آشنایی با قوانین هتل‌های ایران
نوشته شده توسط : gheirati

نخستین اقدامی که در سفر لازم است به آن توجه کرد رزرو هتل است. یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این میان مطرح است، کسب اطلاع لازمه اس قوانین هتل‌های ایران می‌باشد. درست است که صنعت هتلداری، صنعتی بین المللی اما در این میان هر کشور با توجه به فرهنگ خود قوانین ریز و درشتی را در این لیست جای داده است. بنابراین برای رزرو هتل در مشهد یا رزرو هتل در کیش لازم نیست مقرراتی متفاوت را بررسی کنید. تنها داشتن اطلاع از ضوابط هتل‌های ایران نیز کافی می‌باشد.

به دلیل ضرورت آشنایی با قوانین هتل‌های ایران، این مطلب را به این موضوع مهم اختصاص داده‌ایم. با آژانس مسافرتی"های هتل" تا سفری بی دردسر را تجربه کنید.

 

اهمیت اطلاع از قوانین هتل‌های ایران

آژانس گردشگری و مسافرتی "های هتل" با مسافران بسیاری مواجه شده است که متاسفانه در سفر به مشکل خورده‌اند. سفر رفتن برای تفریح و ساختن اوقات خوش است. علاوه بر این ما برای سفر، مخارج بسیاری می‌پردازیم و اصلا خوشایند نیست که بخواهیم از آن درست استفاده نکنیم. برای کمک به آرامش خود و احترام به مدیریت هتلی که در آن اقامت دارید ضروری است از قوانین هتل‌های ایران آگاه باشید.

بررسی قوانین هتل‌های ایران

لازم است بدانید قواعد و ضوابطی که برای هتل‌های ایرانی در نظر گرفته شده توسط سازمان هتلداری و جهانگردی کشور تایین کرده است. در این قسمت مهم‌ترین قوانین برای رزرو هتل را معرفی می‌کنیم.

اصلی‌ترین قوانین هتل‌های ایران عبارتند از:

  • زمان ورود و خروج از هتل
  • شرایط پذیرش کودکان درهتل
  • مدارک لازم برای رزرو هتل
  • چگونگی شرایط لغو رزرو هتل
  • شرایط رزرو اتاق برای زوجین
  • حداقل سن لازمه برای رزرو هتل
  • چگونگی پذیرش مهمان توسط مسافر

زمان ورود و خروج از هتل

اطلاع از زمان ورود و خروج سبب می‌شود بتوانید برنامه ریزی بهتری در سفر خود داشته باشید. قانون ساعت ورود به هتل‌های ایران ساعت 2 ظهر و ساعت تحویل دادن اتاق به پذیرش ساعت 12 ظهر می‌باشد. این دو ساعت فاصله بن ساعت ورود و خروج برای نظافت و رسیدگی واحدها در نظر گرفته شده است.

نکته قابل اهمیت این است که چنانچه مسافری قبل از ساعت رزرو هتل، خواهان اقامت در اتاق باشید؛ طبق قوانین هتل‌های ایران باید 50 درصد از هزینه اقامت یک شب کامل را پرداخت کنید. در مقابل در صورتی که واحدی را که در آن اقامت داشته‌اید؛ دیرتر از زمان خروج، تحویل دهید باز هم لازم است 50 یا 100 درصد هزینه اقامت را بپردازید.

شرایط پذیرش کودکان در هتل

شرایط پذیرش کودکان کمی متغیر است. در برخی از هتل کودکان زیر 6 سال رایگان و در برخی دیگر نیم بها محاسبه می‌شود. اما قانونی که یکسان است پذیرش کودکان زیر 2 سال رایگان می‌باشد.

مدارک لازم برای رزرو هتل

یکی از مهم‌ترین قوانین هتل‌های ایران، داشتن مدارک هویتی برای رزرو هتل است. در هنگام ورود به هتل داشتن شناسنامه یا کارت ملی عکس‌دار برای مسافران ایرانی واجب است. پذیرش برای میهمان خارجی نیز تنها با پاسپورت و ویزا ممکن خواهد بود. رزرو اتاق برای محارم نیز با ارائه مدارک شناسایی امکان پذیر است.

چگونگی شرایط لغو رزرو هتل

شرایط لغو نیز در هتل‌های مختلف معمولا اندکی متفاوت است. اما چیزی که در شیوه نامه اجرایی در این رابطه آمده اس به شرح زیر است.

  1. لغو رزرو هتل قبل از 20 روزهیچ جریمه‌ و هزینه اضافی ندارد.
  2. لغو رزرو هتل از 20 تا 11 روز قبل به ازای هر شب 20 درصد هزینه اقامت است.
  3. لغو رزرو هتل از 10 تا 6 روز قبل به ازای هر شب 30 درصد هزینه اقامت است.
  4. لغو رزرو هتل از 5 تا 2 روز قبل به ازای هر شب 50 درصد هزینه اقامت است.
  5. لغو رزرو هتل از 2 روز تا زمان ورود به ازای هر شب 70 درصد هزینه اقامت است.

شرایط رزرو هتل برای زوجین

 

همانطور که انتظار می‌رود یکی دیگر از قوانین هتل‌های ایران داشتن شناسنامه برای اقامت زوجین در یک واحد مشترک است. توجه داشته باشید که زوجینی که ازدواج موقت دارند باید صیغه نامه را همراه داشته باشند.

حداقل سن لازم برای رزرو هتل

لازم است بدانید افراد زیر 18 سال یعنی نوجوانی که به سن قانونی نرسیده است و کارت ملی ندارد نمی‌تواند به تنهایی اقدام به رزرو هتل کند.

چگونگی پذیرش مهمان توسط مسافر

 

مسافران اگر بخواهند مهمان خود را در لابی، کافی شاپ، محوطه سبز یا رستوان ملاقات کنند هیچ قانونی وجود ندارد. اما در صورتی که تمایل داشته باشند جنس مخالف را در اتاق ملاقات کنند در قوانین هتل‌های ایران آمده است که اثبات محرمیت ضروری است. در صورت این ادعا باید هزینه اقامت یک نفر را نیز پرداخت کنید.

 

آژانس مسافرتی "های هتل" امید دارد سفری راحت و خاطره بخش را تجربه کنید. شما می‌توانید برای رزرو هتل در مشهد، رزرو هتل در تهران، رزرو هتل در کیش، رزرو هتل در شیراز و دیگر شهرهای ایران از طریق سایت ما اقدام کنید. با مراجعه به آژانس "های تور" نیز می‌توانید در بهترین تورهای خارجی و ایرانی شرکت داشته باشید.





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: