبان ترکی استانبولی نیزمی باشد.  

 

شهر های دیدنی کشور ترکیه

 

کشور ترکیه یک کشور بسیار پهناوری می باشد که شهر های توریستی فراوانی را در خود جای داده و باعث شده است که انتخاب اول افرادی باشد که می خواهند در سفر خود فقط استراحت کرده و به بازدید از زیبایی ها نیز بپردازند. با رزرو تور از سایت 'های تور' می توانید به آسانی به این شهر ها سفر کرده و با بازدید از جاذبه های آن یک سفر رویایی را برای خود به ارمغان بیاورید.

 

 

استانبول

 

یکی از بزرگ ترین شهر های موجود در کشور ترکیه، شهر استانبول می باشد. این شهر با توجه به سرشماری که در سال 2018 انجام شده است، جمعیتی بالغ بر 15،067،724 نفر داشته است. از این رو این شهر در ترکیه عنوان پرجمعیت ترین شهر را به خود اختصاص داده است. استانبول پس از قاهره بزرگ ترین کلان شهر در اروپا، دومین کلان شهر در خاورمیانه و تنها شهر بزرگ در جهان است که در دو قاره آسیا و اروپا گسترده شده است.

 

 

این شهر با داشتن جاذبه های گردشگری بسیاری همچون موزه ایاصوفیا، کاخ دلمه باغچه، برج دختر، تنگه بسفر، برج گالاتا، کاخ توپکاپی، تپه های چاملیجا و... باعث شده است که از سراسر جهان افراد زیادی برای بازدید از آن ها به آن سفر کنند. همچنین افرادی که می خواهند با تور گردشگری به این شهر زیبا سفر کنند می توانند با به کمک سایت های تور برای رزرو تور این شهر اقدام کنند.

 

آنتالیا

 

از دیگر شهر های محبوب و توریستی در کشور ترکیه، شهر آنتالیا می باشد. این شهر در بین اولین سکونتگاه های انسانی در کشور ترکیه به شمار می رود. به همین علت بخش زیادی از دیدنی ها و بافت های تاریخی در آن قرار گرفته است. طبق سرشماری که در سال 2014 انجام شده است، جمعیت این شهر 1،200،000 نفر بوده است. شهر آنتالیا جاذبه های گردشگری و تاریخی دیدنی بسیاری را در خود جای داده است.

 

 

رودخانه و آبشار ماناوگات، آبشار دودن و آبشار کورسونلو، غار کارایین، ساحل کمر، ساحل کلئوپاترا و... از جمله جاذبه های این شهر محسوب می شوند که بازدید از آن ها می تواند سفری فوق العاده را به وجود بیاورد. سایت hitour24 به شما کمک می کند تا بتوانید با رزرو تور آنتالیا یک سفر رویایی و بی نظیر را تجربه کنید.

 

آنکارا

 

شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه می باشد که در سال 1923 این عنوان را به خود اختصاص داد. این شهر سیاسی در کنار شهر های استانبول و آنتالیا برترین شهر های این کشور به شمار می روند. شهر آنکارا با داشتن جمعیتی حدود ۵٬۴۴۵٬۰۲۶ نفر دومین شهر بزرگ پس از شهر استانبول می باشد. این شهر دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که بیشتر آن ها جنبه تاریخی و فرهنگی داشته و هر کدام از آن ها جذابیت خاص خود را دارند. باغ وحش آتاتورک، کوه الما داغ، دریاچه موگان یا گولباشی، موزه تمدن آناتولی، آرامگاه آتاتورک، مسجد قوجاتپه یا کوجاتپه، قلعه آنکارا و... جاذبه های دیدنی و بی نظیر این شهر محسوب می شوند.

 



:: برچسب‌ها: رزرو تور , تور , رزرو آنلاین تور , رزرو اینترنتی تور , رزرو تور خارجی ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ، 28 خرداد 1400 به صورت نیمه الکترونیکی برگزار خواهد شد.

ویروس کرونا و محدودیت های بیش از اندازه اش باعث شده است که تعداد زیادی از افراد از کار بیکار شده و مشکلات اقتصادی بسیار زیادی به وجود بیاید. همچنین سبب بوجود آمدن سبک جدیدی از زندگی را به سبک کرونایی نیز تجربه کنند. در این مسیر تاکنون تعداد ی از افراد موفق شده اند اما در مقابل تعدادی از مردم نتوانسته اند به این شیوه از زندگی و محدودیت های آن عادت کنند.

ویروس کرونا ویروسی است که اگر چه نمی توان آن را با چشم دید اما سایه بسیار سنگینی دارد. به طوری که برخی از دولت های جهان را در برگزاری بزرگترین رویداد ها همچون انتخابات ریاست جمهوری با چالش های جدی مواجه کرده است. تعدادی از کشور ها همچون سریلانکا و میانمار در این شرایط این انتخابات 2020 را برگزار کردند اما در مقابل کشور های دیگری وجود دارند مانند هنگ کنگ که این انتخابات را به مدت یکسال به تعویق انداخته اند.

شیوه های محدودیت برای انتخابات

برگزاری انتخابات در زمان ویروس کرونا محدودیت هایی را شامل می شود، که کشور های برگزار کننده موظف به رعایت آن ها می باشند. این محدودیت ها به سه مورد تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • محدودیت بر آزادی تردد و تجمع
  • خطرات مرتبط با سلامتی برای رای دهندگان و مسئولان برگزاری
  • پیچیدگی‌ها و تاخیر‌های عملیاتی

انتخابات 1400 در ایران

کشور ایران نیز یکی از کشور هایی می باشد که از قاعده دموکراسی در سایه کرونا مستثنی نیست. اولین انتخابات مجلس یازدهم در ابتدای شیوع ویروس کرونا در اسفندماه 98 در کشور به روش سنتی انجام شد. اما اکنون صحبت از انتخابات ریاست جمهوری است که زمان برگزاری آن در خرداد ماه 1400 است. این انتخابات که زمان برگزاری آن در زمان وجود ویروس کرونا است، از جمله انتخابات های متولد این ویروس به شمار می رود و دولت و نهاد های نظارتی نیز باید تمهیداتی ویژه برای برگزاری آن بیندیشند.

 الکتریکی شدن انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان تهران، حسن بیگی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهم ترین رکن های دموکراسی است که مردم با شرکت در آن سرنوشت خود را، خود تعیین می کنند. حال انتخابات 1400 به صورت نیمه الکترونی برگزار می شود. به طوریکه از 25 فرآیند انتخابات اخذ آرا و شمارش آرا به صورت دستی و بقیه نیز الکترونیکی می باشد. 



:: برچسب‌ها: انتخابات ریاست جمهوری 1400 , ریاست جمهوری , انتخابات , ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

جزیره کیش یکی از جزایر مرجانی خلیج فارس می باشد. این جزیره به مروارید خلیج فارس نیز معروف بوده و از زیبا ترین و توریستی ترین جزیره ها کشور ایران به شمار می رود. جزیره کیش با دارا بودن آب و هوایی خاص و دلپذیر، جاذبه های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است  و این باعث شده است که گردشگران زیادی برای گذراندن تعطیلات خود این جزیره را انتخاب کنند. با رزرو تور کیش از سایت hitour24 می توانید از بسیاری از جاذبه گردشگری و تفریحی دیدن کرده و یک سفر خاطره انگیز و لذت بخش را برای خود به ارمغان بیاورید.

حال وبلاگ های هتل قصد دارد شما را با تورگردی در کیش و... آشنا کند. همراه ما باشید:

اسکله تفریحی جزیره کیش

این نقطه از جزیره کیش یکی از مهمترین و جذاب ترین مراکز تفریحی و گردشگری در جزیره کیش به شمار می رود. همچنین به دلیل اینکه در نزدیکی دریا و ساحل قرار دارد محل خوبی برای گذراندن تعطیلات و استفاده از تمام امکانات موجود در این جزیره زیبا است.

کشتی یونانی

کشتی به گل نشسته یونانی ها در آب های جزیره کیش یکی از جاذبه های تاریخی و جالب توجه گردشگران می باشد چشم انداز این کشتی از دور برای گردشگران مهیا است ولی بسیار از گردشگران به دلیل کنجکاوی تمایل دارند داخل کشتی را مشاهده کنند، با مراجعه به یکی از کلوپ های غواصی و پوشیدن لباس های مخصوص می توانید وارد آب شده و داخل کشتی را ببینید.

کشتی بونانی

پارک ساحلی مرد ماهی گیر

یکی دیگر از جاذبه های متفاوت این جزیره مجسمه خاص در شرق جزیره کیش می باشد. این مجسمه که تور بزرگی به طرف دریا پرتاب کرده است توجه گردشگران را به خود جلب کرده است. خالی از لطف نیست با گرفتن عکسی زیبا کنار مجسمه، خاطره ای بیاد ماندنی برای خود ثبت نمایید.

مجموعه پارس سافاری کیش

این مجموعه ده ها نوع تفریح برای سنین مختلف ارائه می کند. شما می توانید به این مکان بروید و از تفریحات هیجان انگیز آن نهایت لذت را ببرید. اگر به تفریحات آرام علاقمند هستید می توانید در تور شتر سواری مجموعه ثبت نام کنید. از جمله تفریحات دیگری که در این مجموعه ارائه می شود موتورسواری، کارتینگ، بانجی شوتینگ و پینت بال می باشد که می توانید تجربه شان کنید.

رزرو تور اقساطی کیش در سایت "های تور"

سامانه تخصصی رزرو hitour24، با ارائه تور های اقساطی این امکان را به وجود آورده است تا مسافرانی که می خواهند به جزیره زیبای کیش سفر کنند، بتوانند به صورت اقساطی و بدون نگرانی برای رزرو تور کیش اقدام کنند. در این جزیره چندین هتل مانند هتل کیش، هتل پارس نیک، هتل میراژ، هتل آپارتمان پارسیان، هتل گاردنیا، هتل پانیذ، هتل سورینت مریم، هتل فلامینگو و هتل سورینت صدف در طرح اقساطی قرار گرفته اند.

خدمات های تور برای تور کیش

سامانه های تور، برای تور کیش معمولا خدماتی شامل بلیط رفت و برگشت، ترانسفر رفت، تخفیفات گردشگری، گشت رایگان در جزیره و اقامت هتل به همراه صبحانه را برای مسافران ارائه می دهد. این سامانه در طی برگزاری این تور تمام تلاش خود را می کند تا سفری راحت و خاطره انگیز را برای گردشگران به وجود بیاورد.

وسیله رفت و برگشت برای تور کیش

گردشگران با رزرو تور کیش از سایت hitour24، می توانند به دو صورت مختلف حمل و نقل همراه با تور به این جزیره سفر کنند. تور کیش هوایی، تور کیش با قطار که مسافر می تواند به دلخواه یکی از این دو نوع را انتخاب کند.

بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش چه زمانی است؟

تور کیش معمولا در همه زمان های سال برگزار می شود، اما بهترین زمان برای سفر به جزیره زیبای کیش، اوایل دی ‌ماه تا اواخر ماه ‌اردیبهشت است. جزیره زیبای کیش در این ماه ها دارای آب و هوایی بی نظیر و دوست داشتنی می باشد. فصل تابستان یکی از فصل هایی است که کمتر کسی قصد سفر به کیش را دارد اما در این فصل، این جزیره با برگزاری جشن ها و جنگ های شادی می تواند افراد علاقمند به سفر را از هر کجا به سمت خود جذب کند. با رزرو تور کیش در فصل بهار می توانید از مزایای ویژه آن روز ها نیز برخوردار شوید. 



:: برچسب‌ها: رزرو تور , رزرو آنلاین تور , رزرو آنلاین تور کیش , رزرو تور کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

یکی از جزایر استان هرمزگان، جزیره قشم می باشد. این جزیره عنوان بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس را به خود اختصاص داده است. جزیره قشم در تنگه هرمز قرار گرفته و به نگین خلیج فارس نیز معروف است. می توان گفت تور قشم یکی از زیبا ترین و و مهیج ترین تور های گردشگری است. گردشگران و علاقمندان می توانند با رزرو تور قشم از سایت  hitour24 از جای جای این جزیره بسیار بزرگ بازدید کنند و لحظات به یادماندنی را برای خود به یادگار بگذرانند.

حال وبلاگ های هتل قصد دارد شما را با تورگردی در قشم و... آشنا کند. همراه ما باشید:

بازدید از جاذبه های گردشگری

ژئو پارک قشم

از منحصربه فرد ترین جاذبه های تفریحی و دیدنی جزیره قشم به شمار می رود. با رزرو تور قشم وسفر به  این جزیره، می توانید از این منطقه بازدید کنید و یک سفر فراموش نشدنی و خاطره انگیزی را برای خودتان به ارمغان بیاورید. ژئوپارک قشم اولین ژئوپارک در خاورمیانه و ایران می باشد. این منطقه بر روی زمینی به مساحت 3000 هکتاری احداث شده و به دلیل موقعیت استراتژیک خود در خلیج فارس، از ژئوپارک های آسیای شرقی و ژئوپارک های اروپایی وضعیت ویژه و منحصربه ‌فردی دارا است. با بازدید از این ژئوپارک می توانید از دیگر مناطق گردشگری موجود در آن همچون گنبد نمک، دره ستارگان، بام قشم، دره تندیس‌ها، دره شور، تنگه چاهکوه، چشمه های آب معدنی و ده‌ها تخته سنگ، صخره‌های عجیب و غریب که خود دریایی از زیبایی ها را دارند، نیز دیدن کنید.

جنگل های حرا

 یکی دیگر از دیدنی های جزیره قشم، جنگل های حرا می باشند. این جنگل زیستگاه درختانی به شمار می رود که ریشه آن ها در آب قرار دارد. از این رو به جنگل طلای سبز قشم هم معروف هستند. این جنگل ها یکی از پدیده های کمیاب در دنیا می باشند که تحت حفاظت نیز قرار دارند. درختان این جنگل ها در تمام طول سال سبز هستند و طولشان به ۳ تا ۶ متر می رسد.یکی از ویژگی های بارز این جنگل ها سازگاری آن ها با آب شور است که با آن ها تغذیه می کنند.

غار نمکدان

 غار نمکی یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی در هرمزگان می باشد. این جاذبه بی نظیر با رگه های سفید نمک بر بدنه این کوه از دور منظره ای شگفت انگیز را جلوه می دهد. سقف گنبدی این غارنمک را قندیل های مرمرین و بلورین به شکل های مختلف وجود دارند که نمای زیبایی را به نمایش گذاشته اند.

لارم به ذکر است که اگر به داخل آن غار می خواهید بروید به ویژه در اعماق آن، حتما با خود چراغ قهوه پرنوری ببرید چرا که برای تماشای استالاکتیت های بلورین نمک به آن نیاز خواهید داشت. همچنین نمک هایی که از این غار استخراج می شوند خاصیت دارویی نیز دارند.

دره ستارگان

یکی از شاهکارهای عجیب و بی نظیر ایران در جزیره قشم قرار دارد چرا که دارای قدمتی حدود ۲ میلیون سال دارد. دره ستاره یکی از مکان های دیدنی بسیار زیبا در قشم می باشد که نمونه دیگر آن را می توان در کشور آمریکا قرار دارند. این مکان یک ناحیه فرسایش یافته از سوی آب های سطحی، رگبار های فصلی و تند باد هاست. بخش های دیگری که در این دره مشاهده خواهید کرد، مخروط های نوک تیز و، ستون ها و ستونک های فرسایشی و… می باشند.

رزرو تور اقساطی در سایت hihtour24

سایت تخصصی "های تور" امکانات و خدمات بسیاری ارائه داده است. یکی از این خدمات رزرو تور به صورت اقساطی می باشد. hihtour24 جزیره قشم را در این طرح قرار داده است و مسافران و گردشگران نیز می توانند با سفر یه این جزیره یک سفر دلپذیر و بیاد ماندنی را تجربه کنند. در این جزیره ۴ هتل با نام های هتل بوتیک ایرمان، هتل آپارتمان سما ۲، هتل خلیج فارس، هتل مارینا ۱، در طرح تور های اقساطی های هتل شرکت داده شده اند.

وسیله رفت و برگشت برای تور قشم

سامانه تخصصی رزرو  hitour24 تور قشم را در دو نوع مختلف حمل و نقل ارائه کرده است، مثل تور قشم هوایی، تور قشم با قطار که مسافر می تواند به دلخواه نوع حمل و نقل خود را انتخاب کند.

خدمات های تور برای تور قشم

سایت 'های تور' برای تور قشم معمولا خدماتی شامل بلیط رفت و برگشت، ترانسفر رفت، تخفیفات گردشگری، گشت رایگان در جزیره و اقامت هتل به همراه صبحانه را برای مسافران ارائه می دهد.

بهترین زمان برای سفر به جزیره دل انگیز قشم

جزیره قشم از جمله جزایری است که هر ساله میزبان مسافران بسیار زیادی از شهر های کشور می باشد. این جزیره به اندازه ای زیبا می باشد که می توانید در همه فصول سال به آن سفر کرده و از آن لذت ببرید. اما بهترین زمان سفر به جزیره زیبا و دل انگیز قشم با توجه به آب و هوا، سه ماه زمستان تا فروردین می باشد. از همین رو پیش از رسیدن زمان‌های گفته شده برای رزرو تور ارزان قشم اقدام نمایید تا بتوانید ارزانترین تور قشم را آنلاین از سامانه تخصصی تور hitour24 خریداری نمایید.



:: برچسب‌ها: رزرو تور , رزرو آنلاین تور , رزرو تور قشم , رزرو آنلاین تور قشم ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

23 فوریه 2021 برابر با 5 اسفندماه 1399، روز مهندس می باشد. روز مهندس نیز به یاد خواجه نصیر الدین توسی که یکی از دانشمندان بزرگ ایرانی است، به ثبت رسیده است. خواجه نصیرالدین توسی که نام اصلی وی 'ابو جعفر محمد بن محمد بن حسن طوسی است در 5 اسفند سال 579 در جهرود قم متولد شد. این شخصیت تاریخی در قرن هفتم قمری، شاعر، ریاضیدان، معمار، منجم، ستاره شناس، پزشک، اندیشمند، متکلم، فقیه، فیلسوف و...می باشد.

تحصیلات

خواجه نصیرالدین توسی دوران کودکی خود را در شهر توس گذرانده است. وی در کنار پدر خود به قرائت قرآن، یادگیری قواعد زبان عربی و فارسی و... پرداخت. پس از آن برای فراگیری علم بیشتر توسط پدر خود به نزد دایی خود رفته و به فراگیری علوم نیز پرداخت. خواجه نصیر الدین توسی  در راه کسب علم دانش تلاش های بسیار زیادی کرده است و در سال های تحصیل خود با رفتن به شهر های مختلف و فراگیری علم از دانشمندان سرشناس همواره بر سطح اطلاعات و دانش خود افزود.

مهندس چه کسی است؟

در ابتدا مهندس به کسی گفته می شد که ماشین های نظامی را می راند. مفهوم مهندس در دیگر عرصه ها، در هلند و در قرن شانزدهم به وجود آمد و در سایر کشور ها نیز رواج پیدا کرد. مهندس کسی می باشد که از مفهومی بتواند یک ساختار عملیاتی و عملی را ایجاد کرده و در یکی از رشته های مهندسی آموزش دیده و در آن مشغول به کار باشد.

وظایف مهندس

  • وظایف مهندسی بدین وسیله ‌اند که یک مهندس می ‌بایست ضمن شناخت مسئله یا موضوع کاری، علوم و فنون لازم، محدودیت‌های‌ مربوطه را تشخیص دهد تا بتواند به دستاوردهای لازم برسد.
  • محدودیت‌ها شامل منابع در معرض، محدودیت‌های‌ جسمانی یا فنی، آمادگی برای پیرایش‌ها یا افزایش‌های‌ آینده، و دیگر عامل‌ها مانند نیازهای هزینه ای، ساخت ‌پذیر بودن، اقتصادی و کاربردی بودن می باشد.
  • با درک این محدودیت‌ها، مهندس، شناسه‌ها و مشخصات حدودی که یک شیء یا سامانه می تواند در چارچوب آن ساخته یا التیام داده شود را مشخص کرده و ارائه نماید.



:: برچسب‌ها: روز مهندس , مهندس , بزرگداشت روز خواجه نصیرالدین توسی ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gheirati

'سایت های تور' با مجوز آژانس مسافرتی دامون گشت قرن سعی دارد تور های ارزان با رزرو سریع و آسان را برای شما مشتریان گرامی فراهم آورد.های تور سامانه رزرو آنلاین تور با امکانات فوق العاده امکان رزرو سریع تور را فراهم کرده است.

چگونه وارد سایت "های تور" شویم ؟

گردشگران می توانند برای ورود به سایت های تور به آدرس hitour24.com مراجعه کنند. در ابتدای ورود صفحه ای ظاهر می شود که دارای قسمت های مختلفی است. در این قسمت به طور خلاصه به هریک از آن ها می پردازیم:

انتخاب تور

1: شما با ورود به این سایت صفحه ای را مشاهده خواهید کرد که به شما این امکان را می دهد تا:

  • رزرو هتل: اگر هتلی را می خواهید رزرو کنید می توانید بر روی گزینه رزرو هتل کلیک کرده که به طور خودکار به صفحه رزرو هتل انتقال خواهید یافت.
  • رزرو تور: با انتخاب رزرو تور شما به راحتی به صفحه رزرو تور انتقال داده خواهید شد و می توانید برای رزرو تور مورد نظر خود تنها با چند کلیک ساده اقدام کنید.
  • خرید بلیط: همچنین اگر می خواهید بلیط هواپیما برای مقاصد مختلف برای خود رزرو کنید، می توانید با کلیک بر روی گزینه خرید بلیط نسبت به آن اقدام کنید.

2: با کلیک بر روی گزینه رزرو تور این صفحه برای شما باز خواهد شد که می توانید مقصد و نوع تور خود را که به سه دسته تقسیم شده است، انتخاب کنید.

  • تور داخلی: تور هایی که مقصد آن ها تنها در داخل کشور می باشد، تور های داخلی و یا تور های ایرانگردی محسوب می شوند.
  • تور بومگردی: این نوع تور نوعی از تور های طبیعت گردی می باشد که گردشگران و مسافران به بازدید از یک منطقه خاص که پتانسیل طبیعت گردی و ویژگی های فرهنگی منحصر به فرد دیگری را داراست.
  • تور یکروزه: تور یکروزه به توری اشاره دارد که تنها 24 ساعت می باشد و از بامداد شروع و تا پایان شب ادامه دارد.

3: در این قسمت می توانید شهر مبدأ و مقصد، تاریخ رفت و برگشت و همچنین تعداد نفرات را مشخص کنید.

4: تالار گفتگو

در تالار گفتگو نیز مشتریان می توانند به صورت مستقیم سوالات خود را با تیم پشتیبان رزرو در میان بگذرانند. این تیم نیز در کوتاه ترین زمان به آن ها پاسخ می دهند.

5: شماره تماس نیز به مسافران این امکان را می دهد که در صورتی که در زمان رزرو آنلاین دچار مشکل شوند، با تماس با پشتیبانی بتوانند مشکل خود را به راحتی حل کنند.

در این قسمت شما می توانید از بین شهر هایی همچون کیش، مشهد، شیراز، اصفهان، قم، قشم که تور گردشگری را ارائه داده اند، مقصد خود را انتخاب کنید. همچنین با کلیک بر روی گزینه های رزرو هتل و خرید بلیط در هر شهر نیز به طور خودکار به صفحه های مورد نظرآن شهر می روید.

 6: در این قسمت مسافر می تواند تور خود را بر اساس قیمت، نوع حمل و نقل، هتل، مدت زمان اقامت و ایرلاین رفت مورد نظر انتخاب کند.

7: این قسمت های تور تمام اطلاعاتی که توسط مسافر ثبت شده است را به همراه نام هتل، قیمت تور و همچنین نوع اتاق را به نمایش می گذارد. همچنین می توان با کلیک بر روی گزینه اطلاعات هتل، اطلاعاتی در خصوص هتل همچون ( امکانات، جاذبه های گردشگری، آدرس و...) بدست آورد.

خدمات سامانه تخصصی hihtour24

سامانه تخصصی های تور خدمات بسیار زیادی را برای گردشگران و مسافران ارائه داده است. برخی از این خدمات و امکانات عبارتند از:

  • امکان رزرو تور به تمام نقاط ایران و جهان به صورت آنلاین و بدون واسطه امکان پذیر است...
  • با رزرو تور در های تور، از قیمت های باورنکردنی و تخفیف های ویژه مناسبتی لذت ببرید...
  • شما می توانید با رزرو تور از های تور از خدمات بی نظیر هتل ها و شهرهای مقصد به صورت پکیج بهره مند شوید...



:: برچسب‌ها: رزرو تور , رزرو هتل , خرید بلیط , سامانه تخصصی تور , رزرو آنلاین تور ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()