درباره هاستل بیشتر بدانیم...!
نوشته شده توسط : gheirati

یکی از مهمترین مواردی که می بایست قبل از سفر به آن توجه نمایید، انتخاب یک مکان اقامتی برای مدت زمان سفرتان خواهد بود. امروزه مکان های اقامتی متعددی از حمله هتل، مهمانسرا، هتل آپارتمان و ... در شهرها برای رفاه حال مسافران بنا شده اند. هاستل از جمله اقامتگاه می باشد که اگر می خواهید در هزینه سفر خود صرفه جویی کنید، گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. در مقاله درباره هاستل بیشتر بدانیم که های هتل برای شما فراهم آورده، اطلاعاتی راجب به این مکان اقامتی به دست آورید.

تعریف هاستل

بهتر است در ابتدا با معنی واژه هاستل آشنا شوید، هاستل که از واژه انگلیسی (هتل_hotel)( host_مهمان کردن ) hostel تشکیل شده است، نوعی اقامتگاه نامیده می شود که در آن مسافرین می توانند با صرف هزینه کمتری تخت های یک اتاق را اجاره نمایند به بیان دیگر اتاق ها به چند نفر از مسافرین اجاره داده می شود. در اقامتگاه های هاستل در هر اتاق از 2 تا 8 تخت قرار گرفته که مسافران می توانند از خدماتی همچون سرویس بهداشتی و حمام همچنین آشپزخانه مشترک که در بیرون از اتاق ها قرار گرفته استفاده نمایند.

اقامتگاه های هاستل با توجه به موقعیت آن در برخی از کشور ها مختلط و در برخی از طریق جنسیت بندی به مسافران اجاره داده می شود. این گونه از اقامتگاه ها همانطور که در مطالب فوق ذکر شد، نسبت به دیگر اقامتگاه ها از هزینه ی پایین تری برخوردار هستند.

تفاوت هتل با هاستل

اگر قصد سفر دارید و بین رزرو هتل یا رزرو هاستل دچار ترید شده اید، بهتر است با مشخصات هاستل آشنا شده و تفاوت آن را با هتل ها دریابید.

  • پخت وعده های غذایی توسط مسافران در هاستل
  • مجهز به آشپزخانه و دیگر وسایل پخت و پز
  • استفاده همزمان چند نفر از یک اتاق خواب
  • مجهز به وسایل خواب نظیر پتو و ملافه به صورت رایگان
  • کاهش هزینه اقامت

اجاره هاستل

در ادامه مقاله درباره هاستل بیشتر بدانیم برای رزرو هاستل برخلاف رزرو هتل ها که شما اتاق مورد نظرتان را رزرو می کنید، در اینگونه از اقامتگاه ها شما تخت مورد نظر را با استفاده از کد آن می بایست رزرو نمایید. قبل از رزرو هاستل به دلیل استفاده مکرر مسافران از تخت های موجود می بایست از وضعیت بهداشت  هاستل مطلع شوید.

به دلیل استقبال مردم در کشور ایران از اقامتگاه هایی نظیر رزرو هتل یا هتل آپارتمان در سفر، اقامتگاهی تحت عنوان هاستل شکل نگرفته است، همچنین به دلیل قوانین در کشور ما تاسیس هاستل های مختلط ممنوع می باشد. نمونه هایی از هاستل در بخش هایی از ایران بنا شده که در آن مسافران جهت اقامت کوتاه مدت از آن استفاده می کنند که با عنوان پانسیون مورد استفاده قرار می دهند.

جهت اقامت و رزرو هتل یا رزرو هتل آپارتمان خود در سفر می توانید با اطمانان خاطر از های هتل رزرو هتل یا رزرو هتل آپارتمان خود را به صورت رزرو آنلاین هتل انجام دهید و اقامتی به یادماندنی را در سفر تجربه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: