پارک‌های نزدیک حرم مشهد
نوشته شده توسط : gheirati

فضاسازی در شهرهایی چون مشهد مقدس که هر ساله پذیرای مسافران است از واجبات تلقی می‌شود. شهردار این کلان شهر بزرگ، تمام تلاش خود را کرده است تا مشهد را از نظر فضای سبز غنی سازد. در این میان به دلیل نیاز مسافران در سمت حرم، پارک‌های نزدیک حرم نیز بسیار هستند. علاوه بر توریست‌ها نیز مردمی که در جوار حرم امام رضا(ع) نیز ساکن هستند از این فضای سبز استفاده می‌کنند.

مسافران با رزرو هتل در نزدیکی حرم می‌توانند از این پارک‌ها دیدن کنند. گذراندن ساعاتی برای رفع خستگی و نوش جان کردن عصرانه در این پارک‌ها خاطره لذت‌بخشی را برای شما ایجاد به ارمغان خواهد آورد. با آژانس گردشگری "های هتل" همراه باشید تا در ادامه این وبلاگ علاوه بر معرفی پارک‌های نزدیک حرم، هتل‌های نزدیک حرم را نیز معرفی کنیم.

پارک‌های نزدیک حرم کدام‌اند؟

مشهد مقدس را همه به برکت وجود امام رضا(ع) می‌شناسند. مسافران خارجی و داخلی نیز برای دسترسی آسان‌تر به حرم خواهان رزرو هتل در نزدیکی حرم هستند. این مسئله‌ای بسیار طبیعی است زیرا شهر مشهد، شهری زیارتی است و زائران برای زیارت به مشهد مشرف می‌شوند. اما اطلاع از پارک‌های نزدیک حرم نیز به مسافران این امکان را می‌دهد که از این فضای سبز نیز بهره‌مند گردند.

پارک‌های نزدیک به حرم امام رضا(ع) در مشهد عبارتند از:

  • پارک میرزا کوچک خان مشهد
  • پارک گیاه شناسی مشهد
  • پارک بابا قدرت مشهد
  • پارک وحدت مشهد

پارک میرزا کوچک خان مشهد

یکی از معروف‌ترین پارک‌های نزدیک حرم، پارک میرزا کوچک خان است. این پارک به بوستان زائران مشهد نیز شناخته می‌شود. معمولا تمامی مسافرانی که در هتل‌های نزدیک حرم ساکن هستند، از این پارک دیدن می‌کنند. پارک میرزا کوچک خان تقریبا 32 هکتار است و درست پشت بازار رضا قرار گرفته است. به همین دلیل است که بوستانی عالی برای استراحت و گردش مسافران می‌باشد.

این پارک دارای استخر، وسیله بازی کودکان، سرویس بهداشتی، بوفه و زمین فوتبال است. درختان بزرگ و گل کاری‌های این پارک خستگی را از تن شما دور می‌کند. پارک میرزا کوچک خان در میدان هفده شهریور، خیابان دانش شرقی، بین دانش 12 و 14 واقع شده است.

پارک گیاه شناسی مشهد

پارک گیاه شناسی مشهد نیز همانطور که از نامش مشخص است، پر از گل و گیاه می‌باشد. این پارک در واقع کلکسیونی از گل‌ها، گیاهان، درختان و نهال‌های نایاب و زیبا است. هر نوع گل و گیاهی که بخواهید می‌توانید در این پارک از نزدیک ببینید. با قدم زدن در این پارک زیبا و چشم نواز از عطر گل‌های داوودی و رز سرمست شوید. بازدید از این پارک تجربه‌ای خوشایند و بیاد ماندنی برای فرزندتان خواهد بود. تزیینات این باغ زیبا تماما با گل و گیاه می‌باشد و یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهد تلقی می‌شود.

لازم است بدانید بهترین زمان بازدید از این پارک در صبح و یا بعد از ظهر است. پارک یا باغ گیاه شناسی مشهد در بلوار جمهوری، حد فاصل بلوار خوشه و میدان غدیر قرار دارد.

پارک بابا قدرت مشهد

بوستان بابا قدرت ساختمانی مربوط به دوران قاجار است و قدمتی بیش از 200 سال دارد. بابا قدرت در گذشته کاروانسرایی بسیارمعروف و زیبا بوده است. این بوستان بیش از 20 هکتار مساحت دارد. پس از مرمت این بنای زیبا و تاریخی در سال 1393 بابا قدرت به کمپی برای زائران تبدیل شده بود. زائران در این کمپ چادر زده و از امکانات آن استفاده می‌کردند. اما امروزه بابا قدرت به یک بوستان و رستوران معروف تبدیل شده است.

نام این بوستان ریحانه است و پارکی برای بانوان می‌باشد. بانوان زائر می‌توانند همراه با کودکان خود از این مجموعه استفاده کنند. فاصله این پارک تا حرم تنها 6 کیلومتر است و یکی از پارک‌های نزدیک حرم محسوب می‌شود.

پارک وحدت مشهد

پارک وحدت نیز یکی دیگر از پارک‌های نزدیک حرم و شناخته‌شده در مشهد است. این پارک حدودا 3 کیلومتر با حرم فاصله دارد. یکی از ویژگی‌های پارک وحدت علاوه بر نزدیکی به حرم و هتل‌های تاپ مشهد، نزدیکی به مسجد گوهرشاد مشهد می‌باشد. فضای این پارک بکر، آرام و بسیار سرسبز است. از جمله امکانات پارک وحدت نیز شامل دریاچه مصنوعی زیبا و بزرگ، آبشار و آبنما، کتابخانه، تئاتر، فرهنگسرا با تم زیارتی، زمین بازی و ورزش، سینما، شهربازی و... نیز می‌باشد.

آبنما و آبشار این پارک در فصل گرم سال زائران را به خود جذب می‌کند. وسیله‌های بازی و سرگرمی نیز برای نوجوانان و کودکان بسیار مفرح است. پارک وحدت نیز در ابتدای بلوار ولایت واقع شده است.

هتل‌های نزدیک به پارک‌های اطراف حرم

در این قسمت سعی داریم برای اطلاع بیشتر مسافران به هتل‌های نزدیک حرم و نزدیک به این پارک‌های زیبا بپردازیم. در واقع شما با رزرو هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های زیر در رزرواسیون "های هتل" می‌توانید به این پارک‌ها دسترسی داشته باشید.

 

چنانچه بخواهید با رزرو تور مشهد سفر کنید و یا از جاذبه‌های گردشگری بی نظیر شهر مشهد دیدن کنید، از آژانس مسافرتی "های تور" دیدن فرمایید.





:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: